Ik zit even met een paar dingentjes.
Het zullen wel weer zn kiezen zijn, of zijn peuter driften, maar ik kan echt al een paar dagen NIKS goed doen bij hem.
Ik wordt er eerlijk gezegt een beetje chagerijnig en moedeloos van.
Wil ik samen met hem spelen, mag dat niet, wil ik hem een knuffel of een zoen geven, wordt hij boos.
ga ik stofzuigen, krijst hij de hele boel bij elkaar omdat ik dan weer geen aandacht aan hem geef. het is gewoon helemaal niet goed…niks niet!
aandacht is niet goed, geen aandacht is niet goed.
Vooral eist hij constant mijn aandacht op, het is constant op een dwingende manier: mama…mamaMAMAA!!! en als ik dan net met iets bezig ben wat al niet lukt, en hij gaat zo doen wordt ik gewoon echt chagerijnig en zeg ik : Rico hou is op met dat eeuwige geschreeuw ik wordt er onderhand moe van!
dan krijst hij natuurlijk nog harder, of hij is 2 seconden stil en begint weer opnieuw.
hij schreeuwt en krijst gewoon de boel bij elkaar.
Vanmiddag buiten was dan wel weer even leuk, hij hield me bij mijn wijsvinger vast en sleepte me van boom naar boom (wilde elke boom een keer aantikken en zo echt 20 rondjes rond het parkje gegaan hahaha)
maargoed… dat was dan ook een momentje.
wil hij een hondenpoep veld op gaan lopen, zeg ik dat dat niet mag… dus ik loop de andere kant op met m, gooit hij zich midden op het fietspad (moet je oversteken als je bij dat veldje wil komen) op de grond, op zijn knieeen en gaat op zijn knieen verderlopen. Ik kan hem daar niet laten liggen vanwege verkeer, dus ik til hem op (hij krijst nog harder) en zet hem in het gras neer en laat hem begaan.
mensen kijken me allemaal weer aan, en ik maak maar een opmerking van: tja peuters… "
ze lachen dan een keer bemoedigend en dat doet dan weer goed.
maargoed,
ik probeer hem in negatief gedrag te negeren en positief gedrag te belonen, het is de laatste dagen even gewoon niet tof. zo gauw ik de kamer uitloop of een keer naar het balkon ga om b.v. een sigaretje te roken, is het ook al: mama!! dan weer mama en dan weer… en dan kijk ik en zwaai een keer naar hem en geef hem een hand kusje. dan draai ik me weer om roept hij weer constant om niks eigenlijk. (of om aandacht maargoed) en op den duur negeer ik het “ge-mamama” dan wordt hij helemaal laaiend en gilt dan weer mama. (maar dan echt gillen)
kom ik naar m toe op den duur omdat ik er koppijn van krijg, en dan wil ik hem dus even een knuffel geven of met m gaan kleuren of wat dan ook, mag dat ook weer niet en gaat hij de kleurpotloden opeten en zn blaadje doormidden scheuren…
pfff…
ik ben eigenlijk best wel een beetje verdrietig nu.
doe ik nou iets verkeerd? Normaal is hij altijd wel te hendelen, hij heeft wel is dagen, ook een paar weken terug toen ik vertelde over zn peuter gedrag, maar toen bleken er kiezen dwars te zitten… ik hoop dat het nu weer zo is maar ja zeker weten doe ik het niet. maar op den duur wordt ik er gewoon zo moe van dat ik gewoon geen zin meer heb om nog maar iets te doen. en dan ga ik gewoon even 10 minuutjes op bed liggen… schaam me dood
trouwens… Bij papa heeft hij dit veeeeeel minder! daarom juist wordt ik onzeker! En als papa zegt dat hij moet stoppen luisterd hij wel.
zelfs vanaf het balkon als rico weer eens naar de overkant wil lopen van de straat, zegt rijco: Rico Luisteren!
en meneer luisterd! en ik moet hemel en aarde bewegen… daarom denk ik dus dat ik het niet goed doe ofzo
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100513/lRiv.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“89” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/mGJ4p2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>
Gewijzigd door - MamavanRico op 04 Jun 2010 20:43:11