Ik heb 'gewoon' een luie darm?

Ik bedoelde ook niet dat ik er niet in geloofde hoor Mriek, had er alleen echt nog nooit van gehoord
Maar toch vind ik het raar dat ze verder niks kunnen vinden van die pijn…
Want het is echt stekende pijn en voel het de hele dag door… Okee ik loop niet krom van de pijn, maar het is toch wel vervelend… Nou ja we zien snel genoeg of het helpt.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Oh, oké. Hihi. Enne, de ziekte van Crohn? Wel eens van gehoord? Dat kwam ineens bij me op, da’s een chronische darmziekte waar je ook heel veel last van kunt hebben. Ik roep niet dat jij dat hebt, maar misschien iets om te onthouden?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Hoihoi, ja zeker weten wel eens van gehoord aangezien mn vriend t zusje ervan heeft: colitis ulcerosa. Er komt dan ook wel even heel wat meer bij kijken dan alleen maar stekende pijn.
Ik zal eerst eens afwachten wat de vezels doen.
De pijn die ik voel lijkt erg op zijsteek wat je hebt na een stuk rennen.

Haha, jij kent zelfs de Latijne benaming. Dan ben je zeker een kenner Joh, ik ben zo benieuwd wat het nu is.

Groetjes,
M

Colitis ulcerosa is niet hetzelfde als de ziekte van crohn hoor Maar het lijkt heel erg veel op elkaar, vandaar dat ze het zusjes noemen.
Ja ik weet er helaas veel van af, omdat mn vriend het heeft en het is zeker weten geen pretje om dat te hebben…
Daarom weet ik ook dat mijn klachten er totaal niet op wijzen, mijn vriend heeft veel vaker buikpijn maar hele andere pijn. En dat zijn echt aanvallen en dat heb ik niet.

Oh zo, dan kan je het vergelijken inderdaad. Hopelijk komen ze er snel achter wat jij dan wel hebt, want telkens die pijn is ook niets.

Groetjes,
M

Volgens mij is een luie darm inderdaad hetzelfde als een spastische darm. Je hebt daar gewoon meerdere benamingen voor.

Vervelend, ik hoop dat de vezels werken!
Mmoet je zeker wel veel bij drinken?!

Liefs, Anne

[img]http://lb3f.lilypie.com/fIPep1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” />

Ik moet zo’n zakje oplossen in een glas water en er meteen een glas water achter aan opdrinken Dus heel wat drinken al

Vervelend dat je nu nog niet echt duidelijkheid hebt. Persoonlijk zou ik wel om een darmonderzoek vragen, al is het maar om dingen uit te sluiten.
Zelf heb ik ook erg last gehad van een spastische darm. Wat bij mij goed hielp was om elke dag een bakje joghurt met een scheutje lijnzaadolie(te koop bij reformwinkels) en zemelen te nemen. Niet echt lekker maar het hielp wel.
Ook het gebruik van cafeine, suiker, vet, pittig gekruid eten kan nadelig zijn voor je darmen. Bij mij hielp het erg om daar matig mee te zijn. Ook stess kan een nadelige invloed hebben. Meer bewegen kan ook helpen.
Bij mij is het nu redelijk onder controle maar in periodes van stress/paar dagen ongezond eten speelt het vaak wel weer op.
Misschien heb je er wat aan. Groetjes Ramona

oh ja als het een spastische darm is dan ken ik het wel.

maar is dathetzelfde? ik bedoel… als iemand lui is of spastisch ik vind het nogal een verschil.
ofja je darm dan

Het is geen spastische darm Ik heb het even opgezocht maar de klachten die je daarbij hebt, die heb ik allemaal niet.
Ik drink sowieso nooit cola of koffie en misschien 1 keer per 3 maand ofzo eens een keer een blikje energie drinken. Dus caffeine krijg ik bijna niet binnen Daarnaast hou ik helemaal niet van pittig eten, dus dat krijg ik ook niet binnen Dat scheelt alweer een hele hoop
En vet daar letten we al een hele poos heel erg op, aangezien mn vriend colitis ulcerosa heeft en je dan echt moet oppassen met vet. We eten misschien net 1 keer per 3 weken patat en 1 keer per maand pizza. We maken ons vlees en aardappels in een halogeenoven. Dat is speciaal om je eten minder vet te maken.
Met suiker kan het wel minder… Dat krijgen we beiden nog best veel binnen
We zijn allebei snoeperds. Maar ik was sowieso alweer van plan om weer te gaan lijnen dus dat ga ik ook zeker doen.
Daarnaast moet ik ook echt meer bewegen. Ik krijg sowieso elke dag mn beweging wel, want ik loop elke dag naar de winkel en terug en dat is 15 min lopen heen en 15 min lopen terug. Daarnaast doe ik nog het huishouden en loop de trap natuurlijk meerdere keren per dag op en neer om Sylvie op bed te leggen en weer op te halen.
Toch is dit niet voldoende denk ik. Ik ga vanaf nu dan ook als ik naar de winkel ga met Sylvie eerst een ommetje maken.

Hopelijk komt het dan weer een beetje goed, ook met mn gewicht want ik ben veel en veel te zwaar voor mn lengte… Als ik op gezond gewicht wil komen, moet ik minstens 15 kilo afvallen…

hm hoe groot ben jij dan? en hoeveel weeg je?
ik heb juist last van mijn darmen gekregen toen ik ineens zoveel ging afvallen.
ik viel pas af ruim 1 jaar a anderhalf na rico’s geboorte en wel met zo’n tempo dat ik nouja… echt gruwelijk heb geleden

Ja je kan inderdaad ook last van je darmen krijgen als je te veel ineens afvalt of dus aankomt…
Ik ken je verhaal verder niet, maar wel naar wat je hebt meegemaakt volgens mij…

Ik ben nog steeds op een onverklaarbare wijze 7 kilo aangekomen, dat was ergens in November geloof ik toen ik immers een topic had geopend van negatieve testen en toch zwanger. Toen dacht ik al dat het door een cyste kwam. Maar de dokter heeft helemaal niks kunnen vinden, dus naja die 7 kilo moeten er sowieso weer af plus wat extra wat ik altijd al kwijt wilde…
Ik ben namelijk maar 1,68 en ik weeg op het moment tussen de 88-90 kilo
Als je dat invult is mijn bmi: 31/32 Veel te zwaar, word zelfs gezegd dat ik dan obesitas hebt.
Dus hoog tijd om er echt heel serieus wat aan te gaan doen…

Ha Goudvisje,

Ik heb mn hele leven al luie darmen, allerlei laxeer gehad tot klisma’s toe.
Ik zit nu op 1 zakje movicolon per dag en dan kan ik ongeveer elke dag naar de wc, maar ongemerkt stapelt het zich toch op dus eens in maand krijg ik een giga krampaanval.
Maar goed, verstopping kan voor heel veel soorten buikpijn zorgen op heel veel verschillende plekken.
Maar super dat het je eierstokken niet zijn.

Ennuh ik zit qua lengte en gewicht precies hetzelfde