Iemand DAS je goed recht gezien gisteren?

nou hoe het dan verder moet?
misschien moet jeugdzorg zorgen voor verbetering, geen mensen aannemen die er EIGENLIJK niet toe bevoegd zijn.
want zoals ze zelf bij jeugdzorg zeiden: je wordt aangenomen en krijgt meteen gezinnen toegewezen en DAN volg je tegelijkertijd een interne opleiding.
hier is geen excuus voor, dit kan gewoon niet.
als ze dat al zouden verbeteren zouden ze een heel eind zijn.
en waarom? omdat ik erom durf te wedden dat 9 van de 10 ONEERLIJKE uithuisplaatsingen zijn gebeurd door mensen die zijn aangenomen die alleen maar een communicatie of toerisme opleiding hebben . dus de mensen die er niet echt goed voor geleerd hebben.
je gaat toch ook niet een tandarts een hersen operatie laten doen?
en ik vind dit geen appels met peren vergelijken hoor,
want iemand die toerisme heeft geleerd en die dan gewoon bij jeugdzorg kan werken zonder verdere diploma’s “want die halen ze intern wel” dat vind ik te ver gaan.
kunnen ze net zo goed vrijwilligers zonder opleiding daar laten werken, komt in feite op hetzelfde neer.

En wat voor werk jij doet is toch anders dan alleen jeugdzorg? jij werkt toch voor de kinderbescherming?
de naam zegt het al, ik neem aan dat die wel vaker nadenken voordat ze een kind uit hun vertrouwde omgeving weghalen, en als ik jou een beetje ken (zover dat kan op internet) geloof ik niet dat jij uit vermoeden alleen al een kind zou weg laten halen. daar ben je te goed voor.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik ben met je eens dat een relevante vooropleiding heel erg nodig is en dat je zonder relevante vooropleiding er niet aan de slag zou moeten kunnen komen. Wij nemen bijvoorbeeld mensen aan met relevante vooropleiding en dan krijgen ze nog een interne opleiding van 1 jaar die speciaal is toegerust op het werken bij de Raad. Omdat dat zo specifiek is, dat leer je eigenlijk nergens op een opleiding, ook al is dat wel een relevante vooropleiding.

Ik werk inderdaad bij een andere instantie, maar voor Jeugdzorg en de Raad geldt hetzelfde mbt uithuisplaatsingen: als ouders er niet mee instemmen, dan vraagt zowel Jeugdzorg als de Raad toestemming aan de kinderrechter om dit te mogen doen en dan toetst de kinderrechter de gronden hiervoor. En als hij of zij besluit dat het nodig is, pas dan kan het gebeuren.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik begrijp je,
maar over jeugdzorg nog even,
wat ik al eerder zei, er zitten blijkbaar mensen tussen die hun werk daar niet normaal kunnen uitoefenen,
zij hoeven dus tegen de rechter maar een paar dingen op te noemen en de kinderrechter beslist dat het kind uit huis wordt geplaatst.
de rechter gaat af op wat hem/haar wordt verteld,
en als een onervaren werknemer een indruk opdoet bij b.v. een moeder of vader, en hij denkt dat diegene de opvoeding niet aankan maar wat ze dus wel kunnen,
zegt hij tegen de rechter: zij kunnen de opvoeding niet aan.
en de rechter beslist dan uit huisplaatsing omdat hij/zij het beste wil voor hetk ind natuurlijk. kijk DAT vind ik nog logisch, wat de kinderrechter beslist.
maar iemand die niet goed kan beoordelen of thuishulp haalbaar is of niet, en dus maar wat zegt omdat hij dat zo denkt dat het zo is,
dat bedoel ik met de gebakken peren zitten.
over het rug van je kind mag een onervaren werknemer van jeugdzorg doodleuk vanalles zeggen terwijl hij/zij daar meer zicht op zou hebben als die echt ervaren zou zijn.

weinig meer aan toe te voegen. Wel vind ik het apart dat tegenwoordig zelfs overblijfmoeders gecertificeerd moeten zijn maar je bij jeugdzorg gewoon zonder diploma aan de slag kan. Dat is toch superkrom of niet? Dat verwacht je ook niet als je als ouder zijnde hulp inschakeld. Dan verwacht je iemand die daar voor geleerd heeft lijkt me.
@mriek dit is niet aan jou gericht hoor, hoop niet dat je het zo opvat er zijn zeker goede zorgverleners alleen het is wel jammer dat het er zo weinig zijn(zal ook wel door de arbeidsomstandigheden komen denk ik, moet je wel erg met je werk begaan zijn om het vol te houden denk ik)
Het word eens tijd dat de verheid inziet dat je op veel dingen kunt bezuinigen maar niet op goede zorg voor de kinderen want die zijn nog altijd de toekomst.

groetjes Ramona

quote:
Het word eens tijd dat de verheid inziet dat je op veel dingen kunt bezuinigen maar niet op goede zorg voor de kinderen want die zijn nog altijd de toekomst.

groetjes Ramona

En daar heb ík nou niets meer aan toe te voegen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

to Mriek

trug!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker