Hollandse nieuwe

Even weer eens een etensvraagje. Ze zijn er weer DE Hollandse nieuwe en als mamma en pappa ergens gek op zijn. Nou vroeg ik me alleen af wanneer morgan dat mocht hebben. Mervin zei me dat zijn opa ze dat al voerde voordat ze konden lopen zeg maar, ik heb zoiets van rauwe gepekelde vis… mag dat al, aan de andere kant het is ontzettend gezond…

Wat denken/ weten jullie???

Groetjes,

Michèle

Hmmmm…een lekker harinkje! Volgens mij mag Morgan dat ook al hebben. Ze mogen vanaf 9 maanden eigenlijk alles, behalve pittige kruiden en honing. Vis is hartstikke gezond. Ik zou het eens proberen! Wel zonder uitjes…Gewoon een klein stukje, niet meteen een hele vette haring, haha. Ik ben benieuwd wat ze ervan vindt!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Geen rauwe vis of rauw vlees aan van die jonge kindjes geven. De darmen weten zich daar nog geen raad mee en ze loopt daardoor extra kans op een infectie. Ik zou het risico niet nemen.

Groetekes, Sje

@rainbow met 9 maanden mogen ze nog niet alles hebben das pas vanaf een jaar

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Oeps Sje, dat wist ik eigenlijk niet! Ik dacht dat het geen kwaad kon! Slecht advies van mij dus! Michele, maar niet doen dus!

Oh? Bij ons cb deden ze alsof ze eigenlijk alles mag eten? Ik heb haar gisteren ook een keer een boterham met pindakaas gegeven. Mag dat eigenlijk wel? Op de lijst van het cb stond van wel, maar daar twijfel ik ook een beetje over!

Hmm het is wel een allergieopwekker zeg maar. Aan de andere kant mag morgan van het cb ook alles eten omdat er geen voedselallergie in de familie voorkomt. Maar omdat de haring rauw is twijfelde ik daar wel even over.

Groetjes,

Michèle

Ik zou ook het zekere voor het onzekere nemen wat betreft Hollandse nieuwe. In principe zou het zo moeten zijn dat echte verse vis geen kwaad kan. Maar ze is nog klein en daardoor kunnen ze meteen heel anders ( heftiger ) reageren op een eventuele infectie. Er zijn ook andere vissoorten die ook gezond zijn maar niet rauw

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

En zeker nu Morgan ziekjes is zou ik helemaal het risico niet nemen met gekke nieuwe dingen eten.

Groetekes, Sje

Oh nee ik zou het nu ook echt niet doe Sje geen zorgen. Dat doe ik die tut niet aan. Ze is al zo zielig

Enne Asje die eet ze al hoor. Alleen zitten die in een potje olvarit

Groetjes,

Michèle

hmm nou je het zegt nou heb ik er ook zin in
vooral met uitjes lekker!!

@Rainbow:
hier zeiden ze met 6 mnd, geef m een lekkere boterham met pindakaas.
ik zo: ja maar hij heeft nog nooit stukjes gegeten. nhun weer: dat gaat echt wel hoor!

ik dacht bij mezelf zak door de grond die zijn niet normaal die droge muk op een boteram als ie nog geen stukjes eerder heeft gehad.
dus toen moest ik een broodkorst geven met als gevolg een rico die bijna gestikt is. haha nee nee als ik brood geef zijn de korstjes eraf voorlopig alleen moeten wij nog even de provocatie test (kma) afwachten.
zit erop te springen om weer brood te geven, alleen kreeg hij er onwijs veel buikpijn van en uitslag:S

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Oh jee inge dan hoop ik niet voor je dat ie ook een gluten allergie heeft. Als dat zo is zal ik mervin even vragen wat voor brood je dan het beste kan nemen, voordeel van een natuurwinkel is ook dat ze veel spulen verkopen voor mensen met een allergie.

Groetjes,

Michèle

hier hebben we die dus niet! stuur effe wat op wil je
oh enne, hij eet ook bambix en dat gaat ook goed??

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Zitten daar gluten in of niet??

Groetjes,

Michèle

Vanaf wanneer mogen ze dan wel de Hollandse Nieuwe… ben benieuwd naar het antwoord.

Haring zou ik inderdaat ook niet doen nog…
Enneh, ik heb altijd gedacht dat pindakaas niet mag onder een jaar, en zo ook chocoladepasta, omdat daar sporen van noten in kunnen zitten…

Lilypie

Lilypie

Als er helemaal geen allergieen in de familie voorkomen mag het wle voor het jaar maar ze zeggen beter van niet inderdaad vanwege de allergieen

Groetjes Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

[img]http://lilypie.com/pic/2009/06/11/2FSo.jpg" width=“59” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/op4fp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

getverrrrrrrrr doet mijn ene ticker het doet de andere het weer niet pfffff nu alletwee maar tegelijk opnieuw maken

Groetjes Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

[img]http://lilypie.com/pic/2009/06/11/2FSo.jpg" width=“59” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/op4fp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

@Mini-boy, hier zijn ze nu 4 en 5 en ze krijgen nog steeds niks aan rauw spul. Ik ga het risico niet nemen met die kleutermaagjes. Geen idee wanneer het wel mag.

Groetekes, Sje

quote:
@Mini-boy, hier zijn ze nu 4 en 5 en ze krijgen nog steeds niks aan rauw spul. Ik ga het risico niet nemen met die kleutermaagjes. Geen idee wanneer het wel mag.

Groetekes, Sje

Voor jouw kinderen geldt dat ze het mogen als jij dat goed vindt

Hylke bij zo’n 8 maanden voor het eerst “hollandse nieuwe” gehad,
en er heerlijk van gesmuld.

Ik vind wel dat het nogal uitmaakt wáár je zulk eten koopt.

Bij een viskraam op de markt of een standje bij de supermarkt durf ik het
voor mezelf ook niet aan, dan geef ik het zeker niet aan Hylke.
Maar bij de vaste visboer, waar we altijd de vis halen, dan mag het mannetje rustig een hapje mee-eten.

M.