Ik eindelijk na 2

anti biotica kuren van mijn blaasontsteking af ben.

Heb mijn urine na laten kijken en eindelijk is de ontsteking weg. En nu proberen veel te blijven drinken, wat ik echt lastig vind door mijn misselijkheid. Ben in ieder geval superblij dat de ontsteking nu eindelijk weg is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Dank je bakmama.

Nee, helaas werkt echt helemaal niets tegen de misselijkheid. Het wordt gewoon nog helemaal niet minder. Bij Tim was ik tot 4 maanden misselijk, dus we blijven hoop houden dat het binnenkort over is

Groetjes,
Sandra

Wat fijn dat de blaasonteking weg is en nu hopen dat hij wegblijft.
Hopelijk gaat je misselijkheid ook over.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ey super man dat het weg is.
Is het niet een idee om cranberry tabletten te slikken als onderhoud, zodat je zuurgraad op peil blijft?

Greetzz Cora

Vervelend blaasontsteking. Ik ben zelf ook erg bekend met blaasontsteking (jammer genoeg)
Heb ik mijn vorige zwangerschap 3 x blaasontsteking gehad.
Tot nu toe gaat het erg goed. Maar we zijn er nog lang niet!!

Wat betreft de misselijkheid, ik heb er pilletjes voor gehad van de doktor. Emasefene! Werkte bij mij erg goed.

Gr

Goed zeg! Nou hopen dat hij wegblijft!

Liefs

He fijn meid, nu alleen die misselijkheid nog weg en dan kun je helemaal gaan genieten, enne geen rare dingen meer he nu

Groetjes,

Michèle

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

@coramora, ik heb ook al aan cranberry tabletten gedacht. Maar ik weet eigenlijk niet of je die preventief mag slikken als je zwanger bent. Weet iemand of dit mag? Want ik weet dat als je wel eens een blaasontsteking hebt, je tijdens de zwangerschap extra vatbaar bent. Wat trouwens ook niet alles zegt, want bij mijn zwangerschap van Tim heb ik geen blaasontsteking gehad.

@pjukje, wat vervelend dat je er tijdens je vorige zwangerschap 3 had. Ik hoop dat je er deze zwangerschap geen een hebt. De verloskundige heeft een tijdje geleden ook aangegeven dat ik Emasefene moet halen als ik het niet meer trek. Maar ja ik ben niet zo snel van de pilletjes etc, dus heb ze nog niet gehaald. Misschien dat ik ze wel ga halen als de misselijkheid over een maand niet over is. Want ook al heb ik het er allemaal voor over, soms is het wel erg vermoeiend en vervelend.

Groetjes,
Sandra

Wat fijn dat de blaasontsteking over is! En ik hoop voor je dat de misselijkheid ook over gaat of in ieder geval minder wordt.

Groetjes Natasja

Ja natuurlijk weet ik of je cranberry mag slikken. hihi.
Ja dat mag. Vraag wel even bij de drogist welke je moet hebben. Want niet alle pillen waar cranberry in zit is geschikt voor zwangere vrouwen. Bij een Etos of kruidvat kunnen je ze goed informeren over het gebruik.

Als je Emasefene wilt gaan gebruiken moet je wel contact zoeken met je huisarts. Je kan het alleen op recept krijgen.
Ik heb het toen via de telefoon geregeld, ff bellen, verhaal uitleggen, ik werd toen terug gebeld door de huisarts. S’middags kon ik toen de pilletjes ophalen.

Succes

Fijn dat het eindelijk over is, Sandra. Hopelijk ga je nu vrij van toestanden verder door de zwangerschap, inclusief einde misselijkheid. Heel snel, hoop ik voor je!

Groetjes,
M

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/15r3p2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 05 Oct 2010 21:39:05

Gewijzigd door - Mriek op 05 Oct 2010 21:39:18

ooh wat tof meid! eindelijk.
maar je kan bijna niks drinken? probeer zoet niet te drinken en bitter ook niet… gewoon wat lauwe zooi zoals thee en water…
enne ik blijf erbij cola werkt

He he…eindelijk! Niet voor niets tegen heug en meug drinken weg weggewerkt! Hopen dat het nu echt de goede kant opgaat. Rot is dat toch, als je zo lang blijft kwakkelen en die misselijkheid! Meid, ik weet er alles van en het breekt je echt op.

In mijn geval is het anders dan bij Nora, in de zin dat ik 's ochtends misselijk blijf totdat ik heb ontbeten. Maar ik kan je zeggen dat het al zoveel scheelt dat het niet meer de dag is! Ik hoop zo dat je verbetering gaat merken!

Ik heb bij Nora Emasefene gebruikt, maar ik werd er echt stoned van. heb dat nogal snel van medicijnen, hoor! Wat dat betreft zegt het niet zoveel, maar ik durfde niet meer achter het stuur dus praktisch gezien loste het niets op. Zeker icm lage bloeddruk voelde ik me er heel raar bij.

Maar het proberen wel waard denk ik hoor! Voor hetzelfde geld reageer je er goed op. Het is echt speciaal voor misselijkheid tijdens de zwangerschap, dus het is echt veilig voor de baby.

Hoop dat je snel verder opknapt, maar deze blaasontsteking exit is een goede eerste stap!

Liefs!

Bedankt allemaal!

@pjukje, ik weet idd dat ik de emasefene bij de huisarts kan ophalen. Ik heb al een tijdje geleden een recept van de verloskundige gekregen. Als ik die bij de huisarts aflever dan bestellen zij ze voor me bij de apotheek. Heb mezelf voorgenomen dat als het binnen een paar weken niet over is ik ze wel ga halen. Bij Tim was ik 16 weken misselijk, maar dat ben ik al bijna. Dus mijn gevoel zegt dat het dit keer langer gaat duren.

@Inge, het zijn juist de zoete drankjes die ik nu heel lekker vind. Normaal drink ik altijd heel veel rooibosthee en water, maar door mijn misselijkheid krijg ik dat echt bijna niet weg. Nu leng ik het water aan met limonade en dit gaat goed.

@Liske, echt lekker dat je nu alleen nog maar tot het ontbijt misselijk bent. Ik eet nog steeds 2 beschuitjes op bed, maar helaas helpt het helemaal niets.

Maar goed ik blijf hoop houden dat het snel over is. Maar we zullen het zien.

Groetjes,
Sandra

Fijn dat de blaasontsteking over is Sandra. Erg pijnlijk en heel vervelend. jij had dus ook meer als 1 kuur nodig?
Heb momenteel ook blaasontsteking en daar had ik een kuur voor maar die sloeg niet aan. Afgelopen maandag ook bloed bij de urine(nu nog steeds) en dat lag gelukkig ook aan de blaasontsteking maar wel steeds schrikken. Maar toen was mijn kuur al op dus heb dinsdag weer urine ingeleverd en dat was dus nog steeds niet goed. Is op kweek gezet en daar krijg ik aanstaande dinsdag de uitslag van. maar zit dus nu wel zonder medicijnen.
Hoop dat ik dinsdag weer een kuur krijg want ik kan inmiddels amper meer fatsoenlijk staan.
Balen dat je nog steeds zo misselijk bent. Hoop dat het snel over is, en anders toch misschien die tabletten halen? Hoop dat je ondanks je kwalen wel van je zwangerschap kunt genieten want dat verdien je echt.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Bedankt voor je berichtje Ramona. Ik heb idd ook 2 kuren nodig gehad, voordat de ontsteking weg is. Ik vermoed dan ook dat de ontsteking er al wat langer zat. Het schijnt dat als je zwanger bent de symptomen altijd pas later duidelijk worden en in sommige gevallen zelfs helemaal niet.

Wat ik wel raar vind is dat je het nu zonder kuur moet doen. Toen ik de 1e keer liet checken op een blaasonsteking, zat er zoveel bloed in mijn urine dat ze het meteen ook op kweek hebben gezet. Gelukkig zijn hier geen dingen uitgekomen. Na de 1e kuur wel een afspraak bij de huisarts gehad, omdat er nog steeds zoveel bloed in mijn urine zat. Maar omdat ik verder geen klachten had, behalve de blaasonsteking heb ik meteen een 2e kuur gekregen. En die hielp dus wel.

Na die 1e kuur ben ik ook extreem veel gaan drinken. Het drinken stond me heel erg tegen, maar ik wilde heel graag van de ontsteking af. Ook ben ik craberry sap gaan kopen en vitamine C bruistabletten. Van de cranberrysap dronk ik 1 liter per dag. Het is niet lekker, maar helpt heel goed. En ook 1 bruistablet vitamine C per dag.

De misselijkheid is helaas nog net zo erg. Bij Tim was ik het tot 16 weken, dus ik hoop dat het dit keer ook rond die tijd over is. Gisteren was ik 16 weken, maar helaas nog net zo misselijk. De verloskundige heeft me een tijdje geleden emasefene (zoiets heette het) voorgeschreven. Die kan ik zo gaan halen bij de ha. Maar heb het tot nu toe nog niet gedaan. Twijfel of ik het wel of niet moet doen. De misselijkheid is niet fijn en heel vervelend, maar ja toch twijfel ik.

Sterkte met je blaasonsteking en ik hoop dat hij bij jou ook snel over is.

Groetjes,
Sandra

@Sandra: vervelend zeg, dat je nog zo missselijk bent. Ik weet dat je niet zo van de medicijnen bent, maar als de vk het je voorschrijft en het verder geen kwaad kan, dan kan je het toch gewoon proberen? Het is toch ook niets om telkens zo misselijk te zijn joh?

Groetjes,
M

Die misselijkheid is idd niet fijn Mriek.

Aan de ene kant heb ik ook zoiets van misschien moet ik ze nu toch wel gaan halen. Aan de andere kant heb ik zoiets van ik moet niet zeuren. Ook al is het niet fijn het is maar tijdelijk en ik mag blij zijn dat ik zwanger ben.

Bij Tim duurde de misselijkheid 16 weken, dus heb nog hoop dat het binnenkort over is. Alhoewel ik het nu wel iets erger ben dan bij Tim. Toen was ik het ook wel dag en nacht, maar toen hielp het wel om kleine beetjes te eten etc. Maar nu werkt helemaal niks en is het ook erger.

Groetjes,
Sandra

Lieverd, dat je medicijnen zou slikken tegen misselijkheid betekent toch niet dat je zeurt of dat je niet blij bent met je zwangerschap?! Als je kiespijn hebt, ga je toch ook naar de tandarts om er iets aan te laten doen en dat betekent dan toch ook niet dat je niet blij bent met je verder heel gezonde gebit? Snap je hoe ik het bedoel? Je zeurt helemaal niet, gewoon lekker die laatste helft van je zwangerschap zonder misselijk-zijn doorbrengen heeft alleen maar met nóg meer genieten te maken.

Groetjes,
M

Wat naar Sandra dat je nog steeds zo misselijk bent.
Bij mij is het ergste nu echt wel weg, maar oh wat vond ik het een nare periode dat ik zo misselijk was en je de hele dag zo ellendig voelen, bah!
Als er medicijnen zijn die het een beetje kunnen verlichten zou ik het zeker doen hoor. Tuurlijk is het mega fijn om zwanger te zijn en horen daar ook wel wat ongemakken bij, maar constant zo misselijk…dan kan je er ook minder van genieten.
Dus gewoon doen hoor, kan toch verder geen kwaad voor de kleine in je buik toch?
Hoop dat je je snel beter voelt.