Als Gioia mijn genen geerfd heeft: krijgt ze geen kinderziektes, mijn broer “deed ook nergens aan mee” en heeft ook geen kinderziektes gehad.
Jacky daarentegen deed overal aan mee, als er maar wat rondwaarde, was ie van de partij, tot aan hersenvliesontsteking toe. (gelukkig waren ze daar snel bij!)
De jeuk is wel vervelend, wil heel de tijd krabben, maar ja: dat moet ik dus niet doen. tegen lidtekens: ik gebruik vaak calendula, dat is mijn wonder middeltje, ook tegen lidtekens. heb nl nogal eens contacteczeem, en als je dan krabt, krijg je ook lidtekens (ervaring leert
) maar goed insmeren met calendula werkt altijd. weet alleen niet of het zo verstandig is, als die blaasjes open zijn eigenlijk.
die sint jans olie? mag je die gewoon smeren, als het open is zeg maar?
dat is jouw wondermiddel he Astrid?
overal op. maar werkt dus ook blijkbaar voor allerlei, hoor je er nog al eens over.
hoop dat Gioia het niet krijgt eigenlijk, ik heb al een aantal dagen bultjes en blaasjes, maar omdat ik nogal eens ergens allergisch op reageer, had ik het daar opgegooid (nieuw merk doucheschuim als dader aangewezen, en richting prullenbak verwezen
onschuldig verdacht
)
maar met mijn ouwe merk, werd het alleen maar erger, en vandaag dus ineens echt overal blaasjes.
Dus ik zit te denken: dan zou Gioia het nu toch al moeten hebben? heb haar helemaal nagekeken, maar niks te zien.
hoop dat ze het nog effe niet krijgt, ze is nog zo klein, en dan kan je niet zeggen: het gaat wel over, en niet krabben enzo. zo zielig.
Al moet het voor Stephan ook nog erg vervelend geweest zijn, ook al is die behoorlijk groter. maar hij heeft het gelukkig weer achter de rug.
zal alleen wel effe bellen met het kinderdagverblijf, daar moet Gioia wo weer heen, en als ik die blaasjes heb, ben ik besmettelijk, en zij misschien toch ook al. dat niet al die kindjes het daar dan hebben ineens. al kan je het toch niet voorkomen natuurlijk, voor die kindjes. handig is het ook om zulke dingen achter de rug te hebben. dus misscchien kan ze het beter toch maar krijgen. we gaan het meemaken.
is ze net vlekvrij qua allergie, krijgen we dit weer,
nou ja: 10 dagen staat ervoor las ik, heb er al 4 achter de rug ![]()
mo