Nou hier was het drama ![]()
Dochterlief is er nog net te klein voor, als ze een sinterklaas ziet (op een plaatje, of op tv ofzo) dan roept ze wel heel hard KIEKEKAAS (hmmm sinterklaas dus
), maar heeft er nog geen idee van dat de cadeautjes daar ook vandaan komen.
Maar de oudste heeft dus sinterklaasjournaal gekeken en was gisteren, en vanochtend echt onhandelbaar. Weer helemaal terug in de woedeaanvallen, niet te bereiken als je tegen hem praat o.i.d.
Terwijl het de laatste tijd zo goed ging…
Dat kinderen een beetje drukker zijn rond de sinterklaastijd is natuurlijk heel normaal, maar hij ging gewoon helemaal op tilt ![]()
Dus vanochtend kwam er eindelijk uit waarom hij zo gespannen was: hoe moet dat nou zonder pieten… Gaat het hele sinterklaasfeest nog wel door? Krijg ik nog wel cadeautjes?
Weet niet meer wat er vorig jaar was, maar kan me herinneren dat er toen ook al iets was waardoor hij helemaal door het lint ging dankzij het sinterklaasjournaal.
Dus vanochtend hebben we hem verteld hoe het in elkaar zit, dat het eigenlijk een groot toneelstuk is, waar alle papa’s en mama’s, maar ook de grote kinderen die het weten aan meewerken.
Papa en mama kopen de cadeautjes, verstoppen ze en doen dan net alsof ze van sinterklaas af komen. De grote kinderen (Hij nu dus ook!) doen voor de kleintjes net alsof het echt is, en doen dus ook mee in het toneelstuk van sinterklaas.
Gelukkig heeft ie vanavond zn mond kunnen houden tegen neefje (4)
Hij begon wel opeens van: "mama heeft mij een geheimpje verteld vandaag."
Neefje nieuwschierig natuurlijk, maar: “dat mag ik niet zeggen, dan is het geen geheimpje meer”. Gelukkig vond hij dat antwoord prima, hahaha.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)