Bah. Ik baal. Van mezelf. Eind vorig jaar ben ik 5-6 kilo afgevallen. Ik kon het supergoed volhouden en was heel blij met het resultaat. Maar zoals dat altijd gaat met diëten waarbij je snel afvalt, is er stiekum toch weer een kilootje of 2 bij gekomen. Niet alarmerend, maar ik wil niet dat het er meer worden en ik straks alles voor niks gedaan heb. Dus ik probeer gezond te eten…
…en dat lukt dus niet meer!
Elke keer neem ik me voor om nu toch écht op te gaan letten. Gisteren was het 1 mei, vandaag is het maandag…ik verzin elke keer weer een dag om te beginnen…En al voor het middag is, heb ik al iets gesnaaid. Eén koekje a la, maar het zijn er dan 4, want ik ben dan toch al de fout in gegaan. Zo redeneer ik dan. En achteraf baal ik dan.
Wat het rare is? Dat ik het alleen vol kon houden toen ik dat dure dieet volgde en ik elke week op de weegschaal moest daar. Ik heb echt zo’n controle nodig, anders lukt het niet. Dat is toch stom? Ik wilde dat dieet weer gaan doen, maar mijn vriend vond dat onzin en zei, terecht wel, dat het toch tussen mijn oren zit en ik het zelf moet doen. Tsja…
Is dit voor jullie herkenbaar? Of ben ik de enige doos die dit niet kan? Grrr! Morgen is er weer een dag…zeggen we dan maar…Zucht.
Groetjes Rainbow, trotse mama