Ik heel verdrietig ben

Vanochtend om 6 uur is mijn hondje Boris overleden. We wilden er vandaag mee naar de dierenarts omdat hij het gister benauwd had, na een heel onrustige nacht is hij dus vanochtend overleden.
De dierenambulance heeft hem opgehaald, en morgenvroeg kunnen we nog afscheid nemen,. Maar jeetje wat doet dit zeer.
Ook weet ik niet goed hoe ik het aan Dylano uit moet leggen, die heeft niet gezien dat hij dood was en dat hij werd opgehaald, die sliep nog en hun vonden het niet verstandig om dit aan hem te laten zien.

Moest het even kwijt ben er kapot van. Hij is 10 1/2 geworden.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

jeetje, wat moeilijk!

Lijkt me ook verschrikkelijk om je hondje dat al zo lang bij je is te moeten missen! Gelukkig heeft hij niet lang pijn gehad, als er pas gister benauwheid op kwam zetten.

Ik zou tegen Dylano gewoon eerlijk zijn. Boris werd gisteravond erg ziek en is nu in de hemel (of hoe je het ook wilt noemen, nogal persoonlijk natuurlijk, hij is een ster, je snapt het wel). Pappa en mamma zijn er erg verdrietig om want Boris komt niet meer terug en vinden hem heel erg lief.

Hij krijgt er nu toch wel veel van mij, ook hoe jullie je voelen en dan kan hij het ook een plekje geven. Hij zal het wel niet helemaal snappen, maar zo zou ik het aanpakken. Nora heeft het al door als onze poes even boven of buiten is, dus zij zou ook zo merken als de poes er ineens niet meer is.

Heel veel sterkte meid!

liefs

Oh wat erg Michelle, gecondoleerd.

Liefs

wat vervelend voor jullie.

hier zijn we gewend aan afscheid nemen van dieren omdat wij een pleeggezin zijn voor katten die wachten op een nieuw huisje zo nu hebben we een kitten van 7 weken.

persoonlijk zou ik het juist niet op die manier vertellen , dat hij ziek was want mocht hij dat begrijpen en onthouden dan kan het de volgende keer als hij ziek is dat hij daar aan terug denkt
ik zou het erop houden dat het hondje erg oud was en dat hij daarom naar de hondenhemel is en dat hij daar niet verdrietig is omdat daar veel hondjes zijn om mee te spelen maar dat jullie wel verdrietig zijn omdat jullie nu niet meer met hem kunnen spelen.maar zoiets blijft natuurlijk heel persoonlijk.

sterkte met dit verlies

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Wat verschrikkelijk dat jullie hond is overleden, gecondoleerd. Gelukkig heeft hij zelf niet lang hoeven lijden, maar dat maakt het verlies niet minder.

Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

Liefs,
Sandra

Wat een verdriet meid.
Ik zou Dylano vertellen wat er gebeurt is, zoals Liske ook aangeeft. Die kleintjes krijgen al veel mee, dus hij zal ook door hebben dat er iets aan de hand is.

Veel sterkte!

Alle sterkte Michelle. XXX

Groetekes, Sje

He ga meid wat vervelend. Het is toch een stukje van je gezin. En ja hoe leg je zoiets uit aan dylano?? Ik zou even kijken hoe hij reageerd en dan gewoon eerlijk vertellen. Dat Boris al oud was en dat ie dood gegaan is en inderdaad naar de hondenhemel. Als hij het allemaal al snapt hoor op deze leeftijd.

Groetjes,

Michèle

He Michelle… wat vervelend… Gecondoleerd…

Ik weet hoe moeilijk het is… En het is inderdaad erg moeilijk om het een klein kind uit te leggen, maar ik ben het met de dames boven mij eens…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

{{Michelle}}

Gecondoleerd meid.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ach meid wat verdrietig
gecondoleerd.
En heel veel sterkte

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

Dank je wel voor de lieve reacties.

Dylano snapt er helemaal niets van. We hebben hem verteld dat Boris oud was en nu bij een heleboel andere hondjes is in de hondenhemel en dus weg is.

Hij is heel de morgen al niet om te genieten en staat maar op de bank te kloppen waar Boris altijd lag.
Heb nog nooit meegemaakt dat Dylano zijn boterhammen niet at maar vandaag wel, heb er zelf met veel moeite 2 naar binnen zitten proppen om te laten zien dat we gewoon moesten eten, maar daar was hij het niet mee eens. Het ergste is gewoon je bent niet bij machte om hem echt te troosten want zit zelf boordevol verdriet.

Liefs Michelle

Wat zielig meid, dat je hondje Boris dood is. Dat doet zeker zeer, zeker als je hem al zo lang hebt! Zielig ook dat je merkt dat Dylano nu al denkt: ‘Waar is Boris?’ en dat hij op de bank klopt. Moeilijk! Sterkte ermee!

Groetjes Rainbow, trotse mama

[img]http://bd.lilypie.com/z6Pzp2.png" alt=“Lilypie In verwachting Ticker” border=“0” />

Oh wat lijkt me dat een vreemde aparte ‘stilte’ als je altijd je dier (maakt niet uit wat) bij je heb en opeens…

Kan me voorstellen dat de kleine boy het heel vreemd vind nu, en ook hij merkt jullie verdriet natuurlijk…

Heel veel sterkte meis…

Lilypie In verwachting Ticker

Jeetje, wat verdrietig.
Wel goed dat je het Dylano hebt verteld.
Misschien kan hij morgen mee afscheid nemen. Vaak als kindjes het zien, kunnen ze het beter plaatsen. En hoe verschrikkelijk jij het ook vind, die kleintjes reageren dan juist vaak heel luchtig. Bijvoorbeeld door te zeggen dat hij nu “voor altijd slaapt”. Als hij een plaatje bij het verhaal kan plaatsen zeg maar, snapt hij het misschien beter.

Misschien vind je het helemaal niks, maar dit is wat ik zou proberen.
Heel veel sterkte ermee.
Liefs Mamsje Didi.

[img]http://by.lilypie.com/IQlnp2.png" alt=“Lilypie 6 - 18 Ticker” border=“0” />

Oh wat erg!
Veel sterkte mirema!

Ik begrijp dat dit zeer moeilijk is, zeker nu je zelf zoveel verdriet hebt en ziet dat je kleine man ook helemaal uit zijn doen is. Ik zou je verdriet zeker niet wegstoppen voor hem, verdriet hebben is menselijk en dat mag hij best zien. Ik vind het heel goed dat je het zo aan hem verteld hebt, ook al kan je nooit zeker zijn wat hij er nu net van begrijpt. Maar ik zou persoonlijk ook niet zeggen dat hij ziek was ofzo want anders kan het zijn dat als hij volgende keer mama, papa of zus ziek ziet, dat dat veel angsten naar boven kan brengen.

Ik hoop dat jullie dit allemaal een plaatsje kunnen geven.

Liefs
Tanja

Wat vreselijk lieverd! Heel veel sterkte toegewenst… Ik weet hoe moeilijk het is als je na zoveel jaren van je vriendje afscheid moet nemen… ik leef heel erg met je mee! Gecondoleerd met je hondje… vreselijk
TROOST

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Nogmaal thnx voor de lieve reacties.

Dylano zat vanmiddag in ieder geval al beter in zijn vel. Alleen toen Madelon thuis kwam en we het erover hadden, ging hij gelijk wer wijzen naar de plek waar Boris altijd lag.

En wat ik heel freaky vond, was vanmorgen. Hij was met René om boodschappen geweest en kwam zoals gewoonlijk weer is letterlijk met de deur in huis vallen. Normaal staat hij op en doet zijn jas los. Nu ging hij kruipend naar de kamer met zijn jas en schoenen nog aan en ging precies zitten op de plek waar Boris is overleden. Hij heeft dat niet gezien. En ook niet dat hij daar heeft gelegen tot ze hem kwamen halen. Hij ging zitten, keek rond en ging weer kruipend terug naar de keuken en ging staan en maakte zijn jas los. Gewoonweg bizar!!

Liefs Michelle

Wat ontzettend verdrietig michelle.

Dikke knuffel voor jou, groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

jeetje wat bizar!
Snap dat je het freaky vond… kinderen voelen zoiets haarfijn aan, Ik denk dat kinderen toch zoiezo meer voelen en zien dan een volwassene.
Rico kijkt soms strak naar iets en dan denk ik: wat zie je nou toch allemaal.
waar niks is dus…
gewoon een witte muur. soms rilt hij er dan bij en dan kijkt ie weg. echt bizar

Hee maar meis, misschien (onze dierenarts doet dat wel) krijg je wel een kaartje met sterkte erop, er staat dan ook een gedichtje in (heb meerdere dezelfde kaartjes gezien van verschillende dierenartsen dus misschien bij jullie ook wel dezelfde)
ik had van mijn overleden hond een foto uitgeknipt en die op de kaart geplakt, (het is namelijk net dat ze expres een stukje open hebben gehouden voor een “pasfoto”)
die staat nog steeds in mijn kastje, met een doosje waar een paar nageltjes en een plukje haar inzitten… misschien klinkt het raar maar zo heb ik toch het gevoel dat ze er nog een beetje bij is

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker