Hydrofiele washandjes/doekjes

Hoelang gebruiken (of gebruikten) jullie de hydrofiele washandjes en handdoekjes?
Ik vind de washandjes voor nu nog wel best fijn wassen maar die doeken om af te drogen vind ik irritant nu hij al zo groot is geworden…
vandaar mijn vraag hoe zit dit bij jullie?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik gebruik ze allebei nog.
Vindt het ideaal ze nemen goed vocht op, en mijn wasmachine raakt niet zo snel vol. Ideaal dus naar mijn mening
Maar anders stop je ze ergens achter in de kast

ja ze nemen wel goed vocht op mar ik vind ze zo klein! vergeleken bij een warme badhanddoek voor volwassenen dan ahhaha.
Ik heb nu dus een badstoffen poncho die ik hem na het badderen aandoe, en ondertussen droog ik dan met zo’n hydrofiele doek zijn lijfje verder af.
maar vind het wel kleine doeken, als ze nou zo groot waren als onze handdoeken… het feit is idd wel dat ze goed en misschien zelfs wel beter vocht opnemen dan een handdoek die wij gebruiken

Ik gebruik ze ook nog!
En blijf ze denk nog wel even gebruiken.
Ik vind een badhanddoek zo stug en hard voor een baby (Seth heeft wel een beetje een gevoelige huid)

Washandjes gebruik ik bijna nooit, maar als ik er 1 gebruik, dan de hydrofiele.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

@Lalala: maar hoe was jij hem dan zonder washand?

Onder de douche soppen we samen.
Hij een beetje sop op zijn hand en hij doet zelf zijn buik, en ik doen met mijn handen de rest.
Ik gebruik zelf eigenlijk ook nooit een washand…
Is net wat je gewend bent denk ik

Liefs, Anne

Grappig ieder zijn gewoonte.
Ik gebruik zo’n 2-4 washandjes per dag voor Jony.
S’morgens was ik haar gezicht en billen ermee aan de wastafel
S’middags haar gezicht en handjes voor ze naar bed gaat.
En s’avonds weer als ze naar bed gaat.
Inderdaad de handdoeken zijn niet zo groot gebruik bij het douchen meestal ook 2 stuks.
Vindt ze ideaal!

Hier al een paar maanden een gewone heerlijk groot badlaken waar hij helemaal in kan

ik heb de luiers en washandjes al doorggeven

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Wij gebruiken de hydrofiele washandjes en handdoeken nog steeds. Ze absorberen goed en zijn zacht voor z’n huid; gewone handdoeken kunnen zo hard zijn.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik gebruik ze al maanden niet meer. Ik heb van de IKEA zo’n grote badcape met capuchon en daar wikkel ik Eef in. Dan zo hup de commode op. Ik was haar lijfje ook allang niet meer met een washandje, maar gewoon met mijn handen. Ik gebruik van die wasgel waarmee je lijfje en haartjes kunt doen. Dat pomp ik op mijn handen en wassen maar. Zeker nu ze zo’n rode billetjes heeft gebruik ik mijn handen. Daarmee kan ik ook zacht haar liesjes wassen. Zelf gebruikt ze ook haar handjes en wast ze zelf haar haartjes op haar manier dan!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Ik gebruikt ze al heel lang niet meer… ik denk tot Noah een maand of 6 was… vondt het echt ondingen… veel te klein… nu gewone handdoeken

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Wij gebruiken ze ook al heel lang niet meer. Na het douchen krijgt hij een handdoek omgeslagen, even het meeste water er af drogen en dan hup badjasje aan en spelen maar (in een lekkere warme kamer). Dan droogt hij verder aan de lucht op. Met het aankleden droog ik nog even zijn liesjes en zijn knieholtes af en klaar is ie

We gebruiken voor hem de gewone washandjes, maar dan alleen na iedere maaltijd en als hij bijv. voor het eten erg vieze handjes heeft en we vergeten zijn zijn handjes te wassen. Met het douchen geen washandjes voor hem, heeft ie een hekel aan. En echt vies zijn zijn billen toch niet door het gebruik van de billendoekjes. Dus zo lang het douchen nog zonder washandjes kan…

Waar we de hydrofiele doeken nog wel voor gebruiken is op het aankleedkussen over de hoes heen. Als er dan een vlekje of wat zand opkomt, hoeft niet de hele hoes er af.

Ja, die doeken zijn inderdaad wel ideaal voor op het waskussen. Nu met die overvolle poepluiers van Eva is het hoesje heel snel vies. Dan is een hydrofiel wel handig! Wij gebruiken 's ochtends trouwens altijd de Zwitsal washandjes: i-de-aal zijn die! Ze is zo schoon dan! Ik heb laatst die van ETOS geprobeerd, die zijn nieuw, maar die stinken naar ziekenhuis. Bleeh!

Ik heb gewoon geen hoes meer over het aankleedkussen
Werd er helemaal gek van dat hij elke dag vies was, dus nu maar geen meer.
Seth heeft er toch geen last van.

Lief, Anne

Wij gebruiken de hydrofieldoeken inderdaad op het aankleedkussen, voor als er wordt ‘gemorst’ met de poepluiers! Verder droog ik er Nora’s edele delen en okseltjes mee af, het is zachter dan een gewone handdoek en haar huid is daar zo dun, dus ik heb dan een doek erbij, het grote afdroogwerk gaat met van die handdoekcape dingen, das heel handig!

Washandjes gebruiken we al heel lang niet meer, inzepen doen we met de handen, doet ze tegenwoordig ook gedeeltelijk zelf.

liefs

Hier gebruiken we nog steeds hydrofiele luiers en handdoekjes. Zijn lekker zacht en zoals coramora al zegt ze nemen niet veel ruimte in de wasmachine en ze zijn snel droog.
Heb trouwens ook nog nooit een handdoek geprobeerd alleen op vakantie is het in bad en dan de badjas aan en in de caravan is hij helemaal droog en kan hij zo de pyama aan en op bed.

hier wel de washandjes nog wel maar de handdoeken niet meer. Ha ha ha overigens draai ik me haar altijd in een handddoek na het douchen en van de week wilde morgen ook zo’n tulband alleen was ik alleen dus geen foto van. Komt de volgende keer wel maar ze zag er heel wij uit

Groetjes,

Michèle

Ik gebruik de hydrofiele handdoeken nog wel altijd om af te drogen, maar de washandjes niet meer. Ik was hem met een gewoon washandje en Tim krijgt wat sop op zijn handje zodat hij zelf ook mee kan helpen insoppen.

Groetjes,
Sandra

@Rainbow: jij bedoeld een badstoffen poncho dus
die heb ik ook voor rico, zijn echt heel fijn!
idd die hydrofiele doeken zijn fijn voor op het aankleedkussen. anders wordt de hoes eronder meteen zo nat en dat schiet ook niet op

@Michele, ik wil Morgan graag met de tulband zien! Lief!

@Inge, ik bedoel eigen een handdoek waar een mutsje aan zit. Het zijn drie flappen die je dan om kunt vouwen. Geen poncho, maar echt een vouwdoek. Zoals een babydoek, alleen dan veel groter. Die hangen bij de IKEA o.a. en ze zijn ideaal.