Ik in mijn kindertijd het eea gemist heb?

5e ziekte, 6e ziekte en waterpokken oa.

en nou heb ik dus ws waterpokken

heb effe de ha practijk gebeld, of het geen rode hond kon zijn, omdat ik morgen babyzwemmen heb, je weet maar nooit of er daar zwangere vrouwen ronddobberen, maar daar was ie van overtuigd: geen rode hond. ben er ook tegen geent vroeger etc. dus dat kon niet zei ie. gelukkig maar!

dus ikke netjes helemaal lezen over kinderziektes, omdat ik dacht: daar gaat Gioia vast een keer mee thuis komen.

niet dus: die is niet ziek, vriend ook niet (die heeft dat netjes als kind gehad )

heb ik ut! jeuken! niet te weinig.

maar goed, verder onschuldig dus. maar geen zwemmen morgen, want heb nu blaasjes, en dan ben je dus wel besmettelijk.

dus om nou te voorkomen dat dat hele bad ut straks heeft

en ik mag niet krabben!

kortom: ik ben nogal zielig

en dan noemen ze het kinderziektes: zie je wel word er hier dan gezegd: altijd al gedacht dat je nooit volwassen geworden bent!

mo

Haha, die opmerking kan je verwachten dan
Maar wel super vervelend joh!

Toen Stephan dus 1,5 week geleden de waterpokken kreeg waren we toch net aan het logeren bij mijn oom en tante?
Toen vertelde mijn oom dat hij het ook had gehad toen hij ergens in de 40 was.
Hij had het als kind dus niet gehad!

Nou, heel veel succes enne…nou zal Gioia het waarschijnlijk ook wel krijgen. Tenminste, die kans ik natuurlijk groot.
Nou ja, ze is net 1 jaar geweest en dan heeft ze het wel gelukkig gehad.
Hoe vervelend het ook is, ooit moeten ze eraan geloven

Succes!!!

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 21 Feb 2005 19:56:34

Jeetje wel maf als je nu nog de waterpokken krijgt toch ? De tips voor de jeuk had je vast al opgezocht hier dus ik wens je alleen maar sterkte verder. Mocht je bang zijn voor een lidteken hier of daar, dan laat maar effe weten dan stuur ik je als je wilt st jans olie op.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Als Gioia mijn genen geerfd heeft: krijgt ze geen kinderziektes, mijn broer “deed ook nergens aan mee” en heeft ook geen kinderziektes gehad.
Jacky daarentegen deed overal aan mee, als er maar wat rondwaarde, was ie van de partij, tot aan hersenvliesontsteking toe. (gelukkig waren ze daar snel bij!)

De jeuk is wel vervelend, wil heel de tijd krabben, maar ja: dat moet ik dus niet doen. tegen lidtekens: ik gebruik vaak calendula, dat is mijn wonder middeltje, ook tegen lidtekens. heb nl nogal eens contacteczeem, en als je dan krabt, krijg je ook lidtekens (ervaring leert ) maar goed insmeren met calendula werkt altijd. weet alleen niet of het zo verstandig is, als die blaasjes open zijn eigenlijk.

die sint jans olie? mag je die gewoon smeren, als het open is zeg maar?
dat is jouw wondermiddel he Astrid? overal op. maar werkt dus ook blijkbaar voor allerlei, hoor je er nog al eens over.

hoop dat Gioia het niet krijgt eigenlijk, ik heb al een aantal dagen bultjes en blaasjes, maar omdat ik nogal eens ergens allergisch op reageer, had ik het daar opgegooid (nieuw merk doucheschuim als dader aangewezen, en richting prullenbak verwezen onschuldig verdacht )
maar met mijn ouwe merk, werd het alleen maar erger, en vandaag dus ineens echt overal blaasjes.

Dus ik zit te denken: dan zou Gioia het nu toch al moeten hebben? heb haar helemaal nagekeken, maar niks te zien.
hoop dat ze het nog effe niet krijgt, ze is nog zo klein, en dan kan je niet zeggen: het gaat wel over, en niet krabben enzo. zo zielig.

Al moet het voor Stephan ook nog erg vervelend geweest zijn, ook al is die behoorlijk groter. maar hij heeft het gelukkig weer achter de rug.

zal alleen wel effe bellen met het kinderdagverblijf, daar moet Gioia wo weer heen, en als ik die blaasjes heb, ben ik besmettelijk, en zij misschien toch ook al. dat niet al die kindjes het daar dan hebben ineens. al kan je het toch niet voorkomen natuurlijk, voor die kindjes. handig is het ook om zulke dingen achter de rug te hebben. dus misscchien kan ze het beter toch maar krijgen. we gaan het meemaken.
is ze net vlekvrij qua allergie, krijgen we dit weer,

nou ja: 10 dagen staat ervoor las ik, heb er al 4 achter de rug

mo

ja maar sofie had het ook eerder dan vic, wel allebei na elkaar, maar voordat ze vic aanstak waren er twee weken voorbij

groetjes Kim, mama van

en

Steef is 10 dagen verder nu, en heeft alleen nog kortsjes. Klinkt gezellig, maar dat is gewoon zo.

Enne…wat Gioia betreft: er is een incubatie tijd.
Dat houdt dus in dat je haar nu al besmet kan hebben, maar dat ze het over 2 weken pas heeft (gut, volgens mij was die incubatietijd inderdaad 2 weken, weet niet zeker, maar dacht van wel)

Succes!!!

Ja hoor st jans olie mag je gerust smeren. En ja das mijn wondermiddel, maar die calendula is ook goed. Heb gewoon meer ervaring met st jansolie door bv brandwonden in de keuken en billetjes die door waren enz enz

jee mo wat erg ,ja ik weet nog dat ik als kind zijnde waterpokken had dat me vader het ook kreeg toen ,dat was geen pretje ,dus toen waren we twee krentebroodjes ihihihihihi
heel meid heel veel sterkte

groetjes marielle mama van tanja

ik zit Gioia nou echt in de gaten te houden, maar niks te zien, of te merken.

hoop dat ze het niet krijgt hoor! brrr wat een jeuk, en nou is dat voor mij iets van: zwaar irritant, maar weet waar het van is.
maar haar kan je dat niet uitleggen natuurlijk.

nou ja: besmet is ze al, kan niet anders.
we gaan het wel zien, of en wanneer ze der last van krijgt.

begin wel langzaam ziek te worden inmiddels: koorts, kotsen etc. nou ja: zielig was ik toch al omdat ik die pokken heb

zit meteen te denken: gioia komt natuurlijk straks met al die kinderziektes thuis: ik heb ze nooit gehad dus dat word bal!!! maar als we het in deze volgorde doen: eerst ik, dan zij, is wel handig: kan ik zelf testen wat het beste werkt tegen de jeuk enzo. weet ik wat te doen als zij het krijgt.
zie: toch een voordeel!

mo

Hihi, heerlijk zo’n positieveling!!!
Er is dus een incubatie tijd hoor Mo!
Gioia krijgt het misschien volgende week pas (als je haar besmet hebt)

Sterkte joh!

Gewijzigd door - Bieb op 22 Feb 2005 17:29:38

jeetje mo lekker ben je ermee,maar als jij pukkels ziet dan 2 weken later kan gioia het krijgen

was toen met dylan ook die had de water pokkken en precies 2 weken later kaitlyn

sterkte ermee

Jeetje Mo, sterkte!
Volgens mij kun je als volwassene behoorlijk ziek zijn van die kinderziektes.

Groetjes Mim

Lilypie 4th Birthday

hey Mo, gaat het nog met de jeuk ?

haha, ja de jeuk gaat wel, ben ik inmiddels aan gewend
maarre: ben er inmiddels goed ziek van!

gister begon dat, vanmorgen viel ut allemaal mee, dus heb ik gioia naar het kdv gebracht, en toen ik terug was storte ik toch in, algehele malaise zeg maar. brrrrrrrr

op het kdv was ook een kindje met waterpokken, hing ook al een waterpokken waarschuwing zeg maar.
dat kindje had er echt geen last van, lag lief te spelen.

dus twee weken ong na dat ik de eerste bulten kreeg? hmmmmmm dan kan Gioia dus ook gewoon nog mee gaan doen.

als ze het dan maar doet als dat kindje op het kdv: niks aant handje, beetje bultjes, nou en???

ik ben blijkbaar gewoon een watje

Jacky heeft Gioia weer opgehaald uit het kdv, ik heb zelf van 10 uur tot zeg maar uurtje geleden geslapen.

lachen trouwens: Gioia heeft al een ontsnappingspoging gedaan op het kdv! ze heeft het record! mijn oma liep weg op de kleuterschool enzo, maar van het kdv? als je net een paar dagen 1 bent? dat is toch een famillie record!
via de verschoningskamer, (die deur staat wel eens vaker open) door de andere deur, die toevallig ook open stond, de volgende groep op, en dat is een groep met grote kindjes, die de deur naar de gang zelf open kunnen doen
maar ze werd gesnapt, daar op de groep.
gemeen hoor: die kindjes hebben haar verraden
toen waren ze van Gioia’s eigen groep al onderweg om de te zoeken hoor.
dus het karakter is er, de snelheid/handigheid nog niet, maar blijkt echt familie te zijn

ik ben trots

mo

He Mo,

Ik weet nog iets tegen de jeuk. Moet wel op doktersrecept. Lotio Alba cum mentol ( met mentol) of gewone lotio Alba. Helpt fantastisch. De blaasje drogen er ook sneller van in en ben je dus korter besmettelijk.

Vervelend zeg. Ook nog ziek erbij.

Nou veel beterschap.

Die Gioia is ook een snelle zeg. Er meteen van tussen. Die dacht zal ik ze eens effe krijgen .
Slimme meid.

Hoe gaan ze met haar dieet om. Daan hebben ze een paar keer iets verkeerds gegeven. ´s Nachts ligt ie dan te schreeuwen van de pijn in de buik.

Maarre veel beterschap met deze kinderziekte (hihihihahahihi). Sorry.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

Ik ga weer goed, ziek voel ik me niet meer, blaasjes drogen behoorlijk in.
Gioia nog steeds niet ziek, dus…

Met haar dieet gaan ze goed om, voor zover ik het nu weet natuurlijk, maar ze wilden er alles van weten, en hebben daar meteen in de kast gekeken, en inventarisatie gemaakt: wat mag ze wel uit onze kast, en wat niet.
en op de eetkast hangt haar dieet.
dus ik heb er alle vertrouwen in.

kijk, ze zal misschien wel een keer iets van een ander kindje “pikken” en dan gaat het mis, maar ik denk dat het daardoor mis zal gaan, niet omdat ze er daar niet allert op zijn.

wel rot, als je het treft dat ze zo’n dieet niet respecteren, want de gevolgen zijn echt niet leuk! maar dat zien ze dan meestal niet, reactie komt niet altijd meteen.
bij gioia trouwens vaak wel snel, met een kwartier/halfuur is het bal.

mo

quote:
lachen trouwens: Gioia heeft al een ontsnappingspoging gedaan op het kdv! ze heeft het record! mijn oma liep weg op de kleuterschool enzo, maar van het kdv? als je net een paar dagen 1 bent? dat is toch een famillie record! via de verschoningskamer, (die deur staat wel eens vaker open) door de andere deur, die toevallig ook open stond, de volgende groep op, en dat is een groep met grote kindjes, die de deur naar de gang zelf open kunnen doen maar ze werd gesnapt, daar op de groep. gemeen hoor: die kindjes hebben haar verraden toen waren ze van Gioia's eigen groep al onderweg om de te zoeken hoor. dus het karakter is er, de snelheid/handigheid nog niet, maar blijkt echt familie te zijn

ik ben trots

mo

Hahahahahaha!!!
Moest lachen om de ontsnappingspoging en vooral om de manier waarop je het weer verteld , maf mens
(“ik ben trots” zegt ze dan, whahahahaha!!! )

Wel fijn trouwens dat je er zelf bijna vanaf bent nu!

Wel komisch die ontsnappings poging. Gelukkig maar gesnapt, of niet in haar ogen natuurlijk, lol.

Hoop dat je alweer behoorlijk ben opgeknapt. Mijn dochter kreeg het toen ze 4 was en toen kreeg Joshua het ook, hij was toen net 1. En het was best goed dat hij het toen al kreeg, omdat hij het niet echt doorhad. Kon nog niet echt krabben. Hij was er wel vervelend van, had koorts en zo, maar de jeuk had hij niet echt door.

Gelukkig heb ik het allemaal al gehad, zover ik weet de meeste kinderziektes.

GROETJES CARINA

Gioia heeft ze ook!, de eerste plekjes zijn gesignaleerd.
Ze lijkt er niet echt last van te hebben, al komt ze ineens wel effe bij je liggen, en heeft ze gisteren overdag wel twee keer geslapen!

maar gelukkig heeft ze er dus niet zo’n last van lijkt.

Ik weer wel: dacht, nou: gaat aardig afzakken, en dat had ik niet moeten denken! ik zit er nu onder! en een jeuk! ik word er echt gek van!
wat een plekken, trekt nu ook op naar mijn nek en wangen, dus gezicht gaat er ook aan geloven.
ik geloof dat ik toch maar effe naar een dokter bel, want niks helpt meer tegen de jeuk, en s nachts als ik slaap krab ik die boel open, ook niet bevordelijk

kortom: we hebben het allebei nu, blij dat Gioia er geen last van heeft, die speelt lekker door. joepie!

mo

Nou gelukkig heeft Gioia ze nu joh en hopelijk krijgt ze er zeker niet zo`n last van als jij. Als dit over is, dan is jullie gezin hiervan genezen in ieder geval. Sterkte hoor en ikke ben beniuwd wat voor tips de huisarts nog voor je heeft. Sterkte hoor !!!