Ik zeg ook niet dat het zo zwart wit is en daarom schrijf ik ook zelf al dat ik het even bot stel maar als je mij wat langer kent weet je hoe ik het bedoel.
En tuurlijk zijn er alternatieve behandelingen die echt wel hun werk doen en ik laat mensen die zich daar goed bij voelen in hun waarde. Iedereen moet zelf weten wat te beslissen, maar je komt gewoon echt niet altijd onder de reguliere geneeskunde uit.
Er zijn al heel wat mensen onnodig nog ernstiger ziek geworden (of nog erger zelfs, daar wil je niet eens over nadenken) doordat ze reguliere geneeskunde uit wat voor principe dan ook afgewezen hebben. En daar kan ik best boos om worden, want het had beter af kunnen lopen met die mensen.
Maar zoals ik het begreep twijfelde ze al langer om naar de dokter te gaan en had ze ook voor dat meten al wel door dat er iets aan de hand moest zijn in haar buik.
Nu is ze door blijven lopen met iets waarvan haar moeder dacht dat het iets aan haar blindedarm was, dat stelt dan een soort van gerust en dan wacht je maar af of het zelf overgaat. Maar achteraf blijkt dat het hoogstwaarschijnlijk iets aan de eierstokken is. Dan zou je toch de tijd wel terug willen kunnen draaien lijkt me.
In die zin bedoel ik dat het stellen van een diagnose in de meeste gevallen beter gedaan kan worden door een reguliere arts in plaats van bijv. door metingen waar dan ook op je lichaam met acupunctuur. En dat je dan als behandeling kiest voor een alternatieve geneeswijze dat moet iedereen zelf weten. Dat is ieders eigen keuze. Oordeel ik niet over.
Zo bedoel ik het en het is niet mijn bedoeling om alternatieve geneeswijzen af te kraken. Dat moet iedereen gewoon zelf weten. Het is alleen niet mijn ding. (Mogelijk omdat ik in de medische wereld gewerkt heb en er zijn heel wat ziektes en aandoeningen waar je echt niet van geneest zonder reguliere geneeskunde. Dan heb je echt helemaal niks aan alternatieve behandelingen). Ik ben alleen bezorgd dat iemand niet onnodig nog zieker wordt.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 11 Jan 2011 16:01:00