Ik kan niks goed doen bij mn mannetje

Geen tips meer, volgens mij zit je op het goede spoor en hebben de andere dames ook bruikbare tips gegeven.

Het is denk ik heel logisch dat je er soms even helemaal doorheen zit. Inderdaad dat Rico af en aan steeds ziek is, hangerig is, je maakt je zorgen en hebt ook nog je eigen dingetjes en zorgen. Als je dan ook nog eens moe bent en je moet de hele dag alleen maar politieagent spelen, daar word je ook moedeloos van. Dat kan ik me goed voorstellen.

Ik heb ook weleens zo’n dag en dan is de maat gewoon sneller vol. En dan is Nora eigenlijk net te moe en huilt om het minste of geringste of haalt het bloed onder mn nagels vandaan door continu stout te doen. Bij Nora helpt het wel om iedere keer als ze stout is het te benoemen als zodanig. Ze herhaalt dan Nooja tout en gaat met haar vinger schudden. Ze is daar altijd heel serieus over en weet heel goed dat het geen grapje is. Maar ja, op sommige dagen houdt dat haar niet tegen om het gewoon weer te doen.

Dus meid: Kop op, na de operatie zal Rico zich ook beter voelen en jij vast ook na een goeie nacht slaap. Ga ook lekker even liggen als hij overdag slaapt. Of even een boek lezen of wat je ook doet om te ontspannen. Vergeet jezelf niet.

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

ja dat is het precies eigenlijk… wat je omschrijft.
Ik ben allang blij dat Rico niet de enigste is die die dagen heeft dat het te erg is, en ik ben ook allang blij dat ik niet de enigste moeder ben die onzeker is. Gek dat dat soms wel zo voelt he.
Ik moest lachen om wat Nora zegt als ze stout is geweest. haha Rico doet wel dat vingertje, omdat ik ook altijd met mn vinger wijs van: pas op he !!
laatst zei rico ineens: Stom!! (alleen dan zonder de s) toen ik zei: doe is niet zo stom tegen mama! ging dat vingertje idd omhoog en zei: "tommm!“
ik zo: Rico is niet stom, maar je gedraagt je nu wel even zo.
en dan kijkt ie me aan zovan: maar ik ben toch de liefste van de wereld???
en dan moet ik weer zo lachen.
Gisteren heb ik mn stem flink moeten verheffen omdat hij aan het schreeuwen bleef. ik zei: RICO AFGELOPEN STOPPEN NU! en hij werd gewoon verlegen, hij ging zich in mijn kleren verstoppen. en lachte toen ie weer omhoog keek zovan: ik schaam me best wel een beetje”
ik heb wel weer wat vertrouwen in mezelf, maar soms heb ik dagen dat het even weg is en dan schrijf ik met jullie.
Tof

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Fijn dat het beter lijkt te gaan!

Groetekes, Sje

ja he! toen hij net de kast wilde plunderen en hij niet luisterde heb ik hem ook even in de box gezet, toen hij er na 2 min uit mocht en ik m waarschuwde dat hij wel moest luisteren, ging ie weer regelrecht naar de kast.
heb hem toen op de grond in de hoek gezet. hij ging wel na 20 seconden weg maar bleef wel bij de kast vandaan

Goed bezig!

Groetekes, Sje

ik heb toch nog even een vraag

Rico gooit zo met dingen, heeft ie eigenlijk al vanaf 8 maanden dat hij dat doet. ik krijg het hem op geen manier afgeleerd. Ik zeg wel: niet gooien, geven!
ook zijn broodkosten smijt hij over de grond heen.
ik zit dan weer van: geef ik hem dan de overige stukken op zijn bord nog wel?
dat doe ik dan wel, maar ik twijfel of ik het niet gewoon gelijk moet wegzetten.
ik blijf het voordoen hoe het wel moet, blijf hem corrigeren en aanspreken dat gooien niet mag. maargoed hij blijft het doen.
en nog een laatste vraag: blijven jullie schreeuwen negeren? of wordt je op den duur ook gewoon boos en zeg je dat het moet stoppen?
Eerst was ik voor negeren, maar papa is daar niet van. hij wil het wel proberen maar hij zegt ook: tja op den duur reageer je…zoals je reageerd!
en als papa zegt dat hij moet stoppen met schreeuwen helpt dat meestal wel, haha bij mij niet. eigenlijk mijn vraag: mag je in zo’n opzicht verschillen van handelen? bij mij werkt negeren en bij papa werkt het als hij er iets van zegt.
dan voel ik weer van: zitten we wel op 1 lijn qua opvoeding, maargoed je zoekt toch middenwegjes

Bij dat gooien met die broodkorsten zou ik 1 waarschuwing geven dat als-ie nog een keer gooit, zijn bord weggepakt wordt. Dan maar niet eten, maar gooien met eten doen we sowieso niet.

Gooit-ie dan inderdaad weer, bord wegpakken en niet meer geven. Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen!

En wat die andere vraag betreft, je moet wel op 1 lijn zitten samen als het gaat om hoe je de opvoeding van je kind wilt doen, maar je mag wel van elkaar verschillen hoe je dingen voor elkaar krijgt. Als het bij papa werkt dat-ie het op de ene manier voor elkaar krijgt dat Rico stopt met krijsen is dat goed, en als het jou op een andere manier lukt is dat ook goed, maar…dan moet je dat ook wel allebei consequent zo blijven doen.

Net zoals met 2-talig opvoeden. Engelstalige moeder praat altijd Engels met het kind en Nederlandstalige vader praat altijd Nederlands met het kind. Zo weet het kind op den duur welke woorden en zinsvormen bij welke taal horen.

Het is natuurlijk altijd beter als je opvoedkundige zaken wel op dezelfde manier voor elkaar krijgt, dus het is de moeite waard om dat wel voor elkaar zien te krijgen (want de kleine mop kan bij verschillende manieren van aanpak ook de ouders tegen elkaar uit proberen te spelen), maar als het echt niet lukt, dan mag het volgens mij best verschillen als je op 2 verschillende manier het kind wel in het gareel krijgt. Als het kindje maar weet welke manier bij welke ouder hoort.

Groetekes, Sje

Dankjewel Sje,
ik zal het op die manier is proberen met zijn eten.
het gekke is ook dat het alleen bij de korsten is
kan kiezen zijn maargoed, dan moet hij maar leren dat hij de korstjes aan de kant legt ipv op de grond gooit nietwaar?
ik zal het is met rijco bespreken wat hij van die aanpak vind.
dat vind ik zoiezo ook belangrijk

Sterker nog, korstjes hoort-ie gewoon te eten!

Onze meiden hebben nooit moeilijk gedaan over broodkorstjes. Ik vind dat echt zo’n rare gewoonte dat kinderen broodkorstjes laten liggen. Kijk als ze net beginnen met brood eten is het een ander verhaal. Dan zijn korstjes te taai, maar daarna, tjoepa gewoon korstjes eten als het aan mij ligt.

Groetekes, Sje

ik moet zeggen sje, hij at juist zijn korstjes in het begin supergoed!
nu (denk dus door kiezen) vind ie er weinig aan.
maargoed BIG NEWS:::::
Rico ging niet met korsten gooien nee met zn hele boterham.
toen zei ik: nog 1 keer weggooien en dan krijg jij helemaal geen boterham meer vandaag!
wat doet hij? gooit.
ik pak het af en mieter alles in de vuilnisbak. nou…echt hij werd P** OFF!
hij was echt laaiend heb hem nog NOOIT zo kwaad gezien (ik moest eigenlijk inwendig hard lachen) ik negeerde dat.
Vervolgens na 1 minuut was hij weer rustig. heb ik zijn melk gegeven. dronk hij een halve beker op en gooide toen ook met die beker. toen zei ik weer: nou is het helemaal klaar, rico krijgt niets meer!
toen weer een krijs partij en mama was "tom!!"
maargoed, ook dat genegeerd, en ik kreeg zowaar een kusje bij het slapengaan!
ik vond het zo moeilijk om dat gehuil op die manier aan te horeno mdat hij zo teleurgesteld in mij was dat ik hem niets meer gaf, maar ik bleef gewoon concequent.
Enfin… vanvaond heeft hij 2 bordjes pasta opgegeten! (ofja anderhalf bordje) zonder te mokken! hij krijgt nu nog een toetje.
ik ben echt blij met mezelf

Stoer wijf!!!

Groetekes, Sje

toetje ging ook met smaak op
oh enne morgen weer dezelfde aanpak.
mocht dit na 2 weken nog niets veranderd hebben moeten we toch wat anders verzinnen. anderzijds… de andere aanpak hebben we ook ruim een half jaar geprobeerd hahaha

Als hij over 2 weken nog steeds gooit met zijn eten en drinken, meld je dan maar weer hier! Verzinnen we gewoon een ander offensief! Haha!

Groetekes, Sje

hahaha
doe ik Sje…dankjewel

ik moest net erg lachen. ik had een halfronde kussen (ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen) achter zijn bedje liggen. daar kon hij nooit bij. omdat het niet bij de spijlen in de buurt lag…
kom ik net op zn kamer omdat hij me roept. ligt hij met zn hoofd op die kussen (bizar!) knuffelt heel dat ding plat… enfin. roept hij Poeh!! (= zijn poohbeer knuffeltje) zie ik dat hij die uit bed had gegooit…evenals baby pooh en zijn konijn (hij heeft 3 favo knuffels, zonder wil ie niet)
maargoed… is hij dus met zn knuffels gaan gooien (gezellig he hij is het probleem aan het verleggen haha)
ik dus zn knuffels terug geven en verteld dat ze het niet zo leuk vinden om op de grond te slapen, dat ze veel liever bij Rico zelf liggen.
hij pakt ze aan en duikt in zn bed. meteen zn ogen dicht en hij sliep. (echt heel vreemd alsof hij aan het slaapwandelen was in zn bed ofzoiets)
maargoed ik had die kussen maar uit bed gehaald. ik had die achter zijn bed gelegd omdat het standaartje van de babyfoon niet bleef staan en ik die kussen erachter had gelegd… ik snap echt niet hoe hij erbij kon… maargoed. wat ik wilde zeggen,
hij wil graag met iets onder zijn hoofd slapen, of met zn armen of met zn knuffels. nu dan met die kussen.
een hoofdkussen mag nu toch nog niet wel?