Ik d'r momenteel wel wat aan kan doen!

Ik ben de laatste week zo ontzettend getest door J het is gewoon niet leuk meer, tot het gisteren avond dus tot een hoogtepunt kwam. Papa was werken en wij aten 's avonds samen (dat was iig het plan) ongeveer 1/2 uur voordat we moesten gaan eten begon ze ontzettend te zeuren dat ze honger had (mama mag ik sap, mama mag ik een heel klein stukje brood, mag ik een appel etc), dus ik zeg nee, je mag een slokje water we gaan zo eten. Dus ik snel snel het eten afgemaakt dus het was binnen 20 minuten klaar ipv 30, Zit ze aan tafel, zegt ze ik wil dit eten niet, en spuugt zo in d’r bord. Nou ik was er zoooooo klaar mee! (ze had al een hele week lopen draken) Ik heb haar op d’r kamer gezet, terwijl ik d’r eigenlijk een schop onder d’r kont wilde geven (ik zeg het heel eerlijk ) En heb de deur dicht gedaan en mijn man gebeld dat hij nu naar huis moest komen en heb keihard zitten huilen. Bah bah bah!

he gets meid kan me voorstellen dat je ze dan even helemaal zat ben.
Lindsey heeft dat ook wel is geflikt. Ik ben wat betreft eten eigenlijk heel makkelijk: wil je niet eten prima, dan gooi ik het de vuilnisbak in.
ze krijgt altijd 1 waarschuwing wanneer ze zoiets zegt en de keer erna gooi ik het gelijk weg, ook al hebben wij dan nog wel eten.
meestal gaat ze dan als een dolle tekeer dat ze wel wil eten, ik geef dan 1 keer duidelijk aan dat ze d’r kans heeft gehad. dan blijft ze natuurlijk nog wel doorgaan met huilen maar dat negeren we.
dit heeft ze in totaal drie keer uitgeprobeerd en nu weet ze dat echt dat ik t doe en eet ze netjes d’r eten op.

veel succes in ieder geval met het kleine draakje!!
enne dat je ze het liefst een schop onder d’r kont had willen geven overkomt elke moeder hoor (mij tenminste wel) het word pas erg als je het ook echt doet, dus het alleen even denken kan echt geen kwaad hoor, je hebt t naar mijn idee prima opgelost.

liefs,
Rinske

ooohw ik snap je!
rico heeft dat ook wel is gehad dat hij mij echt aan het huilen kreeg.
ik gaf hem een snauw en hij begon ook te huilen omdat niks goed was voor hem
zaten we daar samen op zn kamer te janken haha. vreselijk
daarna kwam ie me wel weer een knuffel geven (maar nog geen tien minuten later begon het weer van voor af aan bleh!!)
enfin gister had rico ook zo’n behoorlijke rot dag. hij was constant overal op aan het klimmen met alles aan het gooien.
toen ik hem op school afgezet had zei ik al tegen de juf: succes ermee vandaag. hij is nu even jullie probleem ik ben er klaar mee
zei zo: ist zo erg vandaag? ik zo: ja hij is gruwelijk druk luisterd niet en zit overal aan wat niet mag klimt overal op etc etc etc.
ohja en dan nog niet te beginnen over het jengelen en hoevaak ik hem in 1 uur tijd in de hoek heb moeten zetten.
zei zo: ooh nou da komt vast wel goed.
aha dacht ik wacht maar jij!
dus ik kom hem ophalen daarna en inderdaad, hij was best lastig geweest haha!

Moeilijk hè, bah. Goed opgelost hoor, wat mij betreft!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

ooo vreselijk ja, hier ook sinds een week iedere keer drama om niks. Colin is altijd heel gemakkelijk geweest, dus moet er even aan wennen. Nu is hij echt vaak stout en om niks helemaal overstuur. Gisteren met eten ook helemaal overstuur, dus ik eten weggepakt, hij nog meer overstuur. Wees hij naar de ijskast, dus ikyoghurt gepakt, dat wilde hij wel. Toen dat op was, wilde hij ineens toch zijn macaroni… Leg ik een slab op zijn schoot, weer helemaal overstuur… ??? Maar ik kijk nu gewoon de andere kant uit als hij zo doet en dan stopt hij tot ik weer naar hem kijk… Pfff erg vermoeiend!!!

Kan dit trouwens als de PP zijn??? Want hij is ook al een week of 2 aan het sukkelen. Een week lang iedere keer hoge koorts gehad. Zijn ook naar de huisartsenpost geweest maar was niks aan de hand??

22-12-2009 colin geboren

Oh heel herkenbaar. Ik geef morgan ook wel eens aan mervin als alleen maar de hele dag dat luchtalarm afgegaan is en het de hele dag dan zus dan zo is. Dood en doodmoe wordt je er van. En ze lijken het dondersgoed te weten de draken dat het dan zijn.

Groetjes,

Michèle

Fijn he die peuterpuberteit??

Heb eigenlijk niks meer toe te voegen, wat hierboven allemaal
beschreven is…

Ach het hoort erbij, ik krijg vaak te horen, misschien jullie ook wel
Waarom zouden wij het makkelijker hebben, dan een ander??
Dit is dan een schrale troost

Ja, ik heb er goed met mijn man over gepraat en we hebben besloten Jada nog harder aan te pakken, ze blijkt het nodig te hebben en ook de nanny nogmaals op haar verantwoordelijkheden te wijzen, en als ze daar echt niet mee om kan gaan gaat alles achter slot en grendel tot het wel lukt. Ik ben het beu! Ze vinden me al een strenge moeder hier, maar goed, heb ook geen zin dat mijn dochter straks over me heen loopt, maar wat ik nog het allerergste vond is dat ik zo lekker had gekookt en dan gewoon in je bord spugen en ook nog een 1/2 uur later vragen om een broodje met pindakaas!!!

@ Malawimamajada is jullie nanny dan zo makkelijk zeg maar?? ik bedoel houd ze zich niet aan jullie regels???

Groetjes,

Michèle

@Malawimamajada; ja dat is ook balen, ik doe ook vaak mijn best en papa hiero ook en laatst mieterde hij het bord door de kamer hene, zonder ook maar 1 hap te hebben geproeft!
@Michele: ja dat vroeg ik mij ook af…

Michele, wij laten wel instructies achter en de nanny kent onze regels, maar we hebben het idee dat die niet gehanteerd worden zoals wij ze willen. Kijk je hoeft niet super streng te zijn, maar bazen moet niet worden beloont met een sapje bijv. Hier lopen de kinderen gewoon los met weinig aanwijzingen van de ouders etc. Ik wil dat dus anders, vandaar dat ik toen schreef dat ik een andere nanny wilde, maar tot op heden is er nog niemand die goed genoeg is op mijn pad gekomen!

Ik snap je. Ja denk dat het toch inderdaad een cultuurverschil is ook. Wel fijn dat je man het met je eens is. Maar wel lastig.

Groetjes,

Michèle

@ michele, ja het is niet ideaal hoor, dat kan ik je wel vertellen, komt idd door het cultuur verschil, en dan word het wel moeilijk, maar mijn man heeft er ook genoeg van. Wat malawiaanse kids betreft is J ook wel stront verwend hoor, d’r hele kamer staat vol met spullen. Poppen, puzzels, speelhuis, lego, duplo, knutselspul, handpoppen, etc etc etc. Ik denk toch maar dat we wat achter slot gaan zetten en dat ze d’r spulletjes mag gaan verdienen met goed gedrag, ze is slim genoeg om dat te begrijpen. Kijk als ze geen honger heeft hoeft ze van mij niet te eten, als ik geen zin heb eet ik ook liever niet, maar 1/2 uur later om een boterham vragen en op je eten spugen gaat natuurlijk helemaal nergens over!

Oh nee meid je hebt ook groot gelijk hoor, zo ver kan morgan hier ook niet gaan. Ik merk ook altijd meteen het verschil tussen niet willen eten en geen trek hebben. Enen zo te hiren heeft J zelfs nog meer spullen dan morgan

Groetjes,

Michèle

@ michele, denk jij dat ze het zou snappen als ik d’r spulletjes afpak en ze die mag terug “verdienen?” Overigens was ze gisteren avond en vanochtend heel lief. Ik weet dus niet of het streng zijn al z’n vruchten afwerpt? Maar ik ga er mee door. Als ze nu niet wil eten net als die avond. Haal ik het weg en mag ze gewoon blijven zitten. Mijn man vind het nog wel moeilijk hoor, ik kan het zien. Hij lijkt streng, maar is het niet! Dus soms komt het meer op mij neer. Ik moet dus gewoon goed met hem blijven praten dat wij op dezelfde lijn zitten!

Hmm zou het helpen, denk het wel. Ik dreig ook altijd de spulletjes die ik gekocht heb terug te brengen naar de winkel en dat snapt ze dondersgoed en Morgan is iets jonger dan J. Ik zou het gewoon proberen en heel consequent blijven ermee. Baad het niet…

Groetjes,

Michèle

Ik ga het gewoon proberen, bedankt

Geen dank enne suc-6 want je zal best nog even wat weerstand krijgen maar als ze het snapt is het voor het goede doel. Enne de nanny moet ook meerwerken he.

Groetjes,

Michèle

Ja ga met de nanny goed zitten vandaag!

Suc-6

Groetjes,

Michèle