quote:
Morgan is heel klein en ik oog heel jong.
Herkenning
Groetjes Marianne mama van Ruben
quote:
Morgan is heel klein en ik oog heel jong.
Herkenning
Groetjes Marianne mama van Ruben
Hoi,
Er toch nog eens over gehad met mijn man. Hij had per abuis laten ontvallen dat ik vandaag moest bellen met het zkh omdat onze dochter sinds ze twee weken een andere kombinatie van medicijnen heeft erg hyper is en nu kan dat een fase zijn maar ze luister echt niet en stuiterd de hele dag zelfs na een slaap door. Ik vind de drukheid niet meer normaal ook mijn buurvrouw die er ook een thuis heeft die behoorlijk hyper kan zijn werd gek van d’r hoe die door het huis liep te rennen en te vliegen en geen moment stil kan zitten. Dus dacht ik misschien wel heel toevallig dat het begon bij de aanpassing van de medicijnen. Dus ik gebelt moest vanmorgen even terugbellen. En inderdaad het komt waarschijnelijk door de medicijnen nu heeft ze een vervanging gehad voor het medicijn wat het waarschijnelijk veroorzaakt.
Maar dat nu terzij:
Belt ze me heel het weekend plat over wat ik allemaal wel niet zou kunnen doen om er rustig te krijgen. Ook zou zij wel even komen kijken hoe druk ze danwel niet was en of het niet een over reactie was van mij. En dan was het nog kerst geweest en nu weer de sneeuw( onze dochter vind dat geweldig sneeuw )dus logisch dat ze wat drukker was.
Nou ik wist niet hoe ik het had gisteravond toen ze al weer belde ( was zelf koud 5 minuten thuis van werk en ophalen) ik kon me nog net inhouden.
en wat denk je hangt ze vanmorgen precies tien minuten nadat ik had opgehangen aan de lijn met de vraag en wat zeiden ze, zeker dat je niet druk moet maken en dat het de tijd van het jaar is.
Ik heb NEE gezegd en opgehangen.
Nu gaat mijn man samen met zijn vader( die het ookwel in de gaten heeft dat het de spuigaten uitloopt) met zijn moeder praten. Dan willen ze me halve wegge het gesprek bellen en mij mee laten praten.
We willen afspreken dat als we bij de dokter zijn geweest en er is iets veranderd dat we dan sávonds zullen bellen. Dat we niet meer zeggen wanneer we gaan en dat ze moet ophouden met het bemoeien van de opvoeding en dat als we hulp of een mening willen deze echt wel zullen vragen.
Ook denkt zijn vader dat ze zich een beetje overweldigd voelt door mijn drie broers en twee zussen daar door het overlijden van onze vader en moeder we een hele hechte band hebben en ik me na de opname van onze dochter vooral na hun heb gekeerd en niet in eerste instantie ook naar haar met mijn verdriet. En ook dat hun ook gelijk klaar stonden en een bezoekers schema hadden opgesteld voor hun zelf zeg maar.
heel verhaal maar goed ik wacht af. We gaan de waarheid zeggen.
Groetjes
lon106
quote:
Ook denkt zijn vader dat ze zich een beetje overweldigd voelt door mijn drie broers en twee zussen daar door het overlijden van onze vader en moeder we een hele hechte band hebben en ik me na de opname van onze dochter vooral na hun heb gekeerd en niet in eerste instantie ook naar haar met mijn verdriet.Niet om het een of ander, maar is het niet logisch dat je je dan naar je eigen familie richt als dat contact zo goed is?? Ik vind mijn schoonmoeder echt geen kreng, maar ik keer ook eerder naar mijn moeder toe met bepaalde dingen.
heel verhaal maar goed ik wacht af. We gaan de waarheid zeggen.
Ik hoop dat ze hem ook accepteerd, maar wel heel goed van jullie.
Groetjes
lon106
Groetjes,
Michèle
Succes met het gesprek. Dapper! Ik wou dat ik de moed had dat eens te doen! Maar ik ben bang dat dat ook geen zoden aan de dijk zet.
Hier zal het vast nog wel eens tot een uitbarsting komen!
Liefs Tams
Ik hoop voor je dat ze het zal begrijpen en niet meer overal zo bovenop zal zitten.
Veel succes met het komende gesprek.
Miranda
hoi lon
ik hoop dat ze de boodschap heb begrepen .ik zou er ook helemaal gek van worden
als mijn schoonmoeder zo doet .maar gelukkig zijn mijn schoonouders niet zo .
meis succes
groetjes marielle mama van tanja
Hoi lon,
Het zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn van je schoonmoeder en uit bezorgdheid voortkomen, maar ze bemoeit zich wel erg veel met alles rondom jullie dochter. Ik zou er ook hoorndol van worden.
Joost is sinds kort zindelijk, maar dat is een lang traject geweest met hulp van het Kinder incontinentieteam van het ziekenhuis. Dan merk je ook dat veel mensen (en vooral ook de oma’s) toch met adviezen en opmerkingen komen (bijv: zolang aan de laxeermiddelen dat kan toch niet goed zijn, moet je hem geen grof volkoren brood geven, iemand had de volgende tip…, die raadt dat af, etc, etc…). Het is goedbedoeld, maar je kunt er meestal zo weinig mee. Wij zeiden dan telkens: we zijn een traject ingegaan in het ziekenhuis en houden ons aan hun adviezen. En met succes gelukkig .
Jouw schoonmoeder gaat wel erg ver in haar adviezen, en het klinkt weinig vrijblijvend meer… Zal vast uit bezorgheid zijn omdat jullie meisje zo ziek is geweest, maar ze helpt jullie er niet mee, integendeel.
Ik hoop dat het gesprek goed is gegaan en dat het haar lukt om het niet als een aanval te zien, maar als een opening naar een beter contact. Sterkte ermee!
Laat je nog even weten hoe het afgelopen is?
Hoi,
Nou een moeizaam gesprek gehad we hebben niet alles duidelijk kunnen maken daar we ook niet al te grof erin wilde gaan. Ze was behoorlijk beledigd en gaf aan dat ze erg bezorgd was./is Begrijpelijk zieden we.
We hebben geprobeerd uit te leggen dat wij haar ouders zijn dat wij een bepaalde lijn volgen samen met een heel team aan arsten en begeleiding daarom heen. Ook dat we het beide er vervelend vind dat ze het altijd beter schijnt te weten en dat ze ons van haar uit een erg gevoel geeft van dat wij geen goede ouders zijn. Daar was ze het niet mee eens dat gevoel wilde ze ons absoluut niet geven. Maar of het nu heeft geholpen ik weet het niet hoor. Ik voelde dat ze zich op een gegeven moment behoorlijk afsloot en dat het ene oor in en andere oor uitging. Het is natuurlijk nogal wat.
We wachten het af. Ik vind het wel eng om nu zelf naar haar toe te gaan om onze dochter voor oppas te brengen. Ben bang dat het een beetje raar is zo na het gesprek. Ik heb eigenlijk een beetje spijt maar zo als het ging kon het ook niet langer denk ik.
Goed ik zie wel. Ik zal haar zoals normaal benaderen.
groetjes
lon106
nou jullie hebben het toch netjes gezegt .hoop dat ze het begreep
meis sterkte en laat niet over je lopen hoor je bent een fantastiese moeder
groetjes marielle mama van tanja
Dit vind ik wel een stap in de goede richting en nu moeten jullie beiden elkaar de kans geven eraan te werken.
Goed dat je een gesprek hebt gehad!
Jullie hebben je zegje gedaan, de bal ligt nu in haar hoek. Laat het even rusten en kijk wat er gebeurd, Sommige mensen moeten het altijd even laten bezinken. Merk je dat het niet geholpen heeft probeer je het opnieuw en als dat niet helpt dan misschien toch iets minder aardig zeggen. Sommige mensen hebben dat nodig.
Groetjes,
Michèle
Ik hoop dat er iets veranderd voor jullie na deze moedige confrontatie.
Jullie hebben het al moeilijk genoeg gehad de afgelopen periode.
Sterkte ermee en laat je nooit aan het tweifelen brengen door wie dan ook dat je het niet goed zou doen als moeder want je bent gewoon een TOPMOEDER !
Zoals jij de kracht vond er voor je kindje te zijn toen ze je nodig had, zonder zelf emotioneel in te storten, petje af meid !
Liefs, Miranda
Gewijzigd door - Miranda 1975 op 09 Jan 2009 09:57:48
Hoi,
Ik weet niet of het echt positief te noemen is maar ze heeft niet meer gebeld sinds het gesprek. Wij hebben haar daarin tegen wel gebeld en haar uitgenodigd om te komen kijken hoe onze dochter schaats en hoeveel pret ze heeft op de slee die ze van hun heeft gehad. Hier reageerde ze positief op en ze is komen kijken ook heeft ze met haar gespeelt zonder naar ons toe betwetterig te zijn over hoe we haar moeten leren schaatsen. Ze was ook heel normaal tegen ons gelukkig ( normaal gesproken zou ze dat wel doen) Dus ben benieuwd of dit doorzet.
Goed na vanmorgen ben ik blij dat we het gesprek hebben gehad.
Groetjes en bedank voor jullie steun.
lon106
Lijkt erop dat het wel tot haar is doorgedrongen en aan vanmorgen te lezen was ze ook niet boos meer of zo. Misschien hebben ze het er samen ook nog over gehad. Hopelijk blijft het zo, maar de eerste goede stap is al gemaakt.
Wat een opluchting he
Groetjes,
Michèle
[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />
heey heey
nou is heel normaal hoor in mijn geval zijn het mijn eigen ouders je gaat zeker niet genoeg naar buiten geeft hem zeker te veel eten bla bla bla om ziek van te worden zeg tegenwoordig alleen maar ja en amen en denk lul maar raak mijn schoonouders zijn stuk makelijker die geven advies en respecteren wat je er ook mee doet als die oppassen doen ze dat nu al zoals het thuis ook gebeurd en vraagt ze ook hoe ze het doen moet ze zei zelfs als ik nu een kindje zou krijgen weet niet eens meer hoe het moet veranderd elk jaar weer zoveel
het gaat vanzelf wel over hoop ik
sterkte