Zoals jullie weten heb ik 2 curretages ondergaan. De 2e was nodig, omdat ze de eerste keer niet alles verwijderd hadden. Nu was ik afgelopen vrijdag op nacontrole en dacht nu ben ik er eindelijk helemaal van af. Maar helaas is dat nog niet zo. Doordat er nog resten waren en een 2e curretage nodig was is er kans op verklevingen in mijn baarmoeder. Om dit na te kijken moet er een hysteroscopie gemaakt worden. Dit betekend dat ze met een klein cameraatje mijn baarmoeder binnen gaan om te kijken of ik verklevingen heb. Als dit zo is dan moet er een afspraak gemaakt worden deze verklevingen weg te halen. Pff ik dacht echt dat ik nu wel klaar was met alles. Begrijp me niet verkeerd, want ik vind het heel goed dat ze dit nakijken. Volgens de gynacoloog wordt dit niet door ieder ziekenhuis gedaan. Maar als ze het niet nakijken en ik heb wel verklevingen dan is de kans op een zwangerschap bijna nihil. Dus ja ik ben er blij mee dat ze het gaan doen, maar het is meer dat ik dit niet had verwacht en er nu toch weer iets gedaan moet worden. De hysteroscopie wordt ook pas over 4 weken gedaan. Dit doen ze standaard 10 weken na de 2e curretage.
Aangezien ik hier verder niet bekend mee ben vroeg ik me af of jullie hier ervaring mee hebben en of het een pijnlijke ingreep is? Ik mag 2 uur voordat ze dit gaan doen niet eten en drinken. De avond voor de ingreep moet ik 2 naproxen innemen en ook 2 uur voor de ingreep. Ik mag ook niet zelf terugrijden ivm de medicatie en de pijnen. Hij gaf aan dat je wee achtige krampen hebt na de ingreep.
Groetjes,
Sandra