Wel appelstroop zonder boter op je brood doen anders heeft het nog geen zin.
Groetjes,
Michèle
Wel appelstroop zonder boter op je brood doen anders heeft het nog geen zin.
Groetjes,
Michèle
Hey Mriek,
Gister en vandaag gaat het wel goed. Moet gewoon echt proberen af en toe een knop om te zetten…
Heb ook samen met mijn vriend afgesproken om te proberen wat meer rust te vinden door bijvoorbeeld wat eerder naar bed te gaan enzo. Verder heb ik voor volgende week lekker een ontspanningsmassage voor mezelf geboekt.
De onrust die ik heb door het moeder zijn kan ik volgens mij niet zomaar veranderen (dat zal met de tijd misschien wel beter worden), dus moet ik proberen om daarbuiten wat ontspanning te vinden.
Klinkt misschien een beetje gek, maar heb dit weekend ook Valeriaan gekocht. Weet niet of je dat kent, maar dat zijn druppeltjes die je als het goed is iets rustiger maken. Ik sliep nl de afgelopen nachten heel erg slecht, omdat de babyfoon dan weer aanschoot 's nachts en ik dan weer gespannen in mijn bed lag en niet meer kon slapen. Misschien dat het helpt.
Aankomende vrijdag gaat de kleine voor het eerst naar het KDV. Ook heel erg spannend. Ik hoop dat dit allemaal goed gaat, dan weet ik in iedergeval dat hij ook bij andere goed opgevangen wordt.
Lastig hoor om met je eigen gevoelens in de knoop te zitten. Maar goed ik MOET ook proberen zo positief mogelijk te zijn, toch…bedoel als mijn kleine mannetje me dan weer toelacht dan is dat toch wel erg fijn!
He,
Goed te horen dat het goed ging gisteren en vandaag!
Valeriaan ken ik wel, hopelijk helpt het. En weet je wat ik me ook afvraag? Is een babyfoon 's nachts echt nodig? Dan hoor je echt elk zuchtje en dat helpt natuurlijk ook niet bij het ontspannen. Wij gebruiken hem alleen voor de slaapjes overdag, als we zelf beneden zijn. 's Nachts niet, onze slaapkamers liggen naast elkaar en ook zonder babyfoon hoor ik Erik direct als er iets is. Misschien nog een idee om dat ding 's nachts niet te gebruiken als je niet op kilometers afstand van elkaar slaapt?
Tuurlijk, met de tijd wen je steeds meer. Goed dat je die massage hebt geboekt en met je vriend hebt afgesproken dat je meer rust kan nemen. En ook blijven doen dan hè?! Laat je nog even weten hoe lekker je massage was? Ben jaloers, mag ik niet mee?
Groetjes!
Oh ja, en als het kdv goed gaat (wat vast het geval is, want daar hebben ze er tenslotte voor geleerd…) dan kan je daar ook nog eens misbruik van maken. Doen wij ook. Op een dag dat Erik naar het kdv gaat neem ik wel eens vrij en dan ga ik heerlijk slapen, boekje lezen, etc. Over een paar weekjes heb ik zelfs een weekje vrij (manlief werkt helaas dan wél) en dan gaat Erik ook die 2 dagen gewoon naar het kdv. Ik kan niet wachten! Gewoon even tijd voor mezelf. Misschien ook een idee voor straks?
Groetjes!
Ik heb erg veel zin in die massage ja!! Enne je mag mee hoor
De babyfoon 's nachts is bij ons nodig omdat wij beneden slapen en onze kleine boven, dus dat is wel een afstand. Ik ben bang dat ik hem anders niet hoor, dus vandaar de babyfoon. Mijn vriend slaapt heel vast, dus die hoort hem anders zeker niet. Hij slaapt zelfs af en toe ook door de babyfoon heen.
Maar wat je zegt dan hoor ik niet alleen als hij echt aan het huilen is, maar ook als hij een beetje aan het jammeren is of gewoon moet hoesten ofzo…Hier is dus even geen andere oplossing voor.
Hi Saro,
Klinkt goed die massage. Enne wat Mriek zegt als het kdv goed gaat echt soms misbruiken. Wij hebben het afgelopen week gedaan. Wij waren beide vrij maar Morgan gewoon wegebracht. We wilden even het huis goed onderhanden nemen, maar ook zelf even tot rust komen. Helaas kreeg ik meteen maandag een zware keelontsteking, maar toch ben ik goed tot rust gekomen. Gewoon even slapen zonder op de baby te hoeven letten, gewoon even de rust en tijd voor jezelf. Ik ben dol op mijn meisje, maar ik ben er zelf ook nog. Ik ben nu bijna 6 maanden moeder, waarvan Morgan de eerste 2 maanden Kiss had. Na mijn verlof ben ik full time terug gegaan naar me werk en gezien de drukte moest ik ook nog eens 6 dagen per week werken (op zaterdag zat ik met een laptop thuis) Dus ik kon dan ook niet extra rusten. Door de weeks loopt hier om 5 uur de wekker af en soms moet ik er voor Morgan ook nog uit 's nachts. Das allemaal niet erg maar ik moet er wel op letten mezelf niet voorbij te lopen. Ik heb nu ook met mijn leidinggevende afgsproken dat als ik om een of twee dagen vrij vraag ik ze ook krijg want we zijn moeder, maar ook mens en als we niet goed voor die mens zorgen kunnen we ook geen goede moeder zijn.
Ik hoop dat je me een beetje begrijpt en dat je zelf ook een beetje snel je rust en draai vind en lekker opknapt van je massage.
Groetjes,
Michèle
Jeetje Michele, fulltime werken en soms 6 dagen. Lijkt me echt heftig!! Ik ga straks 3 dagen werken en dat lijkt me een perfecte combinatie met het moeder zijn.
Gelukkig dat je leidinggevende wel begrip voor de situatie heeft en dat je wel vrij kan krijgen als je dat wilt, want dat zul je zeker af en toe nodig hebben. Werkt jou vriend/man ook fulltime??
Ja die werkt ook full time alleen hij staat in de winkel dus werkt hij op zaterdag. Dus op maandag is pappadag en zaterdag mammadag.
Alleen ik ben wel kostwinnaar. Mijn salaris ligt hoger, maar ja dat krijg je al snel als je op kantoor werkt en de ander in de detailhandel.
En ik wil op zich wel een dag minder werken, maar we hebben nog wat dingen weg te werken en wel een mondje erbij om te voeden dus daarom ben ik full time terug gegaan en als ik heel eerlijk ben, ben ik ook wel een beetje een work a holic. Ik moet echt leren loslaten zeg maar. En dat vind ik heel moeilijk. Gelukkig heb ik wel een vent thuis die me af en toe terug fluit.
Groetjes,
Michèle
Saro…
Fijn om te lezen dat het beterder gaat… het kan ook niet van ene op andere moment goed gaan he! Maar die valeriaan en je onstpanningsmomenten kunnen je wel een steuntje in de rug geven waardoor je alles anders gaat zien. Ik weet nog toen ik mijn kleine bij mijn zus bracht (voor 1ste keer) heel de dag zonder hem… ik aan het einde van die dag echt weer naar hem verlangde en dacht ‘hé hoe kan dat nu… ik mis hem echt… !’… Terwijl ik dacht dat ik nooit genoeg van hem zou kunnen gaan houden… Daarna is hij nooit meer zolang van me weggeweest …
Bedoel maar … je mannetje is nummer 1! en daarna je andere man(netje) …
Blijf jezelf de tijd geven om alles op rijtje te krijgen… en klets maar tegen ons aan…
merk je resultaat met valeriaan?
Oké, dan zou ik ook een babyfoon gebruiken Saro. Balen dat het moet, maar ja. Enne, waar is die massage?
Groetjes!
Mini-boy: ik heb wel het idee dat die valeriaan helpt, dus blijf het nog maar even gebruiken Ik gebruikte dat vroeger ook weleens als ik op school examens had ofzo en wanneer ik moet vliegen, want ik heb een klein beetje vliegangst
Mriek: ik ga de massagesalon wel even uitproberen en als het was is dan regel ik wel even een ikkeben.nl groepkorting O ja dan moeten jullie wel naar het westen komen…
Michele: ik ben zelf ook behoorlijk een work a holic en heb graag zelf de touwtjes in handen en ben redelijk perfectionistisch (vandaar waarschijnlijk ook dat ik het af en toe best moeilijk vind om mama te zijn), dus ben benieuwd of parttime me gaat bevallen. Maar dat denk ik wel
Ik denk het wel, je hebt dan iets meer tijd voor jezelf. Ik heb de mazzel dat Mervin altijd vroeg thuis is en die doet het meeste in het huishouden. Anders was het voor mij niet te doen hoor.
Groetjes,
Michèle
Ha ha ha ik zal het mijn pappa voor stellen, maar denk niet dat ie er in stinkt !!!
Groetjes,
Michèle