Ik heb 'gewoon' een luie darm?

Ik heb nou al een behoorlijke poos pijnlijke steken rechts onder in mn buik. Ik denk ongeveer 2 maanden na de bevalling van Sylvie, dus dat zou nu al 7 maand zijn. Het probleem is, het is niet heel erg, ik heb er niet echt last van, ik voel het alleen.
Het hoort natuurlijk niet zo! Maar ik heb er niet echt last van. Het is ook niet de hele dag door en ook niet elke dag.
Mijn ouders doen aan alternatieve geneeswijze (zoals sommigen weten) en die meten je lichaam met behulp van accupunctuurpunten op je handen en voeten.
Mijn moeder heeft toen 2 keer gemeten dat die pijn mn blindedarm is. Dat ik dus blindedarmontsteking heb, maar dan heel licht.
Ik weet niet wat ik moet. De pijn word niet erger maar ook niet minder.
Zoals ik al zei heb ik er dus niet veel last van en ik heb op internet gelezen dat ze je pas helpen met een blindedarmontsteking als het accuut is.
Ik weet niet wat ik nou moet, hier wel of niet mee naar de dokter?
Aangezien ik de dokter natuurlijk niet ga vertellen dat mijn moeder heeft gemeten dat ik blindedarmontsteking heb

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Gewijzigd door - goudvisje20 op 08 Jan 2011 19:17:58

Gewijzigd door - goudvisje20 op 11 Jan 2011 10:44:38

Gewijzigd door - goudvisje20 op 14 Jan 2011 10:43:11

Gewijzigd door - goudvisje20 op 19 Jan 2011 16:19:15

Gewijzigd door - goudvisje20 op 20 Jan 2011 11:22:15

Gewijzigd door - goudvisje20 op 21 Jan 2011 15:52:54

Ik zou niet eens twijfelen. Je kunt beter 10x te vroeg bij de dokter zijn dan 1x te laat. Ik ben zelf echt geen makkelijke naar-de-dokter-loper maar ik vind dat je met 2 maanden al te lang doorgelopen hebt met die pijn.

Het hoeft ook geen blindedarmontsteking te zijn. Voor hetzelfde geld is een van je eierstokken vervelend gaan doen na de bevalling! Toch geen overbodige luxe om even te laten checken wat er nou echt aan de hand is.

Van meten met acupunctuurpunten op je handen en je voeten zul je in je buik niet beter worden lijkt me. (Zei ik zo voorzichtig mogelijk want ik geloof namelijk niet zo in die manier van geneeskunde Komt mogelijk omdat ik in de farmaceutische branche gewerkt heb en daar heb je in heel veel gevallen niks aan alternatieve geneeswijzen.).

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 08 Jan 2011 19:28:49

Ik zou ook naar je huisarts gaan. Pijn is toch een teken dat er iets niet in orde is en laat jezelf maar eens nakijken. Je loopt er al zo lang mee. Echt, niet over twijfelen hoor!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

ik zou meteen een afspraak maken, zeker in die omgeving. want het kan natuurlijk je blinde darm zijn, maar een beetje ontstoken?? als je blinde darm gaat ontsteken voel je dat volgens mij wel heel erg heftig en gaat dat heel snel HEEL veel pijn doen. daar moet je nooit te lang mee wachten want die kan gaan klappen.
Enfin ik ben geen dokter ik weet dus niet wat het is maar het is ook wel logisch dat het komt na de bevalling. ik ben nu sinds 3 maanden af van die pijn (ook rechtonder en heel laag in mijn onderbuik) die jij omschrijft. en ook bij mij begon dit ruim 2 maanden na de bevalling. ik denk dat het met mijn bekken te maken had want dat staat met alles daar in verbinding (qua zenuwen)
ik zou zoiezo naar de dokter gaan en niet wachten

Ja maar kijk dat bedoel ik dus
Als ik dus inderdaad zoiets heb als jij had mamavanrico, dan wil ik er niet mee naar de dokter… Dan voel ik me zo lullig als het niks is…
Want ben jij er dan wel mee naar de dokter geweest?

Ik denk namelijk zelf ook niet dat het mn blinde darm is… Dan zou t inderdaad een heel ander verhaal geweest zijn…

In je blinde darm kan ook een sluimerende ontsteking zitten. Je hebt acute blindedarmontsteking en chronische blindedarmontsteking. Zie hieronder meer info over de chronische versie:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/24328-wat-is-een-blindedarmontsteking.html

Stukje tekst onder Chronische Blindedarmontsteking.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 08 Jan 2011 22:42:09

Waarom zou je twijfelen om naar een huisarts te gaan. Jij hebt de pijn en pijn wijst altijd wel ergens op. Het is niet een normaal verschijnsel aan een meselijklijf om dagelijks pijn te hebben.

Dus ik zou echt niet twijfelen en morgen direct bellen!

Dankjewel Sje, had ik nog nooit van gehoord. Ik bel morgen meteen mn huisarts voor een afspraak. Jullie hebben gelijk, pijn is niet normaal.

inderdaad naar de dokter
Beter 1 keer voor niks dan 1 keer te laat denk ik maar

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

Heb morgen 9.30 een afspraak!

Goed bezig.

Groetekes, Sje

Goed zo, we horen het hè?!

Groetjes,
M

Zeker weten

Goed van je dat je de dokter hebt gebeld.

Succes morgen!

Groetjes,
Sandra

Jakkes wat baal ik dat ik niet eerder heen ben gegaan… En wat baal ik van de laatste doktersafspraak, want ik had waarschijnlijk gewoon gelijk

De dokter was ontzettend aardig en die nare assistente was er dit keer gelukkig niet!
Hij ging drukken in mn buik om de pijnlijke plek te vinden. Hij deed van alles wat geen pijn deed maar toen hij heel diep ging drukken deed het erg pijn
Hij zei dat het mijn blinde darm haast niet kon zijn omdat de pijn zo diep ligt.
Hij dacht dus zelf dat het mijn eierstok is
Waarschijnlijk een cyste en die kunnen goedaardig en kwaadaardig zijn…
Ik moet nu wachten op een oproep van het ziekenhuis in Drachten. De dokter dacht dat ik er deze week nog wel terecht kan.
Ik moet naar de gyneacoloog en die gaat een inwendige echo doen om naar mijn eierstok te kijken…
Ik ben best geschrokken en een beetje bang…
Omdat het toch wel even om mijn eierstok gaat en wij graag nog een tweede kindje willen…

Hé jakkes dat is schrikken!!!
Ik hoop dat t meevalt… wanneer hoor je wat van het ziekenhuis?

Weet ik dus helaas niet Ik moet wachten op een oproep…

he gatver meid, ik duim dat je die snel krijgt en dat het allemaal meevalt.

Groetjes,

Michèle

Oh bah en ik dacht dat ik een rotdag had! Je bent je vast rotgeschrokken!! Ik hoop voor je dat je snel een oproep krijgt en ik hoop nog meer dat het allemaal mee gaat vallen! Ik duim voor je… {{{Hanna}}}

Oh, wat naar! En dat terwijl je al een keer eerder naar de huisarts bent geweest en het toen werd afgedaan als niets ernstigs. Ik hoop dat je snel naar het ziekenhuis kan en dat het zal meevallen!

Groetjes,
M