Ik de naam van mijn achterneefje

… heel raar vind? Het lijkt een hele gekunstelde naam… Het zoontje van mijn neef is vanmorgen geboren en heet dus Djovy… wat vinden jullie daar van? Het is maar goed dat we niet allemaal dezelfde smaak hebben qua namen

Ik vind 'm niet mooi. Ik ben van het hoe simpeler, hoe mooier. Dus vandaar ook ‘Erik’

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

ik vind het wel mooi, maar het lijkt een beetje op bon jovi, hoe je dan jovi uitspreekt djovie…
moest daar meteen aan denken
mijn vriendin heet Joanni (spreek uit : djoonie) vind dat ook een hele mooie naam.

Ook ik vind die naam niet mooi!
Ik hou ook meer van een beetje simpel.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik had ook nog nooit van Jorg gehoord.
En ik woon toch erg dicht bij jou!

Groetekes, Sje

ik vind het net een nieuw smaakje van Taxi of zo. Nee niet mijn ding. Wij houden van oude engelse niet veel meer gebruikte namen. Althans namen die je niet veel hoort zoals Morgana

Groetjes,

Michèle

Ben ik dus toch niet de enige die het een rare naam vindt hihi! Ieder zijn eigen keus hoor idd, maar ja, als je ouder bent en je moet je voorstellen als Djovy… En de vraag steeds van hoe je het spelt?! Ja, heb ik met Nikki eigenlijk ook wel, terwijl dat toch een simpele is om uit te spreken zeg maar… en tja, Lisa is ook een echte normale naam!

@ Bakmamma Morgana is inderdaad officieel de vrouwelijke versie en Morgan heet ook officieel Morgana, maar om pesten te voorkomen en omdat het wat beter bekt heeft ze Morgan als Roepnaam. Overigens is Morgan ook als meisjesnaam veel voorkomend hoor dus het kan wel

Groetjes,

Michèle

quote:
Ik dacht altijd dat Morgan een engelse jongensnaam was en Morgana idd de vrouwelijke versie daarvan, als johan en johannes zeg maar

Huh? Vind je Johannes een meisjesnaam dan?

Ik ben ook niet van de ingewikkelde namen, maar denk wel dat je snel went aan namen. Zodra je de associatie hebt met het kindje, vind ik eigenlijk alles wel kunnen. Maar het zou mijn keuze niet zijn. Wij houden van simpel Nederlands waarmee je internationaal ook wel uit de voeten kunt. En dan ook nog een beetje leuk af te korten… wat een eisen eigenlijk!

Enneh… Jorg vind ik wel een gangbare naam hoor, ik ken er ook twee. (buiten die van Bakmama, die ken ik natuurlijk alleen van naam)

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

hmm nee ook niet mijn smaak nee…
Hey denk je er wel aan dat de mama of papa van Djovy die naam ongetwijfeld gaan googlen (ten minste, dat doe ik, om te kijken wat je er over vind) en dat ze dan misschien wel bij dit topic uitkomen?

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Tja ieder zo z’n ding zeggen we maar Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak, dat zou wat worden zeg! Tja ik ben ook helemaal tevreden met J’s naam! Maar goed dat zijn we natuurlijk allemaal als ouder!

Ik vind het ook geen mooie naam. Ik denk altijd wat als je kind directeur word?
Moet je toch wel een beetje een representatieve naam hebben vind ik. En idd als je veertig bent moet je er ook nog mee voor de dag komen. Laatst is er ook een onderzoek geweest naar de invloed van je voornaam op de rest van je leven. Dit soort namen worden vaak gezien als namen die kinderen uit de sociaal lagere klassen vaak krijgen. Mensen met zo’n naam worden bv minder snel uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek voor een goede baan. Vind ik toch ook wel belangrijk om bij stil te staan. Geld trouwens ook voor nederlandse namen.
Ik ken een nederlands meisje die Samira heet, die heeft dat probleem ook altijd.

groetjes Ramona

Nee, ik vind het ook niks! En dan zo’n spelling alsof je niet weet hoe je zo’n naam schrijft. Dat kind moet later constant zijn naam spellen! Ik zou dan JOVY schrijven, niet met die stomme D ervoor. Maar het kan allemaal erger. Ik zag laatst ergens de naam VINGINO. Tja…need I say more? Zijn ouders houden blijkbaar van spijkerbroeken!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

quote:
Maar het kan allemaal erger. Ik zag laatst ergens de naam VINGINO. Tja...need I say more? Zijn ouders houden blijkbaar van spijkerbroeken!

Groetjes Rainbow, trotse mama

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lb3m.lilypie.com/TikiPic.php/00q1.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb3m.lilypie.com/00q1p1.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lb1m.lilypie.com/TikiPic.php/m17d.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/m17dp1.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Oei LEVI(s) is ook spijkerbroeken naam … :open_mouth:

Ja, maar Levi is ook een hele mooie bijbelse naam!!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Vingino als naam voor een baby?!?!?!?!?!?! Ernstig.

Groetjes,
M

Inderdaad ernstig. Of van die mensen die hun hollandse kind van die buitenlandse namen geven zoals shakira. Leuk voor een donker kindje maar wat is er mis met een hollandse naam?
Levi vind ik prachtig hoor. stond bij mij ook hoog voor een tweede zoon. Maar ja nu hebben we een buurjongetje die ook zo heet en dat vind ik dan weer minder.

groetjes Ramona

Ik vind het wel een leuke naam. Qua uitspraak zowieso, alleen denk ik dat hij vaak moet gaan spellen hoe je het schrijft.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Dat denk ik dus ook Asje! Maar ik moet zeggen dat ik er nu wel aan gewend ben en als ik de foto’s zo zie past de naam ook wel bij het mannetje! Ik heb ook niet gezegd dat ik de naam niet mooi vind, maar raar, gewoon omdat ik hem nog nooit gehoord had…! Misschien vinden zij Lisa of Nikki ook wel verschrikkelijk… Zoals ik al zei, maar goed dat we niet allemaal dezelfde smaak hebben! Bedoelde het niet vervelend…

Mijn nichtje en neefje heten Jersey (moest ik altijd aan snoep denken ) en Memphis. Hun zus is overleden maar die heette Chelsea. Moest hier eerst heel erg aan wennen maar vind het wel leuk bij elkaaar die namen…

Bedoel maar het went snel
Mijn man vond Levi om deze reden dus ook niet mooi. Hij zegt dat is een broeken merk… maar een andere naam wist hij ook niet. En hoe verder in de zwangerschap hoe leuker hij het ging vinden. Soms moet je even wennen en het paar weken/maanden hardop zeggen… dan klinkt het al anders. Ik ben ook blij met Levi