Hysteroscopie

Zoals jullie weten heb ik 2 curretages ondergaan. De 2e was nodig, omdat ze de eerste keer niet alles verwijderd hadden. Nu was ik afgelopen vrijdag op nacontrole en dacht nu ben ik er eindelijk helemaal van af. Maar helaas is dat nog niet zo. Doordat er nog resten waren en een 2e curretage nodig was is er kans op verklevingen in mijn baarmoeder. Om dit na te kijken moet er een hysteroscopie gemaakt worden. Dit betekend dat ze met een klein cameraatje mijn baarmoeder binnen gaan om te kijken of ik verklevingen heb. Als dit zo is dan moet er een afspraak gemaakt worden deze verklevingen weg te halen. Pff ik dacht echt dat ik nu wel klaar was met alles. Begrijp me niet verkeerd, want ik vind het heel goed dat ze dit nakijken. Volgens de gynacoloog wordt dit niet door ieder ziekenhuis gedaan. Maar als ze het niet nakijken en ik heb wel verklevingen dan is de kans op een zwangerschap bijna nihil. Dus ja ik ben er blij mee dat ze het gaan doen, maar het is meer dat ik dit niet had verwacht en er nu toch weer iets gedaan moet worden. De hysteroscopie wordt ook pas over 4 weken gedaan. Dit doen ze standaard 10 weken na de 2e curretage.

Aangezien ik hier verder niet bekend mee ben vroeg ik me af of jullie hier ervaring mee hebben en of het een pijnlijke ingreep is? Ik mag 2 uur voordat ze dit gaan doen niet eten en drinken. De avond voor de ingreep moet ik 2 naproxen innemen en ook 2 uur voor de ingreep. Ik mag ook niet zelf terugrijden ivm de medicatie en de pijnen. Hij gaf aan dat je wee achtige krampen hebt na de ingreep.

Groetjes,
Sandra

Hey meid,
Ben er niet bekend mee. Wat een toestand allemaal. Idd harstikke goed dat ze het onderzoek doen. Maar wat een nasleep allemaal zeg…vind het wel behoorlijk ingrijpend hoor…je kan het zo maar steeds niet afsluiten en verder gaan…

Misschien een hele persoonlijke vraag en je hoeft hem niet te beantwoorden hoor, maar heb je geen angst (naast dat het het natuurlijk heel graag wil) voor een volgende zwangerschap? Mss ben je daar nog helemaal niet mee bezig (in je hoofd)

Sterkte hiermee, wanneer heb je het onderzoek?

He jeetje Sandra wat vervelend. Ben er inderdaad zelf ook niet bekend mee, maar wel heel veel sterkte gewenst meid.

Groetjes,

Michèle

Ook ik ben er niet bekend mee, maar het is inderdaad wel een toestand!
Fijn dat ze het doen, maar ik snp dat je er nu ook wel eens ‘van af wilt zijn’ en gewoon verder wilt gaan.

Ik hoop dat je er niet al te zenuwachtig voor bent, en dat alles goed is!!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi Sandra,

Helaas ik heb hier ook geen ervaring mee. Wil je wel veel sterkte wensen en hoop idd voor je dat je er dan eindelijk vanaf ben.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Gaat maar door hè? Goede zaak dat ze zeker van alles willen zijn, maar je kan niet echt verder zo lijkt me. Heb er geen ervaring mee, maar heel veel sterkte. Denk aan je.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Pff en nog is het niet afgelopen. Ook hier geen ervaringen maar wil je wel sterkte wensen.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Bedankt voor jullie lieve reacties. Heb is idd dubbel. Natuurlijk overheerst het gevoel dat het heel goed is dat ze het nakijken. Maar ja aan de andere kant wil je het een keer afsluiten en alles gehad hebben. Het positieve is wel dat ik niet hoef te wachten met zwanger worden tot na deze ingreep. Als ik zwanger ben moet ik afbellen. Maar ja soms ben je zwanger en kan je nog geen test doen, dus vraag me af hoe ze daarmee omgaan. Laten we dus hopen dat ik zwanger ben al verwacht ik zelf niet dat het zo snel gaat.

Saro, ik vind het niet erg dat je deze vraag stelt. Je mag eerlijk weten dat ik verwacht niet meer van een zwangerschap te kunnen genieten. Ik ga er echt wel heel erg mijn best voor doen om tijdens een zwangerschap positief te blijven en niet te veel aan een miskraam te denken. Maar ja na 3 miskramen verwacht ik niet dat dit makkelijk zal zijn. Maar goed volgens mij durf ik nu ook pas na 3 maanden te testen ofzo.

Groetjes,
Sandra

Ik hoop met je mee dat je misschien toch al zwanger bent en dat heel die ingreep niet eens nodig is! Maar goed, ik snap ook heel goed dat je er niet vanuit gaat.

In het geval je nog niet zwanger bent, is het toch wel heel fijn dat ze alles nog even goed nakijken en evt. verklevingen oplossen.

En dan daarna… kun je het echt achter je laten. Wel vreemd dat ze je nu pas vertelden dat dat de procedure is. Lijkt me wel fijner om het wat verder van tevoren te weten dat er waarschijnlijk nog een ingreep aankomt. Wat dat betreft blijft het een raar geregeld zooitje, een beetje hak op de tak. Goed dat ze het doen, niet goed gecommuniceerd.

Veel sterkte!

Liefs

Moedig van je, dat julli eweer proberen zwanger te worden!
Ik snap wel dat je het graag wilt, maar er misschien ook wel een beetje bang voor bent. Daarnaast zou ik het helemaal niet gek vinden als je het heel zwaar zou hebben de eerste weken (mocht je weer zwanger worden, en dat hoop ik van harte!!!), maar des te knapper dat je zo probeerd er wel voor te gaan, en er toch van wil gaan genieten, ondanks dat het heel moeilijk wordt.

Je bent echt heel sterk en moedig!
En ik gun het je zo dat je nu (onbezorgd) zwanger kunt zijn en dat Tim er een gezond broertje of zusje bij krijgt. Wij duimen voor jullie

Liefs en een knuffel Anne en Seth

Sluit me bij anne aan… Je bent een sterke moeder, heb bewondering voor je!

Ben ik het ook helemaal mee eens.

Duim voor je,

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Jullie zijn echt zo lief.

We zijn momenteel niet heel erg met zwanger worden bezig. We hopen wel dat ik snel weer zwanger zal zijn. Maar aangezien we de afgelopen maanden zoveel hebben meegemaakt hebben we zoiets van we zien wel wanneer het lukt. Het wordt sowieso wat lastiger, omdat door een curetage je cyclus helemaal van slag kan zijn. Dat blijkt ook wel weer, want ik ben het 2 weken na de curetage weer geworden ( en dat is snel, want je cyclus kan ook na 2 maanden pas weer op gang zijn). Maar nu had ik het theoretisch gezien afgelopen vrijdag moeten worden. Toen was het 4 weken geleden, maar ja er kan zo maar meer tijd tussen zitten. Testen doe ik dus voorlopig nog even niet.

Groetjes,
Sandra

Ben vanmiddag helaas ongesteld geworden. Postitieve is wel dat het 4 weken en 3 dagen na de vorige keer was. Dat is dus wel heel netjes. Maar goed als ik verder ga rekenen moet ik precies een paar dagen na de hysteroscopie ongesteld worden. Het kan dus zijn dat ik op de dag van de hysteroscopie zwanger ben zonder het te weten. Weet niet of het raar is daarover te bellen, wat zouden jullie doen?

Groetjes,
Sandra

@ Sandra
Nee hoor dat is helemaal niet raar! Gewoon bellen als je dat gerust stelt! Ik denk niet dat ik ooit als verpleegkundige tijdens mijn werk heb gedacht wat een gekke vraag, terwijl ik toch wel wat vreemde dingen heb gezien!

Tuurlijk niet, gewoon bellen!!
Zeker als het voor jou geruststellend is!

Echt doen hè!

Liefs, Anne

Gewoon bellen!!

Liefs

Er bestaan geen rare vragen meis… denk dat ze die vraag nl heel vaak krijgen. En … je kan beter zekerheid hebben dan door die hysteroscopie weer een tegenvaller te krijgen… DENK AAN JE!

Ik zeg ook: bellen!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

bellen!

liefs