Ik ben net gebeld door de Peuterschool

Eigenlijk zou Rico 1 of 5 april instromen
nu mag hij half februari beginnen, 2 dagdelen een ochtend en een middag…
een paar weken daarvoor krijgt hij wendagen.
hij mag 2.5 uur daarzijn per keer (m.u.v de wen-dagen)
ik ben zenuwachtig
papa weet het nog niet die is niet thuis…ben benieuwd hoe hij reageerd!

Gewijzigd door - MamavanRico op 24 Jan 2011 14:07:35

Da’s toch sneller dan je dacht dus. Joh, hartstikke leuk! Tuurlijk is het spannend, maar voor Rico is het ongetwijfeld helemaal super. En voor jou ook, lekker tijd voor jezelf.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

ja ik weet het Mriek maar zoals ik al eerder aangaf… ik zie er als een berg tegenop.
Gisteren belde het cb, met de info dat rico WEL als VVE kindje op de lijst stond.
Ik wil dit gewoon niet hebben, Rico is al genoeg onderschat altijd door iedereen. nou moet het verdorie is afgelopen zijn dacht ik. ik was er echt p*off over.
Ik zei dat ik erover nadacht en belde vandaag de school op…: hij komt gewoon in een reguliere groep en niet in een groep waarkinderen nog niet zo goed ontwikkeld zijn of achterlopen aangezien hij NIET achterloopt. Geef dat kind toch gewoon de kans zich in een reguliere groep te ontwikkelen tjeee! hij is veel slimmer dan ze denken.
En ik ken hem als geen ander, ik heb nooit echt getwijfeld aan zijn ontwikkeling (praten enzo… dat werd me wijsgemaakt ja… maar dat is wat anders dat laat ik niet weer gebeuren) En mocht het nou uiteindelijk toch beter zijn dat hij meer aandacht nodig heeft dan bespreken we dat dan wel.
Onze beslissing voelt goed en daar horen ze respect voor te hebben.
nouja dat was ze dan wel met me eens.
Aangezien de logopedist gisteren zei dat met zijn motoriek niets mis is, wil ik hem pertinent NIET in een vve klas hebben. klaar.
ik heb vertrouwen in hem en als ik aan hem ga twijfelen ja dan ga je wel een achterstand ontwikkelen… ik geloof in hem en ik weet dat hij het kan.
Lukt het hem toch niet? prima, maar dat lossen we dan op. Ik ga er niet bij voorbaat al vanuit dat hij iets niet kan.
zijn ze nou helemaal!

Gewijzigd door - MamavanRico op 21 Jan 2011 13:25:09

Je hebt groot gelijk, goed van je dat je zo voor Rico bent opgekomen. Hij kan het zelf tenslotte nog niet doen. En tuurlijk zie je er tegenop, maar probeer het gewoon op je af te laten komen. Je hebt er alleen maar last van door er nu al tegenaan te zien en wellicht valt het hartstikke mee! Dan is het toch zonde van je energie geweest? En mocht het toch heel erg wennen zijn voor Rico dan deal je daar tzt ook wel weer mee. Dat lukt je echt wel.

Groetjes,
M

Helemaal gelijk hoor! Tegenwoordig plakken ze overarl maar een stempeltje op. Zo hebben ze mij toen mijn dochter nog geen half jaar was eens behoorlijk bang gemaakt op het cb omdat ze op zo’n leeftijd al over autisme begonnen! Omdat ze niet echt oogcontact maakte etcetc. Nou, is helemaal goed gekomen en heb me voor niks zorgen gemaakt. Ze was daar gewoon wat later mee dan de rest en wie denken ze idd wel niet dat ze zijn om met een half jaar met zulke termen te gaan gooien. Gewoon doen wat voor jullie goed voelt!

mama1980

@Mriek; ja daarom, maar het heeft wel meerdere redenen, zeker voor papa hier waarom hij niet wil dat rico lager geplaatst wordt.
bij hem is dit ook gebeurd waar uiteindelijk alleen maar meer problemen van waren gekomen. hij ging ook wat achterlopen en zich meer misdragen omdat hij bij moeilijke kinderen zat.
dan neem je dat over…vaak tenminste.
ik ga dat rico niet aandoen. en daarme basta…En wat zij daar van vinden… zal mij een worst wezen. En over dat wennen…tja elke keerste keren zijn moeilijk. dus dit ook. als ik zelf iets voor de eerste keer doe (school/werk of wat dan ook) vind ik dat ook spannend.
nu moet mijn kind mijn bloed… iets voor de eerste keer doen en hij is nog zo kwetsbaar en broos… dat gaat zowel hem ALS mij aan dus is het dubbel spannend.

@mama1980: ooh ook zo herkenbaar! En ik denk maar zo: mocht hij dadelijk wel iets blijken te hebben. zien we dat DAN wel… maar niet bij voorbaat dingen sugereren waarvan het nog niet eens zeker is.
dat is hetzelfde als bij jullie denk ik toch? Hoe jullie denken

ja idd. Zo denken wij er ook over. Op een half jaar kun je nog helemaal niks over autisme zeggen, begin daar dan ook niet over denk ik dan. Je laat ouders zich onnodig zorgen maken. Nu reageert ze overal op en maak ik mij geen moment zorgen meer, maar ben nog wel boos op cb daar over. Doe toch eens niet alles volgens dat boekje. Het zijn geen robots hoor! Zolang Rico met de gewone groep mee kan laat hem dan lekker gewoon zijn en lukt het niet dan kun je idd nog stappen ondernemen.

mama1980

tjee met een half jaar al zo’n uitspraken doen… jeetje zeg…
toen rico net geboren was zeiden ze in het ziekenhuis dat ze het down syndroom vermoedde… ook lekker. 6 weken in doodsangst zitten omdat je kind misschien geestelijk ernstig gehandicapt is.
bleek ook niet zo te zijn natuurlijk… maargoed ze moesten toestemming van mij om het bloed uit de navelstreng op te sturen.
maar hij had als baby al een gigantische spierkracht terwijl kindjes met het downsyndroom een slappe spierkracht hebben…
ook zoiets vreselijks om net na de bevalling te moeten verwerken pff!

Hee toppie!!
En indd geen stempel op laten drukken. Is Dylano dan achterlijk in hun ogen omdat hij nog maar een woordje of 10 ( nog niet eens) zegt.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

een vve kindje is niet achterlijk he Michelle
dit zijn kindjes die b.v. 2-talig worden opgevoed, spraakachterstand hebben, ontwikkelingsachterstand, of een kindje waarvan de ouders laag zijn opgeleid om maar wat op te noemen.
Maar bij Rico is niets van dit alles waar dus waarom hem dan zo laten plaatsen, zal wel weer komen omdat ik met het GGZ te maken heb. mama stempel, rico stempel… tja zo werkt dat blijkbaar… nou niet bij hem!

Dat bedoel ik Inge Rico is qua praten Dylano ver voor dus geen stempel want als dat dan een vve kindje zou zijn, dan bedoel ik dan is Dylano achterlijk. En dat is hij echt niet

Liefs Michelle

oh zo haha ja ik snap t, maar Dylano zit niet in een VVE groep? ik weet niet of elke psz daarmee werkt, ik weet peuterspeelzalen die de OKE wet hebben in ieder geval wel… vandaar mn vraag

Volgens mij zitten bij ons de VVE-kinderen en de andere kinderen gewoon door elkaar…

Liefs, Anne

Hmm ja hier dus niet met de rede, dat de vve groepen extra aandacht krijgen met bepaalde dingen. spraak b.v.

Ja, die extra aandacht krijgen ze bij ons vaak in de middag. Dan komen volgens mij alleen de VVE-kindjes, en 's ochtends zit alles door elkaar.

Liefs, Anne

bij ons zit het net andersom, daar zitten in de ochtend vve kindjes. en op de ochtend dat rico gaat is het geen vve klas. vve kindjes gaan 4 dagdelen. 4 ochtenden dus. en 1 ochtend is er gereserveerd voor de niet vve kindjes. en zoiezo 5 niet vve klassen voor de middagen.

Inge ik heb geen flauw idee of wij dat hebben hahaha, had er nog nooit van gehoord tot jij met die term begon te smijten

Liefs Michelle

k ben net dus gebeld door school, en rico mocht dus de 16e beginnen.
nu mag hij 2 keer eerder al een middag meelopen! GOSH!!
hij mag dus vrijwel begin februari al een middag meelopen, en dan hebbenwij daar een intake gesprek. wel in dezelfde ruimte als waar rico gaat spelen dus dat is fijn! daarna belde ze terug dat we een half uur eerder mochten komen als er nog geen andere kinderen waren zodat rico op zijn gemakje de ruimte kan verkennen en kan “wennen” aan mens en omgeving
en wij kunnen dan rustig het gesprek voeren.
de week erna mag hij dan WEER een middag meelopen en daarna begint het definitieve!
jee het is zooo dichtbij! wat wordt hij groot

Gaat snel! Spannend en leuk. Zet 'm op!

Groetjes,
M

ja dus nog eerder dan verwacht
en een hele middag al meedraaien tjonge…
ooh Mriek ik ben zo zenuwachtig!