Wat heftig dat je 5 miskramen hebt gehad. Hoelang je ook zwanger bent het blijft altijd verschrikkelijk, maar na 20 weken lijkt me zeker heel heftig. Heb je inmiddels al wel kinderen of niet?
Ik heb idd 2 weken geleden het ziekenhuis gebeld en de situatie uitgelegd. Toen gaven ze aan dat ze normaal bij een hysteroscopie een afspraak plannen aan de hand van je menstruatie. Je moet dan direct bellen als je je ongesteldheid hebt. Maar na mijn curretages kan mijn cyclus dus erg van slag zijn, dus plannen ze gewoon 4 weken na de curretage. Of je dan ongesteld moet worden of niet.
In mijn situatie raade ze aan om 1 dag voor de hysteroscopie een vroege test te doen. Je hebt testen die je al 4 dagen voor de verwachte menstruatie kunt doen. Maar goed daar houd ik zelf helemaal niet van, want ondanks dat ze zeggen dat deze betrouwbaar zijn hoor je ook wel eens andere verhalen. Het kan dus best zo zijn dat je zwanger bent, maar nog niet genoeg HCG hormoon hebt.
Dit risico willen we niet nemen, dus toch maar besloten het weer even beschermd te doen tot na de hysteroscopie.
Groetjes,
Sandra