#$%^#@ hulpverlening

@ Simzoe en Marmama mijn moeder gaat zo ie zo contact opnemen met een advcocaat om te kijken wat zijn rechten zijn. Want ze wil weten waar hij staat, hun geloofd ze niet meer. En dat bij TBS dat gebeurd snap ik want daar zitten echt zieke mensen die overal toe in staat zijn, maar veel mensen die een IBS zijn merendeel weer normaal en rustig als ze weg gaan anders laat de rechter ze niet gaan. Maar we zoeken alles uit nu.

@ Inge als ze dat echt zo uitgelegd hebben is dat knap fout want dan kunnen ze nog wel eens de verkeerde diagnose gesteld hebben ook. Mijn broertje veranderd echt niet van persoon maar je kan hem wel helemaal terug zien trekken in zichzelf. Alsof hij naar een andere wereld gaat of als het hem te veel wordt dan is hij heel snel geirriteerd maar in beide gevallen dezelfde persoon. Maar over het algemeen worden deze twee vaak verward ook in films en series op tv en zo blijft er een verkeerd beeld bestaan.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 02 Apr 2011 20:28:38

jaa precies dat bedoel ik, maar die jongen over wie ik het had had dat ook wel hoor dat hij zich helemaal in zichzelf kon keren
dan liep hij rondjes in de tuin continue met zn handen achter zijn rug en lachte hij en praatte hijin zichzelf.
was wel apart eigenlijk…

Inderdaad ik dacht ook al; zal toch zeker IBS zijn?! In Bewaring Stelling, das een gedwongen opname en inderdaad bepaalt de rechter dan of iemand al dan niet opgenomen dient te blijven.
Enne, depot betekent niet perse platspuiten hoor. Een depot betekent gewoon dat iemand medicatie per injectie toegediend krijgt, dat kan vrijwillig of onvrijwillig zijn. En een depot is een soort opslag van medicatie ( dus een flinke dosering die vaak in de spier wordt ingespoten) die heel gelijkmatig aan het bloed wordt afgegeven.
Platspuiten is iets anders; als iemand veel sederende ( rustgevende medicatie) krijgt.
Ik moet zeggen; ik werk zelf in de GGZ ( omgeving Rotterdam) dus ik weet wel een beetje hoe het werkt.
Ik vind het schrijnend voor jouw broertje dat het zo gelopen is en ik wens hem het beste!!!

ja maar weet je wat het is…Een IBS duurt drie weken maar mag binnen die drie weken met nog eens drie weken verlengd worden.
maar bij een RM b.v. die duurt minstens een half jaar en maximaal een jaar.
die kun je zelf ook aanvragen trouwens! mensen met schizofreni die op straat zwerven bv. (wat dus kan gebeuren als hij niks anders krijgt) krijgt in 99 procent van de gevallen altijd een RM op eigen verzoek! misschien is dat wel iets om over na te denken?

@ Christa klopt van dat depot maar bij hem was het echt platspuiten want zoals ze tegen mijn moeder al zeiden dan hebben we geen last van hem en die dosis wilde ze zo hoog mogelijk houden. Op zich is met een depot niks mis maar bij hun nu even wel.

@ Inge we hebben alles al geprobeerd maar ze willen hem niet houden, zoals ze zelf zeggen ze vinden hem lastig en vervelend en hij is uitbehandeld tenzij hij die 20 mg neemt maar als hij daarmee instemt zoals hij gedaan heeft mag hij ook niet blijven want hij heeft dan ineens te laat beslist.

Groetjes,

Michèle

Maar wie bepaald dat dan? het ggz? of de rechter? want bij een RM bepaald de rechter en niet de hulpverlener

Inge wat is een RM??

Groetjes,

Michèle

Een RM is een Rechterlijke Machtiging.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Maar die had al beslist dat hij tot 1-4 daar kon blijven, met dus de bedoeling dat ze wat gevonden hadden, maar mijn broertje wil daar nu niet eens meer blijven.

Groetjes,

Michèle

overplaatsing aanvragen.
een RM is idd een Rechtelijke machtiging. die kunnen zowel hulpverleners als de hulpvrager ZELF aanvragen.
als hij dit vrijwillig laat doen en zegt dat hij het nodig heeft toont hij goede wil, maar dan wel met een overplaatsing. je hebt altijd zelf de keus om overplaatsing aan te vragen!

Ja alleen heb je in den haag niet zoveel keuze kwa overplaatsing, das het probleem. hij is min of meer aangewezen op die lui waar hij al die tijd gezeten heeft.

Groetjes,

Michèle

en omgeving den haag?

Ja dan ga je hem dus nog meer afzonderen ook want dan zit ie in de middel on nowere en dat moet ie ook niet hebben nu.

Groetjes,

Michèle

nouja michele je kunt het ook anders bekijken; en het is tijdelijk en het is OMGEVING den haag, het is niet zo dat hij in zuid limburg zit.
je bent er zo als het moet.en je kunt hem altijd opzoeken. ik snap dat dat moeilijk is maar ik denk dat je weinig keus hebt, want hij wil niet terug daarheen maar bij familie kan ook niet.
je hebt dan of de optie om overplaatsing aan te vragen of begeleid wonen misschien, ik bedoel iemand met een geestelijke “aandoening” of dat nou borderline, adhd of schizofrenie is die komen in aanmerking daarvoor als ze niet voor zichzelf kunnen zorgen. en stel hij kan tot die tijd…tot er plaats is bij de BZW bij familie wonen zou dat heel fijn zijn, kan dat niet? dan heb je vrij weinig keus dan een RM of een IBS met verlenging. Heb toch wel een tijd in dat wereldje gezeten. en betwijfel of er meer is aan keuze dan dat… kan goed wel zo zijn hoor. maar niet dat ik weet. dit is wat ik kan vertellen vanuit mijn “kennis” zeg maar.

Gewijzigd door - MamavanRico op 03 Apr 2011 09:11:38

Snap je helemaal Inge maar als zij hm er toch uit gooien terwijl de rechter eigenlijk 6 maanden daarvoor opdracht gegeven heeft een woning te zoeken en zij alles zo draaien dat ze in hun recht staan, denk je dan dat ze hier aan mee gaan werken?? Parnassia Den haag staat al in onderzoek van de gemeente omdat ze hun subsidies gebruiken om hoge bonussen aan hun top te betalen. Mijn broertje heeft overal mee ingestemd behalve dat depot en ze gooien hem er zo uit. De rechterlijke uitspraak is nu al niet uitevoerd dus waarom zouden we dan deze moeite nog doen?? Hij zit nu bij zijn vader en we zijn nu aan het proberen snel en kamer te vinden. Vergeet niet mijn broertje vertrouwd niemand meer op dat punt.

Groetjes,

Michèle