nou hoe het dan verder moet?
misschien moet jeugdzorg zorgen voor verbetering, geen mensen aannemen die er EIGENLIJK niet toe bevoegd zijn.
want zoals ze zelf bij jeugdzorg zeiden: je wordt aangenomen en krijgt meteen gezinnen toegewezen en DAN volg je tegelijkertijd een interne opleiding.
hier is geen excuus voor, dit kan gewoon niet.
als ze dat al zouden verbeteren zouden ze een heel eind zijn.
en waarom? omdat ik erom durf te wedden dat 9 van de 10 ONEERLIJKE uithuisplaatsingen zijn gebeurd door mensen die zijn aangenomen die alleen maar een communicatie of toerisme opleiding hebben . dus de mensen die er niet echt goed voor geleerd hebben.
je gaat toch ook niet een tandarts een hersen operatie laten doen?
en ik vind dit geen appels met peren vergelijken hoor,
want iemand die toerisme heeft geleerd en die dan gewoon bij jeugdzorg kan werken zonder verdere diploma’s “want die halen ze intern wel” dat vind ik te ver gaan.
kunnen ze net zo goed vrijwilligers zonder opleiding daar laten werken, komt in feite op hetzelfde neer.
En wat voor werk jij doet is toch anders dan alleen jeugdzorg? jij werkt toch voor de kinderbescherming?
de naam zegt het al, ik neem aan dat die wel vaker nadenken voordat ze een kind uit hun vertrouwde omgeving weghalen, en als ik jou een beetje ken (zover dat kan op internet) geloof ik niet dat jij uit vermoeden alleen al een kind zou weg laten halen. daar ben je te goed voor.