Doe dat want chaos is ook iets wat een kind van slag kan brengen zeker op deze leeftijd.
Groetjes,
Michèle
Doe dat want chaos is ook iets wat een kind van slag kan brengen zeker op deze leeftijd.
Groetjes,
Michèle
Goed idee idd om Eva zelf op te gaan halen. Ik zou het persoonlijk wel raar vinden als de bedjes gewoon in de speelruimte staan. Maar dat lijkt me toch niet, want er zijn natuurlijk ook al kindjes die niet meer slapen tussen de middag. En die zouden dan moeten spelen tussen de slapende kindjes.
Bij ons heeft iedere groep een aparte slaapruimte die met een deur wordt afgesloten.
Wel vervelend dat Eva al een paar keer heeft moeten huilen vandaag. Ik zou er dus echt wat van zeggen dat ze haar dan de speen geven. Natuurlijk is dat voor Eva misschien een beetje een troost. Maar dat lost niks op aangezien ze niet huilt omdat ze haar speen mist. Er moet gewoon even wat meer aandacht aan Eva geschonken worden. En dat hoeft echt niet de hele dag zo te zijn. Maar ze moet gewoon even het gevoel krijgen dat ze welkom is en zich veilig kan voelen op deze groep. En zoals ze nu tegen Eva doen heeft ze dat gevoel niet, wat logisch is voor een kind wat net op een nieuwe groep komt met allemaal oudere kindjes en andere leidsters.
Groetjes,
Sandra
Haha terwijl ik bovenstaand berichtje aan het typen was werd ik gewoon echt kwaad op die leidsters van Eva. Terwijl Eva mijn kind natuurlijk helemaal niet is. Kan me dus heel goed voorstellen hoe jullie je moeten voelen.
Groetjes,
Sandra
Als morgan een moeilijk moment heeft en dat kunnen ze allemaal een keer hebben dan wordt ze opgetild en geknuffeld en dan staan ze voor het raam altijd te zwaaien naar me en is het snel weer goed. En als ze een pruillip heeft dan wordt ze snel weggevoerd van mij en afgeleid door de leidster die dan even wat meer aandacht voor haar heeft dan. Dus ik zou het zeker aankaarten enne die tul dat kan niet hoor ben je straks weer terug bij af.
Groetjes,
Michèle
Nou…ik was dus zelf even gaan kijken. Zat ze buiten op schoot bij een leidster, maar wel weer met rode huilogen! Ze zei: ‘Ze had het nu wel gehad voor vandaag’. We kwamen haar oude leidster nog tegen en die zei dat ze Eva zo leuk had zien spelen en dat ze heel parmantig haar broodje had gegeten. Volgens een andere leidster heeft ze goede en wat minder goede momenten en dat geloof ikw el. Ze zal niet de hele dag huilen lijkt me. Ze had gelukkig ook geen speen in! Buiten viel ze ook nog languit op haar snoet, dus toen was het wéér huilen. Mama werd overigens totaal genegeerd, alleen papa was goed genoeg. Vond ik zelf wat minder, want ik deed ook mijn best om haar wat op te vrolijken en ze wilde echt even niet bij mij zitten. Terwijl ik normaal wel goed genoeg ben, haha. We hadden gevraagd hoe het zit met de leidsters en nu door de vakantie was het wat rommelig, maar dat kwam wel goed. Wij zijn altijd supertevreden geweest over het kdv, dat was ook niet de reden dat ze weg gaat, maar het is nu gewoon een andere sfeer. Ik ga wel iets zeggen nog over die speen, want daar taalde ze niet meer na overdag en nu wil ze voortdurend haar speenbeest hebben. Die krijgt ze niet van mij trouwens en die gaat zeker niet mee naar het kdv. Ze mag een knuffel van me meenemen en alleen met slapen haar speen in, niet om haar te troosten!
Oh enne…de stretchers zijn bij ons voor kindjes van 3-4, die niet meer per sé willen slapen. De kleintjes liggen in een ledikant apart van de anderen, in een kamertje. Dus niet allemaal bij elkaar, dus dat is goed om te weten.
Groetjes Rainbow, trotse mama
Gelukkig heb je met eigen ogen even kunnen zien hoe het met Eva ging en even met de leidsters kunnen kletsen. Fijn dat je in ieder geval overtuigd bent van het feit dat Eva ook haar goede momenten heeft, dat het niet de hele dag kommer en kwel is. En ook fijn dat ze haar speen niet inhad, dat zou wat zijn als je daar straks weer aan vastzit door hun. Sneu dat je even niet goed genoeg was. Ik haalde Erik dinsdag op bij m’n ouders en hij riep eerst bij de deur heel enthousiast “mama, mama” om vervolgens hard naar binnen te rennen en te zeggen: “Mama, niet komen, niet huis toe!” Heel pissig. Haha, dus…voelde heel goed
Groetjes,
M
Als wij morgan samen ophalen dan is oko pappa alleen goed genoeg hoor dus ik maak me er al niet druk meer om
Hier ben ik nu aan het strijden om de luiermaat. Sinds ze in de nieuwe groep zit is ze al twee keer weer met maatje 6 aan thuisgekomen en dat wil ik niet. Die zijn veel te groot.
Groetjes,
Michèle
@Mriek/Michele…soms weet je het gewoon niet met die kleintjes he? Soms is papa het helemaal en dan weer ik! Ligt er maar net aan van wie ze even het meeste mag. Als ze van papa moet slapen, is mama opeens weer lief!
@Michele, maat 6 is inderdaad wel héél groot! Die is echt voor 3-jarigen van 17 kg ofzo! Die hebben ze vast over ofzo? Lijkt me voor Morgan ook niet echt fijn zitten, zo’n prop tussen haar beentjes?
Nee zit ook niet fijn. Vanavond was het weer gewoon maatje 5 dat vind ik net aan kunnen, maar 6 schiet inderdaad niet op. Overigens is een van de leidsters bij morgan gaan zitten tot ze sliep vanmiddag want ze houd anders alle kindjes wakker
Groetjes,
Michèle
Ik had je verteld over de nieuwe groep van Eva op het kdv. Dat het er daar wel heel anders aan toe gaat dan bij haar oude groep? Nou, veel beter gaat het niet! Vorige week ben ik haar mee gaan ophalen en toen was ze redelijk vrolijk. Ik had zelf niet direct een akelig gevoel bij de leidsters, maar dat kwam doordat er één meisje was dat wél lief is. De echte leidsters ken ik dus niet.
Maandag had Eva alweer flink gehuild en had papa haar huilend achter gelaten. Vanochtend was het helemaal een drama. Ze rende normaal gesproken altijd joelend de gang in, nu blokkeert ze al bij de ingang. Eenmaal binnen wil ze meteen naar haar oude groep. Als papa dan zegt: ‘We lopen even verder’, dan gilt ze: ‘Nee, nee, papa!’ Ze komt dan over haar toeren de groep op. Waar NIEMAND is die haar opvangt. Het is zelfs al zo geweest dat papa haar aan het puzzelen moest zetten! De leidsters die er vandaag stonden, stonden achter het aanrecht te kletsen en negeerden Eva en de andere kindjes volkomen. Een moeder was haar kind ook zelf maar aan het vermaken! Dat kan toch niet!
Papa liep naar haar oude leidster en vertelde dat het met Eva helemaal niet lukt op de nieuwe groep. ‘Oh’, zegt ze, ‘er gaat daar echt iets goed mis. Je bent al de derde die het tegen me zegt’. Ze zou de manier van doen daar op de groep direct aankaarten. Ze zei ook: ‘Eva is pas 2. Zij heeft echt nog de veiligheid van de leidsters nodig!’ En inderdaad, onze lieve vrolijke Eef verandert daar helemaal in een bang vogeltje. Ze is zichzelf helemaal niet daar. Ze voelt zich niet veilig! Volgens mij is veiligheid voorwaarde 1 voor zo’n klein kindje om zich prettig te voelen!
Papa wilde dat ik haar vroeg ging halen. Ik vind dat een verkeerd signaal. ZIJ moeten daar goed voor haar zorgen, zodat WIJ gewoon kunnen werken. Ik ben nu natuurlijk thuis, maar wij moeten er van op aan kunnen dat ze daar goed op haar plek is. Je kunt haar straks ook niet bv van school weghalen omdat ze een stomme juf heeft! Maar papa doet alles voor Eva (ik ook, maar ik ben iets harder dan hij) en hij is in staat om haar daar accuut weg te houden. Dat gaat natuurlijk niet en kan niet de bedoeling zijn. Ik haal haar om 16.00 uur op i.p.v. om 17.30 uur, want we moeten vanavond naar de verjaardag van haar oom. Maar normaal gesproken zou ze daar haar dagen vol moeten kunnen maken…We betalen er ook veel voor en voorheen was ze dol op haar leidsters en ging ze er zo graag heen. Hier is de sfeer heel akelig en Eva is een gevoelig kind dat dat direct op pikt.
Wat moeten we hier nu mee? Ik haal haar dus op en zal mijn ongezouten mening geven. Zonder grof te worden, maar ik kan mijn mondje wel beter roeren dan mijn vriend en zakelijk uitleggen wat ik hiervan vind. Hij is gewoon te emotioneel betrokken bij zijn dochter en wat dat betreft soms een beetje té zacht. Maar dat is nog altijd beter dan een papa die niet naar zijn kind om kijkt natuurlijk, maar jullie weten vast watvoor soort papa hij dan is en wat ik bedoel?
Ik zit er erg mee in mijn maag en papa dus helemaal. Hij heeft een hele drukke internationale baan en kan zich eigenlijk niet druk maken tijdens zijn werk om Eef, maar dat doet hij nu wel. En ik zit hier ook met een steen in mijn maag. Ons arme wijfie! Ze is thuis zo vrolijk en overal eigenlijk, maar hier gaat het dus niet goed. En dat komt NIET doordat Eva niet kan wennen, het zijn de leidsters die hun werk niet met liefde doen! gaat dat maar eens veranderen…
Oh ja…maandag stak Eef haar armpjes uit naar elke papa die binnen kwam. De leidster vond het wel grappig. Maar wij dachten: ‘Dat doet ze normaal niet. Ze wil gewoon ‘gered’ worden!’ Ze wil nog liever mee met een onbekende papa dan dat ze daar moet zitten. Triest toch?
Logisch dat je nu met een steen in je maag thuiszit. Je wilt toch dat je kind het naar zijn/haar zin heeft op de creche. En idd ligt dit helemaal niet aan Eva. Het is logisch dat een kind veiligheid nodig heeft en zich op zijn/haar gemak moet voelen. Als leidsters niet naar haar omkijken dan is het logisch dat een kind zich niet veilig en welkom voelt.
Ik vind het ook echt belachelijk zoals de leidsters zich opstellen. Ik heb het al eerder in dit topic gezet, maar dit kan toch gewoon niet. Praat lekker met elkaar als de kindjes slapen of als ze lekker aan het spelen zijn. Bij ons praten de leidsters uiteraard ook met elkaar. Maar zodra er een ouder met kind binnenkomt staken ze hun gesprek om het kindje welkom te heetten. Te vragen hoe het gaat etc.
Goed van je dat je het in ieder geval gemeld hebt bij de oude groep. Ik hoop dat zij ook actie ondernemen. Maar ik zou het ook bij de leidsters op haar huidige groep zeggen. En dan niet meer zoals al eerder op een zachtaardige manier. Maar nu toch echt op een wat hardere manier, zodat het misschien meer tot ze doordringt.
Dit kan gewoon echt niet. Het is idd belachelijk dat je haar zo vroeg mogelijk op moet halen. Het is dat je nu met verlof thuiszit, maar als je gewoon moet werken kan dat ook niet. Ouders moeten hun kind weg kunnen brengen met die gedachte dat een kind het naar zijn zin heeft. Het is wat anders als het aan het kind zelf ligt en de creche er alles aan doet het naar zijn/haar zin te maken. Maar dat is hier niet aan de orde.
Als ze geen oog hebben voor de kinderen dan hadden ze een andere job moeten kiezen. Ipv alleen maar theeleuten in het keukentje. Pff ik kan me er echt kwaad om maken, laat staan hoe jullie je dan voelen.
Ik zou het echt vanmiddag aankaarten en ik hoop dat het dan tot ze doordringt.
Heel veel succes en een dikke knuffel voor Eef.
Groetjes,
Sandra
pff wat een verhaal meid, ik vind dit echt niet kunnen.
als eva zich er echt niet fijn voelt zou ik haar daar gewoon weghalen
ik snap dat het “niet kan” maar eva is 2 geweest dus kan ook naar een peuterschool.
heb je daar al is over nagedacht? oke daar kan ze niet de hele dag blijven… dat is natuurlijk wel een punt. maargoed ik denk dat het voor haar erger wordt als ze hier blijft, en dat het haar ook schaadt op deze manier.
ik zou allereerst een klacht indienen tegen die leidsters. dit kan echt NIET kinderen moeten op nr 1 staan en de veiligheid en alles wat daarbij komt kijken.
hun theekransje moeten ze maar voortzetten als ze thuis zijn!
meis laat niet over je heen lopen, Eef is jullie kindje, en het is jullie taak om haar een veilige plek te bieden. dit is het blijkbaar niet dat hoor ik wel uit je verhaal. dan maar een andere plek waar de begeleidsters WEL de tijd nemen voor kinderen.
zet m op he!
Ik neem aan dat het kdv een manager heeft?? Spreek haar er ook op aan, Zij is degene die hier verantwoordelijk voor is. Tuurlijk is het fijn dat haar oude leidster aangeeft dat het niet klopt, maar zij moet dit niet oplossen dat zet kwaad bloed onderling en dat wil je ook niet.
Hoe lang nog voor ze naar het nieuwe kdv kan??
Groetjes,
Michèle
Hebben ze een klachtenprocedure? Dan mag jij best een klachtenformulier invullen! Dit kan zo niet langer. Hebben ze een ped. beleidsplan/werkplan? Vraag daar eens naar en kijk eens naar de vier vuistregels die daarin uitgewerkt zijn. Daarin komt ook een stukje veiligheid en geborgenheid naar voren. Want daar ontbreekt het bij die leidsters! Ik kan zo boos worden als ik dit zo lees. Werk zelf al jaren in de kinderopvang en weet precies wat je bedoelt: die kletsende meiden die een kind niet eens begroeten bij binnenkomst. En juist die begroeting is zooooooooooo belangrijk, een teken dat ze gezien worden en er mogen zijn.
Kom voor je kleine meid op en laat je niet afschepen met smoesjes over invalleidsters e.d. Een goede invalleidster weet dan misschien niet alle regeltjes op de groep maar wel hoe ze met kinderen om moet gaan. Anders zitten ze inderdaad op de verkeerde plaats…
Succes en zeg maar gewoon waar het op staat. Heb je een overgangsgesprek gehad van de ene groep naar de andere groep met een leidster erbij van de nieuwe groep? Zo niet, dan kun je alsnog om zo’n gesprek vragen en in dat gesprek vragen of ze even de gang van zaken op die groep uit kan leggen. Laat hen het eerst uitleggen en kom daarna pas met commentaar (zodat ze zich niet al gelijk gaan verdedigen ). Ik weet niet of ze met mentorleidsters werken, vraag anders of je met de mentor van Eva kunt praten omdat je merkt dat Eva zich niet prettig voelt op de groep en hoe jullie het samen met de leidsters weer prettig kunnen maken voor Eva. (dan niet gelijk veroordelend, maar gewoon zeggen dat je graag even onder vier ogen (of zes met de manager erbij) met een leidster wilt praten)
Ja, die steen in mijn maag is echt vervelend. Ik moet vaak aan Eva denken. Ik snap het ook gewoon niet, hoe bij hetzelfde kdv de sfeer zo 180 graden anders kan zijn in een andere groep! Wij zouden een overgangsgesprek krijgen, maar dat is nooit gebeurd. Wij zijn ook nooit aan de vaste leidsters voorgesteld trouwens…we moesten zelf op ze afstappen en kregen toen een beetje de gang van zaken daar te horen. In het begin vond Eva het gewoon prima bij die groep, toen ze mocht oefenen, maar nu merkt ze de slechte sfeer en daar heeft ze last van. Ik wil haar soms ook gewoon weghalen hoor, maar dat vind ik te makkelijk voor het kdv zeg maar. Dan leren zij zelf ook niks van de situatie. En het is geen oplossing, want ik moet ooit ook gewoon werken en het kdv is dan gewoon een goede opvangmanier. Normaal dan…
Ik vind die klachtenprocedure wel iets, daar had ik niet zo aan gedacht. Ik kijk even hoe Eef erbij zit als ik straks kom en dan kaart ik het wel aan bij de leiding. En anders bij de directie. Ik ben dit helemaal niet gewend, het ging 2 jaar perfect. En inderdaad, als je geen zin hebt om je met kinderen bezig te houden, ga dan een andere baan zoeken. Ik heb er geen zin in dat mijn kindje zich niet happy voelt en straks denkt: ‘Als ik niet thuis ben, is het niet veilig’. Je weet niet hoeveel ze hiervan onthoudt, maar ik vind het gewoon niet prettig! Ik wil niet dat ons vrolijke meisje verandert door zoiets! We gaan er zeker werk van maken!
Wel fijn dat jullie je ook plaatsvervangend kwaad maken, haha. Dan weet ik ook dat het niet is dat WIJ moeilijk doen, maar dat dit gewoon niet door de beugel kan. Hopelijk verandert er structureel iets en anders moet ik er inderdaad hard over nadenken of ze niet weg kan…Pas in januari gaat ze naar de andere school, eerder was er helaas geen plek…Maar beter een paar maanden thuis, waar ze volop aandacht krijgt, dan je kind laten ‘verpesten’ door een stel idioten die de naam kinderleidster wat mij betreft niet verdienen!
Alles is al gezegd Rainbow, ik maak me ook kwaad en leef heel erg mee. Hoe ging het vanavond, nog erover gesproken?
Groetjes,
M
Je hebt gelijk hoor rainbow als je merkt dat er niks veranderd en je ziet dat Eva achteruit gaat en je kan haar thuis handelen dan inderdaad haar eerder er af halen anders heb je straks de kans dat ze op het nieuwe kdv ook problemen krijgt.
Groetjes,
Michèle