Hormoonzalf

Uuh hier zijn de billen ook helemaal gaaf! De rest alleen niet! En het is echt sinds de diarree, dus zou niet weten waarom het een schimmeltje moet zijn!
Geeft ook niks, ik ben blij dat het zonder kan! En dat mijn dochter geen pijn meer heeft, breekt toch je moederhart!

Gelukkig helpt het! Behalve de billetjes ook de schaamstreek smeren … dat haalt de roodheid weg en je ziet het vanzelf op knappen. Als het echt een schimmel is dan zie je rode kringen! Succes er mee.

Gr Esther

Let op: een schimmelinfectie hoeft zich niet per se te manifesteren met rode kringen!

En rode kringen zijn niet per definitie schimmelinfecties.

Als een arts echt helemaal 100% zeker wil zijn dat huiduitslag veroorzaakt wordt door een schimmelinfectie dan moet hij bijv. microscopisch onderzoek doen.

Groetekes, Sje

[Hoi Manderijn,

Mijn ervaring is dat je het beste Bepanthol kunt gebruiken.
Mijn dochter had ook diarre met als gevolg kapotte billen. Heb sudocreme zinkzalf gebruikt, geen effect. Heb daarna Bepanthen gebruikt en werkt super.

Veel sterkte,
Lia

@Lia
Ook Bepathen werkte niet, maar het is allemaal aardig beter geworden, dus ik hoop dat het met een paar dagen klaar is!

Zo, inmiddels een paar weken verder, en de ‘luieruitslag’ blijkt toch een schimmelinfectie te zijn!
Jeetje wat duurt het zo lang! Steeds als het even beter werd/weg was, zat het er ook zomaar weer!
De assistente van de huisarst vond het toch ‘klinken’ als luieruitslag, dus die maakte nergens haast mee!
Geen spoedgeval! Dus afgelopen donderdag vroeg gebeld, en kon vanmorgen pas heen. En dat terwijl de dokter welgeteld en minuut gekeken heeft, en al snel zag wat het was!
Hadden we donderdag of vrijdag kunnen komen, was het met die zalf nu waarschijnlijk al een heel eind opgeknapt.
Nu dus nieuwe zalf, tegen de schimmel. Met een week moet het zienderogen opknappen, dus ik ben heel benieuwd!

Blijf na het verdwijnen van de uitslag een dag of 4-5 doorgaan met smeren. Anders pak je de schimmelsporen (vergelijk met boomworteltjes) niet goed aan en komt de infectie steeds terug.

Groetekes, Sje

Ik moet sowieso met een week weer heen, want deze zalf mag je niet onbeperkt blijven gebruiken.
Ik meende dat ik dan een zalf krijg die wel de schimmel tegen gaat, maar waar het hormoon niet meer in zit!
Hoe komen ze eigenlijk aan een schimmel?