Huilend in slaap vallen

Het wordt volgens mij ook niet altijd aangeraden hoor Mriek, hoewel het weer wel steeds vaker gebeurd. Wat ik zeg Morgan wilde echt niet en ik kan me dat goed voorstellen. Door te krampen en te spasme deed het minder pijn en met bakeren zou ze meer pijn hebben. En ik ben zelf niet zo’n voorstander van inbakeren. Vraag me niet waarom maar het druist tegen mijn gevoel in iemand zijn bewegingsvrijheid af te nemen hoewel in heel goed weet dat het voor somigge baby’s gewoon moet. Ach voor hetzelfde geld krijg ik hierna een baby waar het ook noodzaak bij is en dan zal ik het zeker wel doen. Per slot spoot ik ook insuline in mijn buik en dat geeft psygisch ook een raar gevoel.

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Voordat je mag gaan inbakeren wordt er eerst gekeken wat precies de reden van het vele huilen is. Als er geen medische reden is, heupjes staan goed, kindje spuugt niet overmatig etc dan pas is het mogelijk om te gaan inbakeren. De reden bij ons was dat ons zoontje erg onrustig is en zich zelf wakker houdt, maar wel heel moe is. Na de eerste dagen inbakeren sliep hij ook meer als normaal, ik denk dat hij wat slaap in te halen had. Moet eerlijk zeggen dat ik in eerste instantie ook tegen mijn gevoel in ging, het ziet er namelijk zielig uit. Hij slaapt er alleen wel echt beter en langer door. Wat jij al eerder aangaf mini-boy, ik denk dat het een soort verwerken van de prikkels is en dat hij dat huilen voor het slapen nodig heeft, maar het blijft vervelend je kleintje te horen huilen! Maar ik denk dat sommige baby’s gewoon gevoeliger zijn voor prikkels.

Hoi,

fijn dat er reactie is gekomen op mijn topic!
Maarre…wat is bij jullie laten huilen…is dat een gewoon wah-wah-wah huiltje of een WHAAAAAAWWWW_WHAAAAAAAWWWW huil, want dat is in ons geval tot het bijna verslikken en shalen aan toe.
Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem zo te laten huilen, je wil zelf ook het liefst rustig inslapen en niet “over de rooie” inslapen.

Groetjes, Danielle

Mijn zoontje heeft 2 manieren van huilen als hij in bed ligt om te slapen.

1. Erg huilen, maar je merkt na een minuut of 10 dat het wat minder wordt. Dan is hij even stil en begint dan weer, maar steeds worden de pauzes groter. Kan wel een half uur duren hoor en soms zelfs langer.
  2. Blijven huilen en alleen iets rustiger worden al ik of mijn man er zijn. Maar op een gegeven moment wordt het huilen steeds erger en zieliger. Hij is dan ook helemaal warm. Hij is dan bijna niet meer te stoppen.

Het eerste is nog wel te doen, omdat je weet dat hij uiteindelijk in slaap valt. Tweede is heel vervelend. Soms probeer ik hem te troosten door hem even uit bedje te halen, om er zo voor te zorgen dat hij wat rustiger wordt. Hij is dan echt aan het na snikken. Als dit ook echt niet werkt, haal ik hem toch naar beneden en probeer hem bij mij rustig te krijgen. Hij blijft dan bij ons tot de volgende voeding en meestal na die voeding gaat hij wel weer slapen (na het huilen zoals beschreven bij 1).

Het lijkt me inderdaad ook niet goed om je kindje helemaal overstuur in slaap te laten huilen. Er moet dan toch een reden zijn waarom ze zo overstuur zijn lijkt mij. Bij mij gaat dit meestal om 1 keer per dag dat hij zo overstuur is en dan eigenlijk altijd rond etenstijd of net daarna. Soms helpt het om hem lekker in badje te doen, daarna eten te geven en dan lekker te laten slapen. Ik ga dan niet meer met hem spelen na de voeding.

Morgan kan jammeren maar ook echt brullen. Echt dat je denkt wat zullen de buren denken. En dan met hele uithalen. Als dat zo is haal ik haar wel naar beneden, maar ik troost haar niet overdreven. Vaak lukt dat niet eens. Maar ze is bij me en ze kijkt ook steeds naar me en af en toe is het huh huh huh en dan gaat ze weer brullen. Pas als ze uitgebruld is en de zon gaat weer schijnen leg ik haar weer in bed en slaapt ze meestal meteen weer. Maar is het jammeren laat ik haar liggen want dan hoor je ook echt dat ze moe is en dan is ze meestal zo vertrokken.

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

ik ga altijd even kijken maar ik laat hem op zijn eigen kamer in zijn eigen bed troost hem meestal is een aai over ze bolletje en speentje erin doen en zeggen slaap lekker voldoende en als dat niet lukt vanaf zijn bedje dan blijf ik op zijn kamer en troost hem even op het moment dat ie weer rustig is leg ik hem weer in zijn bedje terug ik vind uit de kamer halen en mee naar beneden nemen anders meer beloning voor huilen en volgens mij leren ze dat ook heel snel want die kleine is 4maanden nu en bij pappa blijft ie langer huilen want die haalt hem er ook eerder uit en als ik dan kom kijkt ie me aan zucht ie en gaat ie tog maar slapen

Oh maar ik maak wel onderscheid tussen prikkelhuilen en huilen omdat ze iets niet wil. Drammen zeg maar. Als ze dramt krijgt ze echt haar zin niet. Maar met prikkels heeft het geen zin om het helemaal te negeren want ze moet het kwijt.

Groetjes,

Michèle

ja snap het ook wel en doe het zelf ook wel eens stiekem
was ook niet naar jou bedoelt maar zijn ook veel ouders die hem meteen de kamer uithalen en lekker gaan knuffelen zonder te proberen op zijn kamer te blijven dan zou ik ook elke avond gaan huilen
maar soms kan die van mij stil zijn als ik er ben en dan loop je weg en dan ven jengelen inneens brullen en dan zo van hee nu helpt het niet en gaat ie maar slapen je voelt je dan best weleens in de zeik genomen en denk dan ook echt wel eens van ja daaaaaag net als je geeft hem zijn speentje en je loopt weg en je ziet hem er echt letterlijk uitspugen en dan op de grond laten vallen en dan gaan huilen ze zijn soms echt wel slimmer dan we denken moet er dan ook wel stiekem beetje om lachen als die zo’n bui heeft haha

Saro: Mijn zoontie is na 8 weken nagekeken door het cb op evt afwijkingen aan de heupjes. Vervolgens zijn we toen op eigen initiatief naar de osteopaat gegaan omdat het leek dat Jurian zich overstrekte en een voorkeursligging had (wat kan wijzen op een wervel die vast zit). Deze heeft 3 behandelingen uitgevoerd waardoor hij iets rustiger werd maar kon niks ontdekken. Het huilen (lees krijsen) bleef dus toen weer terug naar het CB waar ze mij aanraden om te gaan inbakeren (hier cursus voor gehad voor we begonnen). Hij kreeg teveel prikkels … alles moest uit de box. en rust en regelmaat moesten we gaan handhaven…! Het was pittig maar… met resultaat … hij is nu zooooo lief en rustig!! slaapt erg goed nu (zonder doeken) hij is nu half jaar oud! dus vanaf vandaag had hij ook niet meer ingebakerd mogen zijn

We zijn op eigen houtje al snel weer gaan afbouwen met inbakeren (wat eerst niet ging dus weer een week volledig ingebakerd) Met 8 weken zijn we dus gaan inbakeren en rond de 4,5 maanden was hij er weer uit! Ik teken ervoor …

Tegenwoordig wordt het heel veel gedaan… lijkt wel modeverschijnsel maar … het is eigenlijk een luxe product vergeleken met vroeger. Toen hadden ze wikkel doeken waar hun kindjes de eerste 6 weken strak in werden gerold. Het is gewoon een stukje geborgenheid… Baat het niet? het schaadt ook niet!

Volgens mij heeft die kleine van ons ook last van teveel prikkels. Ik ben ook bezig met rust en regelmaat en dat werkt gewoon goed. Het enige is dat als ik hem even uit die regelmaat haal, hij gelijk heel onrustig wordt. Hierdoor beperk ik mezelf best wel om overdag of 's avonds ergens naar toe te gaan. Ik vind het gewoon prettig als hij in zijn eigen bedje slaapt. Maar goed het is voor een goed doel! Ik heb gelukkig nog verlof, dus het kan nu ook nog. Straks gaat hij 2 dagen naar de kinderopvang. Ik hoop dat hij met de tijd iets makkelijker wordt, maar als ik jou zo hoor komt het inderdaad allemaal goed.

Oh was ook meer in het algemeen hoor Wendy

Groetjes,

Michèle

hahah dan is het goed wil niemand beledigen iedereen doet het op zijn eigen manier en vaak werkt dat voor je eigen kindje ook gewoon het beste merk dat nu gewoon ook heel erg met die van mij ik zei al geen koemelkallergie en het is gewoon aangeboren eczeem
je mag je eigen kindje tog ook wel eens een beetje te veel verwennen al die regels je moet het zus je moet het zo laat die kleine van mij ook wel eens bij mij op de bank keertje in slaap vallen en dan lekker naar hem kijken nou en gaat erom dat je het niet te vaak doet volgens mij komt het dan altijd wel goed!

wendy

Saro: Ja het is wel lastig om daar je evenwicht in te vinden. Maar als het beter is voor je kindje om op dit moment de prikkels te vermijden is dat 1000x fijner/belangrijker dan je eigen vermaak. Wel mag je hem soms best proberen te doorbreken hoor door hem ergens anders in zijn eigen kinderwagenbak (zo deden wij het) ergens te slapen leggen. Maar net als met winkelen bijv. daar is mijn zoontje het echt niet mee eens. Ben tot 3x toe de stad in geweest en hij piepen/huilen in de wagen … nou dan ben je zo weer thuis. Dus duidelijk een afkeer van deze dingen, mannen eigen?!

Maar hij slaapt verder wel goed bij andere in de wandelwagenbak/campingbedje. Het liefst vermijd ik het wel hoor om hem op sleeptouw mee te nemen maar … je moet je sociale contacten ook onderhouden hé.