Ik had mijn broertje half half beloofd niet meer te posten over hem maar ik moet ff mijn ei kwijt hoor. Zelf hij snapt dat nu wel. Hij is vandaag 1 april en nee het is geen grap na 6 maanden gedwongen opname zo op straat gezet door parnassia. Zes maanden geleden ging het volgens zijn vader helemaal fout en is hij gedwongen opgenomen. Hij weigerde medicatie en ging van kwaad tot erger. Er is uiteindelijk een gedwongen depot geweest, dit betekend in de volksmond platspuiten, en daarna ging het wel wat beter. Hij is voor de rechter geweest want dat moet bij een tbs opname (voor de leken tbs komt ook voor bij niet zware misdrijven en zo) en de rechter besliste dat hij minimaal 6 maanden moest blijven met eigenlijk de bedoeling dat ze dan vanuit daar een begeleid woonproject zouden regelen voor hem. Wat ze vanuit de zorginstelling er alleen niet bijvertelde was dat zijn onderhoudsdosis van 10mg te laag was en dat hij eigenlijk 20 moest slikken want dan zou hij ook beter behandelbaar zijn. Dit vertelde ze hem pas toen hij afgewezen was voor de kamer die vrijgekomen was. Ze vertelde hem en mijn moeder alleen maar dat hij lastig was en dat hij 1-4 (vandaag dus) op straat zou staan. Want hij was ook uitbehandeld. Alleen als hij naar 20 mg ging mocht ie blijven en konden ze hem behandelen. Dus mijn broertje stemde in. Alleen wilde ze hem ineens die 20 mg in depots gaan geven. Met andere woorden hij moest volledig gedrogeerd door het leven gaan en zij wilde geen last van hem hebben. Dat wilde hij natuurlijk niet dus daar stond ie vanmiddag om 15.00. Goddank mag hij een week bij zijn vader blijven en moet hij als de sodemieter zelf op zoek naar een kamer. We zijn nu bezig met antikraak en hopen dat daar iets is. Maar ik wordt zo kwaad als ik me bedenk dat ze hem 6 maanden hebben voorgelogen, niet behandeld en alleen maar plat hebben willen spuiten en dan op straat gooien als een stuk vuil. en mijn ma zei al maar dan staat ie hier onder 6 maanden weer. Oh ja zei zijn arts das heel goed mogelijk en dan is ie gewoon weer welkom. Echt wij zijn nog niet klaar met ze. Geloof me dit krijgt een staartje. Het is dat er te veel onschuldige slachtoffers vallen maar je zou er een bom in willen gooien. Kan wel janken weten jullie. Ik hoop dat hij snel wat vind en dat ie eindelijk tot rust kan gaan komen nu. En hopen dat ie zijn medicijnen blijft nemen natuurlijk. Ben al blij dat ie niet op straat zwerft. Mocht iemand in de omgeving van Den Haag wat weten. Hij moet eigenlijk een klein flatje hebben tegen een goedkope prijs want als hij een bemoeizuchtige hospita heeft wordt ie gek en met meer dan 4 personen in een ruimte kan hij op het moment nog niet zijn.
Groetjes,
Michèle