Ik in dubio zit?

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen,

Na Noahs geboorte kreeg ik de hele familie onverwachts en nog voordat de kaartjes de deur uit waren op visite… terwijl op het kaartje duidelijk stond dat ze even moesten bellen als ze wouden komen.
Dit gebeurde dus niet, en ik kreeg zelfs visite van Chris zn kant die ik niet eens kende… Ik zit zo erg te twijfelen of ik nu wel direct visite wil.

Ik wil eerst zelf weer wennen aan t ukkie en ik wil graag dat Noah er ook eerst aan went… zonder dat iedereen over de vloer loopt… en ik snap wel dat daar de kraamhulp voor is… maar ik heb liever na een week een feestje dat dan IEDEREEN komt… en niet 8 dagen (of hoelang is zo`n kraamhulp er) iedereen elke keer onverwachts komt.
Ze kunnen gewoon het geboortekaartje niet meer afwachten… Want bij Noah was het zo dat familie van Chris diezelfde dag nog uit Groningen moest komen om de kleine te zien… Als ze 1dag gewacht hadden hadden ze het kaartje ook gehad en wisten ze dat ze even moesten bellen…

Ik kan me daar zoo druk over maken!!
We hebben het straks al druk genoeg en ik weet het is maar een week dat ze allemaal komen, maar toch…Ik voel me er niet prettig bij…
Zoals mn ouders en schoonouders en de opa en oma`s van ons kunnen altijd komen… maar de rest van de familie heb ik geen zin aan.

Zo gaat het het zelfde als wij willen trouwen… met meer dan de helft van de familie gaan wij niet om, en zijn wij ook niet uitgenodigd bij hun huwelijk… maar hun verwachten van ons wel een groot feest… ik doe daar niet aan, en Chris wil dat ook niet… we willen het het liefst lekker klein houden met ons dichtbij zijnde familie en vrienden…

Hoe kan ik dit het beste allemaal aanpakken??

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Heel simpel meid. Niet opendoen. Klinkt misschien even heel hard, maar laat cris of de kraamhulp maar vertellen dat jullie er nog niet aan toe zijn en dat ze kunnen komen als jullie daar klaar voor zijn. Je kan nu al door laten schemeren dat ze het niet hoeven te proberen om langs te komen en hopen dat ze dat dan ook niet doen, maar doen ze het wel houd voet bij stuk houden. En met je trouwen zo doen wij het ook, alleen de mensen die wel ons nastaan en niet degene die we nooit zien.

Groetjes,

Michèle

Ik zou het nu alvast aankaarten. Dat je de ervaring hebt dat ze, na de komst van Noah, allemaal direct op de stoep stonden en dat jullie dat straks niet weer willen. Het is jullie recht om te zeggen hoe jullie het willen en dat hebben ze maar te begrijpen. Doen ze dat niet, jammer dan. En staan ze toch onverwacht op de stoep, dan idd wat Michèle zegt: wegsturen. Dan kan je ook terugkomen op het feit dat je dit toch al eerder met ze besproken had en moeten ze zich maar goed dom voelen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Net wat Mriek zegt … duidelijk nu al aankaarten zoveel als het lukt dat jullie geen kraamperiode hebben (voor bezoek) en dat er een feest wordt georganiseerd.

Er zijn altijd mensen die denken dat ze de primeur hebben om wel te komen. Tja dan mogen ze het kadootje afgeven … en wegwezen weer Wel lastig hoor!!

Hier kiezen we bewust voor kraamperiode (net wat je zegt omdat dan de kraamhulp er is en ik het zelf ook leuk vind dat ik niet voor jan met de korte achternaam in mijn bedje lig )… en als 2e optie geven wij binnen 4 weken een kraamfeest. Gewoon op een zaterdagmiddag aan huis…

Lilypie In verwachting Ticker

Wat belachelijk dat ze zo voor je deur stonden, zonder even gebeld te hebben. Zeker mensen die zelf geen kinderen hebben !! Ze begrijpen toch wel dat je zelf even wilt bijkomen van alles en dat je wel van te voren wilt weten wie er komen. Ik zou nu al iedereen laten weten dat je niet wilt dat ze onaangekondigd op bezoek komen. Ik ben zelf niet iemand die de deur dicht gooit als er iemand langskomt. Maar als het op deze manier gebeurd en je hebt ze van te voren duidelijk gemaakt dat ze moeten bellen zou ik dat zeker doen.

Groetjes,
Sandra

Bedankt voor jullie reacties… hier kan ik heel veel mee… zelf ben ik ook niet het type dat de deur weer dicht gooit, ben wat dat betreft een echte softie haha…
Maar ik moet ook harder worden wat dat betreft.
Bij Noah ben ik om 4.35 bevallen en om een uur of 10 stonden er echt al wel mensen voor de deur… terwijl wij de hele nacht niet geslapen hadden want de weeen begonnen om 1uur…wil je toch graag nog ff een paar uurtjes mee pikken… helaasssssss, maar nu gaan we het totaal anders doen…

Ik ga het zeker alvast door laten schemeren… misschien wel een beetje via hyves tegen die tijd… dat leest ook iedereen… BEDANKT!!!

En niet door laten schemeren op een vage manier hè, gewoon duidelijk en direct. Anders bereik je misschien nog niet wat je wilt bereiken…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Inderdaad Melanie, wel DUI-DE-LIJK zijn. Net wat Mriek zegt, anders snappen ze het dadelijk niet! Zelf was ik om 19.00 uur bevallen van Eva en het liefst had ik gehad dat mijn ouders en zus metéén naar Eindhoven waren gekomen. Ik was best even teleurgesteld toen mijn moeder zei: ‘Dan komen je vader en ik morgenochtend, ok?’ 's Morgens kwam ik met Eva thuis (moest een nacht blijven) en toen zijn zijn zussen en ouders en mijn ouders en zus gekomen. Met alle neefjes en nichtjes. Ik vond het geweldig. We zaten in de zon in de tuin en ik voelde me zo goed, dat ik zelf koffie stond te schenken. Wat mijn kraamhulp en (schoon)moeder niet zo’n goed plan vonden. Ik zag nog hartstikke bleek. Ik heb die kraamweek nauwelijks rust genomen. Ik stond zelf te wassen, wilde het liefst alles weer doen. Maar mijn kraamhulp, echt een hele lieve vrouw, zei dat ik echt moest rusten en ze ‘dwong’ ons af en toe om even bij te slapen. Zeker omdat Eva Kiss had en constant huilde. Nu zou ik dat anders doen, me meer laten verwennnen, meer rust pakken. Daar is zo’n week voor! Ik heb geen seconde mijn badjas/pyjama aan gehad…Mensen die minder dicht bij me staan, zijn in de weken na de geboorte gekomen en dat vond ik toen ook leuk. Maar ik zou er ook niet blij mee zijn als mensen waar ik niks mee had DIRECT langs zouden komen. Dus: doe het vooral zoals jij en Chris dat willen en denk niet aan wat anderen vinden. Pak je rust en spreek pas wat af als je je goed genoeg voelt! Eerst lekker met z’n viertjes genieten. Dat gaan wij ook doen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Wij hebben overigens ook iedereen de eerste week buiten gehouden hoor. Ja de oma’s en opa’s en ooms en tantes zijn meteen geweest. De meeste is het ziekenhuis en dat was wel voordeel dat ik nog 2 dagen moest blijven. Ik lag op bed en de verpleging regelde alles. Thuis is mijn broertje nog geweest en behalve mijn beste vriendin die overal bij geweest is hebben we iedereen gemeden, ik was natuurlijk kapot en het was zo zwaar geweest. Van mijn werk zijn ze ook pas na 2 weken gekomen zodat ik een beetje bij kon trekken. En zo zal ik het bij een tweede denk ik ook weer doen al laat ik dat natuurlijk niet zo’n drama meer worden.

Groetjes,

Michèle

Oke dat is wel fijn Michèle hè dat ze allemaal wat later komen…

Ik denk dat ik dat ook zo ga doen…de eerste week niemand… naja de opas en omas en ooms en tantes uiteraard…

Oh ja deze belde wel ook al waren ze oom’s tantes opa’s en oma’s want die begrepen ook wel dat ook dan je niet op een zoete inval rekent.

Groetjes,

Michèle

Ja inderdaad Michèle… Hier heeft toen niemand gebeld en zo op de valreep gekomen…

NOOIITT weer…

Moet je ook inderdaad niet willen zo snel.

Groetjes,

Michèle

Vreselijk die familieleden die meteen op de stoep staan! Wij hebben nog voor de bevalling gezegd dat we eerst zelf van ons mannetje willen genieten! We hebben bewust de kaartjes een week later de deur uit gedaan en verder hebben onze ouders de familie buiten de deur gehouden.

Ik beviel om 20.24 uur in het ziekenhuis en we moesten een nachtje blijven. We hebben wel meteen onze ouders, broer, zus en opa en oma gebeld. Die hebben netjes gewacht met komen tot wij hen belden dat we thuis waren en dat ze mochten komen. We hoefden dit ook niet uit te leggen waarom en niemand keek ons er raar op aan. Lijkt mij ook gewoon logisch!

Mijn man is zeker geen softie en als er iemand aan de deur kwam zonder gebeld te hebben dan overlegde hij met mij en als het niet uit kwam dan vroegen we ze of ze een afspraak wilden maken voor een andere keer. Klinkt allemaal heel hard en onaardig, maar we hadden het echt nodig. Je word al een beetje geleefd, je moet wel nog iets zelf kunnen bepalen!

Heel veel succes straks met je tweede kindje en denk er aan, doe hoe jullie het willen! Een ander moet zich maar aan jullie aanpassen!

Daar heb je ook helemaal gelijk in MarMama, maar ik ben op dat gebied een HELE softie en vooral tegen de familie van Chris.
Ik heb gister in de auto een heel gesprek gehad met Chris, en ook hij vindt dit een heel goed idee…
Dus we gaan het aankaarten/door laten schemeren bij de familie.

Het is nooit makkelijk om tegen iemand ‘nee’ te moeten zeggen, en al helemaal niet tegen familie!
Je hebt al een slechte ervaring en dat zal ook je kraamtijd hebben beinvloed, en die maak je maar 1x mee! Dat moet jullie tijd zijn, en niet de tijd van het kraambezoek.
Als je het aankaart/ bespreekt kan je zeggen dat het de vorige keer allemaal veel te druk en te zwaar was, daar kan niemand tegen in gaan. En doen ze dat wel…Tja, je hebt altijd mensen die de betekenis van respect niet kennen. En die blijven dan maar lekker voor de deur staan wachten!

Succes meid! Denk aan jezelf en jouw gezin!
En vergeet niet te genieten van je zwangerschap! Niet te veel zorgen maken over, naar mijn mening, minder belangrijke dingen.

Meid en lukt het zo niet
Je hebt een kraamhulp die kunnen mensen ook de deur wijzen
Maak duidelijke afspraken
En het is ook voor jullie zo belangrijk om eerst aan elkaar te wennen
En dan al een huis vol bezoek is erg vermoeiend
succes ermee

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

Bedankt voor jullie lieve reacties… ben zo blij dat jullie me wel snappen…

Ha ha ha tuurlijk snappen we het wij hebben ook een kraamtijd gehad

Enne ik had ook moeite met nee zeggen tegen mijn schoonfamilie dus ik Mervin het eerst gaan doen en nu doe ik het zelf. Mijn zwager wou toen komen terwijl hij open wondroos had en hij begreep niet dat ik hem niet in mijn en morgan’s buurt wilde hebben toen.

Groetjes,

Michèle

Snapte die dat niet???

een open wondroos is toch besmettelijk??? of niet??

Wat heb je toen gezegt zodat ie het wel snapte dan??