Huilend in slaap vallen

Hoi,

Ik zit eigenlijk wel met een probleem.
Ik kan er niet tegen als Aaron lang huilt als hij in bed ligt, ga altijd snel kijken en zijn speentje teruggeven.
als ik dan weer even weg ben begint hij weer te huilen en dus gan ik weer terug.
Ik neem hem savonds geregeld terug mee naar beneden omdat hij gewoon in paniek is en helemaal trilt in bedje.
Kan het zijn dat hij bang is in zijn kamertje )hij kijkt naar een wit plafond en witte muren…dus niks fel gekleurd ofzo .
Als hij dan beneden is geweest gaat het mestal wel goed…soms nog een huiljte…dan even speen en dan valt hij wel weg.
Ook overdag vind ik het moeilijk om hem te laten huilen…als ik zie dat de babyfon in de rode lichtjes terecht komt vind ik het zielig dat hij zo huilt.
Er zijn moeders die zeggen…lekker laten huilen maar dat vind ik dus moeilijk.

Iemand een tip voor mij

Groetjes Danielle

Je kindje laten huilen is en blijft moeilijk… vandaag hier nl ook weer pittig. Hij begon me dan toch te huilen toen ik hem op bed legde. Weet dat of hij in een sprongetje zit of hij er elk moment in kan tuimelen dus probeer hem dan zelf de tijd te geven dat hij zijn prikkels weg kan huilen (zie het dan soort als communicatie want dit is het enigste wat ze dan kunnen) maar het blijft pittig. en ik kan zo mee gaan doen… ondanks dat het de laatste tijd heel erg goed gaat ben ik altijd nog bang voor terugval… Kreeg hem vanmiddag dus ook niet rustig zonder de fles en ach het was nog half uurtje dus… toch gegeven!

Maar dé tip die hier heeft geholpen is als eerste die babyfoon de deur uit (haha is hier echt miskoop geweest want … ik liep ervan op mijn tenen)! En ik weet het danielle het breekt je hart maar er zijn heel veel babys die zich in slaap moeten huilen… en dan lijkt het net of ze bekneld liggen oid zo’n geluid komt eruit… maar het is voor hun het enigste om de dag na te lopen en alles te verwerken… Zolang jij hem er blijft uithalen (en dat duurt echt wel een week voor hij dit accepteerd dat je het niet doe) blijft het mis. Want hij krijgt dan opnieuw prikkels etc. En op deze leeftijd weten ze echt wel wat ze moeten doen om hun zin te krijgen!

Aaron is ook erg gevoelig voor prikkels toch? Wat ik na een drukke dag vaak doe is hem in het wipstoeltje zetten en geen of één knuffel in zijn hand zodat hij tijd heeft om rustig te worden… !

Bedoel het alleen als meedenken hoor … dus niet boos worden want ik snap je heel goed… maar het is echt het beste om hem minimaal half uur te laten huilen/krijsen (en dat zal niet iedereen met mij eens zijn… maar hij ligt niet in het water)

Ik ben het met je eens mini-boy! Sommige kinderen hebben het gewoon nodig om zich in slaap te huilen, hoewel het natuurlijk geen leuk gehoor is, dat begrijp ik helemaal!
Als je weet dat er niets aan de hand is zoals pijn/vieze luier/koorts ofzo, hoef je niet terug, hij gaat daar denk ik op rekenen. Ik zelf heb de ervaring niet in heel erge mate, alleen toen Jack echt heel jong was ( enkele weken) huilde hij wel eens even voor het in slaap vallen. Maar nu hij 13 maanden is, ligt ie vaak nog een tijdje te kletsen/geluiden te maken voor hij in slaap valt. Prima, slaap kun je niet dwingen, en kleine kinderen verwerken de dag net voor het in slaap vallen en tijdens de slaap.
Maar: doe waar jij je goed bij voelt. Je hoeft niet gelijk een half uur weg te blijven, maar dat kun je opbouwen. Succes meid!

Groetjes van Christa

Morgan had altijd een huiluurtje. Meestal rond 5 uur. Echt een uur lang brullen, niks was goed en ze was totaal ontroostbaar. En na een uur zuchte ze alsof ze een alst kwijt was en ging de zon weer schijnen. Ze had het nodig. Nu heeft het een paar keer per dag zo;n min of 5 en dan is ze het ook kwijt. Alleen na de kerst was het en sprongetje en drukke dagen en groeispurt, dus alles tegelijk en heeft ze twee uur gebruld. Ik doe nu ook de babyfoon zachtjes. Ik heb een camera dus ik heb hem wel aan staan, maar ik spring niet meer meteen met alles op. Ik laat haar maar brullen dan want als ik haar troost maakt het het alleen maar erger. Wat min-boy al zegt het zijn prikkels en die moeten verwerkt worden. Laatst had ze het om 4 uur 's morgens, iets minder maar ja ook maar later huilen. 15 min later sliep ze weer rustig.

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Michele: wat is een ‘alst’? “Ze huilde alsof ze een alst kwijt was.” Is dat Haags?

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Een last Mriek, en nee das niet haags das een moeder die haar bed in moet omdat de wekker gewoon te vroeg gaat en zij het weer te druk heeft op de zaak

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

HAHA! Ik dacht serieus dat het iets was, had niet door het dat ‘last’ moest zijn. Dussss…zou dat ook komen doordat deze moeder vandaag heel hard heeft gewerkt en nodig naar bed moet om morgen weer lekker aan de arbeid te moeten?

Hahaha, naar bed Mriek! Ik had wel meteen door dat het LAST moest zijn, maar ik heb dan ook net verkwikkend gedoucht!

Groetjes Rainbow, trotse mama

[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Ha ha ha nou deze mamma zit na een hele nacht slapen, ja ja dames ze heeft het weer gedaan, fris en fruitig op kantoor.

Groetjes,

Michèle

Oh wat lekker he Michele ?? Ze heeft het dus onder de knie ? Hoe laat wordt ze wakker of moet je haar wakker maken ? Heerlijk he als je weer nachtrust hebt ? Ik mag maandag weer beginnen met werken dus ben benieuwd. Geniet lekker van je nachtrust.
Liefs Natasja
PS werk ze

[/url]

heey heey

ik vind het ook moeilijk om hem te laten huilen daarom ga ik meestal wel even kijken en hou het heel saai voor hem eventueel een aai over ze bol speentje erin en loop weer weg als die meteen gaat huilen als je wegloopt kan het gewoon een vraag om aandacht zijn ik heb van disney een mobiel met muziek die ook een show op het plavond schijnt die zet ik aan en hij gaat op een gegeven moment zelf huilen als die wilt dat ie uitgaat sinds dat we die hebben weet ie meteen als die aan gaat moet ik slapen doe hem dan ook alleen aan bij de slaapjes die echt nodig zijn en een lampje op de gang laten branden helpt ook vaak mijn mannetje huilt op een hele dag misschien maar een kwartiertje totaal dus misschien heb ik ook gewoon heel mazzel weet het niet maar heb hem nog nooit huilend in slaap laten vallen wel 5minuten laten huilen dan loop ik er heen geef hem een aai en speentje en valt ie tevreden in slaap haal hem nooit uit bedje troost hem in bed
je moet je eigen gevoel volgen als jij het zielig vind hem te laten huilen moet je het gewoon niet doen maar probeer hem in zijn bed of in ieder geval in zijn kamer te houden en zoek een goede overgang van wakker naar slapen heeft ons erg geholpen

wen

Nou het is vallen en opstaan Natasja. Ik ga er nog niet 100% van uit dat de 5e er af is. Want het is de ene nacht wel en de andere niet, maar ik zeg ook tegen haar (weet neit of het indruk maakt) dat als ze honger heeft ze een fles krijgt maar dat als ze lekker door wil slapen het ook goed is. En ik ga ook met deze houding slapen. Komt ze is het goed komt ze niet is het beter.

Enne sterkte maandag. Ik moet zeggen ik was er echt aan toe weer wat te gaan doen.

Groetjes,

Michèle

Fijn Michele! Wat heerlijk dat ze het nu zo regelmatig al doet, die paar keren dat ze dan wél komt zijn dan een stuk minder erg (al vond je het nooit zo erg volgens mij). Geniet er maar lekker van!

Enne Rainbow, ik heb vanochtend weer heerlijk verkwikkend gedoucht en had nu wel in één keer door dat het ‘last’ moest zijn. Dus douchen helpt zeker!

Ha ha ha douchen helpt niet altijd want ik zat ook na het douchen te typen.

Nee ik vind/ vond het niet zo erg omdat ze heel makkelijk weer slaapt en ze lag dan weer even als echt baby tegen me aan gekruld. Maar het doorslapen bevalt ook hoor. Ik ben gelukkig wel minder moe, maar ik slik nu al een week vit B 12.

Groetjes,

Michèle

Hoi meiden,

Ben vandaag voor het eerst op het forum. Leuk om al jullie verhalen te lezen en herkenning te vinden. Mijn zoontje is op dit moment 8 weken en herken het moeilijk in slaap komen erg goed. Mijn zoontje heeft ook altijd moeite met inslaap komen en dit gaat altijd gepaard met huilen. Probeer steeds 10 minuten aan te houden en elke keer als hij stil is dan gaan de 10 minuten voor mij weer opnieuw in. Ik baker hem ook in sinds 3 weken, maar hij blijft bij elke keer slapen huilen. Ik kan hier volgens mij niets aan veranderen. Kan er soms wel erg onrustig van worden… Uiteindelijk valt hij altijd wel in slaap. Hij heeft meestal 1 keer per dag dat hij echt erg overstuur is en achter elkaar door blijft huilen. Dan haal ik hem er op een gegeven moment toch maar uit.

Heeft hij alleen moeite als je hem in bed legt of met nog meer dingen??? Morgan heeft namelijk Kiss gehad en daardoor was ze heel onrustig, maar inbakeren was een hel voor haar omdat dat pijn deed. Zij is inmiddels behandeld en slaapt als een roos.

Groetjes,

Michèle

Misschien heeft hij ook wel iets anders. Want inbakeren helpt vaak voldoende vooral na 3 weken zouden ze een stuk rustiger moeten zijn. Ik ben toen Jurian 8 weken was ook begonnen met inbakeren maar daarnaast zijn we ook nog naar de osteopaat geweest. Deze kijken over er niks bekneld zit etc. De huisarts zal je er niet naartoe sturen, je hebt hier ook geen verwijsbrief voor nodig. Dus als ik jouw was zal ik hem na laten kijken door osteopaat. Misschien is er niks maar dan heb je wel alles gedaan wat je kon…

Op zich werkt het inbakeren wel, maar hij is niet blij als hij erin moet. Hij is heel bewegelijk met zijn armpjes en beentjes. Als hij eenmaal slaapt, dan kan hij lekker een aantal uren door slapen en 's nachts slaapt hij nu meestal redelijk door (laatste voeding tussen 22.00 en 23.00 en dan komt hij weer tussen 05.00 en 07.00) Als we hem wakker maken is hij meestal ook erg vrolijk en lacht ons toe. Al ik hij wel erg ongeduldig. Als hij bijvoorbeeld wil eten en ik heb de fles nog niet klaar of ik laat hem tussen het eten door even boeren dan wordt hij erg driftig.
Wat houdt het KISS syndroom precies in?

De verloskundige heeft het ook over een osteopaat gehad. Mini-boy, wat was voor jou de reden om met inbakeren te beginnen en ook naar een osteopaat te gaan? En heeft het geholpen?

Morgan is doorverwezen naar een fysio en manueel therapeut. Deze hebben haar behandeld omdat ze zo onrustig was. En Kiss is een verschoven werveltje in de nek. Meestal veroorzaakt door zware en of langdurige bevallingen, maar ook supersnelle bevallingen kunnen een oorzaak zijn.

Groetjes,

Michèle

Even een opmerking tussendoor: ik ben verbaasd hoe vaak ik hoor dat mensen hun kindje inbakeren. Ongetwijfeld zullen daar heel goede redenen voor zijn (zoals Juria, die huilde de hele dag toch mini-boy?). Maar als je kindje alleen bij het naar bed gaan huilt, dan hoef je toch niet meteen in te bakeren? Erik was ook heel beweeglijk in het begin met z’n armpjes en beentjes, maar uiteindelijk na wat huilen (soms heeeel hard) sliep hij wel. Inbakeren moet je tenslotte ook weer ontwennen, dus ik zou daar wel voorzichtig mee zijn.

Maar goed, wilde dit even kwijt…