Ik heb eindelijk een afspraak gemaakt Internist

Nou deze meid heeft eindelijk eens een goede beslissing genomen.
Ik zit al een hele tijd met vermoeidheidsklachten, haaruitval heb vaak koude handen en voeten en schrale plekjes op mijn huid die komen en gaan. Ook heb ik vaak heel veel pijn in mijn benen, net alsof er wat wordt afgeklemt ofzo, lig vaak wakker van de pijn. Ook heb ik een snelle vermoeide rug. Ik sta s’ochtends vaak al uitgeteld op.

Ik heb het er vaker over gehad ook met Wil en mamavandanique.
Mama van danique zei laatst: je bent niet meer alleen.
Ik ben toen ook gaan nadenken en had zoiets van: jeetje ja dadelijk is het wel wat ergs ofzo en wimpel ik het elke keer af met: het zal wel weer goedkomen of wat dan ook. Maar de klachten worden alleen maar erger.
Ik heb dus een doorverwijzing gekregen van de huisarts en heb overleg gehad vandaag met de internist.
13 November moet ik komen. Ze gaan bloed prikken (niet de “normale” testjes maar tropische ziekten, kanker etc.) Ook worden er long foto’s en een hart filmpje gemaakt. en eventuele andere onderzoeken.
krijg vantevoren een uitgebreid gesprek met de internist.
om 11 uur moet ik me die dag melden bij interne geneeskunde.
begin m toch wel wat te knijpen, toen ze zeiden dat ze gingen kijken of er iets met kanker is.
ik weet wel dat het is om wat uit te sluiten maar goeie dag zeg… daar stond ik nog niet zo bij stil.

Wilde dit graag even met jullie delen.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Goed meid dat je de stap hebt genomen om uit te zoeken waar je klachten vandaan komen, maar kan me je ongerusteid goed voorstellen…ik zou ook denken…o jee als ze maar niets ergs vinden. En dat zal heus niet hoor, maar toch speelt dat natuurlijk in je gedachten.
Zou wel fijn zijn als er een (niet ernstige) reden is van je klachten, want dan kunnen ze er ook werkelijk iets aan doen.
Sterkte ermee he meiss

O ja en je niet te veel zorgen maken he!

Gewijzigd door - Saro op 22 Oct 2009 16:45:02

hee saro,
haha nee ik maak me op het moment meer zorgen over de tandarts waar ik 4 november heen moet
2 vullingen die los zitten moeten ze nieuwe inzetten, maar wij hebben een nieuwe tandarts, en zij komt zo zenuwachtig over dat is echt niet normaal.
constant zuchten en ze spreekt amper nederlands waardoor ik niet begrijp wat ze wil gaan doen enzo. de vorige keer had ik alleen controle en toen prikte ze met die enge tang onder die losse vulling…dus in die zenuw!
en dan heb ik zoiets van: jeetje dat ik al zoveel pijn moet lijden tijdens een controle…hoe loopt dat dadelijk af. Ook mijn vriend had ze niet met rust gelaten. Hij is absoluut niet kleinzerig…vere van zelfs. maar ik zat in de wachtkamer en ik hoorde hem ineens; AAAAAH! brullen, en toen hoorde ik m zeggen: JIJ BENT EEN GOEIE VOOR DE MARTELKAMER JIJ!
ik dacht: ohnee ik moet nog!
hahaha. ze had met een koud watje (ijskoud dus) op een tand gedrukt omdat ze wilde kijken welke kies nou zo gevoelig was bij hem.
hij moet nu dus die kies laten trekken en hij gaat ook met een niet oke gevoel naar de tandarts 4 november.
ik haal in mn hoofd dat ze zo zenuwachtig is dat ze in mn tong gaat boren of in mn tandvlees ofzo. creepy he maar hallo! vind je het gek.
durf echt niet dus die internist kan me op het moment even gestolen worden.
daar maak ik me exact 1 minuut na het tandarts gebeuren wel druk om

Goed zo Inge ben trots op je. Ik was ook blij dat ik eindelijk wist wat ik had. Al kom ik er natuurlijk nooit meer vanaf. Gaan ze je trouwens ook meteen testen op lupus, Lyme en vormen van reuma incl weke delen?? Want dat kan ook nog he.

enne liever dat ze alles uitsluiten dan dat ze iets vergeten meid. Mammadanique heeft wel gelijk. Je bent niet meer alleen.

Groetjes,

Michèle

Fijn dat je eens goed wordt doorgelicht. Hopelijk vinden ze een verklaring voor je klachten en is dat geen heel ernstige verklaring natuurlijk.

Sterkte met je zenuwen (tandarts + internist).

Enne, moest wel lachen bij hoe jij die tandarts beschrijft. Zie echt zo’n Russische grote dikke dame voor me die echt zo’n rouwdouwer is en wel eens even zonder verdoving die mietjes zal behandelen…haha!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Jeetje! wat goed van je dat je eindelijk de stap genomen hebt. ik snap dathet moeilijk is maar je bent inderdaad niet alleen, daar zou je het al voor doen. Ben benieuwd en hoop ook dat ze iets vinden (iets kleins) weet je tenminste waar je staat.
succes.

Liefs Shirley.

Stoer hoor! Ben blij dat ik iets heb kunnen zeggen dat je over de streep geholpen heeft Vind het heel goed van je dat je eindelijk de stap gezet hebt. En hou jezelf natuurlijk wel voor ogen dat k** (zo’n k*twoord…) 1 van de dingen is die ze tegen je gezegd hebben, ze gaan natuurlijk op nog veel meer dingen testen. Dus ga niet gelijk van het ergste uit… Doe eerst maar druk maken over die tandarts, wat dat betreft ben ik hetzelfde. Poep 7 kleuren voordat ik naar de tandarts ga…

Goed zo Inge

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hé! Je zei op de mail nog dat je een afspraak moest maken en dat heb je dus gedaan! Goed zo! Het is natuurlijk wel spannend, omdat ze je helemaal door gaan lichten, maar je moet niet van het ergste uitgaan. Hopelijk vinden ze iets waar ze best makkelijk iets aan kunnen doen. Maar eerst die tandarts he? Ach, bij mij heeft de huisarts er toen ik 14 was een teennagel afgetrokken. Die van mijn grote teen was ingegroeid. Hij rukte 'm er in één keer af, als een soort klittenband, zo klonk het. En zonder verdoving. Foutje, dat was hij vergeten! Ik viel daarna ook nog flauw van de pijn, met mijn hoofd tegen zo’n ouderwetse dikke radiator. Ja, was ook heel fijn! NOT! Sterkte meid, goed dat je het eindelijk gedurfd hebt en hebt gebeld!

Groetjes Rainbow, trotse mama

bedankt iedereen…

@Michele: ja dat reuma gedoe kan ook in de spieren zitten he dus dat gaan ze dan ook kijken.
ook van mn bekken hoop ik dat ze een foto maken omdat ik natuurlijk instabiel ben geweest van onder hahaha
flauw… uhumm… ik bedoel dus dat ik ook daar nog last van heb, het zou grappig zijn als AL mijn klachten daar mee te maken hebben.
maar dat denk ik niet…moe was ik al een paar jaar geleden maar het wordt erger en erger… en schrale plekjes op mijn huid die komen en gaan lijkt me ook stug dat dat door mn bekken kan komen

@Rainbow: hahaha sorry!! ja je bedoeld zo’n omloop? bij je nagel?
heb ik ook gehad bij mijn rechter grote teen nagel,
en ze hadden in het midden zo’n sneetje gemaakt (verticaal) en de rechterhelft eraf gehaald
kreeg zo’n latex handschoen onder aan mn teen om af te binden
GADVER WAT PIJN!
en die verdoving tjonge zeg
hij vroeg: in welke groep zit jij??
ik zo: in groep 6 (PRIK) aaaaaaaaaaaaaaauw mamaaaaaaaaaaaaaa!!
hahaha
nu begint mn andere nagel soms ook te vervelen.

Wat goed van je Inge dat je een afspraak hebt gemaakt. Kan me voorstellen dat je zoiets zolang mogelijk uitsteld. Maar het is met de klachten die je hebt zeker goed om alles goed na te laten kijken. Kan me heel goed voorstellen dat je je rot schrikt als ze over kanker beginnen. Dat is altijd heftig om te horen, maar besef dat het dit helemaal niet hoeft te zijn. Ik hoop dat het iets onschuldigs is waar ze snel iets aan kunnen doen.

Sterkte!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

@ Inge, ik noemde er ook maar een paar op. Maar je weet het inderdaad niet. Hopelijk vinden ze het wel want dat maakt het allemaal een stuk makkelijker en weet je waar je rekening mee moet en kan houden.

Groetjes,

Michèle

ik weet het, komt ook vast wel goed, maar wil wel duidelijkheid

Heb je helemaal gelijk in, ik was ook blij dat ik duidelijkheid kreeg, nu is het bij mij alleen nog medicatie afstemmen want gister een uur na 2 bruine boterhammen met pate was mijn spiegel 10…

Groetjes,

Michèle

ik heb daar niet zoveel verstand van.
moet die niet 6 zijn ofzo of zit ik er helemaal naast misschien moet het wel 2 zijn haha.
maar aangezien je een tekentje plaatst zal het wel niet goed zijn.
lijkt me ontzettend kaa uu tee om zo op je eten te moeten letten, vooral omdat ik echt een vreetmonstertje kan zijn

Goed dat je de stap hebt gezet!
Ben erg benieuwd naar de uitslag!

Groetjes Frauk

Hi Inge,

Was een tijdje offline, maar lees nu dat je actie gaat ondernemen, goed zeg! Kan me voorstellen dat je het spannend vindt, maar je neemt nu het heft in eigen handen en je hoeft daarna niet meer in de zenuwen te zitten. Dan weet je waar je aantoe bent en kun je hopelijk gericht aan je herstel gaan werken!

Goed dat je de stap hebt gezet, meid!

En die tandarts… die kun je ook wel hebben, je kunt altijd nog je tanden is hard op elkaar zetten als ze je pijn doet, weet ze hoe het voelt… Als die vullingen weer goed zitten, daar heb je zelf alleen maar profijt van! Mn man heeft het afgelopen week laten doen en zegt nu steeds: he! ik eet met links, en het doet geen pijn! Ik eet een chipje met een scherp randje en merk er niks van! Die is er helemaal happy mee dus.

Liefs!

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

@Liske: haha
ja maar is die tandarts ook zo zenuwachtig?
deze lijkt echt zenuwachtig en ik ben bang dat ze dat expres doet om mij pijn te doen ofzo. ja lekker para ik weet het, zo bang ben ik dus haha.

wat betreft het ziekenhuis; ja dat is helemaal waar, ik wil gewoon weten wat er niet oke is…als er al iets niet klopt. ja kloppen doet het zoiezo niet dat ik op mijn leeftijd functioneer als een half bejaarde…

nou de tandarts is achter de rug, moet nog 2x terug, haha, ze vond nog 1 klein gaatje die ze meteen met die vulling had gemaakt. en het viel echt mee, voelde er geen moer van, heb alleen nou jeuk op een plek boven mn lip en krabbben helpt niet zelfs mn neus voelt alsof er verdoving zit

Vrijdag dus naar de internist 11 uur er zijn… NU mag ik me daar even druk om maken nee dat valt nog wel mee…nog niet in ieder geval. heti s toch afwachten, ik vind het alleen eng om longfoto’s te laten maken omdat je dan weer naakt staat voor een dokter. en ga nou niet zeggen dat ze dat dagelijks zien. dat snap ik ook wel maar ja door mn verleden niet zo’n pretje om daar zo te staan.
hopelijk is het een vrouwelijke

Gewijzigd door - MamavanRico op 11 Nov 2009 18:28:01

Hoi hoi,

mijn ervaring is dat röntgen foto makers (wat is de goede benaming??) meestal vrouwen zijn en geloof me, ik heb er al heel wat gehad in verschillende ziekenhuizen!! O het schiet me te binnen… radiologen hihi!! Maar dan nog is het niet leuk om daar zo te staan… het enige wat ik je kan wensen is sterkte er mee en hopen dat je wel iets hebt waar iets aan gedaan kan worden, maar dat het niets ernstigs is… snap je me nog?!

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie