Ik ben niet lief geweest

Oh ik voel me zo lullig. Morgan is echt een schatje totdat je haar luier moet verschonen. Dan wordt het een furie en wordt ik geschopt waar ze me raken kan. Bij pappa doet ze ook moeilijk maar niet zoals bij mij. En ik moet zeggen het doet soms knap pijn want ze is oersterk in der benen. Daarstraks had ze gepoept dus ik pak der luier en doeken. Niks aan de hand ze komt enthousiast aanlopen alles prima tot ik haar neerleg. Da breekt altijd de pleuris uit zeg maar. Schoppen en draaien en uiteindelijk ook poep aan de bank en ik een schop net onder me ribben met haar hiel. En toen heb ik haar best hard aangepakt want toen ik haar naar bed deed zag ik dat mijn nagels in der boven been stonden.

Ik wil haar helemaal geen pijn doen, maar ik was het zo zat dat schoppen en slaan van der. Ze was weer helemaal lief hoor toen ik door de kamer danste met haar op K3, maar echt als ik haar neerleg een total desaster. Dus als iemand weet hoe ik haar staand kan verschonen.

Groetjes,

Michèle

Welkom in de peuterpuberteit!
Ik denk dat er niks anders op zit dan haar niet haar zin te geven om staand te verschonen. Ze speelt een spelletje met je.

Liggen bij het verschonen van de luier en klaar ermee. Zodra je eraan toegeeft dat je haar staand gaat verschonen (wat onmogelijk is als ze gepoept heeft!) gaat ze weer iets anders verzinnen om je tot wanhoop te drijven.

Dus toch maar liggend blijven proberen, in de houdgreep en dan maar krijsen en spartelen. En dan ook maar die nagels in haar bovenbeen. Heeft ze helemaal aan zichzelf te danken. Ik zou me daar niet schuldig over voelen als ik jou was.

En als het echt een gebed zonder eind blijft, desnoods overgaan op een stickertjessysteem. Stickertje plakken bij elke keer dat ze zich gewoon goed laat verschonen. Belachelijk natuurlijk dat dat nodig is, maar als dat de enige oplossing is, moet het maar.

Ik zou er alleen niet net als bij zindelijkheidstraining een cadeautje aan verbinden als beloning (dus bij bijv. 10 stickertjes iets verdienen) want met luiers verschonen zou niks verdiend moeten worden is mijn mening. Ze lacht zich helemaal suf als ze met het verschonen van luiers cadeautjes of lekkers kan gaan verdienen. Ik zou het in het uiterste noodgeval bij die stickertjes laten.

Groetekes, Sje

Hier precies hetzelfde probleem. Nick wil al een tijdje niet meer liggend verschoond worden. Zelfs het aankleden is al een probleem aan het worden. Maar ook ik pak het stevig aan. Ik pak z’n beide beentjes en breng die zo ver mogelijk bij z’n gezichtje. Werkt niet altijd maar goed… Ook veel flesjes, beestjes enz om hem af te leiden. En ja, de ene keer werkt het en de andere keer niet. Ik heb hem ook wel eens staand moeten verschonen terwijl hij een poepluier had. Niet echt geweldig. Maar meneer vond het prachtig. Ik heb hem toen ook maar een luierbroekje aangetrokken. Want een gewone luier is dan al helemaal niet meer te doen.
Wat hier ook wel eens helpt trouwens is om hem eerst te laten zitten en wat in de hand te geven en dan naar achteren te leggen.

Lekker he, zulke eigenwijze donderstenen!!!

Bianca

Dat staande verschonen lijkt me ook helemaal niks, vooral als zij of hij gepoept heeft
Hier is het ook wel een tijd geweest dat Jack het niet tof vond om verschoond te worden, maar ook ik heb volgehouden.
Nu, als hij heeft gepoept en hij ziet me aankomen met de luiers en de doekjes, dan zeg ik ga maar even liggen Jack en dan gaat hij keurig op zijn kleed liggen dat ik heb kan verschonen…

Dus het is even een kwestie van volhouden denk ik…

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wat een furietje als ik het zo lees! Maar Eva kan ook enorm hard schoppen! Ze bedoelt het niet altijd gemeen, maar ze trapt wel hard. Het is dat ik niet zwanger ben, anders zou ik bang zijn voor die schoppen van haar! Vooral in mijn buik belanden haar voetjes. Nu verschoon ik haar vaak weer op de commode, waar ik aan de zijkant sta. Dat scheelt in elk geval al een stuk. Ik geef haar wat in haar handen en als ze echt niet wil liggen, is het hier ook wat hardhandiger hoor…Je kunt wel altijd lief zijn, maar dat is Morgan ook niet.

Staand verschonen werkt denk ik niet. Ik denk dat Morgan dan zo weg gaat rennen met poepbilletjes! Ik heb het eens bij het zwemmen geprobeerd, maar dat lukte totaal niet. Ik zag dat een moeder het overigens heel goed kon, maar mij lukte het niet. Dat gaat straks wel met de luierbroekjes, bij de zindelijkheidstraining. Op de wc en dan een broekje aan.

Ik weet ook niet goed hoe je Morgan kunt temmen! Ik stoei af en toe dus ook enorm met de drukke Eva, maar dat aan de zijkant verschonen werkt bij ons wel een beetje…Eva doet het nu ook wel iets minder moet ik zeggen…Hoe gaat het bij Mervin? Wordt hij ook geschopt? En hoe doet hij dat dan?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ooooh wat herkenbaar! Joey maakt er ook een drama van, vooral als ik hem op de bank wil verschonen. Op de commode gaat het nog redelijk, want daar heeft hij genoeg interesante afleiding-sppulletjes zoals tubes en potjes enzo.

Ik kan zelf niet wachten tot Joey goed genoeg kan staan om hem zo te verschonen. Ik heb dat op de kinderdagverblijven ook altijd zo moeten doen, en ik vind het veel makkelijker!
Het makkelijkst is het dan om op een klein kinderstoeltje te gaan zitten met je benen wijd. Broekje op de enkels en dan het rompertje op een schouder dichtmaken met de drukknoopjes, luier af, en de nieuwe luier tegen de billen goed leggen en met je knie tegenhouden. dan pak je de rest van de luier door de beentjes door en de plakkertjes dicht.
Bij een poepbroek is het wat lastiger, maar ook dat is te doen; zolang het niet een hele dunne luier is waar vanalles langs lekt Dit is wel iets wat je kindje ook moet leren, want zodra je de broek naar beneden hebt en het rompertje vast hebt gemaakt, moet het kindje bukken en de handjes op de grond doen. Dan pak je de meeste poep met de luier er af, en maak je de rest schoon met een paar billendoekjes. Maar zolang het kindje nog niet veel begrijpt en niet al te stevig staat, zou ik die poepbroeken toch nog even op de commode doen, want als ze vallen met die billen vol poep, heb je jezelf nog meer werk op de hals gehaald, haha!

Het is maar net wat je wil, elke keer een drama, of als je het zelf ook handig vind, staand verschonen. Ik vraag me alleen wel af of ze er in de peuterpubertijd niet net zo’n drama van gaan maken als liggend verschonen, want het gaat ze er toch juist om om alles wat moet, juist niet te willen?!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

@ Rainbow. Mervin schopt ze ook en probeert ze ook uit. Alleen minder als mij. Volgens mijn schoonmoeder is het een goed teken als ene kind dat durft want ze weten dat pappa en mamma toch wel van ze houden en ik moet ook zeggen dat ze me nog harder knuffelde als ik haar toen ik haar geknepen had hoor. Maar echt ze huilt heel hard, maar stoppen ho maar als of ze wil dat ik haar hard aanpak of zo.

@ Snoekie, geloof me morgen snapt heeel veel en dus ook dat je inderdaad heel hard weg kan hollen in he blote billen, dus geen succes. Enne of ik haar nu op de bank verschoon of commode het is mot.

Groetjes,

Michèle

Hier gelukkig alleen maar als hij moe is en mennnnnn wat een strijd is het dan, soms hebben we zelfs 2 man nodig gehad Daar heb ik dus korte metten meegemaakt en ook hier gaat het dan wle is hardhandig hoor. Ikke baas niet hij, maar wat kunnen ze trappen

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Hey Michele…ik heb een idee!
Knip je nagels dan kan je haar niet zo’n pijn meer doen!

Nee…echt ik ken het hier van nog niet al te lang geleden.
Nu doet hij weer braaf wat ik wil…maar ik geef hem wel altijd iets in zijn handen waar hij op de grond niet mee mag spelen en wat dus interessant is. (zetpildoosje,druppeltjes etc…)

Alleen als hij uit bad komt dan droog ik hem staand af en dan gaat hij niet liggen voor een pamper dus doe ik hem die staand om.
Hij blijft goed staan dus ik heb daar niet zo’n problemen mee.

Maar ja…meisjes hebben een pittig temperament…dat laat ze wel blijken!

Gr, danielle

Blijkbaar heb ik toch indruk gemaakt vanmiddag want pappa moest balansen vanavond dus die was om half zes weer weg en das echt te vroeg voor haar dus ik stond er alleen voor vanavond. Ik zag er best wel tegenop. En ja hoor pappa loopt de deur uit en morgan gaat staan kleien.

Maar goed ik moest haar wel halen zeg maar en op de bank wilde ze me meteen weer schoppen dus ik heb haar met de polsen op de bank gepint zeg maar en gezegd dat ze het niet in der hoofd moest halen en dat ik de baas was. Ik kon alles met haar doen daarna. Dus soms helpt boos worden wel.

Groetjes,

Michèle

Fijn dat ze onder de indruk is van mama’s boosheid!

Groetekes, Sje

Heeeeeeeeeel herkenbaar…hier ook flinke strijd gehad met het verschonen, maar het houdt weer een keer op Ook hier hebben we ons mannetje flink (en streng) toegesproken zo van: ‘je kunt nu wel moeilijk gaan liggen doen, maar daardoor duurt het verschonen alleen maar langer…dus blijf nu gewoon eens eventjes stil liggen, dan kun je zo weer gaan spelen…’ Om de strijd voor te zijn, gaven we hem ook wel eens een leeg potje sudocreme en vroegen we hem of hij zijn knietjes in wilde smeren. Dat deed hij maar al te graag en daardoor tilde hij ook gelijk zijn beentjes omhoog, ideaal!

Succes met de strijd en de aanhouder wint (en natuurlijk zijn dat de moeders (en vaders) )

Heel herkenbaar dit! Jayson heeft er ook een handje van. Heeft ze het ook als je haar verschoond op de commode? Jayson haalt deze rare fratsen alleen maar uit als ik hem op de bank of ergens anders verschoon. Op de commode is er niets aan de hand. Vandaar dus dat we ook een verschoningskussen beneden hebben… dat werkt hier. Misschien een tip?

Groetjes Evelien

Helaas evelien op de commode doet ze het ook. Wel minder, maar ze probeerd het ook, alleen als ze daar schopt slaat ze met haar hiel tegen het hout aan dus daar is ze snel mee gestopt. En dat kussen beneden zou kunnen waren het niet dat ik al me hele huis overal heen sleep kwa boven naar beneden en andersom en ze heeft maar te leren dat het niet allemaal op haar manier gaat anders wordt ik over 2 jaar helemaal geterorriseert in mijn eigen huis en zit ik bij nanny jo en daar pas ik voor

Groetjes,

Michèle

och meisie, snap wat je bedoeld maar niet jezelf te lang rot gaan voelen hierover. het zal vast geholpen hebben met je nagels zou ze alleen ook wel afknippen haha. moet ik namelijk ook. ik kan rico ook niet goed vastpakken zonder dat mn nagels hem raken dus ik volg het advies van de nagels knippen ook op (snif snif)
wat betreft dat drama met de luierwisselingen…heeeeeeel herkenbaar.,
rico moet altijd 101 dingen te doen hebben ipv stil liggen. maar goed dat is ook zo als ie geen schone luier krijgt maar gewoon op de grond zit of wat dan ook, dus ook met de luierverschoningen probeer ik m af te leiden met alles wat ik maar kan vinden. of een luier of een leeg pakje billendoekjes of een tube tandpasta weet ik veel. dan is het redelijk te doen.
echt hysterisch wordt ie niet maar elke keer overeind komen en draaien dat is gewoon irritant als je m wil verschonen.
maar waarschijnlijk heb je afleiding manouvres allang geprobeerd…

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Oh nee me nagels afknippen doe ik niet. Ze zijn al korter dan normaal en ik raak haar gewoonlijk nooit alleen nu was het even flink stoeien, maar ze is nog steeds rustig tot nu toe.

Groetjes,

Michèle

Hi,

Nora heeft er soms ook wel een handje van, willen staan en gaan brullen als ze moet liggen. ik moet zeggen dat ik op de commode niet met ijzeren hand regeer. Laat haar een beetje haar dingetje doen. Als de luier het toelaat en ze is schoon, mag ze van mij tussendoor best even staan. Maar ja, als de nieuwe luier dan aan moet, zal ze toch echt moeten gaan liggen. Ik geef haar dan vaak iets om even in hand te houden, of ze heeft 2 spenen die boven haar commode liggen gepakt en is daar even zoet mee. Ik vind dat best. Af en toe is het nog steeds brullen, maar op deze manier is het 9 van de 10 keer gewoon gezellig.

Je hebt trouwens ook luiers (van pampers) die broekjes zijn, dus die je ook als een broekje aantrekt, kan als ze staat.

Succes met je prinses op de erwt!

Ja aantrekken is geen probleem van zo’n broekje, maar eh de billen schoonkrijgen als ze staat is denk ik minder succesvol laat staan staant een poepluier uit doen

Groetjes,

Michèle

nou haha, dan heb je wel echt indruk gemaakt
ik heb rico gisteren behoorlijk hard bij zn arm beetgepakt,
verder niet rood geworden ofzo, maar hij bleef maar hysterisch doen n ik pakte hem even goed vast.
toen was het heel hard brullend zeuren dat ik dat niet mocht doen ofzo
toen ik m losliet en in de box had gezet keek ie me echt een paar minuten lang heel strak en boos aan maar ging daarna weer lief spelen.
ik was al bang dat ik m echt te hard had vastgepakt maar gelukkig geen plekjes ofzo.
haha ik denk nogal gauw dat ik m te hard beetpak
ben een watje als het om rico gaat haha.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Jezelf niet schuldig voelen hoor. Jesse wil ook
niet blijven liggen en spreek hem dan streng toe. Ik verschoon Jesse nooit beneden, maar altijd gewoon op de commode.

Liefs