Ik me constant moet verdedigen bj schoonouders

Hoi,

Ik wordt er moe van. Sinds onze dochter zo ziek is geweest is schijnt mijn schoonmoeder het steeds beter te weten. Ik moet alles wat we met onze dochter doen of gebeurt verdedigingen althans dat voel ik zo. Als we terug zijn van de doktor weet ze het zo te kienen dat we nauwelijks vijf minuten binnen zijn en ze hangt aan de lijn. Vraagt van alles en begint dan met maar ik heb gelezen dit en zus over elk medicijn hoeveelheid enzv. Ook zouden we na die ervaring in het zkh te streng met onze dochter omgaan ze is pas drie hoor hoor ik haar elke keer weer zeggen als ze straf krijgt of ik haar aanspreek op het drukke gedrag. Dat laatste is alleen maar leuk en gezellig toch wees blij dat ze geen zombie is maar dat er pit inzit. Ja leuk en aardig voor een middag maar niet voor drie dagen achter elkaar.
Ook wat betreft die medicijnen en bezoeken aan de dokter. Gaan we niet veel stellen we wel vragen over de hoeveelheid enzv. Ze doet net of we niet geschikt zijn. Ik snap dat ze bezorgt is en ook mijn broers en zussen stellen wel eens vragen maar zullen nooit een opmerking maken in de zin van is het niet beter dat .
Ik weet onderhand hier niet mee om te gaan. Ik had gehoopt dat het zo 'n beetje zou doodbloeden maar lijkt alleen maar erger te worden.

Hebben jullie ook die problemen en hoe gaan jullie er mee om. Moet ik het negeren of moet ik overal op reageren. Mijn man wordt er niet goed van dat ik haar elke keer op hem afschuif omdat hij dan weer moet rechtpraten waarom ik haar hierover niet te woord wil staan. Hij krijgt vaak te horen dat moet je zeker zeggen van je vrouw en ben jij het daar wel mee eens.

graag hoor ik jullie mening

lon106

Hoi Lon
Ja, vervelend is dat he?Met name dat ze net doen alsof je niet geschikt bent. Ik wordt ook niet goed van mijn eigen ouders. Ze weten het altijd beter. Gister toevallig was ik bij mijn oma die mij vertelde dat mijn ouders het echt niet eens zijn over onze opvoeding van mijn dochter. Hun vinden als ze huilt laten huilen, een tik geven als ze iets doet wat niet mag enz. Ik ben het niet met ze eens. Heb me in het begin ook vaak verdedigd en steeds verteld waarom en hoe vaak ik dingen op de manier doe hoe ik het doe. Blijkbaar luisteren ze ook niet naar mij waarom ik de dingen doe op de manier waarop ik ze doe. Waarom als ze niet naar mij willen luisteren en respecteren waarom ik het doe waarom zou ik dan wel naar hun moeten luisteren? Tegenwoordig als ze wat zeggen hierover zeg ik: ja ja uh uh., jaja dat is jullie mening en begin ik over een ander onderwerp. Ik luister dan gewoon op een overdreven niet geintereseerde manier. En laat dus merken dat het me niet interesseerd wat ze zeggen over mijn slechte manier van opvoeden. Hun denken werkelijk dat ze vroeger bij mij alles perfect gedaan hebben die nog nooit fouten gemaakt hebben. Waarvan ik denk: Dat hebben ze wel. Daarom doe ik het op een andere manier zoals ik denk dat het beste is voor mijn kind en ik ga geen verantwoording meer aan ze afleggen. Dat ben ik ook spuug zat. Dus mijn mening hierover is: gewoon niet luisteren en niet steeds verantwoording afleggen want het heeft toch geen nut. Jullie zijn de ouders en jullie weten echt wel wat jullie kind nodig heeft. Meid, ik weet dat het niet leuk is die opmerkingen. Maar ja ze bedoelen het zo goed…Bedenk dat er wel meer moeders zijn die opmerkingen van ouders/schoonouders te horen krijgen. pfff miscchien helpt het dat ik je zeg dat je niet de enige bent. groetjes chantal

Chantal

Leuk he!!! SCHOONMOEDERS!!! } ! Mijn schoonmoeder is net het tegenovergestelde. Vraagt nergens naar. Als we mijn schoonvader aan te telefoon hebben, vragen ze nooit hoe het met Anna gaat of hoe nu de zwangerschap gaat.

Wij hebben heel erg het gevoel dat ze hadden gehoopt op een kleinzoon en niet zitten te wachten op een kleindochter. Je hoort me trouwens niet zeggen dat ze niet van Anna houden, hoor!!! Maar het is wel op hun manier.

Zo is het ook met de naam (waar heb je het over… ), volgens hun is deze úit de lucht gegrepen’, terwijl Anna, lieflijk en grasieus betekend. Nee, eigenlijk hadden we een verbastering van de naam van mijn schoonmoeder moeten doen… Stel je voor, roep je je dochter terwijl je dan aan je schoonmoeder moet denken!!! DUH!

We hebben de doopnaam van Anna (Mien) vernoemd naar de oma van mijn man, de moeder van zijn moeder. Maar dar vinden ze ook niet goed, oma heet MIENTJE en geen MIEN. En dat terwijl mijn man altijd oma Mien zegt en soms liefkozend Mieneman.

En dan heb ik het maar niet over de rest… Kunnen we een boek, wat zeg ik, een trilogie over schrijven!!!

Je ziet, schoonmoeders zijn vaak mensen die het wellis waar goed bedoelen, maar wij als echtgenotes en moeder van hun kleinkind, heel erg ons best moeten doen om dat in ogenschouw te houden!

Gelukkig liggen mijn man en ik op een-lijn, als dat niet het geval is, lijkt het mij nog moeilijker om mee om te gaan. Misschien kun je soms eens een balletje opgooien of een subtiele opmerking plaatsen als ze het weer doet. Ook kun je als dat niet lukt en je toch er wat van wil zeggen, het eerlijk tegen haar zeggen. Eerlijkheid uurt het langst, maar is soms ook het moeilijkste. Wel lijkt het mij wijs om samen dan een blok te vormen en duidelijk maken dat het voor jullie beiden nu de grens getrokken wordt.

Mijn schoonouders komen niet zo heel vaak in het jaar, maar ik kan me voorstellen dat als ze dichtbij wonen het ook moeilijker maakt. Mijn man heeft soms ook wel een moeite met dingetjes van mijn moeder, maar kan hier goed mee leven. Wel moet je duidelijk grenzen stellen.

Een heel verhaal, maar ik hoop dat je alsnog er een touw aan vast kan knopen

En wees in ieder geval van overtuigt dat het JULLIE kind is en JULLIE haar op moeten voeden en JULLIE dat doen op de manier dat JULLIE dat goeddunken. Had ik al jullie gezegd

Gewijzigd door - Judith en Anna op 03 Jan 2009 20:45:13

oe ja gezellig he schoonfamilie!
nee dus!
Lieke eet soms erg slecht tot niks.
Ik heb ze gezegd dit te negeren en als ze niet eet geen tussendoortjes te geven ! En werk heel goed. als ze bv smorgens niet eet krijgt ze niks tussendoor en smiddags eet ze wel weer hoor! Ze zit nu eenmaal in een uitprobeerfase waar we weer doorheen moeten.
Als mijn schoonmoeder oppast krijg ik weer te horen ga eens naar de dokter het is niet normaal en ze MOET eten! Ze probeert het erin te krijgen en bij mij is het zo als lieke nee zegt doe ik het weg. Als ze bij haar niet eet geeft ze koek en snoep en heeft ze het weer voor elkaar. Als ik mijn schoonmoeder erop aanspreek zegt ze ja dan heeft ze toch iets gehad! Nu waren we weer bijna door de periode heen en zijn weer terug bij af. Nu heeft mijn man vannavond zijn mond open gedaan en wij waren te streng en zegt ze tegen lieke oh kom maar hier wonen! pff krijg er wat van (niet dat lieke dit al begrijpt maar zoiets zeg je niet)
Zo ook als we savond’s op bezoek komen en lieke heeft niet gegeten vraagt ze om een koekje en die krijgt ze dan niet alleen als ze goed gegeten heeft. Oma geeft ze die wel en zijn we weer terug bij af. Zo frustrerend is dat zeg! Ze snapt het gewoon niet en denkt dat lieke niet gezond is omdat ze niet eet, nou volgens de huisarts is ze kerngezond!

groetjes Gytha

Ik moet zeggen ik heb het zelf met mijn schoonmoeder op kunnen lossen. Het is geen slecht mens maar net als ik Maagd en dat botst wel eens. Zo kan ze stront en stront eigenwijs zijn en het beter weten. Zo ook tijdens mijn zwangerschap. Zij heeft in al haar zwangerschappen zwangerschapsuiker gehad en stom toevallig krijg ik het ook in mijn 30ste week. Dus wij vertellen het en in eerste instantie is het joh als je wat wilt weten dan vraag je het maar. Naarmate mijn zwangerschap voorderde werd het steeds opringeriger, ze wist dit beter en zus beter en ik moest dat doen en zo doen. Het verschil tussen haar en mij was alleen dat ik insuline moest spuiten daar zij het met een dieet af kon toen. Op een avond bleef ze eten en ik moest prikken en spuiten. Dus ik vroeg of ik even op de wc moest spuiten of dat ik kon blijven zitten (niet iedereen vind die naalden een prettig gezicht) nee ik kon blijven zitten, ze vroeg wel of ze de spuit mocht bekijken en hoe het nou zat met mijn suiker. Ineens drong het tot haar door dat het niet hetzelfde was, dus we hebben een goed gesprek gehad en ze accepteerde dat niet alles hetzelfde was en zij vroeg uitleg aan mij. Maar toen werd onze dochter geboren en zij zou mij uit gaan leggen hoe of wat. Zij heeft zelf 3 zonen en geen meiden. Dus ik vroeg haar heel simpel 1 poepluier te verschonen en bij een knul veeg je naar boven maar bij een meid mag dat absoluut niet. Zo zeg ik tegen haar en dan zal ik jou nu laten zien hoe je haar luier verschoont. Ze was stil en wilde boos worden. Dus ik zeg nee kijken en leren. Dus ze keek. Toen ik klaar was heb ik haar gezegd dat het opvoeden van zonen anders was dan dochters en dat als ik iets wilde weten ik het vragen zou maar dat ik nooit maar dan ook nooit wilde horen hoe zij het deed en dat ik dat ook moest doen want het is mijn kind en ik zal ook fouten maken, maar dat zijn dan mijn fouten. Net als mijn dochter als ze ooit kinderen zal krijgen haar fouten zal maken.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi, nou je moet zeker niet overal op reageren, maar negeren kan het ook erger maken, vind trouwens erg flauw dat ze dan zegt moet je zeker van je vrouw zeggen tegen je man, vind dan dat jouw man zeker voor zich zelf maar ook voor jouw moet opkomen…

Verder zou je kunnen zeggen mam vind je bezorgdheid erg lief en fijn maar we weten wat we doen, hebben dit uitgebreid met de arts besproken

En tuurlijk moet je haar corrigeren op haar gedrag dat heet opvoeden

gr Tries

En ik maar denken dat alleen mannen op later leeftijd nog opgevoed moeten worden… Wij vrouwen hebben het zwaar… Kinderen, een man en een schoonmoeder

Groetjes,

Michèle

http://www.youtube.com/watch?v=KMhuAtyFCrw

gr Tries

hahaha die is leuk tries hahaha.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Lilypie 21 - 37 day cycle Ticker
Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker

Hij is geweldig. Echt briljant. Je weet meteen waar je het allemaal voor gedaan hebt

Groetjes,

Michèle

Dat is in 3.02minuten een opvoedkundige les!!!

Hoi tries,

Moest erg om lachen als je het zo leest is het echt zo de hele dag.

Hoi rest,

Dankje wel voor jullie verhalen. het is erg frustrend soms. Ze past ook nog een keer in de maand een dag op ze zegt dat ze dan alles volgens mij gevraagd doet. Ja met de medicijnen wel maar met de rest vraag ik dat soms af. Ze zijn ook heel lief hoor. Zullen altijd voor ons klaarstaan. Daarbij wonen ze in hetzelfde dorp.
Dit alles maakt het voor mij erg moeilijk de waarheid te zeggen over haar bemoeienis. En mijn man zegt ook altijd: Mam dit is hoe wij het doen en willen doen. Ook geeft hij regematig aan dat ze zich niet zoveel moet bemoeien met onze manier van leven wat de doktoren wel of niet zeggen. Dan geeft ze aan maar ik heb ook heel veel gehad aan mijn moeder en drie( wij en haar dus) weten er meer dan twee( wij dus).
Ik denk dat ik haar gedeeltelijk negeer( ene oor in ander uit) en haar de ander keren haar niet alle info meer uitgebreid geeft. Kijken hoe ze dan reageert. Ook heeft mijn man al een keer toegezegd met haar te zullen praten. maar ook hij vind dat moeilijk het is zijn moeder.

Tja dus het blijft een beetje in het midden hangen en zoals ik lees is dat bij iedereen in meer of mindere maten zo.

groetjes en bedankt

lon106

ik ken mijn schoonouders nog niet heb ze wel een paar keer gesproken aan de telefoon en dat was het dan .
ik hoop ze dit jaar een keer te ontmoeten maar daar voor moet ik naar turkije .
ik denk ook niet dat ze zich met mijn opvoeding bemoeien hoor .
mijn moeder is een schatje tegen mij en tegen mijn dochter als ik iets moet weten kom ik altijd bij haar en ons pap veel mensen vinden hem een boeman ik vind hem recht door draad op hem kun je ook altijd bouwen als je ergens mee zit .
hij geeft me ook advies en als ik er niet mee eens ben doe ik het ook niet en houd hij er over op ja en hun weten op dat gebied toch wel iets meer als ik
zij hebben er ach waarvan ik en mijn broer al de deur uit zijn en nog zes thuis wonen.

dus het hoeft niet altijd zo te gaan

gr de mama van leyla

het is niet l*llig bedoeld naar jullie hoor
ik hoop dat je tot een oplossing kan komen dat het weer voor jou leuker word

veronique daniels

Ik hoop ook dat jullie eruit komen. Het zijn toch haar opa en oma en het is voor iedereen fijner als er een goede sfeer hangt. En misschien anders samen gaan praten met haar. Want wachten tot de bom een keer barst is ook geen oplossing. Geloof me dan ben je nog verder van huis denk ik. Weet ik we zeker. Neer eerlijkheid duurt het langst en de waarheid doet soms pijn, maar moet gezegd worden. Tussen mij en mijn schoonmoeder heeft het echt goed geholpen.

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Ik heb een paar schoonouders die amper aandacht hebben voor hun kleindochter! Ze wonen 400 meter bij ons vandaan en komen eens in de twee weken eens kijken. Ze komen dan om 19.00 uur terwijl Guusje om 19.15 vaak gaat slapen. En dan maar boven het arme kind hangen dat erg moet huilen als deze opa en oma komen. Zelfs toen Guusje in het ziekenhuis lag werd er met moeite tijd vrijgemaakt om even langs te komen. En maar proclameren dat het zo zielig is voor het kind en dat ze zich zo’n zorgen maken, er was natuurlijk ander bezoek bij!

Ach ja schoonouders, je krijgt ze er gratis bij maar deze aanbieding had wat mij betreft wel weg mogen blijven!

Liefs Tams

Hmmm dat doet mij aan mijn schoonzus denken. Die zie je ook alleen maar als ze kan doen alsof of wanneer ze zelf aandacht denkt te krijgen. Maar ja dat is ook een verschrikkelijk gestoord wijf (sorry voor de uitdrukking) Die heeft niet eens oog voor haar eigen kind.

Groetjes,

Michèle

Ik realiseer me dat wij het super hebben met mijn ouders en schoonouders, die bemoeien zich nergens mee. Het lijkt me heel vervelens als ze zich over over uitlaten met dat je het verkeerd doet en hun het beter weten.

Mijn tip : zeg dat hun opa en oma mogen zijn en het ouderschap over moeten laten aan jou en je man. En verder niet meer op ingaan alleen zo nodig je boodschap herhalen.

Zo zou ik het doen en het dan proberen zo gezellig mogelijk te maken.
Bij opa en oma zijn hoort een klein feestje te zijn voor die kleintjes.

Groetjes, Miranda

Iedereen heeft wel een mening over hoe het allemaal beter kan.
op zich helemaal niet erg, maar geef een tip.
vaak krijg je het gevoel dat je word aangevallen, en daar word ik dus echt niet van.

Bijvoorbeeld als je even bent winkelen dan denken sommige mensen dat ze zich met je kind moeten gaan bemoeien, even vertellen wat ze wel en niet mogen doen.
nou sorry hoor maar daar kan ik niet over grgrgrr…van morgen met ruben in de winkel die hield een bezem stok voor me vast om dat ik me handen vol had, staat er doodleuk een vrouw achter me nee jongetje niet zo met die stok zwaaien dat mag niet…pppffffff… dus toen ben ik even heeeeeeel vals uit de hoek gekomen.
Nee van jou misschien niet maar van zijn moeder wel!!! dus ruben als jij wil zwaaien met die stok ga lekker je gang, dat mens wist niet waar ze moest kijken hahahah…

o ja…nog zo’n mooi voorbeeld ikke de auto in laden met boodschappen ruben helpt mee, loopt er zo’n oude man langs en zegt: dat is kinderarbeit! en hij was ook bloedserieus geen geintje, moet niet gekker worden wel.

dus aan mijn familie irriteer ik me eigenlijk niet, zo wel dan zeg ik er meteen wat van en dan is het klaar.
Maar onbekenden daar kan ik me mateloos aan irritren.

Groetjes Marianne mama van Ruben

quote:
oude man en zegt: dat is kinderarbeit! en hij was ook bloedserieus geen geintje, moet niet gekker worden wel.

Dat is echt het toppunt!!! Die vent zal wel niet beter weten en je moet maar denken dat zo iemand best zielig moet zijn om zoiets te denken. Wat is er nou mis met het feit dat je kind even meehelpt om de auto in te laden… Dan breekt echt mijn klomp!

Oh judith, ik kan hele boeken vol schrijven over de bemoeienissen van andere. Morgan is heel klein en ik oog heel jong. Echt je wilt niet weten want een ‘goedbedoelde’ adviezen ik al gekregen heb. En dan vinden mensen het raar dt ik niet echt aardig meer ben op een gegeven moment.

Groetjes,

Michèle