Ik heb altijd al een holle rug gehad maar sinds de zwangerschap/bevalling is het echt ERG
mn kont steekt ontzettend naar achteren en mn buik naar voor.
ik vind het echt afschuwelijk lelijk want de rest van mn lichaam is redelijk bijgetrokken en ben ook weer afgevallen maargoed het ziet er niet mooi uit nu met mn buik en billen, lijken nu in verhouding veel dikker dan de rest van mn lichaam.
wat kan ik hieraan doen? (doe al buikspieroefeningen elke dag 3x 30 voor en 3x 10 links + 3x10 rechts)
maar mn billen vind ik het ergste.
hopelijk weet iemand wat eraan te doen valt en hoelang duurt het dan dat je resultaat ziet?
Holle rug erger geworden door zwangerschap/bevalli
Wil je echt vet verbranden of is dat niet echt nodig en moet je alleen spieren kweken?
Ik weet niet of je naar de sportschool gaat?
Om vet te verbranden is het goed om cardio te doen. Dus fietsen/steppen/(hard) lopen en al die andere apparaten die er zijn om ons erg moe te maken en te laten zweten.
Om strakker in je vel te komen en wat spieren te kweken zijn er weer de krachtapparaten. Voor je buik/billen en benen.
Verder staat er bij ons op de sportschool een trilplaat en een aantal oefeningen daar op doen werkt echt! Ben zelf vorige week pas weer begonnen met sporten. Maar toen ik een aantal jaar geleden naar de sportschool ging werkte dat apparaat echt (natuurlijk in combinatie met andere oefeningen). Het werkt ook goed tegen celulitis.
Oefeningen die je gewoon thuis kan doen voor bijvoorbeeld je billen:
- op je knieen en dan benen opzij (soort hondje die aan het plassen is)
- Squad oefeningen
- Liggend op je zij en dan been stukje omhoog en dat een paar keer achter elkaar.
Heb je hier wat aan?
ik heb 'n half jaar fysio fitness gedaan (na mn bevalling dus)
dus daarvan ben ik veel kwijt geraakt
maar het gaat me puur om een holle rug dat die erger is geworden en DAARDOOR lijkt het alsof mn billen en buik dikker zijn (zal nog wel iets dikker zijn maar goed)
het is ook puur mn onderrug die zo hol is. ziet erniet uit krijg je steekkont van en ik denk dat ik dus een rechtere rug moet krijgen (denk?! weet ik wel zeker
) zodat ik ook een mindere steekkont heb zeg maar… snapje wat ik daarmee bedoel?
ik heb het altijd wel wat gehad die holle rug dan maar nu na de bevallign is het echt blehh geworden. heb er ook last van (snel een vermoeide rug en als mn rug vermoeid is is al gauw alles in mn lichaam vermoeid snapje???)
Buikspieren altijd aanspannen, wat je ook aan het doen bent. Daardoor krijg je automatisch al een andere houding en een minder holle rug. En schouders naar achteren en bekken kantelen als je loopt. Ook dan loop je rechter en met een minder holle rug. Vergt even wat bewust omgaan met je lijf, maar dan merk je wel echt verschil.
Groetjes!
bedankt ik zal het is proberen, moet ik wel eerst es leren ook aan mezelf te denken en niet alleen aan anderen … pff even depri
daar niet van…andere dingen wel maar dat was wel gepast om op te biechten toen ik zei dat ik es ook aan mezelf moest denken, dan was t misschoen niet zover gekomen dat ik gisteren in storte, leg t wel uit alsk meer tijd heb
maar nu gaat t wel weer…ben sterk
probeer verwaand te lopen … ik heb het nl ook die holle rug… echt stom gezicht vind ik … moet mezelf continu corrigeren. Maar … ik heb er meer last en hinder van dan de omgeving want die zien het niet eens (zeggen ze) … maar als tip van fysio kreeg ik dat als ik buiten ging wandelen dat ik dan met mijn hoofd omhoog moet lopen… je ogen gericht naar lantaarnpaal… (klinkt beetje gek maar hopelijk snap je het)
Meis niet depri worden … kop op hoor… mooi weer… en een lieve zoon! lucht je hart maar …
Inge zo te horen is het een verkeerde houding. Waarom ga je niet menschendiek volgen?? Dat is een terapie die je houding aanpast. Ik heb een ook een aantal jaar geleden gedaan want ik had ook een totaal verkeerde houding. Menschendiek wordt door de meeste verzekeringen vergoed. Hoeveel en hgoe vaak moet je even navragen bij ke verzekering.
Groetjes,
Michèle
ja maar ik loop zo al mn hele leven en nu ist erger geworden denk je dat dat nog te verhelpen valt michele?
en de rest
ik was gisteren gewoon op
rico was al 'n maand aan’t troublen met zn gezondheid, zn reflux wordt erger is vandaag 9 maandjes. als ie 'n jaar is willen ze opereren.
vrijdag moeten we naar de ka en ja hij gaat dat wellicht weer aankaarten als ik zeg dat het erger is geworden en ik ga er niet over liegen.
ik zie m al helemaal daar liggen, mondkapje om met narcosemiddel
je mag er dan bijblijven totdat ze m meenemen en de deur wordt achter je neus dichtgedaan en je kindje nemen ze mee en jij blijft daar achter…huilend.
dit droom ik ook regelmatig ik ben gewoon echt bang ik voel me gewoon echt klote.
daarbij zit dat gedoe met dat huisje ertussen ben ik zoiezo al oververmoeid.
mn vriend begrijpt niet dat ik er zo “aan toe” ben (was… gisteren dus…) “hij heeft toch ook nergens last van?” tja alleen bezoregdheid over de eventuele operatie…
maargoed ik was dus iedereen aan het afsnauwen (al een paar dagen) rico merkt dat ook en als hij dan ook nog is zo aan het mijmeren was dan zei ik op een niet echt aardige toon: hou daar nou is mee op, luister is naar mama!"
en hij ging er dan een lolletje van maken of het werd alleen maar erger.
ik voelde me gewoon zoo’n %##@##$!!! moeder, en het gekke is nog toen ik dat uitsprak tegen mn vriend dat ik me opgelucht voelde over dat ik dat gisteren vond:S
ben ik nogw el helemaal normaal?
Ja hoor want door middel van oefeningen maak je je spieren sterken (niet de standaard spieren in de sportschool) en leer je zo je houding veranderen. Ik ben bijna een bochel gehafd vroeger en ik was ook al 14 toen ze mij behandelde en uitgegroeid toen.
Groetjes,
Michèle
Ja doe dat, het zel je zeker helpen. Ik moet wel mijn spieren gewoon trainen zeg maar, mijn fysio heeft ontdekt dat mijn rugspieren verslapt zijn.
Groetjes,
Michèle
Gewijzigd door - Michèle op 24 Jun 2009 12:52:26
Tuurlijk is dat normaal Inge. Ik geef het je te doen: al een maand tobben met Rico’s gezondheid, daar bovenop die reflux en het vooruitzicht van die operatie…nu dat met jullie huizenruil. Logisch dat dat veel energie kost en dat je daar niet altijd vrolijker van wordt. Heel herkenbaar. Goed dat je het in ieder geval niet opkropt en óf hier spuit óf tegen Rijco. Je bent een supermoeder en een moment van twijfel heeft iedereen wel eens.
Groetjes!
ja maar het is ook dat ik dan tegen Rico soms niet aardig doe als ie met zn spuitluier loopt te rollen over het aankleedkussen (om maar iets op te noemen)
en dan voel ik me gewoon echt een kaa uu tee moeder zeg maar.
en het stomme is nog dat ik dat dan uitspreek tegen Rijco van: ik ben echt een #$%!! moeder en dat ik doordat ik DAT zei mezelf opgelucht voelde:S
alsof ik dan mezelf bevestig dat het ook echt zo is.
Rijco zei gisterenavond toen ik in bed lag, toen kwam hij naar me toe en knuffelde me wat en zei: je bent de beste moeder van de wereld!
dat deed me wel goed ik moest natuurlijk weer huilen…
het gaat nu wel weer redelijk, Rico is wel weer vrolijk geweest vanochtend enzo en ik ben zelf uitgeslapen,
maar het is opgekropte bezorgdheid.
ik wil gewoon niet dat ze in m gaan zitten snijden :’( ga ik weer!! ) maar het is misschien het beste voor m…
@Will:
ja ik snap het ook wel, en tuurlijk blijft het bij een grauw en een snauw, en soms hou ik m wat strakker op zn aankleedkussen (niet op een hardhandige manier ofzo hoor moet er niet eens aandenken dan draait mn maag al om) en zeg het dan op zo’n manierk, en het is dan niet maar 1x dat het gebeurd is dat ik niet aardig tegen m deed, maar dat is al een paar x gebeurd de laatste dagen. en hij lacht er maar om zovan; mama maak je niet druk, maar ik voel me ontzettend schuldig en ga dan ook zitten huilen, en hij voelt die spanning en gaat dan over mn gezicht aaien.
heel lief maar zelfs DAT moet ik m niet aandoen zo gestressed in zn bijzijn is ook niet goed voor hem en juist daarom voel ik me zo’n rot mama op die momenten want ik hou zoveel van m hij doet het ook niet om mij te pesten en ga ik een beetje boos worden terwijl hij niet snapt wat er aan de hand is
Geen enkele moeder wil dat haar kind pijn heeft, laat staan geopereerd moet worden, maar je zegt het zelf al: als het het beste is. Goed over praten met de ka dat je het zo moeilijk vindt (dat hoort 'ie vast vaker) en dan zullen ze je misschien al wel een heel groot deel gerust kunnen stellen. En dat het moeilijk blijft zal altijd wel, maar het komt vast goed. Onthou maar waar je het voor doet!
En dat snauwen tegen je kind: herkenbaar. Ook ik heb in een vermoeide bui wel eens pinnig tegen Erik gesnauwd om normaal te doen en zich niet zo aan te stellen als 'ie weer eens (in mijn ogen) onnodig moeilijk zat te doen. Tja, niet netjes en ik probeer ook heel hard om geduldiger te worden, maar denk ik niet ongewoon. Ik beschouw mezelf daarom niet meteen als Ka Uu Tee-moeder en dat moet jij ook niet doen vind ik.
Groetjes!
dankjewel voor de peptalk,
en mriek je hebt ook wel gelijk, dat wil niet meteen zeggen dat ik een #%@!! moeder ben maar zo voelt het op dat moment wel
@Will: ik zeg niet tegen Rico dat ik geen goede mama ben maar tegen Rijco (mn vriend dus haha ja iedereen wordt er verward door)
maargoed… hij houdt vandaag nog net zo veel van me als gisteren, en knuffelt me nog net zo lief.
idd een operatie is gewoon erg om mee te moeten maken en wat je zegt niemand wil dat zn kind pijn heeft.
het is alleen dat je dan op zo’n rot manier uit elkaar wordt gehaald en ik wil gewoon bij die operatie zijn… op tv laten ze altijd zien dat mensen achter zo’n scherm mogen meekijken…waarom is dat in reallife niet zo, een vertekend beeld op de realiteit in mijn ogen
Wat naar joh dat hij geopereerd moet worden. Als moeder wil je je kind beschermen en behoeden van pijn. En nu moet je iets uit handen gaan geven en dat lijkt mij ook heel zwaar. Natuurlijk is hij in goede handen, maar toch.
En heel herkenbaar dat iets minder geduldig zijn. Ik had het gister ook en dan voel ik me achteraf echt een slechte moeder. Ik was Dani de laatste fles aan het geven en zoals altijd was hij heel erg bewegelijk en wilde alles maar niet drinken. Ik was al apart met hem gaan zitten en nog bleef hij maar bewegen. Toen werd ik ook even boos op hem. Hij vond het allemaal prima volgens mij…uiteindelijk heb ik tegen mijn vriend gezegd…hier doe jij het maar…ik ben er even klaar mee…daarna ik dus in tranen…hoe kan ik nou denken ik ben er even klaar mee…wat een watje ben ik haha!
Maar begrijp dat ik daar dus ook niet de enige moeder in ben.