Het komt vast goed!!
Seth heeft inmiddels zijn eerste gevecht al gehad, en is nu grootste maatjes met het jochie, haha.
Die ontwikkelingen, die zijn zo leuk om te zien.
Liefs, Anne
Het komt vast goed!!
Seth heeft inmiddels zijn eerste gevecht al gehad, en is nu grootste maatjes met het jochie, haha.
Die ontwikkelingen, die zijn zo leuk om te zien.
Liefs, Anne
ohw crap! Anne! dat vind ik nou zo eng! hoe ging dat gevecht?? hoe vechten peuters… leg is uit kan ik me ook daar op voorbereiden
Rico wordt namelijk "bang’ als andere kinderen aan hem trekken. hmm hoe gaat dat goedkomen dan…
Lieverd, adem in en adem uit. Het is spannend, maar het komt goed. What doesn’t kill you, makes you stronger. Onthou 'm! Enne, peutergevechtjes zijn best lachwekkend hoor. Een beetje duw- en trekwerk en heel af en toe een kneepje of een bijtje. Dat laatste is natuurlijk iets minder, maar ook dat overleven ze en de volgende keer spelen ze weer net zo leuk met elkaar. Harstikke goed voor Rico dat hij voor zichzelf gaat leren opkomen, dat komt z’n ontwikkeling alleen maar ten goede.
Groetjes,
M
@ Inge peuters vechten door te trekken, bijten, slaan en duwen. Morgan is er best goed in. Nee zonder dollen helaas hoort dat er ook bij als ze in een ruimte bij elkaar zijn, maar dat zijn wel dingen die je aan geeft bij zo’n gesprek dan kunnen ze kijken hoe hij reageerd en ingrijpen indien nodig.
Groetjes,
Michèle
Hoe het precies ging, hebben ze niet gezien, maar hij heeft er wel een krabbel aan overgehouden.
Maargoed, ik denk wel dat hij er weer van leert, want hij bijt wel van zich af nu, en laat zich niet zomaar de kaas van het brood eten.
Hij heeft er trouwens zelf niets aan over gehouden, geen traan gelaten, terwijl hij normaal ook keihard zou gaan huilen.
Ik denk echt dat het heel erg goed is voor de ontwikkeling van Rico om niet heel de tijd alleen bij mama te zijn, maar ook met andere mensen en kinderen om te gaan. Ik bedoel ik vond het ook wel lastig, vooral omdat ik niet precies weet wat ze daar doen. (ik weet wel hoe de dag er normal uitziet, maar hoe het precies gaat weet je niet) Maar als je dan van de juf hoort dat hij zo lekker speelt, en dat hij zo lekker meedoet, dan denk ik echt: JA! Het is goed voor hem.
Dus Inge: Laat hem los, het gaat goed komen
Liefs, Anne
dankjulliewel… maar nog maak ik me zorgen.
wat jij zegt Michele is inderdaad wel een goede. dat we dat daar bespreken omdat rico dat echt niet fijn vind als er aan hem getrokken wordt, dat ze indien nodig ingrijpen.
@Mriek: hele goeie die ga ik onthouden… nou maar hopen dat geen peuter hem killed… cause then it makes me NOT stronger
@Lalala: maar seth was dus eerst ook zo als rico? maar wat nou als hij dat wel eng blijft vinden en hij bang wordt? denk je dat hij dat ECHT gaat doen van zich af bijten? ik vind het zo zielig dat ik hem dan niet kan troosten… maar ik moet het echt loslaten en dat vind ik echt zo ja…shit!
Haha Inge, jij bent zelfs in staat om zo’n opbeurende uitdrukking zo te draaien dat het weer negatief wordt
En wat is het ergste wat kan gebeuren? Stel dat Rico door een kindje wordt geduwd bijvoorbeeld en hij doet niets terug. Dan ligt Rico op de grond en loopt dat kindje door. Rico is dan misschien even perplex, maar meer ook niet. En mocht hij steeds over zich heen laten lopen, dan hebben ze daar aandacht voor en zullen ze hem daarin begeleiden. Beter dat dit nu gebeurt dan dat hij straks naar school gaat en hij het dán nog moet leren.
Groetjes,
M
Wat als… seth straks valt als hij naar de keuken loopt,
of wat als de klok straks van de muur valt…
Pas als het allemaal gebeurd kan er een oplossing voor gevonden worden. Maar tot die tijd moet je er niet om druk maken, want dat heeft toch geen zin. Het kost veel energie (negatieve energie), en geeft geen oplossingen, want wie weet gebeurd het helemaal niet.
Met elk kindje komt het uiteindelijk goed, dus waarom niet met Rico? Dat zie je nu ook met die beker.
Seth was ook niet gewend om met kinderen te spelen, en dat leren ze ‘spelenderwijs’, ook Rico. En zo nodig wordt hij daarin begeleid door de juffen, want die zijn er ook niet voor niets.
Zo, en nu niet negatiefs meer bedenken hè?!
Liefs, Anne
INge, ik dacht ook…o’jee…nou heb ik hem donderdagmiddag niet meer!..wat ga ik dan doen?
Nou…het huis doen…naar de stad…heeeeeeeellllll hard liedjes luisteren (beide buren zijn altijd werken)…meebleren!hahaha
Ik vind het SUPER nu even 2 uur en 20 minuutjes per week helemaal voor mij alleen.
Ik denk dat je het straks als hij het goed doet op schooltje…dat je het super naar je zin hebt in je eentje!
Gr, Danielle
En wat Mriek en lalala ook zeggen: ALS ALS ALS!!!
Nou…Rico KAN het!
Daar ben ik zeker van!
Ik vind het ook vervelend als een kindje Aaron duwt als ik bijvoorbeeld de deur uit wil lopen…MAAR…ik heb OOK gezien dat Aaron een kindje bovenop zijn kop sloeg!..dus DAT gebeurt ook.
Je kan er simpelweg niet altijd voor je kind zijn en het moeten uiteindelijk ook zelfstandige wezentjes worden.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er erg veel moeite mee heb gehad omdat Aaron het de eerste 2 maanden niet goed deed maar nu vanaf kerst gaat het SUPER!
Ik draai om met een lach…ik zwaai naar hem…geef kushandjes en steek 2 dikke duimen op en hij glundert en ik zie aan zijn mondje dat ie "daag mama " roept…en ik ga naar huis met een gerustgesteld hart!
Echt Inge: komt allemaal goed
Gr, Danielle
@Mriek: dat was een grapje he dat snapje
@Anne: ja is ook zo. Maar dat is weer een negatieve kenmerk van mij: druk maken voordat er iets is gebeurd. Ik ben allang blij dat ik mijn drukmakerij kan uiten bij jullie en dat jullie me dan toch gerust stellen ondanks dat het eigenlijk onzin is wat ik dan zeg
Ik sprrak mijn moeder vandaag nog, en ze zei dat mijn broertje nooit voor zichzelf was opgekomen. wel een keertje duwen ofzo maar niet echt goed voor zichzelf opkomen in een peuter gevecht. Hij begon dit pas te leren toen hij op een zelfverdedigingssport werd gezet.
En wat je zegt klopt ook, Dit is het ultieme moment voor een kind om naar school te gaan en die dingen te leren, want als hij dadelijk naar de basisschool gaat en ik heb hem de peuterschool ontnomen, dan pas zou hij ECHT bang worden als hij geduwd wordt… dus ik veroorzaak het dan zelf.
Nu moet ik gewoon zeggen: niks aan de hand! als hij huilend aan komt lopen en ik moet hem dan afleiden. Ik moet hem niet teveel troosten dan.
ja nu ineens wel snel haha hij mocht eigenlijk in januari al dus dan valt he4t weer tegen he