Ik in mijn kindertijd het eea gemist heb?

Hey, wat maf dat jij ze nu weer in alle hevigheid terug krijgt!
Zou inderdaad maar ff naar je huisarts gaan morgen.

En vervelend dat Gioia het nu ook heeft, maar aan de andere kant: dan heeft ze het maar gehad.
Hoop voor haar dat het idd niet zo gaat jeuken.
Is dit de eerste dag dat je de plekjes bij haar ziet?

Groetjes, mamma van Stephan

gisteravond zagen we bij haar de eerste plekjes op haar buik, en een grote rode vlek tussen haar haar.
vanmorgen ook bultjes op haar billen erbij
en net met luierwissel: vlekjes beginnen al te verdwijnen?
zou dat zo snel kunnen?
weet ut nou helemaal niet meer,
ben gewoon doorgedraaid van je jeuk waarschijnlijk.

Pfffff hahaha. Daan had dat vorige week. Na zo hier en daar allemaal verhalen over waterpokken dacht Daan zo ineens ook plekjes bij Evianne te zien en ging het hem al allemaal kriebelen meteen. Was dus niks aan de hand verder hier.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

ben helemaal fanatiek Gioia aan het bekijken nu natuurlijk
omdat ik iets heb van: als je zo lang in contact komt met een besmette persoon, dan kan je het toch eigenlijk niet niet krijgen?

maar ja: ze heeft mijn huid geerfd, en ik sla overal van uit in vlekken, Gioia ook.
Allergie, warmte, wasmiddelen, helemaal niks, of dus waterpokken

het word wel spannend zo

as dinsdag heeft ze babyzwemmen, als ze dan die pokken echt blijkt te hebben, dan gaat dat aan haar neus voorbij, want daar zwemmen ook kindjes van drie maanden, en die hoeven nou zo nodig nog geen pokken! en trouwens, met die plekken in chloorwater? brrr

of het is de oplossing, dat kan ook! bijt het uit, ontsmet, klaar.
hmmmm, ik heb wel chloor staan haha, ik verzin van alles, maar dat zal ik maar niet testen

heb er zelfs aambeien creme op gesmeerd, omdat dat tegen pijn en jeuk is, dus ik dacht: aha! en dat werkt wel effe, bijt als een gek, maar lucht wel effe op

mo

Metholschudsel halen bij de apotheek, verkoeld lekker. Heb ik gebruikt bij mijn zwangerschapsjeuk toen ik in verwachting was van Lisa.

Als het blaasjes zijn is het nog besmettelijk, als het alleen korstjes zijn niet meer.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Het zijn geen waterpokken!
Vlekjes bij Gioia ook weer weg (was plaagstootje van haar, haha, ja was zo fantatiek aan het opletten,dat ik dacht dat dat de eerste vlekjes werden)

Ik ben gister bij de nachtarts geweest, want mijn plekken werden blaren!
Dus toen durfde ik toch niet meer te wachten tot vandaag, om naar de dokter te gaan.

kom ik daar, laat mijn armen zien: dokter uit de grond van zijn hard "mijn god!"
en toen zei ik, zal ik je nog wat laten zien, en ik mijn broek laten zakken, hij "o, mijn god!"
Dat zijn geen waterpokken hoor!
Maar wat wel? Hij had het nog nooit gezien, en had iets van, ik krijg al vreselijke jeuk als ik hier naar kijk!
collega erbij: Allergische reactie, toch dus! die theorie had ik aan de kant gegooid, omdat eerste telefonische consult er die kinderziektes genoemde waren, en op het kdv er een uitbraak van was, en ik ze dus nog nooi gehad had.

die collega zag mijn armen, en dacht aan een allergische reactie, zegt die andere dokter: moet je haar eens vragen haar broek te laten zakken!

Gillen van de lach achteraf, want zij was net zo verbeisterd.

Maar goed, stootkuur prednison mee, want er was niet tegen aan te smeren ofzo, eerste pil gister, en het neemt al wat af! en geen blaren erbij! dus dit moet het zijn.

blijkbaar een combinatie: een medicijn dat ik slik heeft dit (in lichte mate) als bijwerking, maar ik slik het al heel lang, maar dat kan opbouwen, het kan ergens door getriggerd worden (dus die shampo denk ik, dat dat het begin was, die combi)
en dan gaat dat medicijn de allergie onderhouden, en uitbreiden.

en uitgebreid is het!
jeetje: toen ik gister die blaren kreeg! en toen toch nog met die kinderziektes en Gioia in mijn hoofd liep, meteen naar de noodarts gegaan!

joepie! want het neemt al iets, af: zal er geen blaren meer bij krijgen, en het is dus niet besmettelijk! dus mijn meissie krijgt nergens last van!

hoogstends de waterpokken, als ze ze op het kdv oppikt woensdag, en morgen kan ze gewoon zwemmen.

hehe, wat kan een mens blij zijn, het jeukt nog heel erg, maar het word minder! dus ik heb echt goeie hoop!

maar ik heb wel twee nachtartsen verbeisterd want de geschoktheid was echt wel uit de grond van hun hart

Mo

Jeeeee
Nou, je weet in ieder geval WAT het is!!!
En dat scheelt al een hele hoop want nu kan je er inderdaad iets aan doen.
Ik vond het al zo lang duren joh, voor de waterpokken…
Maar je hebt het dan idd heel erg, als zelfs die twee artsen helemaal in shock waren…

Nou, fijn dat de prednison kuur al aan slaat.
Ik hoop dat je er niet al teveel bijwerkingen van krijgt (ik vind het altijd zo’n paardemiddel, maar ik snap dat het moet)

Heel veel sterkte!!!

is ook een paardenmiddel hoor, maar dit is een korte kuur, 7 dgn, en dan heb je nog niet echt last van de bijwerkingen.
binnen drie dagen moet het echt heel veel verbeterd zijn, anders moest ik zorgen dat ik per direct weer bij een ha zat, kreeg ik nog mee.
maar: het werkt al, want: geen blaren erbij, rode vlekken minderen al.
juik neemt ook al iets af, en dat na 1 pilletje.
dus ik ben ernstig in een hoera stemming!

wel echt weer wat voor mij echt altijd heb ik van die achtelijke dingen!
mijn moeder zei al: ik zal het op je lijst van bizarre aandoeningen toevoegen, maar volgens mij is je boek al vol

mo

Haha, die moeder van jou heeft dus dezelfde humor als jij (of jij van haar, eigenlijk )

Blij dat het al helpt!

Jemig wat een gedoe zeg. In ieder geval een geweldig weekend achter de rug, NOT!!! Wel fijn dat je nu weet wat het is en dat ze je medicatie hebben gegeven en dat het al zo snel helpt. Hoop dat alles gauw helemaal weg is.

muisje krijgt staartje!
jeetje zeg: ik vandaag naar de ha (ook voor gioia)
omdat mijn allergische reactie dus terugkwam, toen mijn kuurtje afgelopen was.
blijkt: enige manier om dit te stoppen: stoppen met pijnstillers!
en dan zou het dus definitief over moeten zijn.
maar ik heb dus nu geen pijnstillers! en ik heb chronisch pijn, en deze waren de eerste ooit die me hielpen!
en die mag ik niet meer!
wel weer wat anders meegekregen, maar nu dus weer rotzooien, tot ik iets heb wat me helpt.

ik heb vast iets heel fouts gedaan, en de goden nemen wraak!

nu zit ik hier, nieuwe pil in mijn mik, en daar word je dus eventueel suf van, en je raad het al: ik word er nu al suf van!
loop dus met een beetje pech straks hier als een zombie rond ofzo!

ik baal baal baal baal.
moest ik even kwijt.

positief: als het goed is gaat de jeuk nu dus definitief weg.

mo

He Mo,

is acupunctuur niks voor jou, of iets op homeopatische basis ( vooral van een klassiek homeopaat die naar het totaal beeld kijkt en niet naar je pijn alleen).
Hoef je die rotzooi (bedoel het niet verkeerd) meer te slikken. En dan heb je ook minder last van je allergieën.
Bij de VHAN ( vereniging homeopatische artsen nederland) en van de acupunctuur weet ik het niet. Je hebt oor- of totale acupunctuur. Moet je effe nakijken.
Misschien heb je wat aan deze tips.

Praktijk: Heb een brandwonden litteken en was veel moe. Blijkt het litteken mijn energie op te slurpen. Met acupunctuur behandeld en mijn energie kwam met sprongen terug.
Iemand die een amputatie heeft ondergaan en heeft phantoom pijn ( pijn aan het lichaamsdeel wat er niet meer is) acupunctuur behandeling (paar keer) en hij er stukke minder last van.

Misschien een optie.

Sterkte ermee.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

Een homeopaat ben ik weleens geweest, maar die kon ook niet echt iets voor me betekenen.

accupunctuur heb ik al wel eens over gedacht (een van de weinige dingen die ik nog niet heb geprobeerd eigenlijk)
maar lijkt me doodeng. ja muts he?

zijn er hier meer mensen die ervaring hebben met accupunctuur?
hoe dat dan allemaal in elkaar steekt?
en als je daar resultaat mee behaald, is dat dan vaak blijvend? of moet je dat onderhouden zeg maar?

moet gewoon eens aan het lezen slaan erover, haha, dat blijkt wel weer.

maar die naaldjes, dat staat me zo tegen aanstelleritus natuurlijk, steld vast niks voor, zijn nou ook weer geen overmaatse spijkers ofzo

mo

Nou Mo,

ikke ben ook niet zo voor naalden. De 1e is doodeng en daarna voel je het branden en voel je de rest van de naalden niet meer. Maarre dat is ooracupunctuur. IS dacht iets gevoeliger dan gewone acupunctuur.

Ik dacht als het helpt dat je het wel even bij moet houden. Volgens mij kun je het ook zelf activeren met een magneetje.( wat je erbij krijgt). Maar dat weet ik niet precies.

Dus. Maar die angst voor naalden. Ik herken het zo goed. Enne achteraf valt het altijd mee stom hé.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

Maar is wel verslavend.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

Dat is nieuw voor mij, kan ik dit ook zeggen tegen patienten die het straks ook mogen gebruiken.

Bedankt Elly.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

Mijn (hahaha kruidige) schoonmoeder schrijft ook soms wiet-thee voor, maar hoe of wat weet ik niet verder. Ze komt vandaag terug uit Afrika dus ik zal dr eens vragen.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

die wiet kan je ook via een soort inhaler innemen, las ik al.

overweeg het ook.
ok,is drugs, maar is ook natuurlijk, geen chemisch goedje.

dus denk d aar ook erg over de laatste tijd.

en zal mijn ha eens vragen, wat die er van vind.

want het schijnt dus erg goed te kunnen werken.

en idd: aan de dosis houden, dan is verslaving geen probleem, dat is het alleen als je het gebruikt/rookt voor het gevoel dat je ervan krijgt.

en het heeft direct effect, dus idd: als je een heel slecht moment hebt, is er iets dat direct verlichting kan geven. en dat zou wel wat zijn zeg!

moet je alleen weten hoeveel je nemen moet, en niet zo stoned als een garnaal door het leven gaat natuurlijk

mo