Het is geen spastische darm
Ik heb het even opgezocht maar de klachten die je daarbij hebt, die heb ik allemaal niet.
Ik drink sowieso nooit cola of koffie en misschien 1 keer per 3 maand ofzo eens een keer een blikje energie drinken. Dus caffeine krijg ik bijna niet binnen
Daarnaast hou ik helemaal niet van pittig eten, dus dat krijg ik ook niet binnen
Dat scheelt alweer een hele hoop ![]()
En vet daar letten we al een hele poos heel erg op, aangezien mn vriend colitis ulcerosa heeft en je dan echt moet oppassen met vet. We eten misschien net 1 keer per 3 weken patat en 1 keer per maand pizza. We maken ons vlees en aardappels in een halogeenoven. Dat is speciaal om je eten minder vet te maken.
Met suiker kan het wel minder… Dat krijgen we beiden nog best veel binnen ![]()
We zijn allebei snoeperds. Maar ik was sowieso alweer van plan om weer te gaan lijnen dus dat ga ik ook zeker doen.
Daarnaast moet ik ook echt meer bewegen. Ik krijg sowieso elke dag mn beweging wel, want ik loop elke dag naar de winkel en terug en dat is 15 min lopen heen en 15 min lopen terug. Daarnaast doe ik nog het huishouden en loop de trap natuurlijk meerdere keren per dag op en neer om Sylvie op bed te leggen en weer op te halen.
Toch is dit niet voldoende denk ik. Ik ga vanaf nu dan ook als ik naar de winkel ga met Sylvie eerst een ommetje maken.
Hopelijk komt het dan weer een beetje goed, ook met mn gewicht want ik ben veel en veel te zwaar voor mn lengte… Als ik op gezond gewicht wil komen, moet ik minstens 15 kilo afvallen…
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie