Hormoonzalf

Hallo allemaal,

Mijn dochter heeft wat een kwakkelende tijd achter de rug. Een flinke dubbele oorontsteking, waar ze een kuur voor heeft gehad. Met die kuur had ze een paar dagen diarree, met als gevolg dat ze flinke kapotte billen had.
Ik had de dokter er al even naar laten kijken, en we moesten proberen of het op te lossen was met sudo-creme. Nu een week later is het alleen maar erger, dus vanmorgen gebeld, en ik kan een zalfje halen. Hij noemde dit zinkzalf met een hormoon?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ben normaal niet zo van de zalfjes van de dokter e.d, maar aangezien ze het nu bijna uithuilt, moet er toch wat aan gebeuren.

Groetjes Manderijn

ik heb je even gemaild

Daktarin? Dat gebruik ik ook wel eens bij Neeltje, die gevoelig is voor schimmeltjes. Zodra ze beginnende blaasjes heeft, smeer ik dat er tweemaal daags dun op. (advies van de ha). Dan is het snel weer weg. Daktarin is niet op recept, je moet het dus ook zelf betalen en kopen bij de drogist. Ik snap niet zo goed waarom je niet van de zalfjes bent als je kind ergens hartstikke last van heeft… maar ja… Beterschap met de kleine,
groetjes

Lilypie Second Birthday tickers

Mamavanrico, echt geen idee waar de mail hier zit?! haha!

Ah, gewoon in mijn inbox

Daktarin, Miconazol … het zijn allemaal anti schimmel zalfjes die je gewoon bij het Kruidvat kunt kopen. Veel goedkoper als op dokters recept!

Mijn dochtertje is ook heel gevoelig op schimmels al (vanaf baby af aan) ben ik er nu achter dat als ik haar gewoon met zinkzal in smeer (werkt het beste hier) het vanzelf over gaat en ik helemaal geen anti schimmel nodig heb. Uitzonderingen daar gelaten … maar tot op heden is dit mijn ervaring.

Vanaf 1 januari moet je deze zalfjes zelf betalen … bij het Kruidvat kosten ze nauwelijks 3 euro en scheelt je dat de helft van de prijs.

Doordat mijn dochtertje heel vaak kapotte billetjes had, ben ik erachter dat zinkzalf van dr swaab hiervoor het beste werkt. Het is zinkzalf met olie, na 1x smeren zie je dat het minder wordt, hier een SUPER middel. Geen sudocreme of bepanthen …

De zalf is de eerste dagen niet leverbaar, dus iemand erop uit gestuurd voor de zinkzalf van Dr Swaab, ben erg benieuwd of dit dan helpt, want het is wel heel zielig als het op zo’n rotplek zeer doet. En dan maar hopen dat het werkt, want die hormoonzalf heb ik helemaal niet zo’n goed gevoel bij eigenlijk!
Heel apart is wel dat sudocreme of bepathen bij mijn dochter nooit werkt. Ook nooit gedaan! Typisch, want bij mijn zoon werkt het wel! Op de een of andere manier word het er bij mijn dochter dus niet beter van!

Daktarin = Miconazol(nitraat). Miconazol is de werkzame stof van het merk-geneesmiddel Daktarin. Van Miconazol is het patent verlopen en daarom mag iedereen er crème mee maken. Dus is het inmiddels ook onder andere merknamen en ook in huismerkvorm (Etos, DA, Kruidvat) te koop voor minder geld dan het merk-geneesmiddel.

Het zalfje met hormoon erin is Daktacort. Dat is Daktarin waar hydrocortison aan is toegevoegd. En dat is geen OTC-produkt (OTC staat voor Over The Counter: over de balie of met andere woorden zelfzorggeneesmiddelen).
Heel dun smeren!

En als het inderdaad een schimmelinfectie is, dan NIET stoppen met smeren op het moment dat er niks meer van de uitslag te zien is. Nog een dag of 4 doorgaan met smeren om ook de schimmelsporen te doden (vergelijk met boomworteltjes). Anders kan de infectie over een poos weer de kop op steken.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 10 Jan 2011 17:17:54

Gewijzigd door - Sje op 10 Jan 2011 17:20:17

wat ik al zei ik vind hormoonzalf smeren wel erg over de top.
het komt van de ontlasting het zat er voorheen niet dus het is niet zomaar een schimmel of een eczeem.
wat ik al zei; probeer die bariere creme van conveen. alleen verkrijgbaar in de apotheek en waarschijnlijk op bestelling.
hahaha waar zit je inbox hier? heb me suf gelachen ik check mijn mail straks goed?

Ja haha… die mailbox!
En apotheek? Geen idee waar die hier zit, want wij hebben normaal alles van de dokter

Van hormoonzalf wordt het huidje ook alleen maar dunner en dat wil je ook niet.

Wat ik al schreef, mijn dochtertje heeft vaak pijnlijke, rode,open billetjes gehad en niets hielp. Alleen de zinkzalf van Dr. Swaab, verkrijgbaar bij de DA en Etos.

Sinds ik zinkolie heb, nu al zo’n 2 jaar, heeft mijn dochtertje nauwelijks last. Wel dien je ervoor te zorgen dan je poepbroeken zo snel mogelijk verschoont. Ook geen sterk geparfurmeerde doekjes gebruiken en de goedkope billendoekjes. Als tandjes doorkomen of het kindje heeft iets onder de leden dan is de ontlasting vaak zurig en dun, … juist dat is een aanslag op het huidje en dus het liefst direct verschonen.

Gelukkig kan ons dochtertje het nu aardig goed aangeven als ze poep gedaan heeft en hebben we die narigheid haast niet meer.

Succes!

@esther, ik heb de zalf inmiddels in huis, smeert heerlijk weg! Die sudocreme trekt naar mijn idee ook altijd meer in de luier dan dat het blijft zitten!
En wat is het goedkoop, ik dacht zal wel wat kosten, maar zo’n tubje is maar 4.10 euro! En nu maar hopen dat het helpt! Bedankt voor de tip!

Wat ik me dan afvraag, als deze zalf helpt, kan ik de zalf van de dokter dan nog afmelden? Of moet ik die nu nemen omdat die voor mijn dochter besteld is?
Poepluiers verschonen gaat hier ook snel, mijn dochter word volgende maand 2, en houd er niet zo van om met een vieze luier om te lopen, dus die meld het erg snel! Heel handig inderdaad als ze wat ouder worden!

zelfs dat spul werkte bij rico niet dat werd ook aangekaart door de dokter.
maar rico had het ook wel heel extreem en heel vaak.
misschien is dat het verschil.
als het werkt is dat alleen maar fijn. maar mocht ook dat niet helpen zou ik je nogmaals adviseren die conveen creme te kopen.
geen apotheek?! ik heb nog nooit van een huisarts gehoord die de middeltjes zelf bij de hand heeft. ja mijn huisarts vroeger in de jaren 90

Nou moet ik zeggen dat beide kinderen eigenlijk nooit last hebben van de welbekende luieruitslag. Gelukkig ook maar! Dit was echt van de bijtende diarree, zelfs met al haar tanden en kiezen heeft ze er niet last van gehad!
Ik vraag me af waar onze dokter al dat spul dan weg haalt ik heb geen flauw idee waar ik dat spul zou moeten halen! Oh oh oh, ben benieuwd hoe het er morgen uit ziet, en anders zal ik eens bellen en vragen naar die zalf die jij noemt.

Die bijtende diarree is volgens mij ook de boosdoener, Fabienne had het gistermiddag ineens (veel poep) en gelijk waren die billetjes rood, merk je gelijk bij het schoonmaken dat het haar zeer doet. Het is ook gelijk vuur rood terwijl het die ochtend normaal was. Ik smeer dan meestal iets dikker en als de ontlasting normaal is, dun uitsmeren.

Ik zou het deze keer maar ophalen, een tube in huis kan geen kwaad. Mocht dit niet afdoende zijn en is het toch echt een schimmel, dan helpt volgens mij alleen een anti schimmel. Je herkent het aan de cirkelvormige, rode kringen.

Bij Fabienne is het tot op heden 1x schimmel geweest en al die andere keren luier uitslag en dat is meer als 10x geweest. Gelukkig geeft ze nu ook aan; mamma “poep”.

Succes! Hoop dat het werkt …

Bij een schimmelinfectie helpen huis-tuin-en-keuken-middeltjes inderdaad niet. Dan moet je echt een antimycoticum (antischimmelgeneesmiddel) hebben.

Groetekes, Sje

Nou een nacht en dag smeren verder, en het knapt super op!
Ook klaagt ze niet meer over pijn, dus het gaat de goede kant op!
Vanmorgen de huisarts gebeld dat we die hormoonzalf niet meer hoeven!
Hopen dat het nu snel weg is!

Ik gebruik op het moment ook die hormoonzalf omdat mijn dochter door combinatie antibiotica en minder weerstand ook een schimmeltje heeft gekregen. Ik moet zeggen dat ie hier prima zijn werk doet

mama1980

ja weet je wat het punt is, een huisarts zegt al gauw: oh das een schimmelinfectie
maar dat hoeft helemaal niet, ze moeten is wat vaker billetjes bestuderen die stuk zijn door ontlasting, dan moet het verschil te zien zijn en daarbij… hebben huisartsen een soort uv lampje om te zien of
er daadwerkelijk een schimmel opzit. toch sje?

is hier alleen echt op de schaamstreek en geen twijffel mogelijk. Billen helemaal gaaf. Vandaar ook dat ik m echt gebruik

mama1980