Ben je al bij de dokter geweest?
Liefs, Melanie, (mama van Noah)
toevallig dat priscilla zich aanmeld om haar zo te verdedigen.
maar ik zal mijn speculaties maar voor me houden
Ik snap hem mama van Rico!
Liefs, Melanie, (mama van Noah)
Gewijzigd door - Melanie_Christiaan op 10 Jan 2010 16:07:15
Ik dacht ook dat de kerstvakantie weer voorbij was! Vreemd dat je van de meeste jonge wanna be-mama’s na een paar dagen niks meer hoort!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Weet je, door dit soort (nep?)-berichten, krijg ik steeds minder zin om te reageren op deze topics van 17-jarige meiden die even denken een kind te krijgen. Terwijl er straks misschien wel écht eentje tussen zit, die best wat steun kan gebruiken. Die heeft dan pech, want straks reageren wij daar niet meer op, moe van al onze verspilde woorden! Dat zou dan ook wel sneu zijn…Maar hoe onderscheid je een echte noodkreet van een nepperd? Die hebben we zo vaak gehad hier!
Gewijzigd door - Rainbow op 10 Jan 2010 19:55:06
@Rainbow, we hebben al vaker bedacht dat gewoon helemaal niet reageren de beste optie is. Ik reageer ook niet meer op “verdachte” berichten over tienerzwangerschappen. We zijn hier al te vaak belazerd.
Groetekes, Sje
Nee inderdaad, ik zit me toch meestal te ergeren aan dit soort berichten en dan kun je maar beter niet meer reageren! Ik vond het om te beginnen al zo’n raar verhaal, dat ze na een UUR een extra streep zag…volgens mij verschijnt dat bijna altijd en dat dan dus totaal niet betrouwbaar. En dat meerdere tienervriendinnen al een kind hebben, ik mag hopen van niet. Maar WAARSCHIJNLIJK was dit dus ook weer een nepbericht, met Priscilla als ‘handlanger’!
Gewijzigd door - Rainbow op 10 Jan 2010 20:39:53
We spreken gewoon af: eerstvolgende keer dat een tienermoeder zich meldt, gewoon helemaal niet reageren, dan is het topic zo uit het zicht.
Heel vervelend voor tieners die wel serieus zijn, maar dan hebben klasgenootjes die zich verveelden in de vakantie het voor ze verpest.
Ik denk overigens sowieso dat dit niet de meest geschikte plek is voor tienermoeders. En dan heb ik het over de echte jonkies van 15, 16, 17 jaar. Volgens mij zijn ze veel beter op hun plaats en hebben ze veel meer aan het contact met lotgenoten op tienermoeder-sites.
Groetekes, Sje
Helemaal mee eens Sje! Dit is een site voor mama’s die gewoon willen kletsen over hun kindjes en ook wel over diepere zaken natuurlijk, maar ik kan er gewoon niet tegen als iemand gewoon even zegt dat het financieel geen enkel probleem is om een kind te krijgen en dat ze het geen enkel probleem zou vinden om op haar 17e alleen een kind op te voeden…Grr, dan gaan mijn haren overeind staan!
Mij gaan de haren nog rechter overeind staan van berichten als “ik denk dat ik zwanger ben en nou weet ik niet of ik het weg moet laten halen. Wat zouden jullie doen?”. Dan weet je pas echt dat je met een zwanger kind te maken hebt! (Of iemand die zich voordoet als zwanger kind!)
Groetekes, Sje
ook ik ben het ermee eens,
alhoewel ik het niet zo zeer met de leeftijdsgrens eens ben.
aangezien Shirley ook die leeftijd had toen ze zwanger was EN bevallen.
maar kom dan wel, als je ook bevallen bent (in dit geval) en geef wat meer bewijs dat je ook ech tmoeder bent, want idd ikkeben is volgens mij niet bedoeld als hulpwijzer kwa tienermoeders over het wel of niet houden van een kind
Ik heb in dit geval wel gereageerd omdat ik het dan moeilijk aan kan zien (lezen) dat een meisje zo makkelijk denkt over seks, kindjes en relaties. Ik wil dan toch een soort advies geven en daar hoop je dan misschien in de toekomst verschil mee te kunnen maken. Wel wat naief, maar goed…
Vind het lastig om iedereen onder een bepaalde leeftijd maar te negeren ofzo. Ik snap wel dat je een beetje moedeloos kan worden door het aantal nepberichten, maar zo’n leeftijdsgrens, tja het staat mij een beetje tegen terwijl ik wel begrijp waar het idee vandaan komt. Het is direct zo wantrouwend en negatief stel dat zo iemand wel serieus is en echt wat hulp kan gebruiken. Is er niet een standaard website voor tienermoeders ofzo waarnaar we kunnen doorverwijzen??
liefs
Zo strak bedoelde ik die leeftijdsgrens nou ook weer niet, maar jullie begrijpen vast wel hoe ik het bedoel. Als iemand die nog op school zit zich meldt, met een echt of een nep-bericht, dat voel je vrij snel aan of het dan beter is om naar een tienersite door te verwijzen.
Er moeten zat tienermoedersites te vinden zijn lijkt me.
Groetekes, Sje