Ik het nu wel zat ben?

Ik ben het nu echt al wel zat aan het worden hoor… het zwanger zijn.
en morgen ben ik pas 35 weken…

Ik laat het nooit zo snel zien, of huil nooit snel, maar gister heb ik echt gehuild om de pijn… ik had even met de buurvrouw boodschapjes gedaan en ik kon niet meer… ik was moe, mn bi speelde mee, had een zere rug.
En had 4 wasmanden vol wat gewassen moest worden.

2 wasmanden vol met kleding voor de baby, waarvan ik nu nog 1 klein wasje moet doen…
1 wasmand vol met kleding van Chris, Noah en mezelf
en 1 wasmand met beddengoed.

Gelukkig was Chris thuis, dus hij heeft alles overgenomen van me.
Maar vandaag moet ik het weer zelf doen… Nou heb ik vandaag een redelijke dag, dus het gaat wel… maar ooohh wat ben ik het zat zeg!

Mensen lopen continu te zeuren dat ik DIT niet moet doen, en DAT niet moet doen, en zus en zo niet… kan er gewoon niet meer tegen! Ik weet dat ik met mn BI niet veel KAN en MAG doen, maar ben nog altijd niet gehandicapt hè…

Ik hoop daarom ook dat deze 2weken heeeeel snel gaan, want vanaf 37 weken mag ik thuis bevallen wat ik heeeeeeeel graag wil.
Tja als het niet gaat dan gaat het niet… maar de baby is welkom wat mij betreft!
Ik heb ook heeel veel harde buiken wat niet bepaald prettig aanvoelen… en heb denk ik al wel 3 à 4 weeen gehad intotaal deze week, Waarnaar het niet doorzette. (Gelukkig maar eigenlijk).

maar goed… Dan hebben we Noah nog die vol in de PP zit, en dus niet bepaald makkelijk is… maar moet zeggen de afgelopen paar dagen, helpt hij me heeeeeeeel erg goed, en is best wel lief.

Nou, ik wou mn hart even luchten hier…

Liefs, Melanie

Och meid tuurlijk mag je hier klagen. BI is al niet prettig en met een pp erbij al helemaal niet natuurlijk. Maar probeer het rustig aan te doen, maar dat weet je en probeer soms wat kan blijven liggen even te laten liggen of iemand te vragen om je te helpen. Want je krijgt het straks nog druk genoeg.

Groetjes,

Michèle

He meid, dat zit niet mee allemaal.
Dikke knuffel en nog even doorzetten !!
Ik kan me je gevoel heeeeeeel goed voorstellen want had zelf lichamelijk gezien ook een erg zware zwangerschap bij Saar.

Kan het me voorstellen hoor meis, dat het een keer klaar is. Het einde is in zicht, dan ben je in ieder geval van die dikke buik af en hopelijk ook van veel van je pijnklachten. Sterkte nog even!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

{{{digi-knuffel}}}

Mamma van:
Anna geboren op 2 juli 2007
Nora geboren op 4 juni 2009

Vanaf hier ook een knuffel en een babyknuffel

Kan het me goed voorstellen dat je het wel even zat bent. Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook heel vaak gezegd van nu mag hij er wel uit, ben het zat. En wat anderen zeggen dit moet je niet doen dat niet, jij weet zelf het beste wat jij aankunt en dat moet je gewoon blijven doen en als je het even niet aankunt laat je het even wezen. Die babykleertjes hoeven niet perse vandaag uitgewassen te worden het kan ook morgen nog. Net zoals je beddengoed kan later ook nog (als je tenminste reserve hebt). Laat de boel afentoe even de boel als het niet meer lukt en ga lekker met Noah iets leuks doen of even met de benen omhoog op de bank wat kan jouw het schelen

Kan me voorstellen dat je het zat bent, weet wat je voelt. En dat je er gek van word dat mensen zeggen ook dat begrijp ik, maar denk wel dat ze het voor je eigen bestwil zeggen. Neem je eigen zoveel mogelijk in acht want ik neem aan dat je na de bevalling wel van je bi afwilt en als je nu teveel doet kom je je eigen na de bevalling tegen want het is niet zo (helaas) dat het dan gelijk weg is.

Probeer met je verloskundige te overleggen dat je zo min mogelijk met opgetrokken knieen de bevalling doet. Bij Dylano heb ik alleen de 2 laatste persweeen met opgetrokken knieen gedaan anders kwam hij er niet uit Maar dat voelde ik wel gelijk. Zorg in ieder geval dat ze het niet afdoen als iets wat er bij hoort.

Dikke knuf en kop op je kunt het die laatste loodjes.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik snap ook echt wel dat de meeste mensen het voor mn eigen bestwil zeggen, maar van bepaalde mensen hier uit de omgeving kan ik het gewoon niet hebben…omdat hun graag alles willen doen… hun zouden mn zwangerschap wel even over willen nemen, hun zouden de babykamer wel in orde willen maken, en dit en dat willen ze allemaal wel doen… Zodat ik NIETS hoef te doen.

En weetje wat het ergste is… mn buurvrouw heeft iets met haar SI gewricht… het is niet het zelfde als BI maar het lijkt er wel een beetje op.
Zij mag inprincipe ook niet veel doen, maar ze neemt wel veel dingen van mij over, puur omdat ik zwanger ben!
Ja dat snap ik dan niet… als ik iets niet kan of mag, dan mag zij dat ook niet toch??
Waar bemoeien ze zich dan mee?
Ze willen graag alles bepalen… word er gek van! Maar heb het gehad nu, en ga er gewoon een keer wat van zeggen.

vindt het wel heel erg lief van jullie, dat jullie zo mee leven.
En ik ga ook echt wel even lekker liggen… of even iemand anders vragen om dingetjes te doen, maar het is al gauw je eigen ego of hoe noem je dat?
Je eigen…ja ego… wat je niet wilt afstaan haha

Liefs, Melanie

Nee zulke mensen heb je liever niet.

En ik weet ook helemaal wat je bedoeld, je wilt het allemaal zo graag zelf, je accepteerd het niet dat je lijf je in de steek laat. Ik kan nu na 20 jaar!! eindelijk af en toe vragen of ze iets willen doen, maar probeer het toch nog steeds te vaak zelf met alle gevolgen van dien.

Zo stofzuig ik eigenlijk nooit meer misschien 2 keer in de maand ofzo, maar voel me dan zo schuldig want ik wil wel dat het iedere dag gedaan word

Liefs Michelle

Oh ik begrijp wat je bedoeld Michelle… Stofzuigen lukt me nog wel… maar even een stukje wandelen met Noah lukt me niet, daar voel ik me wel schuldig over… of even lekker Noah optillen en dansen met hem…

Zoals ramen-lappen dat lukt me ook nog wel, wij hebben grote hoge ramen dus dat doe ik in 3x… tja vaak wel een streep maargoed, wie dat niet aanstaat doet het maar opnieuw…

Maar dan heb jij het ook wel erg of niet? Als je al niet kunt stofzuigen.
Hoe kun je dat trouwens krijgen tijdens je bevalling???

Liefs, Melanie

Hoe kun je dat krijgen tijdens je bevalling is een goede vraag. Daar heb ik nooit echt duidelijk een antwoord op gekregen. Ik denk wel dat het er mee te maken heeft dat ze me te vroeg hebben laten persen, zat nog niet aan de 10 cm ontsluiting. Maar ja dat geven ze toch niet toe. was toendertijd de ha nog.

Ik heb het echt in erge mate ja mijn bekken staan echt uit elkaar en mijn schaambeen was gescheurd, voel ik af en toe ook nog
De doktoren vinden het nog steeds een raadsel dat ik kan lopen en zolang ik dat kan zoals nu dan doen ze er niets aan of ik moet zelf willen want dan zetten ze mijn bekken vast, maar dan is er een grote kans dat ik rugpatient word (wat ik inmiddels al ben doordat er wervels op elkaar gezakt zijn) dus ik laat het maar zo weet nu wat ik wle en niet kan en dan is het maar weer afwachten.

Liefs Michelle

Sjonge zeg!! Sta er echt van te kijken!

Appart hè… En dan ook nog geen duidelijk antwoord…
Dat het je nog gelukt is om opnieuw zwanger te raken van Dylano joh, zo`n toeter ervoor en je BI nog!
Respect voor jou!

Liefs, Melanie

Daarom zit er ook zo veel leeftijdsverschil tussen Durfde niet

Liefs Michelle

Ik wil je even een dikke {{{Melanie}}} geven!!!

Dank je Javahn!

@ Michelle… echt? was je echt bang? Wat heeft bij jou de doorslag gegeven om er toch voor te gaan?
Want als ik dit bij een 3e ook zou hebben, zou ik er echt niet meer aan beginnen…

Liefs, Melanie

Grote kans dat het bij jou gewoon weer weggaat hè, is meestal als het in de zwangerschap gebeurt.

Eerst ben ik er niet aan begonnen omdat ze niet wisten wat ik kon verwachten, toen was het of het word niet erger of je kan voorgoed in een rolstoel belanden, ze wisten het niet en ik durfde de gok niet te nemen. Jaren later(werd steeds bekender) ben ik naar een speciaal bekkencentrum hier in Rotterdam geweest en daar zeiden ze we kunnen je terug brengen naar hoe je nu bent, maar tijdens de zwangerschap kan het zijn dat je met krukken moet lopen of tijdelijk in een rolstoel beland. Toen er goed over nagedacht en er toch voor gegaan met heel veel angst

Toen liep mijn huwelijk op de klippen.
Met René er het toch vrij snel over gehad en er toch voor gegaan ook omdat hij nog geen kinderen had. Duurde vrij lang voor ik zwanger was jaar of anderhalf. Werd miskraam en toen duurde het weer 5 jaar voor ik zwanger was. Misschien toch wel mijn angst die het tegenhield.

Liefs Michelle

Oke… Ja dan speeld je angst inderdaad ook mee om zwanger te worden… Hetzelfde als er continu mee bezig zijn… word je ook niet zwanger van als je zo graag wilt…

Goh… maar goed dat ze het dan beperkt hebben weten te houden door TIJDELIJk in een rolstoel te zitten of met krukken te lopen.
Gelukkig zit je nu niet continu in een rolstoel.

Liefs, Melanie

De zwangerschap van Dylano is goed gegaan heb niet meer last gekregen dus geen krukken en rolstoel

Liefs Michelle

{{{Melanie}}} Wat vervelend dat je zo’n last hebt van je bekken! Bah. Dan is 40 weken zwangerschap inderdaad wel lang. Zit je buik ook zo op je bovenbenen? Dat had ik behoorlijk snel en dat zat zo irritant. Ik ben zo blij dat ik weer normaal kan bewegen nu! Ik laat nu met Max soms dingen ook staan hoor, de was loopt niet weg (deed 'ie dat maar, ik was me suf). Gisteren sliep Max lang en heb ik de strijk gedaan, die er al een week stond. Stofzuigen doe ik ook niet elke dag, ik red het gewoon niet. Zo lang alles netjes oogt, vind ik het voor nu goed. Loop jezelf niet voorbij hoor! En laat Chris je lekker helpen. Ik vind het ook moeilijk om dingen uit handen te geven, maar ik moet wel nu…ik trek het anders niet met een huilkindje. Pak toch hulp aan meis, later zul je blij zijn dat je dat gedaan hebt. Ik zet m’n trots nu ook opzij en pak alle hulp aan die ze me aanbieden…Was Noah trouwens eerder geboren? Grote kans dat dit kindje dan ook wat eerder komt dan 40 weken…Niet TE vroeg natuurlijk, maar bv met 38 weken ofzo? Dan hoef je er nog maar 3!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Thnx voor je knuffel Rainbow…

Mn buik zit al enige tijd op mn boven benen… heel erg vervelend… ik draag ook al behoorlijk “laag”.
Ik heb bij deze zwangerschap nooit echt hoog gedragen… bij noah zat de buik in het begin echt onder mn borsten, maar deze niet…

Ik ben bij Noah bevallen met 39.1 weken…
Maar van mij mag deze met 37 weken wel komen… hahaha

Maar idd, ik moet ook even mn trots aan de kant zetten om dingen van me af te schuiven… maar dat is zo moeilijk… En ik ben ook niet zo`n grote poetserd, of super netjes, maar een ander doet het dan al gauw niet goed genoeg in je ogen… en dat terwijl ik het ook niet netjes doe… maar goed…

Vandaag hebben we een betere dag gehad… ik heb lekker rustig aan gedaan… sochtends heerlijk niets… zelfs niet gestofzogen… dat was nog allemaal netjes… en vanmiddag alleen even boodschapjes gedaan (kleine dingetjes) en naar mn ouders gereden…:smiley: Lekker rustig…

Morgen hopenlijk ook zo…:smiley:

Liefs, Melanie