Ik de naam van mijn achterneefje

Hahaha, maar Levi vind ik ook mooi en doet mij echt niet aan een spijkerbroek denken! Vingino wel! Ach, over Max zeggen ze vaak dat het een hondennaam is, terwijl wij er eigenlijk alleen leuke reacties op hebben gekregen. Niks zo persoonlijk als een naam!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dan zit ik bij jou dubbel fout hahaha! LisA en NikkI LOL!!! Snap je wel hoor, is niks zo persoonlijk als een naam kiezen voor je kind! Ik heb ook een gruwelijk hekel aan mijn eigen naam… Vroeger zei mijn zus altijd Fonnie … BAH!!! En uit mijn “bouwjaar” zijn er een hoop Yvonne’s, op de middelbare zat ik met 4 andere Yvonne’s in de klas!!! Wat ik dan voor naam zou willen? Geen idee, ik denk dat deze aan me vast zit

dan zijn asje en ik de enige die het niet zo’n afschuwelijke naam vinden als jullie. haha wat ik al eerder zei waar iedereen rechts gaat ga ik links en andersom

Ja, ik vind Hanna inderdaad ook een mooie, beetje chique, naam!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Al zou ik mijn eigen kind nooit zo noemen, vind ik het qua uitspraak wel een mooie naam. Maar dan zou ik eerder Jovy schrijven.
Wij vinden namen met een Y of IE op het eind juist wel weer mooi is bij onze dochter ook.

Mijn eigen naam eindigt op KE en dat vind ik dan weer niet zo… staat zo kinderachtig… Maar goed, mijn ouders vonden dat leuker omdat er voor de rest al zo veel zijn die gewoon Sanne heten.

Ach ja… alles heeft zn voors en tegens Wij wilden namen voor onze kinderen die niet heel vaak voorkomen, maar toch ook weer niet ongewoon klinken. In de eerste instantie leek dat gelukt, maar inmiddels ‘kennen’ (kennen is een groot woord, we weten welk kind er bij de naam hoort zeg maar ) we toch al 5 jongetjes met de zelfde naam als die van onze zoon, en ook 5 meisjes met de zelfde naam als onze dochter (al is die dan wel op verschillende manieren geschreven).

Vandaag kreeg ik een geboortekaartje van mijn nicht die een dochter gekregen heeft. Shanya. Vind ik ook een heele mooie naam, en helemaal bij hun passen. Maar zelf zou ik er noooit voor kiezen.

jaa inderdaad is het sja-naai-jah hahah.
Maar de vader komt dan ook uit suriname (geloof ik? hahahh hij is iig donker )

Bij een heel hollands kindje vind ik het niet echt passen.

Bakmamma, Hahahh grappig, als de jongste een jongen was geweest had ze Thijs geheten toevallig dat N. ook op jullie lijstje stond

Famke vind ik dan weer niet zo, Femke weer wel. maar dat is ook weer een wat bekendere naam, en alleen Fam of Fem dat is dan ook weer niet echt leuk
Bij mij zit het er gewoon achteraan geplakt zeg maar.

@ Szusje; wat grappig he dat je zo denk. Dat had ik nu ook met mijn dochter, die is natuurlijk ook donker, en ik dacht echt; tja kan het kind geen Marieke noemen. Terwijl er helemaal niets mis is met een oerhollandse naam, maar ik vond dat toch anders, grappig he!

Grappig dat jij ook zo denkt
De man van mijn nichtje is trouwens gewoon in NL opgegroeid hoor, is dus echt wel een nederlander, maar alleen voor t kleurtje zou idd een hele hollandse naam er niet zo bij passen.

Maar ik geloof ook wel dat je ‘automatisch’ een naam kiest die bij je kindje past.
Toen ik zwanger was van de oudste zou hij Iris geheten hebben als t een meisje was. Vind ik ook een hele mooie naam. Maar bij de tweede zwangerschap vond ik het echt opeens verschrikkelijk! Zo gaat mijn meisje echt niet heten
Vond het gewoon niet meer mooi. En nu ze geboren is, en een andere naam heeft vind ik het opeens wel weer mooi, mocht er ooit een derde komen

Tja ookal woon je je hele leven in NL en ben je een echte NL’er. Ik heb een klasgenootjes gehad; Geert maar echt heel donker (niet een mix hoor, gewoon donker-donker zeg maar) Tja moest er ontzettend aan wennen. Wij hadden ook een aantal namen (alleen meisjes namen, jongens konden we niet verzinnen) maar Jada was een echte Jada! stom he! Ik snap dus precies wat je bedoelt!

Ja inderdaad, niets zo persoonlijk als een naam!
Ik vind Djovy niet raar klinken. Het lijkt i.e.i. wat vreemd geschreven, maar als je het uitspreekt dan vind ik het niet onaardig. Ben zelf wel meer van de hollandse namen, maar in de familie wel wat gewent aangezien m’n zus een bengaalse man heeft en haar kinderen ook bengaalse namen (ookal wonen ze in NL).
Daar moest ik wel even aan wennen, en oefenen op de uitspraak… maar nu weten we niet anders.

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Oeiiii nou wordt ik toch nieuwschierig
Naam gezien voor jongetje of meisje? hahaha

Oke, nieuwsgierigheid gewekt!!!

Alle jongensnamen die in dit topic genoemd worden:
-Djovy, Erik, Jorg, Thijs, Johan, Johannes, Vingino, Levi, Memphis, Max, Jovy, Lukas, Kyano en Geert

En jij schrijft dat het een bijzondere naam is…tja dan vallen er een paar af in dit rijtje, maar er blijven er ook nog meerdere over…

Ik gok op Levi, ik vind het persoonlijk een hele mooie maar niet een ‘bijzondere’ naam omdat ik wel een paar kindjes kennen die zo heten. Maar het past heel goed bij de naam Silvie…

Dus…???.. klopt het een beetje??

hihi
Groetjes Carolien.

Je bent Liam vergeten

Ik gok op Liam of Kyano.
Levi is inderdaad wel heel mooi, maar niet echt bijzonder.

Oja, ik zie het!
Liam, ook leuk en past ook goed bij Silvie…

Jaja…ik stel m’n keuze bij en ga ook voor Liam!

Groetjes Carolien

Ik vind ‘Erik’ ook best een bijzondere naam hoor

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Jeeej
Wat heb ik nu gewonnen?

Haha lolll!!

Sorry ik kijk nooit de pfaffs, vind ik niks aan!! Ik wist dus ook totaal niet van de naam Kyano af van de pfaffs…
Gats dat vind ik dan minder aan de naam Dacht dat ie zo lekker origineel was aangezien we m uit de spaanse jongensnamen lijst hebben gepikt!
Grappig!!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

@Hanna; Ja zeker, Kyano is een prima (tweede) naam!
Ben wel benieuwd welke eerste naam daar bij gaat komen…
Je kan het toch wel met ons delen, we vertellen het niet verder!

Nee hoor, grapje… lekker voor je houden.
Hoop dat je wens uitkomt…!

Groetjes Carolien.

Haha, leuk!
Voor mij is de naam ook niet echt nieuw meer, maar ik vind hem wel mooi en bijzonder klinken.
Een vriendinnetje van mij heeft in november een zoontje gekregen en die heet Kyano,
En ik heb 4 jaar geleden een jongetje begeleid die heet ook zo.

Enne de pfaffs? Geen idee haha nooit gezien.