Ik jullie heel erg wil bedanken/update

meid wat een bevalling moet dat geweest zijn zeg.
ook ik hoop van harte dat de waardes goed blijven en jullie lekker met z’n allen thuis kunnen blijven.

liefs,
Rinske

Je bevalling klinkt wel heel erg heftig meis. Jeetje. Ga er maar aan staan. Ik denk ook dat ik dan een keizersnede had gewild…Maar je bent een bikkel hoor! Vond je die pomp trouwens zo erg? Eva is ook met de pomp geboren en ik voelde daar helemaal niets van? Hoe dan ook, ik hoop dat het met Daan nu de betere kant op gaat en dat zijn waardes goed zijn. En dat jullie nu eindelijk verder kunnen, zonder enge opnames enzo!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Nou Sandra, je hebt aardig wat meegemaakt in die paar dagen, zeg!!
Heftig, om te lezen, je hebt aardig wat doorstaan!

Ik hoop dat Daan niet naar het ziekenhuis hoefde vandaag.
Liefs, Anne

Jeetje meid! Wat een prestatie hebben Daan en jij geleverd! Je kunt hartstikke trots zijn op jezelf!

Hopelijk blijven de waarden goed genoeg om thuis te blijven. ben jij zelf weer helemaal oke?

Nou terugkijkend van het begin tot het einde een heel spannende zwangerschap gehad. Nu is het tijd voor rust in de tent, herstellen en genieten! Het is jullie gegund!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Third Birthday tickers

@Sandra: hoe waren de waardes vandaag??

Gelukkig zijn de waarden vandaag naar beneden gegaan. Helaas nog niet goed genoeg om er vanaf te zijn. Morgen komt er dus weer iemand thuis prikken. Omdat het dan weekend is, moeten wij zelf het bloed naar het ziekenhuis brengen. En dan krijgen we wel morgen de uitslag. Het blijft dus nog even spannend. Maar ik moet zeggen dat ik nog nooit zoveel zenuwen heb gehad als vandaag. Hoop zo dat het morgen goed is, want dat geeft toch weer een stuk rust.

@kringeldingetje, ja we hebben nog wel wat kraamhulp gehad. Maar helaas door de vele dagen ziekenhuis niet veel.

@Goudvisje, Tim vind het echt heel erg leuk met Daan. Echt zo leuk om te zien. De eerste dag dat hij Daan zag kreeg hij wel een kusje. Maar had hij meer interesse in zijn autootjes. Maar sinds dag 2 is hij helemaal met Daan bezig en vind hij het zo leuk. Zodra Daan huilt gaat hij er heen en roept dat wij moeten komen, omdat hij huilt. Ook wil hij telkens kusjes geven aan Daan. Vandaag ben ik voor het eerst weer buiten geweest. Even lekker met Tim naar de speeltuin. We waren nog niet terug of hij vroeg meteen waar is Daan en vervolgens ik ga Daan zoeken. Hij geeft ook telkens zijn knuffels aan Daan, echt zo schattig. Tot nu toe dus nog een jaloezie.

@Rainbow, ik vond die pomp dus echt heel erg pijnlijk. Grappig dat jij dit anders ervaren hebt. Moet er wel bij zeggen dat het een tijdje duurde voordat de pomp er goed in zat. Eerst deed een leerling arts het en haar lukte het niet. Toen de gynacoloog en hem lukte het wel. Maar wel met flink wat duw en trekwerk.

Mijn hele onderkant is ook ontzettend bond en blauw. Haha van horen zeggen, want zelf heb ik het uiteraard niet gezien. Maar ze hebben behoorlijk lopen duwen en trekken aan de onderkant. Ook op mijn buik is behoorlijk wat geduwd, omdat hij er maar niet uit wilde. Ik ben ook nog ingeknipt en er zitten 14 hechtingen. Dat is dus het enige waar ik nog last van heb. Verder voel ik me gelukkig prima.

Groetjes,
Sandra

Lilypie First Birthday tickers

Gelukkig zijn de waarden vandaag naar beneden gegaan. Helaas nog niet goed genoeg om er vanaf te zijn. Morgen komt er dus weer iemand thuis prikken. Omdat het dan weekend is, moeten wij zelf het bloed naar het ziekenhuis brengen. En dan krijgen we wel morgen de uitslag. Het blijft dus nog even spannend. Maar ik moet zeggen dat ik nog nooit zoveel zenuwen heb gehad als vandaag. Hoop zo dat het morgen goed is, want dat geeft toch weer een stuk rust.

@kringeldingetje, ja we hebben nog wel wat kraamhulp gehad. Maar helaas door de vele dagen ziekenhuis niet veel.

@Goudvisje, Tim vind het echt heel erg leuk met Daan. Echt zo leuk om te zien. De eerste dag dat hij Daan zag kreeg hij wel een kusje. Maar had hij meer interesse in zijn autootjes. Maar sinds dag 2 is hij helemaal met Daan bezig en vind hij het zo leuk. Zodra Daan huilt gaat hij er heen en roept dat wij moeten komen, omdat hij huilt. Ook wil hij telkens kusjes geven aan Daan. Vandaag ben ik voor het eerst weer buiten geweest. Even lekker met Tim naar de speeltuin. We waren nog niet terug of hij vroeg meteen waar is Daan en vervolgens ik ga Daan zoeken. Hij geeft ook telkens zijn knuffels aan Daan, echt zo schattig. Tot nu toe dus nog een jaloezie.

@Rainbow, ik vond die pomp dus echt heel erg pijnlijk. Grappig dat jij dit anders ervaren hebt. Moet er wel bij zeggen dat het een tijdje duurde voordat de pomp er goed in zat. Eerst deed een leerling arts het en haar lukte het niet. Toen de gynacoloog en hem lukte het wel. Maar wel met flink wat duw en trekwerk.

Mijn hele onderkant is ook ontzettend bond en blauw. Haha van horen zeggen, want zelf heb ik het uiteraard niet gezien. Maar ze hebben behoorlijk lopen duwen en trekken aan de onderkant. Ook op mijn buik is behoorlijk wat geduwd, omdat hij er maar niet uit wilde. Ik ben ook nog ingeknipt en er zitten 14 hechtingen. Dat is dus het enige waar ik nog last van heb. Verder voel ik me gelukkig prima.

Groetjes,
Sandra

gelukkig! maar nu hopen dat het vandaag weer gedaalt is want die onzekerheid is echt niet te harden voor jullie. pff meis toch!
enne die onderkant herken ik. Rico was ook een sterrenkijker en bij mij waren ze bezig de pomp naar binnen te werken toen ik ineens goed perste. mara ik herken het gevoel want zij gingen rico dus draaien omdat hij benauwd werd. ook dopjes werden op zijn hoofd geplaatst. goed pijnlijk zo’n grote mannenhand pfff maar ook ik was bont en blauw van onder.l en ik moet bekennen ik heb voor de spiegel gelegen omdat ik wilde zien hoe erg het er aantoe was
het was idd dik en flink paars/blauw. maar ik vond het altijd helpen om er koude compressen tegen aan te leggen.

Wat fijn dat de waarden zijn gedaald. Ik hoop heel erg voor jullie dat het vandaag helemaal goed is!
Wat ontzettend fijn dat Tim zo goed reageert op Daan! Echt superlief zeg! Heel leuk om te lezen!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Fijn dat het beter leek te gaan, hopelijk vandaag helemaal oké en geen nieuwe opname! Wat geweldig dat Tim zo leuk op Daan reageert, dat klinkt helemaal goed.

Wat jij beschrijft met die vacuümpomp, zo ging het bij mij ook. Flink wat gehannes voordat dat ding er goed in zat, een hoop geduw op m’n buik (Erik was groot én een sterrenkijker) en bij 30 hechtingen zijn ze gestopt met tellen. Volgens manlief was het een ravage daaronder, zelf heb ik het nooit willen zien. Vond het veel te eng. Hopelijk heb je snel minder last, dat scheelt toch.

Groetjes,
M

Pff 30 hechtingen Mriek, dat is idd wel erg veel. Ik had volgens de verloskundige 14 hechtingen die te zien waren. Van binnen is er ook gehecht, maar die kon ze uiteraard niet tellen.

Hihi mini-boy wat apart dat ons kaartje met de bus werd gebracht.

Vanmorgen is Daan weer geprikt en gisteren waren zijn waarden naar beneden gegaan, maar vandaag weer omhoog. Ik zit hier echt met een rotgevoel, want we blijven er toch mee bezig. Nu komt er maandag weer iemand prikken. En uiteraard snap ik wel dat het nodig is. Maar iedere keer die onzekerheid van is het wel of niet goed. Mag hij thuisblijven of moet hij naar het ziekenhuis. Hij zit nog wel onder de norm van 300, maar niet ver genoeg eronder. Gisteren zat hij op 266 en vandaag op 277. Als hij verder was gezakt, dan was dit de laatste keer. Maar nu dus weer maandag prikken.

Via de verloskundige krijgen we iedere keer de uitslag. En die zei aan de telefoon ook dat ze contact had gehad met de kinderarts. En die maakte zich geen zorgen, omdat hij alert is en heel goed drinkt. Maar dat neemt niet weg dat de waarden onder de 250 moeten komen wil er niet meer geprikt moeten worden.

Ik begrijp wel dat het nodig is, maar als ze maandag weer besluiten dinsdag te prikken. Dan heb ik zoiets van kunnen we niet een beslissing nemen. Of weer opnemen en onder de lamp of het zo laten.

Pff hoop gewoon zo dat hij thuis kan blijven, maar ja helaas zitten we nog even in onzekerheid.

Groetjes,
Sandra

@Mriek: haha bij mij waren ze ook gestopt met tellen, ik blij toe want ik had zoiets van: hou maar op hou maar op…

@Sandra: ja jee zeg wat willen ze idd nou eigenelijk.
dat prikken is toch hardstikke vervelend voor zo’n mannetje… ik snap dat jeniet wil dat hij weer naar het ziekenhuis moet hoor begrijp me niet verkeerd… maar ik vind nt als jij dat er een beslissing moetkomen.
en niet dat mannetje elke keer moeten vervelen met dat geprik. arme ziel…
hoe voel jij je nu? gaat het verder wel redelijk mt je?

@Inge, haha. Lotgenoten

@Sandra, wat sneu dat Daan nog steeds geprikt moet worden. Is dat in z’n hiel of ergens anders? Knaagt aan je, die onzekerheid, lijkt me. Bah, dan kan het echte genieten toch nog niet echt beginnen, lijkt me. Sterkte, ik hoop dat er snel zekerheid komt en dat Daan niet nog een keer naar het ziekenhuis zal hoeven. Gelukkig is hij wel alert en drinkt hij ook goed. Geef je borstvoeding?

Groetjes,
M

Vervelend idd dat hij steeds weer geprikt moet worden! Ik weet hoe naar het voor die kleintjes is… Lisa moest de eerste dagen blijven in het ziekenhuis vanwege de schildklier… Die waardes waren ook niet helemaal oké, dus we mochten niet gelijk naar huis… En steeds zo krijsen als ze geprikt werd en het duurde en duurde maar… Ik ging nog net niet meehuilen! Sterkte nogmaals en een dikke knuf!!

Wat betekend het eigenlijk als de waarden te hoog zijn?? Wat is er dan slecht?
Hij ziet dan geel ofniet? Als de waarden zo hoog zijn dat ie onder de lamp moet, word ie dan ziek als ie niet onder de lamp gaat?? of?

Liefs, Melanie

Wat vervelend dat Daan steeds geprikt moet worden, en dat jullie in die onzekerheid zitten!
Groot gelijk als je morgen gaat vragen: óf onder de lamp óf niet meer prikken, dan heb je misschien wat meer zekerheid.
Alhoewel het wel heel naar is, als hij weer naar het ziekenhuis zou moeten.

Fijn wel, dan Tim zo lief voor hem is.
Hij schrikt dus niet als Daan huilt, of wordt er 's nachts niet wakker van?

Hopelijk kunnen jullie snel onbezorgd genieten, meis!
Liefs, Anne

Jeetje meid, wat vervelend voor jullie!
Die onzekerheid lijkt me slopend, en ook het prikken van jullie mannetje lijkt me geen pretje…
Heel veel succes de komende dagen!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Oh wat vervelend zeg dat het nog niet goed was…
Prikken voor je kleintje zijn inderdaad vreselijk, helemaal als ze nog zo klein zijn… Sylvie moest op de dag dat ze was geboren 3 keer worden geprikt. Weet zo even niet meer wat…
Maar vreselijk is dat…
Als je geelzucht hebt betekent het dat je lever niet goed werkt… Heeft Daan dit? Of is het iets anders?

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Hè jasses Sandra, wanneer mogen jullie nu eens gaan genieten??

Neem aan dat hij wel bij het raam ligt overdag?

En in de zon, niet vol in de zon natuurlijk Dat moest bij madelon ook.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Eindelijk hebben we vandaag goed nieuws gekregen. Daan is vanmorgen weer geprikt en voor het eerst zaten zijn waarden onder de 250. En dat is de grens om niet meer geprikt te hoeven worden. Zaterdag was het nog gestegen naar 277, maar nu zat hij op 240. Pff echt een hele opluchting dus, want als hij maar iets had gestegen dan had hij weer opgenomen moeten worden. Het prikken daar heeft hij gelukkig niks van. Maar telkens die onzekerheid dat hij ieder moment weer opgenomen moet worden is echt niet fijn.

@Mriek, hij krijgt inderdaad borstvoeding. Rechtstreeks lukt alleen niet, dus ik kolf alles af.

@Inge, ik voel me gelukkig helemaal goed, dank je! Ik merk wel dat het kolfen veel energie vergt, maar goed ik wil toch proberen het kolfen net als bij Tim 3 maanden vol te houden. Verder is de knip nog erg gevoelig en slik ik nog ijzertabletten, omdat ik zoveel bloed ben verloren met de bevalling (ruim 2 liter). Maar goed dat zijn kleinigheden, ik voel me verder prima.

@Anne Tim vind het inderdaad niet erg als Daan huilt. Hij is juist diegene die er als eerste heen gaat en roept mama (of papa) Daan huilt, kom je. Of hij geeft heel lief een knuffel die van hem is aan Daan. S’nachts horen we Daan nooit en hebben we net als bij Tim de luxe dat we hem wakker moeten maken voor zijn voeding. Vannacht is hij voor het eerst zelf gekomen voor zijn voeding, maar daar werd Tim niet wakker van.

@Michelle, hij ligt inderdaad bij het raam zodat hij zoveel mogelijk daglicht krijgt.

@Melanie, wanneer een baby te geel ziet wordt er gesproken van geelzucht. Dit betekend dat de lever van de baby nog niet goed genoeg in staat is de stof bilirubine uit het bloed te filteren en te verwerken. Meestal verdwijnt deze gele kleur binnen een paar dagen. Maar bij sommige baby’s blijft de geelzucht aanhouden. In de meeste gevallen blijft het onschuldig. Maar toch is onderzoek nodig, want door de leverfuncties in het bloed te bepalen kunnen leveraandoeningen en een verminderde galafvoer opgespoort worden.

De gele lamp waar Daan onder gelegen heeft zorgt ervoor dat de stof bilirubine alsnog afgevoerd wordt uit het lichaam. Vaak neemt het lichaam het dan vanzelf daarna over. Dit heeft bij Daan dus wat langer geduurt, maar gelukkig is dit alsnog gebeurd en werkt zijn lever nu goed. Wanneer het te lang duurt voordat de lever dit over gaat nemen kan het zijn dat de stof bilirubine in de hersenen terecht komt en een hersenbeschadiging kan aanrichten. Maar dit laatste zijn echt uitzonderingen hoor. Want de grens voor opname is boven de 300. Als je daarboven zit moet een baby onder de lamp. Maar wil het echt schade aanrichten in bijv. de hersenen moet de waarden wel bijna 3 keer zoveel zijn hoor. Dus geloof iets tegen de 1000.

Heel verhaal, maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Groetjes,
Sandra