Nu Eva 2 is, is ze op het kdv naar een andere groep gegaan. Ze had daar 2x geoefend en dat ging perfect. Er zijn meerdere kindjes van haar groep mee verhuisd. Je zou zeggen dat het dan allemaal goed zou gaan, maar dat valt toch wat tegen.
In het begin vond ze het allemaal spannend en paste ze zich moeiteloos aan aan de groep. Ze was de baby’s ook ontgroeid en toe aan oudere kinderen. Maar als papa haar gaat halen 's avonds, ziet hij haar vaak met traanogen zitten en dan heeft ze gehuild. De leidsters zeggen dat ze het goed doet, maar in het schriftje staat dan ‘Eva huilde en vroeg om papa. Met een speen is ze gaan slapen’. Ze speelt volop, maar mist duidelijk haar lieve leidster die haar elke dag dat ze kwam meteen optilde en een kus gaf. Deze leidsters zijn wat zakelijker en minder knuffelig, terwijl Eva dat gewend is en misschien ook nodig heeft: even een knuffel of even op schoot. Bovendien valt het ons op dat er continu andere leidsters zijn, het is zelfs voor ons niet duidelijk wie nu haar vaste leidsters zijn, laat staan voor Eva zelf! Dat maakt haar volgens mij onzeker, ze weet niet op wie ze kan terugvallen als ze zich even verdrietig ofzo voelt.
Morgen gaan we dit even aankaarten, want het is niet fijn als je weet dat je kindje opeens huilt op het kdv. Terwijl ze vroeger geen oog had voor papa en meteen ging rennen en spelen. Ze gaat ook nog vaak even terug naar haar oude groep en zwaait dan naar die leuke leidster. Ik vind het ook niet goed dat we niet echt kennis hebben gemaakt met haar vaste leidsters, dus dat zeg ik ook even. Ik wil graag weer dat we Eva zien lachen als we haar ophalen, i.p.v. dat we haar bijna huilend op een moter zien zitten…Ze huilt ook als ze ziet dat andere kindjes worden opgehaald, dan is ze bang dat wij niet komen. Plus dan die angst voor de heks (zie andere topic). Dat maakt dat ze even niet helemaal onze Eef is.
Hebben jullie dat ook meegemaakt, dat zo’n groepswisseling stiekem toch veel impact op een kleintje heeft? Ook als je dat vooraf niet verwachtte? Eva speelt altijd overal en is wat dat betreft makkelijk! Straks ook nog een broertje erbij en dan in januari, samen met hem, naar een compleet ander kdv. Dat is allemaal veel voor zo’n vrouwtje!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Gewijzigd door - Rainbow op 22 Sep 2010 09:35:09