Ik heb 'gewoon' een luie darm?

He bah!
Maar wel goed dat je toch naar de huisarts bent gegaan!
Als het wel van je eierstok vandaan komt is het juist vanwege jullie verdere kinderwens belangrijk dat je daar niet te lang mee doorloopt…
Sterkte en hoop dat het allemaal blijkt mee te vallen!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Ik zei toch dat het ook een van je eierstokken kon zijn?! Kan goed dat het daarom ook maar niet wil lukken om weer zwanger te raken!

En nou stoppen met die wazige acupunctuurmetingen in je handen en voeten! Gekke muts! (en dat bedoel ik alleen maar goed, ook al komt het er zo niet uit!).

Hopen dat het allemaal meevalt uiteindelijk en dat je in elk geval deze week nog terecht kunt.

En volgende keer: sneller naar de dokter! En als je het oordeel van een dokter niet vertrouwt: second opinion aanvragen!

Alle liefs en sterkte en hou ons op de hoogte he?!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 11 Jan 2011 13:29:51

Dankjullie wel allemaal…

Ja zeker in verband met onze tweede kinderwens ben ik erg geschrokken…
Ik had inderdaad eerder moeten gaan, maar ik ben geen dokterfan en dacht dat het wel niets zou zijn…

Haha Sje, het is geen accupunctuur hoor En het behandelen doen ze ook niet door punten op je handen en voeten in te drukken ofzo, dat is puur en alleen het meten Het behandelen gaat anders.

Maar ik hoop ook zeker dat ik deze week nog terecht kan… Ik wil nou ook wel zeker weten wat het is… Ik voel het nu erger nou de dokter er flink op heeft gedrukt… Grrr…

Waar ik nu bang voor ben, ik ga er nog niet van uit natuurlijk maar hou er wel rekening mee dat het kan, is een operatie…
Stel dat ik een operatie moet ondergaan, lig ik 1 of meerdere dagen in het ziekenhuis en is het herstel een aantal week…
Dan mag ik Sylvie niet tillen en kan ik het huishouden niet doen, dus dat word nog wat…
Ik hoop echt dat dat niet nodig zal zijn!!
Ik hoop dat ik snel terecht kan…
Tuurlijk hou ik jullie op de hoogte en bedankt voor het medeleven

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Jeetje meid, wat een rotverhaal. In elk geval goed dat je naar de arts bent geweest. Nu wordt er in ieder geval actie ondernomen. Misschien hangt het ook samen met je dikkere buik ineens en het uitblijven van je menstruatie. Die hormonen kunnen vanaales in de war schoppen.

Nou, houd ons op de hoogte en ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Aan de ene kant heel naar dat je naar het ziekenhuis moet. Maar aan de andere kant is het wel fijn dat er een oorzaak gevonden is. Want het lijkt er nu heel erg op dat je andere symptomen zoals je dikkere buik etc. hier ook door veroorzaakt worden. Ik hoop echt dat het iets onschuldigs is en geen kwaadaardige cyste.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel in het ziekenhuis terecht kunt.

Groetjes,
Sandra

quote:
Haha Sje, het is geen accupunctuur hoor En het behandelen doen ze ook niet door punten op je handen en voeten in te drukken ofzo, dat is puur en alleen het meten Het behandelen gaat anders

Begreep ik al dat het puur dat meten was en dat behandeling anders gaat, maar met het meten is het ook al misgegaan want je moeder kwam op een ontstoken blindedarm uit en het zijn hoogstwaarschijnlijk je eierstokken!

Dus nogmaals, stoppen met die wazige toestanden, want je moeder zat ernaast met haar diagnose! Niks mis met reguliere geneeskunde en na een diagnose in de reguliere geneeskunde, kun je in wat voor gevallen dan ook alsnog kiezen voor wazige behandelingen als je je daar beter bij voelt.

Maar voortaan gewoon naar de dokter!

En je weet het, dit bedoel ik allemaal goed ook al komt het er wat bot uit. Ik ben alleen bezorgd en dan heb je niks aan wollige teksten met glittertjes, dan heb je meer aan duidelijke teksten.

Groetekes, Sje

quote:
Begreep ik al dat het puur dat meten was en dat behandeling anders gaat, maar met het meten is het ook al misgegaan want je moeder kwam op een ontstoken blindedarm uit en het zijn hoogstwaarschijnlijk je eierstokken!

Dus nogmaals, stoppen met die wazige toestanden, want je moeder zat ernaast met haar diagnose! Niks mis met reguliere geneeskunde en na een diagnose in de reguliere geneeskunde, kun je in wat voor gevallen dan ook alsnog kiezen voor wazige behandelingen als je je daar beter bij voelt.

Maar voortaan gewoon naar de dokter!

En je weet het, dit bedoel ik allemaal goed ook al komt het er wat bot uit. Ik ben alleen bezorgd en dan heb je niks aan wollige teksten met glittertjes, dan heb je meer aan duidelijke teksten.

Groetekes, Sje

Volgens mij is ze juist doordat haar moeder een ‘storing’ had gemeten naar de dokter gegaan. Voor behandeling en verdere onderzoeken gaat ze naar het ziekenhuis, dus geen reden tot bezorgdheid toch!?

Volgens mij kunnen zogenaamde wazige behandelingen heel goed naast de reguliere gezondheidszorg bestaan en is er veel meer dan alleen het fysieke zichtbaar. Het is bewezen dat er energiebanen door je lichaam lopen waarin bij kwalen blokkades kunnen zitten. Ook is er vaak een duidelijke connectie tussen je geestelijke en fysieke gesteldheid en ik denk dat de gezondste manier om dit aan te pakken is op beide terreinen. Natuurlijk moet je zelf na blijven denken, maar in de reguliere gezondheidszorg zit ook genoeg flink mis en (ook) daar wordt veel over het hoofd gezien. Bovendien wordt er daar vaak schandalig met je omgegaan. Daar lezen we hier ook genoeg voorbeelden van.

Even in de bres voor de wat alternatievere kant van de zorg…

Snap dat je het niet bot bedoelt, maar het is naar mijn idee niet zo zwart wit als jij het stelt. Wat jij als wazig en onzin afdoet, kan voor sommige mensen heel waardevol zijn.

Dit met alle respect voor jouw mening, hoor Sje!

Liefs!

Ik zeg ook niet dat het zo zwart wit is en daarom schrijf ik ook zelf al dat ik het even bot stel maar als je mij wat langer kent weet je hoe ik het bedoel.

En tuurlijk zijn er alternatieve behandelingen die echt wel hun werk doen en ik laat mensen die zich daar goed bij voelen in hun waarde. Iedereen moet zelf weten wat te beslissen, maar je komt gewoon echt niet altijd onder de reguliere geneeskunde uit.
Er zijn al heel wat mensen onnodig nog ernstiger ziek geworden (of nog erger zelfs, daar wil je niet eens over nadenken) doordat ze reguliere geneeskunde uit wat voor principe dan ook afgewezen hebben. En daar kan ik best boos om worden, want het had beter af kunnen lopen met die mensen.

Maar zoals ik het begreep twijfelde ze al langer om naar de dokter te gaan en had ze ook voor dat meten al wel door dat er iets aan de hand moest zijn in haar buik.

Nu is ze door blijven lopen met iets waarvan haar moeder dacht dat het iets aan haar blindedarm was, dat stelt dan een soort van gerust en dan wacht je maar af of het zelf overgaat. Maar achteraf blijkt dat het hoogstwaarschijnlijk iets aan de eierstokken is. Dan zou je toch de tijd wel terug willen kunnen draaien lijkt me.

In die zin bedoel ik dat het stellen van een diagnose in de meeste gevallen beter gedaan kan worden door een reguliere arts in plaats van bijv. door metingen waar dan ook op je lichaam met acupunctuur. En dat je dan als behandeling kiest voor een alternatieve geneeswijze dat moet iedereen zelf weten. Dat is ieders eigen keuze. Oordeel ik niet over.

Zo bedoel ik het en het is niet mijn bedoeling om alternatieve geneeswijzen af te kraken. Dat moet iedereen gewoon zelf weten. Het is alleen niet mijn ding. (Mogelijk omdat ik in de medische wereld gewerkt heb en er zijn heel wat ziektes en aandoeningen waar je echt niet van geneest zonder reguliere geneeskunde. Dan heb je echt helemaal niks aan alternatieve behandelingen). Ik ben alleen bezorgd dat iemand niet onnodig nog zieker wordt.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 11 Jan 2011 16:01:00

Ik snapte je helemaal hoor Sje en het is inderdaad precies zoals jij zegt.
Ik dacht dat het 'maar’mn blinde darm was…
Ik had nooit aan mn eierstokken gedacht totdat dus mn klachten van een maandje terug met mn dikke buik en alles… Toen had ik voor t eerst over een cyste gelezen en vond mn klachten er wel heel erg bij passen. Toen naar de dokter geweest en daar is toen verder niks uitgekomen. Maar kreeg nu steeds vaker last van die stekende pijn dus toen hier mn vraag wel of niet naar de dokter en toen dus maar bij de dokter geweest…
Ik ben heel positief over mn ouders hun therapie, maar daarnaast loopt het niet zo lekker tussen ons. Dus aan de ene kant zou ik het zeker wel eerst willen proberen maar aan de andere kant doordat het nu niet zo goed gaat tussen mij en mn ouders dus niet…
Ik wacht eerst wel even af of er iets gevonden word…
En bah wat haat ik het wachten ik wou dat ik gewoon morgen terecht kon…

Ik weet ook dat je het goed bedeoeld hoor! Ik digiken je ondertussen ook al een flinke tijd! Kan me alleen voorstellen dat de manier waarop je het stelde best kwetsend kan zijn als je veel waarde hecht aan alternatieve geneeswijzen en als je familie daar actief mee bezig is.

Verder ieder z’n mening en eigen ervaringen.

Liefs!

Wat vervelend allemaal. Hoop dat je snel terecht kunt in het ziekenhuis.

groetjes ramona

och lieve hannah toch… ik denk aan je hoor heel veel sterkte!
allereerst wil ik je de angst van het onderzoek wegnemen. leuk is het nooit meer een inwendige echo is echt niet pijnlijk.
De angst van de uitslag kan ik helaas niet wegnemen lieverdje wat naar voor je… ik weet niet hoe ik je kan helpen maar als je wil blussen moet je dat doen he!
sterkte en nogmaals ik denk aan je…

Bah wat duurt wachten dan toch lang Ben namelijk nog niet gebeld…

Zelf bellen! Je ligt daar op een stapeltje en ze maken zich er niet druk om dat jij aan het wachten bent. Gewoon bellen. En als ze zeggen dat je nog teruggebeld wordt, dan morgen weer bellen.

Het gaat hier om jouw gemoedsrust en jouw gezondheid en niet om hun baan die begint om 8.30 en waarvan ze om 17.00 het loketje kunnen sluiten om weer lekker thuis te gaan genieten terwijl jij op zo’n bureau op een stapeltje ligt te wachten.

Nu nog bellen, het is nog geen 17.00 uur!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 12 Jan 2011 16:55:46

Helaas lees ik je berichtje nu pas
Ik zal morgen bellen, dankjewel

Krijg je het morgen niet via de post Hanna?
Zo gaat het bij ons in ieder geval meestal wel met zulke afspraken, meestal de dag later al!
Hoe dan ook, dit zijn geen leuke dingen, sterkte ermee!

Jeetje meid, ik lees het nu allemaal pas!

Ik hoop dat je snel terecht kan in het ziekenhuis. Wat Sje al zegt, gewoon zelf bellen! Op die manier kon ik 3 weken eerder een poliafspraak krijgen…

Heel veel sterkte!

En als ze met een afspraak komen die veel te ver in de toekomst is naar je zin, dan contact opnemen met je huisarts of die er achteraan wil bellen om de afspraak te vervroegen.

Of checken of je ziektekostenverzekeraar aan wachtlijstbemiddeling doet.

Groetekes, Sje

Ik heb zelf gebeld en maar goed ook!! De dokter heeft helemaal niks doorgegeven en de vrouw die ik aan de telefoon had (heel aardig) zei dat ze helemaal niet aan oproepen doen??!!
Pfff dokters…
Maar goed, normaal gesproken worden inwendige echo’s woensdagmiddag gedaan maar de vrouw aan de telefoon zei dat het voor komende woensdag al helemaal vol zat
Maar ik had al gezegd dat ik belde omdat ik me best wel zorgen maak dus gaat ze proberen aankomende maandag al een afspraak voor me te regelen! Ook omdat het om pijn gaat…
Ik hoop zo dat ik maandag terecht kan! Ze bellen me morgen om 12 uur om te laten weten of het kan.
Ik ben zenuwachtig…

Goed zo. Zo zie je maar, assertiviteit loont. Nu maar hopen dat je maandag terecht kan. Spannend, sterkte met wachten!

Groetjes,
M