Huilen op het kdv - dit gaat zo toch niet langer?

Ach het arme meissie

Hoe ging het?

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Jeetje wat een verhaal zeg, die arme Eva.
Er is al veel gezegt door de anderen, en ik ben het volkomen met iedereen eens, het is toch niet meer dan normaal dat de leidsters begeleiden bij het wennen in een nieuwe groep, verlatingsangst e.d en juist het troost bieden en knuffelen hoord daarbij! Dit kan zo echt niet, niet voor jullie kleine meis, maar ook niet voor jullie zelf. Ik zou zeker een gesprek eisen met een vaste begeleidster, en als dat niets oplevert gewoon een stap hoger gaan (bedrijfsleider/manager)

Sterkte, hoop dat het snel tot een oplossing komt!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Oh die arme eef! Begrijp jullie heel goed… wat zullen de dagen zo lang duren. Ben je vandaag nog iets wijzer geworden?

ps waar vind ik je ‘meldtopic’ want uit de reacties hier krijg ik de indruk dat jullie zoon al is geboren?

Groetjes Carolien.

@ Carolien volgens mij of ik moet iets gemist hebben is rainbow nog zwanger.

Groetjes,

Michèle

Jee, wat een verhaal! Ik vind het echt niet kunnen dat de leidsters gewoon staan te kwekken bij het aanrecht en de ouders de kinderen aan het puzzelen oid moeten zetten! Ik vind het echt schandalig, kan me er echt heel boos om maken!

Ik zou Eva ook thuis laten denk ik totdat ze naar het nieuwe kdv gaat. Het is echt te sneu om zo’n vrolijke meid te zien veranderen in een zielig vogeltje…

Senne gaat over ruim een maand naar de dreumes/ peuter groep. Ik ben zo benieuwd hoe het gaat want ze is zo gek op d’r leidster op de babygroep. Als een andere leidster haar een keer uit bed haalt moet ze echt huilen…

Groetjes van Sascha en Senne

@Carolien, ik ben nog volop zwanger hoor!

Ik ben Eef gisteren tegen 16.15 uur gaan ophalen. Ik zag haar buiten op het speelplein op een fietsje zitten. Ze stond tegen een boom te praten! Ik riep haar, ze draaide zich om en riep meteen: ‘Mama, mama’ en kwam op me af. Ze zag er heel vrolijk uit. Er waren veel kindjes aan het spelen, allemaal los van elkaar viel me op. De leidster kwam naar me toe en zei dat het zoooooo goed was gegaan. Eva was supervrolijk geweest en had geverfd. Het ging echt veeeeel beter dan vorige week. De andere leidsters zeiden dat ook. Toen ik met haar praatte, rende Eva weg en ging ze in de zandbak taartjes bakken. Ze zag er echt goed uit en ik zag dat ze weer goed in haar vel zat. Ze wilde uiteindelijk zelfs niet mee met mij en ze zwaaide iedereen uitgebreid uit! Dat deed me wel goed.

Maar de vraag is nu hoe het volgende week gaat. Ik heb nogmaals uitgelegd dat Eva welkom wil zijn en dat ze gewoon even op schoot wil. Dat snapten ze en ze zouden haar even apart nemen. Het viel me wel op dat ze opeens allemaal zeiden dat het zo goed ging, alsof haar oude leidster het had aangekaart en ze nu schoon schip wilden maken? Ik weet niet, ik had een beetje mijn bedenkingen eigenlijk…Ik vond het wel fijn dat ik nu zelf zag dat Eva lekker aan het ravotten was. Zo wil ik haar ook zien! Ze had een molentje gekregen en ze stapte heel blij de auto in. Gisteravond was ze op de verjaardag van mijn zwager ook supervrolijk en makkelijk.

Ik vind het nu te vroeg om meteen te zeggen dat het allemaal goed gaat nu. Ik wil haar maandag zelf wegbrengen als ik niet bevallen ben, zodat ik met eigen ogen kan zien hoe dat er aan toe gaat. Als dat goed gaat, of in elk geval veel beter dan eerst, krijg ik er wat meer vertrouwen in. Nu is het meer: eerst zien, dan geloven. Maar gisteren leek het dus wel beter te zijn gegaan. We gaan het zien, ik hou jullie op de hoogte!

Bedankt voor alle lieve woorden!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik snap jou gevoel helemaal rainbow. Echt dat gevoel van oke jullie zijn op jullie vingers getikt en doen nu je best maar doen jullie dat volgende week of de week erna ook nog en waarom kan dit niet uit jullie zelf. Snap dat je het vertrouwen nu even kwijt bent.

Enne maandag kunj e haar wel zelf brengen hoor, het is vrijdag pas 1-10

Groetjes,

Michèle

In ieder geval fijn dat ze lekker aan het spelen was en goed dat de leidsters even wakker geschud zijn als het om je meisje gaat! Hoop dat ze flink aangesproken zijn!

Nou, maandag weer een dag, inderdaad even alert blijven erop dat ze goed went en haar draai vindt. Goed dat jullie er bovenop zaten, volgens mij heeft het geholpen!

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Fijn dat de eerste indruk nu goed was, maar inderdaad logisch dat je nog even een oogje in het zeil wilt houden en misschien nog wat sceptisch bent.

Groetjes,
M

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/Utajp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 23 Sep 2010 14:48:06

Mijn zus is unit manager op het kdv waar Senne naartoe gaat.
Ik zal eens vragen hoe dat daar gaat en wat de (algemene) rgels zijn op de peutergroep. Of zit Eva in een verticale groep?

Groetjes van Sascha en Senne

quote:
Maar ehmz. Er is een of andere bond (ik wil het graag voor je navragen!) die in het geheim op een kdv binnenstapt. Onder het mom van: 'Ik ben de oma van Eva en breng haar weg'.. Of; 'Ik ben een nieuwe mama, en kom even kijken hoe het hier draait'

Dan heb je bij ons kdv een goeie die bellen in geval met oma eerst ons op om het verhaal te checken en als het niet klopt dan bellen ze meteen de politie dat Morgan dan wel door een vreemde gehaald wordt en dat het volgens mamma en pappa niet klopt

Groetjes,

Michèle

fijn dat het nu wel weer goed ging, maar zoals je zelf ook aangeeft zou ik t ook zeker nog een tijdje goed in de gaten houden.
best kans dat die ‘oude’ leidster het heeft aangekaard, zeker omdat ze nu ineens zo reageren.
succes in ieder geval, want makkelijk is anders.

liefs,
Rinske

quote:
@michéle, en da's maar goed ook!! Stel je voor zeg, dat ze je kind zomaar aan een ander mee zouden geven

Maar je kunt met zo iemand natuurlijk wel onder 1 hoedje spelen.

Ja dat wel maar dan moet ik nog steeds schriftelijke toestemming vooraf geven dat ze haar komen halen. Ze zijn heel strikt bij ons. In geval van twijfel vragen ze ook id.

Groetjes,

Michèle

@ Bakmama
Ik wil geen topic kaper worden, want het gaat hier om Eva. Maar ik wil toch even inhaken op wat je zegt over de leidsters die geen kinderen hebben. Ben zelf bijna 13 jaar in dienst van één werkgever binnen de kinderopvang, ben daar als 22 jarige begonnen (kwam ook net van school). Heb zelf pas sinds een paar jaar een zoontje. Maar ik kan niet zeggen dat ik voor die tijd een slechte leidster was die geen inlevingsvermogen had en niet wist wat die kinderen nodig hadden. Als je echt een hart voor kinderen hebt, dan weet je al heel snel wat een kind nodig heeft. Wat een organisatie alleen niet moet doen is jonge meiden bij elkaar op de groep zetten. Zet ‘onervaren meiden’ bij ervaring leiding waar ze van kunnen leren, dan hebben ze de kneepjes van het vak zo te pakken

@ Rainbow
Wat fijn dat ze het die dag zo goed naar haar zin heeft gehad! Ik hoop dat het zo blijft, want het kan zo leuk zijn op een kdv.

@Rainbow, dan heb ik een krabbel op de eerste bladzijde verkeerd geinterpreteerd, sorry! Echt de laatste loodjes nu dus, spannend hoor!
En dan idd ook nog eens deze zorgen erbij. Gelukkig heb je haar nu ook weer een dag vrolijk bij het KDV gezien, maar idd het vertrouwen moet eerst weer opgebouwd worden.

Succes met alles!
Groetjes Carolien.

Wat fijn dat het deze keer wel goed was gegaan. Ik hoop echt voor haar en jullie dat dit zo blijft. Ik begrijp heel goed dat je haar toch niet zomaar weg wilt halen. Want als ze nu een paar maanden thuis zou zijn, dan zal het straks weer heel erg wennen worden als ze weer naar het KDV moet.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

@Bakmama, bij ons zijn ze ook heel strikt met kindjes meegeven. Je moet naar binnen met een code en als opa of oma komt, moet je dat aangeven. Ik weet niet of die truc die jij noemt dan zou lukken? Enne…mijn vriendin heeft ook nog geen kinderen, maar ze doet nu een opleiding om leidster te worden. Zij vindt het enorm leuk en zij kan erg goed met kinderen overweg. Dat hoeft dus niet per sé een probleem te zijn…Een stagiaire op Eva’s groep is ook superlief, al is ze nog niet zo ervaren. Uiteindelijk vind ik dat erg belangrijk, dat ze graag met de kindjes spelen. Die ervaren leidster vindt Eva juist weer niks! Dat is zo’n lomp mens blijkbaar, ik heb haar nog nooit gezien, maar papa dacht dat eerst dat het een man was!

Ik kijk het aan en we houden de vinger zeker aan de pols. Enne…het is vrijdag pas 1 oktober inderdaad, dus ik zal Eef maandag vast nog wel zelf kunnen brengen! Voorlopig hebben ze nog niet meteen mijn vertrouwen, daarvoor moeten ze zich toch nog even bewijzen…Raar dat het niet vanzelf ging eigenlijk, het is hun vak!

Groetjes Rainbow, trotse mama