het overal weer raak is qua vroeg opstaan met de kinderen? Hier is Lisa al weer ruim een week om 6 uur wakker en vanochtend begon het al om kwart voor 6… zucht… om moe van te worden (letterlijk!) Wat zou dat toch steeds zijn? Zal wel weer een fase zijn denk ik, want het verdwijnt meestal als sneeuw voor de zon weer en dan is het altijd weer 7 uur a half 8… Hopelijk duurt het dit keer niet weer 6 weken, want dan kan je me weer opvegen! Het zijn dan toch lange dagen en dan kan mama heel de dag lopen entertainen…
...ik het idee heb dat
haha ja lastig he, rico was trouwens om half 8 wakker, de rest van de week tegen half 9
maar hij heeft gisterenmiddag besloten een keer WEL te slapen, het zal daar wel aan liggen.
maar brrrr wat is het NU koud buiten! zo naar de puppycursus, lekker koud! maarrr ik heb een nieuwe muts en handschoenen, hele warme!
Balen dat het weer zo vroeg is bij jullie! Hier is het gemiddeld 6.30 uur de laatste dagen, ook niet bijster laat maar toch altijd nog beter dan 5.45 uur.
Groetjes,
M
nou nou hou op !
hier was het gisteren om 06.00 uur ook raak, vanmorgen heb ik haar iets voor 7e wakker moeten maken voor haar pappie, en toen was ze om 08.15 uur alweer springlevend (papa was werken ) en mama heb een ochtendhumeur van hier tot aan tokio… dus ik denk ik leg haar nog ff naast me… hahahhaa yeah right, echt vinger in me oor, vinger in me neus, vinger in me oog… pfhhhhh! ga slapen kind !
Hier de laatste 2 weken ook vroeg Maar dat is nadat ik zijn bed verplaatst heb dus denk dat ik hem maar terug ga etten, kijken of het wat uitmaakt.
Liefs Michelle
Yep hier 6.30 ipv 7 uur of later. Vanmorgan zelfs om 6.00 maar toen heb ik haar vriendelijk toch dringend verzocht weer te gaan slapen. Volgens mij wel geholpen of ze was echt heeeeeel stil want om 8.10 hoord ik ALLE EENDJES ZWEMMEN IN DE WATER… En ja mamma was wakker. Pappa overigens niet die heb ik wakker moeten maken want we zouden gaan zwemmen, morgan riep dan ook toen ze me hoorde mamma zemmen mamma zemmen dus die was er klaar voor
Groetjes,
Michèle
Anders bekeken… Rico wil s’middags vrijwel nooit meer slapen, toevallig gisteren maar s’middags slapen NO WAY hij roept net zolang tot ik hem eruit haal, en ik zeg meestal tegen hem dat hij minimaal een half uurtje rustig moet spelen, maar ik vraag me af of hij het nog wel nodig heeft…ik bedoel normaal is rico altijd een slaapkop, hij is nu nog steeds totaal niet moe.
heeft net geholpen met opruimen en poetsen haha, de lieverd.
en zit nu cars te kijken (voor de tienduizendste keer)
Morgan heeft vanmiddag wel geslapen en ook der eerste disney gekeken. 101 dalmatiers
Groetjes,
Michèle
Vanmorgen om 8.00 was der beer jarig en om 8.30 heb ik haar uit bed gehaald omdat ze weer in slaap dreigde te vallen, en ik anders vanmiddag niks aan der gehad zou hebbeb
Groetjes,
Michèle
Lisa kwam vanochtend weer heerlijk (NOT!) om 5.45u… Gelukkig lag ze nog even een half uurtje te spelen, zodat ik mijn ogen opengesjord kreeg… en ik lag er nog wel om half 10 al in gisteravond… helpt blijkbaar ook niets… Een sprong is het niet, die heeft ze allemaal al gehad, maar ik denk dat de laatste kiezen nu aan het rommelen zijn, want ze stopt ook steeds haar vinger achterin haar mond aan de zijkanten… Ben blij als ze al die krengen heeft!!
Hier is het ook voortaan tussen 5.45 en half 7!
En smiddags ook niet meer slapen he!
En snachts weer 2-3-4x wakker…dan vroeg wakker en heel de dag druk!
Wat maakt dat kind toch lange dagen…zo 13-14 uur!
Gr, Danielle
Wauw Danielle, Aaron maakt het je niet makkelijk door én zo vroeg wakker te zijn 's ochtends én 's middags niet meer te willen slapen. Erik is dus ook zo vroeg wakker, maar slaapt 's middags tenminste nog wel 2,5 uur. Dat heb ik ook echt wel nodig om bij te tanken
Groetjes,
M
@Mriek, ja…het is niet gemak maar das ook de reden dat er bij ons absoluut geen 2e zal komen!
Maarre…als Aaron smiddags slaapt dan is het savonds voortaan helemaal feest en wil hij uberhaupt NIET gaan slapen en zegt ie: nee mama nie sapen Aanon niet moe!..en komt ie gerust 4-5x per nacht en zegt ie snachts: Aanon klaar sapen Aanon uit bed!..snacht om half 3 he!
Dan smiddags maar geen dutje…gisteren sliep ie heel de nacht door en vorige week ook 2x!
Vannacht weer 4x wakker!
Ben blij als ie 16 jaar is…dan ligt ie tot smiddags 3 uur in bed!
Ik jaag hem er niet uit…RUST!!!
Gr, Danielle
Ik snap dat je hem 's middags niet meer in bed legt. Om half drie 's nachts een wakker kind is DRAMA! Fijn dat 'ie 2 nachten heeft doorgeslapen, extra jammer dat hij de afgelopen nacht weer 4 keer wakker was. Wat is er dan met hem, als 'ie wakker wordt? Want Erik slaapt vrijwel altijd geruisloos door, tenzij hij bv. ziek is of eng heeft gedroomd.
Groetjes,
M
Aaron word zomaar wakker om “het wakker worden” …geen idee waarom hij is nooit bang ofzo, roept alleen maar “mama kom hier”!
En dat probeert ie lang vol te houden maar ik ga niet meer komen en dat begint ie door te krijgen en dan is het weer een uurtje of anderhalf stil en is ie weer terug wakker :“mama kom hier”!..en zo heel de nacht soms en soms (geregeld) 1x en soms helemaal niet…ach…ooit komt het goed…na bijna 2 1/2 jaar ben je eraan gewend hoor
Gr, Danielle
AARGGGGGHHHHH!!! Ik dacht dat het niet erger kon, maar jawel hoor, vanochtend was het 5.15u!!! Ik dacht ik laat haar brullen en dan valt ze wel weer in slaap, maar nee, helaas, ze heeft 1,5 uur gebruld, wat zeg ik gegild!!! Mama was toen ook in tranen en heb haar er maar boos uitgehaald… Later wel flink geknuffeld, want zij kan er ook niks aan doen natuurlijk, maar toch… Het is zo’n lange tijd om door te komen 's ochtends…
In ieder geval goed Danielle dat je Aaron laat liggen. Want als er geen reden is, dan moet je hem maar lekker laten gaar koken (wat klinkt dat zielig, hihi). Ik snap dat je eraan went, maar écht wennen zal het toch niet? Lijkt me vreselijk in ieder geval. Hier was het vanmorgen 6.30 uur, maar Erik is ietwat ziekjes en heeft z’n rust denk ik hard nodig.
@Yavahn, balen! Ik kan me indenken dat je boos was. Goed dat je toch met je kleine meid hebt geknuffeld, ze zal het niet expres doen om je te pesten tenslotte
Groetjes,
M
die periode is bij ons heel even onderbroken geweest, Lindsey sliep toen tot uiterlijk 6.30 - 7.00 uur. maar eigenlijk is ze nu telken wel ergens tussen 5.30 uur en 6.15/6.30 uur wakker.
wat wij nu altijd doen is het volgende:
ik (of papa in het weekend) ga naar d’r toe;
leg uit dat het nog veels te vroeg is en iedereen nog slaapt;
mama/papa gaan ook nog slapen;
Lindsey hoeft niet te slapen maar moet wel stil zijn;
als het tijd is komt mama/papa je halen.
ik vraag altijd of ze d’r lichtje aan wil hebben (zo’n stopcontact lampje) de ene keer wil ze dat wel de andere keer niet.
dan laat ik d’r slaapkamerdeur openstaan en zeg nog een keer duidelijk dat mama nog even gaat slapen. onze deur blijft dan op een kier en het traphekje gaat dicht natuurlijk.
meestal blijft ze dan nog wel zeker een half uur tot een uur lekker liggen. soms ligt ze wat te babbelen of te zingen maar het gebeurt ook dat ze helemaal stil is en (denk ik ) weer ligt te slapen.
misschien heb je er wat aan.
succes allemaal met de kleine nachtbrakers!
liefs,
Rinske
Hier nog zo’n nachtbraker…(zucht mama…) standaard tegen zessen wakker, wat ik ook wel vroeg vind, maar de laatste tijd is het potje puinhoop! Nu een paar nachten tussen 4 en 5 wakker, of meld zich weer rond 24 uur of midden in de nacht…grrrr zal wel weer in een volgende sprong ofzo zitten
Sterkte voor alle papa’s en mama’s met van die heerlijke vroege vogeltjes!
Groetjes Carolien.
De nachten gaan hier gelukkig prima. Damian gaat om half 8 naar bed en slaapt gelukkig door. Hij is alleen wel elke ochtend om half 5 wakker. Wij houden de fles er dus nog even in want dan slaapt hij daarna door tot half 8 soms 8 uur. Ik moet er dus wel even uit maar dan is het ook maar 5 min de fles en dan kan ik weer even terug.