De reden dat bij Tim de borstvoeding niet gelukt is, is omdat ik te vlakke tepels heb. In de kraamweek heb ik er toen alles aan gedaan ervoor te zorgen dat het wel lukt. Inclusief lactatiekundige, tepelhoedjes etc. Tim hapje wel goed, dus aan hem lag het niet. Na alles geprobeerd te hebben ben ik dus gaan kolfen, want het ging alleen maar frusteren dat het niet lukte.
Ik had er dus weinig hoop op dat het dit keer wel zou lukken. Heb het wel geprobeerd, maar ook bij Daan lukt het niet. Heb zelfs in het ziekenhuis nog contact opgenomen met een lactatiekundige. Heb er dus wel alles aan gedaan ervoor te zorgen dat het wel zou lukken.
Borstvoeding rechtstreeks is natuurlijk een stuk makkelijker, want kolfen daar gaat erg veel tijd in zitten. Ik hoop dat ik het vol ga houden, want ik heb de afgelopen week best wel een paar momenten gehad dat ik het even niet meer zag zitten.
Reden hiervoor is dat ik ontzettend veel melk heb. Nu zal je denken dat is toch fijn. En ja natuurlijk is het fijn, want beter zo dan niks. Maar ik heb echt heel vaak stuwing en bij het kolfen spuit alles eruit. Soms 2 uur na het kolfen alweer borsten dat wil je niet weten zo groot. Ik kolf nu 5 keer per 24 uur en wil echt niet meer kolfen omdat het dan nog meer wordt. Ik ben bewust wat terughoudener geweest vanaf het begin met kolfen. Omdat ik bij Tim ook zo veel melk had. Maar helaas heeft het niet geholpen. Er komt gewoon heel veel uit, per kolfbeurt 150 cc per borst. En ik kan er nog wel meer uithalen, maar doe dit niet anders wordt er alleen maar nog meer geproduceerd. Ik kolf 1 keer per dag helemaal leeg en dan zit ik zo op 600 a 700 cc. Echt niet normaal dus. Ik heb dus al heel wat in de vriezer liggen en moet soms zelfs wat weggooien, wat ik eigenlijk erg zonde vind ondanks dat ik genoeg heb.
Het meest vervelende vind ik dat ik s’nachts doorlek. Dit heb ik nooit gehad toen ik kolfde bij Tim. Maar nu wordt ik soms 1,5 uur na het kolfen alweer wakker met een mega nat shirt van de melk. Iedere dag beddengoed de was in daar heb ik ook weinig zin in, dus nu lig ik op een badlaken. Ik ga het zo lang mogelijk volhouden en zie het wel.
@mini-boy het is idd een luxe dat ook Daan zich niet s’nachts meld. Hij mag alleen nog niet te lang zonder voeding. Maar we mogen hem wel al 6 uur zonder voeding laten. Dus dan geven we hem om 12.00 uur en dan maken we hem om 06.00 uur weer wakker. Zo heb je maar 1 voeding in de nacht en dat is eigenlijk al bijna ochtend. En meneer drinkt het flesje al slapend leeg, dus we liggen ook al snel weer. Dat is wel heel erg fijn al ga ik er nog wel s’nachts een keer uit om te kolfen.
Groetjes,
Sandra