Iemand DAS je goed recht gezien gisteren?

Heeft iemand dit programma gisteren gezien? over jeugdzorg?
echt VERSCHRIKKELIJK voor die mensen…jeetje wat heftig!
zat met tranen in mijn ogen te kijken…

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Niet gezien. Kijk het eigenlijk nooit. Was het zo erg dan? Misschien toch maar even terugkijken dan.

groetjes

ja ik vond het echt heel erg, en zou het zeker terug kijken,
ik wil iedereen eigenlijk het advies geven er even naar te kijken.
ik zeg niet wat waar is en wat niet hou die mening voor me, voordat ik dadelijk nog wat verkeerds zeg
maar het was echt heel zielig!
(halverwege de uitzending begint dat gedoe over jeugdzorg, in het begin gaat het over andere dingen…)

Heb net gekeken. VRESELIJK!!

ja gezien
verschrikkelijk

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Ook ik heb net gekeken… schokkend gewoon!!!

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

Jaja bedankt Jeugdzorg
Niet normaal dat iemand zonder die opleiding 15 gezinnen krijgt
En controle hoo maar
En dehoge baas maar roepen dat het bijna niet voor komt zo veel verschillende gezinsvoogde per gezin
Nou mijn vriendin heeft er 14 gehad
Bij haar jongste zoon en die is ook uit huis gehaalt
Nu zijn ze weer bezig met haar andere kinderen
Nou ik sta er klaar voor hoor
Want er is geen rede om die kids weg te halen
Kots dus van jeugdzorg
Gisteren was er bij mijn vriendin een van jeugdzorg
Die heb ik met de uitzending geconfronteerd
Jaja die wist zich geen houding te geven
Maar snappen doe ik het niet dat het allemaal maar kan

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

ja inderdaad heleen, dit is echt te belachelijk voor woorden, en zeker als het onterecht is natuurlijk.
Ik zou ook later nooit snel naar jeugdzorg stappen mocht rico last hebben van problemen, dat los ik met mijn eigen dokter wel op dan.
Want als jeugdzorg te pas en te onpas een kind uit huis plaatst, uit zijn vertrouwde omgeving weghaalt, waar niks aan de hand is,
zouden ze die hele organisatie moeten opdoeken voor mijn part

Alles over één kam scheren is ook een beetje kort door de bocht, vind je niet? Tuurlijk zullen er rotte appels tussen zitten, maar het is niet allemaal zo slecht.

Moest ik even kwijt.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Met verbazing heb ik net even het programma gekeken.
onvoorstelbaar hoe makelijk er in de jeugdzorg om gesprongen word.
Je gaat potverdorrie wel met mensen om!!

En tuurlijk heeft een verhaal ook altijd een andere kant soms wel 3 kanten, maar dan nog, het zijn en blijven gezinnen.

Groetjes Marianne mama van Ruben

Natuurlijk mag je ze niet over 1 kam gaan scheren, dat is met alles en iedereen zo. Maar gezien het aantal klachten is dit niet 1 enkele rotte appel. Daarbij betekend 1 rotte appel al meteen 15 gezinnen. Als je al ziet dat je als nieuwkomer zo veel gezinnen gaat krijgen zonder dat er toezicht op is en je opleiding nog moet beginnen, dan is het natuurlijk volslagen debiel dat dit zo kan en blijkbaar mag. Daarbij word er meteen al aangegeven tegenover de nieuwe medewerkster dat er geen controle op is of je nu daadwerkelijk op huisbezoek bent of lekker aan het strand ligt. Te zot voor woorden dat zo`n belangrijke instelling dit zelf al zo stelt als je er net begint terwijl je achter de kassa ( bij wijze van ) vandaan komt. Wil je voor de klas staan, moet je een deugdelijke opleiding hebben, wil je op welke andere manier dan ook met kinderen en jeugd gaan werken heb je wel degelijk een deugdelijke opleiding nodig. Maar je kan dus wel zomaar als gezinsvoogd aan de slag.
Afgezien daarvan is het natuurlijk ook van de zotte dan een vader vrijgepleit word door politie van een aantijging van zijn ex, maar dit dit feit alsnog blijkbaar 10 jaar later in een nieuw rapport weer ter sprake word gebracht, dit terwijl hij onschuldig verklaard werd door politie destijds.
Dus ja, rotte appels overal, maar dit zijn er te veel, in een te belangrijke functie. Met kinderen mag naar mijn mening nooit en te nimmer zo gesold worden, want het zijn in de eerste plaats de kinderen die er de dupe van zijn.

Voor een ieder die het wil zien ( vanaf 23 minuten begint het deel jeugdzorg )
http://www.sbs6.nl/web/show/id=478400/langid=43/media=135264/page=1

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Gewijzigd door - Asje op 02 Feb 2010 16:39:39

Helemaal met je eens hoor Asje. Ik heb de uitzending niet gezien, maar reageerde puur vanuit m’n eigen eerste gevoel. Ik werk zelf in de wereld rondom Jeugdzorg (Kinderbescherming) en zie elke dag hoe hard we werken in het belang van die kinderen en voelde de behoefte om die kant ook even te belichten.

Op de aflevering kan ik inhoudelijk niet reageren, want heb hem niet gezien.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

De link hierover staat in mijn berichtje ( die boven die van jouw.) Natuurlijk mag er ook gezegd worden dat niet alle gezinsvoogden zo zijn, daar heb je wel degelijk een goed punt in hoor. Maar er zitten klaarblijkelijk wel veel slechte appeltjes tussen.
Kijk, de gemeente bepaalt of ze elk jaar in zee gaan met de thuiszorg instelling waarvoor ik werk, maar meestal zitten daar voorwaardes aan. Nu is er bv de voorwaarde dat de mensen waarbij we werken niet meer dan 1 hulp mogen. Natuurlijk is dat niet te doen want ben ik ziek zou het fijn zijn als er in elk geval een keertje iemand anders komt. Maar het helpt er wel voor te zorgen dat er niet tig verschillende mensen bij deze mensen thuis komen en dat is erg prettig voor diegenen onze clienten. Maar waarom mag er wel 6x gewisseld worden van gezinsvoogd ? Iets wat zoveel meer persoonlijker en ingrijpender is dan de huishoudelijke thuiszorg zoals ik als voorbeeld gaf. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om dit in goede banen te leiden. Juist waarbij het de kinderen zo hard treft. Blijkbaar is er niemand die de jeugdzorg in de gaten houd. Want ook dat je er zo aan de slag kan, meteen 10 gezinnen krijgt en dan pas aan een opleiding begint deugt in mijn ogen niet. Overal een diploma voor nodig en voor zoiets blijkbaar niet ?
Maar goed, ik ben eigenlijk benieuwd wat je van de uitzending vind en hoop dat je hem alsnog even kijkt.
Maar eerlijk is eerlijk, er zijn ook goede gezinsvoogden !

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik had de uitzending niet gezien, maar net alsnog gekeken. Ik heb er echt geen woorden voor wat hier gebeurd is. Niet te geloven hoe er met lieve onschuldige kindjes omgesprongen wordt. Ik vind het echt verschrikkelijk dat dit kan gebeuren in zulke belangrijke functies. Ik ben het helemaal met Mriek eens dat dit zeker niet overal bij Jeugdzorg zo zal zijn. Ik ga dus ook niet zeggen dat heel Jeugdzorg slecht is, want er zullen gelukkig nog genoeg bureau’s van Jeugdzorg zijn die wel super werk verrichten. Maar ik vind het te schandalig voor woorden dat dit kan gebeuren en vind dan ook zeker dat hier iets mee gedaan moet worden.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Asje, als ik de tijd kan vinden zal ik het even bekijken. Tof dat je de link hebt geplaatst. En Rouvoet, daar valt het onder hè. Jeugd en Gezin. Dus laten we eerst eens naar de politiek kijken en Rouvoet aanspreken op deze wantoestanden.

Laat ik één ding zeggen: bij ons kom je niet aan de slag zonder relevante vooropleiding! Veel mensen hier zijn zelfs over-opgeleid, als je dat zo kunt zeggen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Dit is gewoon verschrikkelijk om te zien. Zeker ook omdat deze problemen al zo lang spelen. zelf heb ik vanf mijn 12de onder toezicht van de jeugzorg gestaan en kan er boekwerken over schrijven. Als ik de gezinsvoogd een keer in de drie maanden zag was het veel. Daar heb je dus niets aan. wil zeker niet iedereen over een kam scheren hoor. maar denk wel dat het probleem zit in de werkdruk. tveel gezinnen, te weinig budget en regelmatig slecht gekwalificeerd personeel. Persoonlijk vind ik als je hulp bij de opvoeding aanvraagt dat je de gezinsvoogd wekelijks zou moeten zien. Wat heb je anders aan die begeleiding. En die rapporten pfff als de helft van wat er in stond waar was was het veel zeg maar. Ouders zou ik daarom aanraden om via andere kanalen hulp te zoeken en niet het risico te lopen dat je kind onder toezicht word gesteld. mijn ervaring hiermee is dat je gewoon een speelballetje word van diverse gezinsvoogden en dat je in plaats van hulp te krijgen vaak nog verder in de problemen raakt.

Groetjes Ramona

nou aangezien het over de rug van onze kinderen gebeurd, scheer ik het liever wel over 1 kam,
want je zult maar net de rotte appels hebben.
het gaat wel over onze kinderen, niet over een voorwerp of je dat wel aan de juiste persoon hebt verkocht.
snapje wat ik zeggen wil?
het is toch niet normaal dat mensen in angst moeten leven, als hun kind gedragsproblemen gaat vertonen dat “jeugdzorg” ze wel eens van je af kan nemen terwijl het goed binnen het gezin op te lossen is??
ik vind het echt ontzettend erg.
en daarbij is het al jaren aan de gang, de negativiteit die aan het licht komt over jeugdzorg.
maar ik vind deze uitzending echt doorslag gevend. maar goed dat is mijn mening

Ik ontken zeker niet dat er dingen mis zullen gaan en omdat het binnen de Jeugdzorg kinderen en gezinnen betreft, heeft dat een veel ergere impact dan als er fouten worden gemaakt in andere sectoren. Tegelijkertijd: die gezinsvoogden hebben ook niet voor hun eigen lol zoveel gezinnen en die enorm hoge werkdruk! Dat ligt toch echt aan de politiek. Het werk van gezinsvoogd is er niet leuker op geworden hoor, dat kan ik je wel zeggen. We mogen allang blij zijn dat er mensen die zijn dat werk willen doen. En Ramona, heel erg wat jij hebt meegemaakt en logisch dat je er dan zo over denkt. Maar ook goed dat je wel ziet dat de werkdruk en te weinig geld er ook mee te maken hebben.

En over de media: alles wat fout gaat en sensatie is wordt enorm belicht, terwijl je de succesverhalen niet hoort. Want dat is niet interessant genoeg. Dus vind het toch jammer dat mensen hun mening baseren op wat ze in de media zien. Jeugdzorg pakt niet ‘zomaar’ kinderen af van ouders. Wat zou hun belang dan zijn? Zelf worden ze daar toch niet beter van? Dat mensen dat denken, dat kan er bij mij niet in.

Nou ja, einde ‘discussie’ van mijn kant, want ik laat me teveel opfokken merk ik. M’n hart en ziel ligt bij kinderen en in m’n werk en ik ken heel veel goede mensen voor wie dat precies hetzelfde geldt.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

lieve Mriek, ik bedoel dit absoluut niet persoonlijk, en juist omdat ik ook zoveel om kinderen geef vind ik dit niet kunnen,
dat er mensen zomaar worden aangenomen daar (zag je ook bij een verborgen camera filmpje BIJ jeugdzorg)
ik heb zelf ook bij jeugdzorg gezeten en ik ben er zelf ook niet echt tevreden over,
vroeger toen het met mij niet goed ging, vonden zij het ook een goede rede om mij uit huis te plaatsen, terwijl mijn moeder het heel goed aankon,
ik vind dat ze te snel suggereren dat een ouder het niet zelf zou kunnen MET hulp.
en wat ik bedoel te zeggen is niet dat het niet vaak WEL goed gebeurd, maar dat het ook TE VAAK niet goed gaat,
en stel het gaat met Rico later niet goed wat voor rede dan ook, adhd of weet ik veel noem maar wat,
en de kans ZIT erin dat om die rede hij naar een ander gezin zou moeten omdat ze denken dat een mama dat niet aan kan die vroeger veel heeft meegemaakt, zit ik wel met de gebakken peren. snap je wat ik zeggen wil?
als je zelf geen verleden hebt gehad met ggz /jeugdzorg e.d. zal de angst ook minder zijn dat dat ook ooit bij jou kan gebeuren, maar voor moeders bij wie dat wel het geval is durven nu geen hulp in te roepen als het om hun kind gaat, puur uit angst dat het van je wordt afgenomen.
en nogmaals; ik zeg niet dat het altijd gebeurd, maar het gebeurd, en het zou zomaarj ou kunnen gebeuren… snap je me?
fok je niet op om wat ik zeg, probeer je alsjebliefd in mijn verhaal te verplaatsen. ik kan je wel een pb’tje sturen straks, leg ik het wat beter uit, want voor iedereen is dit iets persoonlijks snapje,

Ik snap het wel hoor Inge. Ieder heeft z’n eigen ervaring. Ik vind het wel heel erg dat mensen met problemen niet meer om hulp zouden durven vragen. Hoe met het dan verder? Snap je? Maar ik vind je nog steeds lief hoor…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker