Hey !
ik ben Merle en ben 17 jaar
ik heb gisteren een test gedaan hij gaf eerst 1 streepje aan en binnen n uur kwam er een 2de streepje bij een hele lichte
dus ik heb vanmorgen weer een test gedaan en weer 1 streepje en 1 hele lichte
ik ga morgen naar de dokter toe en ik wil cekerheid hebben!
ik zou het niet!!! weg laten halen als ik zwanger zou zijn.
Ik zou het rustig aan m’n ouders vertellen die zouden wel achter me staan en mij helpen…
ik wou even me verhaal kwijt omdat niemand het verder weet en ik er tog wel mee zit…
xx Merle
Ik denk dat ik zwanger ben
hoi merle
als eerste welkom bij ikkeben!
kan me voorstellen dat het een moeilijke situatie is voor je, maar ik moet zeggen dat ik het een heel wijs besluit vind! als ik heel eerlijk ben is het ook de enige keus, tenslotte ben je er zelf verantwoordelijk voor. dit bedoel ik absoluut niet beledigend hoor!!
laat je t weten hoe t is gegaan??
veel sterkte in ieder geval!
liefs,
Rinske
Hoi Rinske
bedankt voor je reactie.
ik vind dit geen beledigende berichtje hoor
een kindje weg halen zou ik nooit kunnen die jongen waar ik zwanger van moet zijn zegt dat ik het moet laten weghalen. ik heb hem al verteld dat ik niet zwanger ben maar na een halfuur kwam er een 2de streepje bij dus ik weet niet goed wat ik moet zeggen tegen hem, ik denk dat ik eerst afwacht tot morgen wat de test bij de dokter zegt als ik zwanger ben dan vertel ik het hem wel want het is dan tog de vader van mijn kindje.
hij zou het niet eens zijn met mijn beslissing, ik heb hem al verteld dat ik geen abortus ga doen als ik zwanger zou zijn en daar was hij niet blij mee maar dan had hij maar beter moeten nadenken voordat hij met mij naar bed ging heb het hem voor de tijd nog gezegt
ik laat het weten hoe het morgen gegaan is
bedankt voor je berichtje !
x Merle
Hey Sannn.
Bedankt!
als ik morgen te horen krijg dat ik zwanger zou zijn, zou ik het ook wel heel moeilijk vinden om het aan mn ouders te vertellen!
de test van vandaag daar kwam het 2de streepje gelijk dus daarom ben ik gaan twijfelen en ga ik morgen dus na de dokter toe
ik laat het wel horen als ik morgen van de dokter vandaan ben
Shawty
Ik vind het geen probleem als ik zwanger ben.
ja ik vind het ook een lul hoor! hij zou het maar moeten acsepteren dat ik het hou.
ik had maar 4maanden een relatie met hem en toen ik zij dat ik mischien zwanger was… wou hij het erbij laten enzo… heb wel n tijd een heel k*t gevoel gehad maar ik ben er nu overheen en hij is het dus niet waard.
ik heb hem nog duidelijk gemaakt dat ik het niet weg laat halen dat ik tegen abortus ben maarja hij dacht ach gaat wel goed … maarja sommige dingen lopen niet altijd hoe je wilt en dat kan hij niet hebben.
Ik vind het wel fijn als ik hulp krijg en dat er mensen voor me zijn
want ik kan dit niet allemaal alleen!
Shawty
Niet persoonlijk voor jou en ook niet rot bedoeld, maar ik hoop voor je dat je niet zwanger bent.
Heel veel tienermoeders hebben het heel zwaar en aangezien de jongen die het eventuele kindje verwekt heeft het kindje niet wilt zal het alleen maar moeilijker maken voor jou.
Op het forum zit ook een tienermoeder, zij zal je vast kunnen vertellen dat op jonge leeftijd een kind krijgen niet makkelijk is.
Misschien is het goed om, als je huisarts ook positief test, contact te zoeken met meerdere tienermoeders. Zij kunnen je vast vertellen wat je te wachten staat, waar je hulp kunt vragen/verwachten, welke organisaties er zijn voor tienermoeders ect.
Mocht je wel zwanger zijn hoop ik voor je dat je een mooie zwangerschap tegemoed gaat en een gezond kindje het leven mag schenken!
En natuurlijk ben je hier ook van harte welkom en zullen er genoeg vrouwen zijn die je via de digitale weg willen helpen.
Succes morgen bij de huisarts!
Hoi Jolan.
Ik hoop dat ik wel zwanger ben ik zou het geweldig vinden & het geld maak ik me niet druk om ik red het dan allemaal wel
ik heb veel vriedinnen die al tienermoeders zijn en het is idd niet zomaar iets
het zou allemaal wel wennen zijn maar ik wil hier echt voor gaan als ik zwanger ben en er iets moois van maken!
Shawty
Hoi Merle,
Nou wat spannend allemaal zeg. Mag ik vragen hoe het zo is gekomen dat je misschien zwanger bent? Ik ken het verhaal van de bloemetjes en de bijtjes, maar ook die van condooms en de pil. Was je aan de pil, hebben jullie het veilig gedaan of was het de bedoeling? Want dan is het natuurlijk wel schandalig van je ex om zo te reageren.
Nou, succes bij de arts in elk geval.
Hoi Merle,
Welkom op Ikkeben.
Succes bij de huisarts, laat je het nog even weten?
Liefs, Melanie, (mama van Noah)
Hoi Liske,
we hebben het niet veilig gedaan en ik slikte de pil af en toe
heb ik hem ook allemaal verteld. en hij zij als je zwanger word weghalen
heb hem duidelijk gemaakt dat ik dat echt niet ga doen!
Shawty
quote:
Hoi Jolan. Ik hoop dat ik wel zwanger ben ik zou het geweldig vinden & het geld maak ik me niet druk om ik red het dan allemaal welik heb veel vriedinnen die al tienermoeders zijn en het is idd niet zomaar iets het zou allemaal wel wennen zijn maar ik wil hier echt voor gaan als ik zwanger ben en er iets moois van maken!
Shawty
Niet om brutaal te zijn, maar ben je soms bewust zwanger geworden omdat de babies van je vriendinnen zo schattig zijn want als ik even heel eerlijk ben zou ik dat wel een heel domme zet vinden. Een baby is een mens en geen voorwerp dat zo leuk is.
Groetjes,
Michèle
Hi,
Nou meid, denk er niet te makkelijk over zou ik zeggen, het is niet zomaar iets. Zwanger worden is al heel heftig, maar ook echt een kindje hebben zet je leven op zn kop en het beperkt je erg in je mogelijkheden, vooral in het licht van jouw leeftijd. Zeker als je kindje zonder vader op moet groeien. In dit geval heb je er niet zoveel meer aan, en hoop ik dat je de kans krijgt om nog wat langer te wachten voordat je het wonder van een kindje mee mag maken.
Ik bedoel gewoon te zeggen, mocht je deze keer niet zwanger blijken, spring dan in het vervolg wat zorgvuldiger om seks. Het gaat niet alleen om je eigen leven, maar ook om dat van je toekomstige kindje en de vader.
Mocht je wel zwanger zijn, vind ik het goed dat je het niet weghaalt en je verantwoordlijkheid neemt. En dan hoop ik dat je omgeving je steunt en alles goed verloopt. Dan kun je hier natuurlijk terecht voor de nodige tips!
Groetjes,
HOi Merle, Welkom hier!
Als je een streepje zag binnen de aangegeven tijd, dat kan je er wel van uitgaan dat je zwanger bent!
Verder is het best wel dom om het niet veilig te doen, niet alleen qua zwanger worden, maar ook qua SOA’s… Dat weet je allemaal waarschijnlijk wel, maar wilde het nog wel een keer noemen.
Ik zelf ben op mijn 18e zwanger geworden, en had wel een vaste vriend, maar woonde nog wel thuis.
Wij hebben besloten het kindje te houden, en genieten er volop van, MAAR…
Het is verre van alleen rozegeur en maneschijn!!!
Het kind huilt, poept, probeert je uit enz… en dar moet je wel tegen kunnen.
Verder ben je zelf ook nog volop in ontwikkeling, dus mocht je zwanger zijn, blijf ook aan jezelf denken! (En dat bedoel ik niet in de zin van uitgaan enzo, maar meer van school en je toekomst)
Dat je veel mensen kent die jong zwanger zijn geworden kan helpen, omdat je ook steun van ze kunt krijgen, maar realiseer je wel dat het niet ‘normaal’ is om op deze leeftijd zwanger te worden. En ook dat je best nog wel problemen kan gaan krijgen met de vader, nu maar later misschien ook wel als hij ziet hoe een ontzettend leuk kind je hebt.
Verder wens ik je heel veel sterkte, en wil je absoluut niet op de kast jagen, maar je wel bewust maken van het feit waar je aan begint, want het is veel zwaarder dan je denkt, kan ik uit ervaring zeggen!
Liefs, Anne
Merle, ik vind dat je er wel heel makkelijk over denkt. Ook financieel. Weet je wel wat een baby kost? Op je 17e heb je meestal nog niet een baan waar je zoveel verdient om een kindje te kunnen verzorgen. En het is niet zomaar even iets wat je doet. En zeker niet in je eentje. Ik ben erg blij dat mijn vriend heel veel helpt met ons kindje, want het is soms echt wel zwaar hoor! Nachtvoedingen, huilbuien, peuterpuberteit…ga er maar aan staan in je eentje en op jouw leeftijd. Ik heb niet zo veel toe te voegen aan alles wat de andere meiden al gezegd hebben eigenlijk. Ik hoop dat je begrijpt wat mama worden inhoudt en niet dat het zo leuk is omdat je vriendinnen ook kinderen hebben. Vreemd trouwens, aangezien er maar weinig tienermoeders in Nederland zijn en dat dat in jouw omgeving blijkbaar normaal is. Maar goed, ik vind je ‘vriend’ ook een enorme lul die zo op je eventuele zwangerschap reageert. Zo ga je niet met mensen om natuurlijk! Hij denkt dan weer heel makkelijk over abortus, ik ben blij dat jij zo niet denkt. Maar meid, denk er echt wel goed over na wat je wilt en hoe je het eventueel allemaal gaat doen als je mama bent!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Ik vond mezelf ook jong en was bijna 25 toen ik Jada kreeg, soms denk ik nog wel eens had ik maar een aantal jaartjes gewacht! Tja soms heb je die keuze niet natuurlijk dat snap ik wel, en ik zou ook nooit een abortus kunnen plegen, maar makkelijk is het echt niet. Het is niet altijd erg, maar kan soms behoorlijk frustrerend zijn soms denk ik ook wel eens, ik wil gewoon 1 dagje RUST, nou dan zie je die lieverd weer en ben je helemaal verliefd, das wel het mooie van moeder zijn, maar er zijn goede en slechte dagen, en met een kind is alles wel een stukje moeilijker, succes iig!
ehm…maak je maar WEL druk over het financieel gedeelte, vooral als je “vriend” er zo dom over doet.
dan sta je er alleen voor en dat is echt niet makkelijk!
maarja wij wisten ook niet voordat we zwanger werden hoe het zou zijn om een kindje te krijgen.
je ziet ze en vind ze lief en schattig, maar dat ze ook draken kunnen zijn hou je niet automatisch rekening mee
ik zeg niet of je wel of geen abortus moet doen ik ben er namelijk tegen maar het is je eigen keus.
mocht je zwanger zijn en het willen houden maar het wel af willen staan kan dat ook altijd,
totdat je over een paar jaar wat meer de dingen op een rij hebt.
ik ben zelf 23 en was zwanger toen ik 21 was.
dat was eigenlijk al jong, maar ik ben al heel vroeg volwassen geworden door omstandigheden. ik kon niet anders.
de keuze om zwanger te raken was heel bewust.
en zoiets moet je ook bewust willen en ervoor kiezen,
mocht het zijn dat zoiets “gebeurd” is omdat het gewoon gebeurde, moet je er echt goed over nadenken
veel praten met moeders want je weet totaal niet wat er gaat komen meid geloof me.
Ik heb niks meer toe te voegen op de mama`s hierboven, jullie nemen mn woorden uit de mond!!
Liefs, Melanie, (mama van Noah)
haay merle
k vind wel dat je het aankunt hoor
ik ben 16 jaar en heb een dochtertje van 1
en krijg amper hulp van me ouders
en me vriend heeft me in de steek gelaten
ik woon nu bij een goeie vriend in van mij en het gaat super
en met de kleine ook ze doet het goed en financieel kunnen we
het ook aan…
dus wat iedereen ook zegt je zet straks een mooi nieuw leven op de wereld
en alles gaat goed komen dat weet ik cker
laat me even weten wat de dokter zei meissie
en heel veel succes
dikke kuss van pricsilla
quote:
haay merlek vind wel dat je het aankunt hoor
ik ben 16 jaar en heb een dochtertje van 1
en krijg amper hulp van me ouders
en me vriend heeft me in de steek gelaten
ik woon nu bij een goeie vriend in van mij en het gaat super
en met de kleine ook ze doet het goed en financieel kunnen we
het ook aan…dus wat iedereen ook zegt je zet straks een mooi nieuw leven op de wereld
en alles gaat goed komen dat weet ik ckerlaat me even weten wat de dokter zei meissie
en heel veel succesdikke kuss van pricsilla
We zeggen niet dat ze het niet aan kan, maar je moet er ook niet lichtzinnig over denken, het is geen baby borne die je opzij legt als je het zat bent.
Groetjes,
Michèle