Hoeveelheid melk vraag

ik vind het ook allemaal maar raar hoor. Ik moet volgende week naar het cb, zal het daar ook eens vragen. Het is nog niet van toepassing op Noa, want zij moet nog steeds minimum 500

Toch vind ik het klets… en heel jammer dan dat Jurian er boven zit … want hier op het cb geven ze ook aan dat hij het netjes doet, en dat het zo goed is.

Jurian krijgt 200 cc melk met pap en dan nog 140 melk smiddags en dan nog toetje…

Ik maak me er niet druk om… en blijf het geven…

[img]http://lilypie.com/pic/090718/CznU.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/sOYLp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Ja, ik word er ook een beetje moe van. Al die tegenstrijdige adviezen van die bureaus. En waarom mogen kindjes in België WEL 400cc? Dat stond zelfs op het Nutrica pak groeimelk! ‘In NL wordt geadviseerd kindjes vanaf 12 mnd 300cc melkproducten te geven, in België 400’. Zijn onze babies soms dikker ofzo? Slaat allemaal nergens op. Ik probeer zelf wel te minderen, maar ik ga er ook niet té overdreven mee om. Zit ze er een keer boven, nou en? Zelf ben ik ook dol op zuiver en ik wil mijn prulletje haar heerlijke toetje ook niet ontzeggen. Wel iets minder dan eerst, maar ik geef het haar wél! Ik heb eerst ik weet niet hoe lang zitten dubben wat ik nou toch moest geven en dan zou ik het weer moeten schrappen? Duh…echt niet!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Rainbow groot gelijk… doe wat je zelf denkt dat goed is… en vooral omdat de cb’s hierover verschillende meningen hebben. Melk is toch beter dan cola

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik vindt het echt raar pfffffff je weet het zo echt niet meer nu is dylano nog een jaar dus het zal wel goed hangen. wat willen ze de kids dan te drinken geven??? en dan ben je bijna verplicht om 's morgens brood te geven dacht het niet zolang hij pap nog lekker vindt met brood zit ik gelijk een half uur vindt ik 's morgens iets te lang

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Terwijl papa en mama gisteren limoenpudding met colasaus van Mona aten! Mier- en mierzoet, dus die heb ik Eva niet gegeven. Zij kreeg een bananentoetje van Olvarit. Daar smulde ze ook van, dat is binnen 4 tellen op!

Ik bouw eerst de pap en de tussendemiddagmelk af en dan zien we wel hoe dat gaat! Alles gewoon een beetje minder en verder lekker blijven eten. En die limoen met cola…hmmmm, die houden wij gewoon voor onszelf. Die was heeeeeeeeerlijk! Wel tig calorieën natuurlijk, maar boeiennnnnnnnnnnn!

quote:
Ik vindt het echt raar pfffffff je weet het zo echt niet meer nu is dylano nog een jaar dus het zal wel goed hangen. wat willen ze de kids dan te drinken geven???????? en dan ben je bijna verplicht om 's morgens brood te geven dacht het niet zolang hij pap nog lekker vindt met brood zit ik gelijk een half uur vindt ik 's morgens iets te lang

Liefs Michelle

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/08/12/eejb.jpg" width=“80” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lbym.lilypie.com/d7kBp2.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” /></a>

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/08/12/3fqE.jpg" width=“80” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/8rHpp2.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” /></a>

En brinta etc is juist zo goed voor de darmen… (want dat is hier het grootste probleem). Jurian krijgt nu soms pruimen pap… en ja hoor ook hier gaat zijn mondje wijd voor open. Maar pruimen op brood bleeh…

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

gewoon lkeer geven doe ik ook
maar ik zal ze zo hier wel is bellen kijken wat ze hier zeggen ik vraag voor 11 maanden en een jaar

Liefs Michelle

ben benieuwd … maar ze kunnen toch de pot op

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ja doe 's Michelle, bel eens? Ik ben benieuwd wat ze zeggen!

Ze zei inderdaad dat ik dan brood kon geven 's ochtends en diksap 's middags. Nou, Eva eet brood minder goed dan pap en ik geef er ook geen zak om om 's ochtends al te gaan pielen. Die pap vindt ze heerlijk en die eet ze makkelijk weg! Zitten ook veel goede stoffen in, dus die ontzeg ik haar ook niet. En zoals jullie weten drinkt Eva niet graag, dus dat is hier ook een probleem. Ik hou het maar gewoon op wat kleinere hoeveelheden pap en melk. Ook wel lekker voor ons, want om nou al om half 7 met brood te gaan klooien straks…mij niet gezien. Ik doe veel voor Eef, maar ik wil ook wel gewoon naar mijn eigen gemakkie kijken!

Bellen Michelle, bellen!

vanaf 11 en een jaar 300ml zuivel het is dus echt waar ik mag met 11 maanden beginnen met halfvolle melk. dylano mag er gerust 100 overheen zitten omdat het geen zwaar kindje is hij is nu 9 kilo geloof ik wat ze onder zwaar verstaan geen idee
hoe ik dat allemaal in het vat ga gieten nog geen idee want ik ga 's morgens echt geen boterham geven

Liefs Michelle

Noa was op 5 maand 8kg, dus denk ik dat ze dit onder zwaar verstaan…

Zou het? Dan zijn er veel te zware kindjes denk ik. vindt het nl wel meevallen hoor, volgende keer toch is vragen wat ze onder zwaar verstaan

Liefs Michelle

Goed dat je het hebt nagevraagd Michelle! Thanks!

Enne…zwaar was een baby van 4015 gram, zoals die van mij. En eigenlijk vind ik met 5 maanden 8 kilo ook wel behoorlijk zwaar hoor, wat Sophie ook al zegt. Maar dat is niet abnormaal! Eva woog dat met 8,5 maand. Maar die was zwaar begonnen en zakte daarna wat terug. Misschien is Sophies kindje wel heel licht geboren en heeft ze een groeispurtje gemaakt? Allemaal niks mis mee! Wat is zwaar he, inderdaad. Het zijn allemaal mooie en gezonde kindjes en daar gaat het om! Die 300 heeft ook niet zozeer te maken met dik worden, maar blijkbaar meer met de opname van ijzer.

Ach, Eva heeft vandaag ook weer veel meer op. Ik zag dat haar Olvarit toetje zelfs geen 100 was, maar 114. Dus ik schat dat ze vandaag wel weer dik over de 300 zit. Nou ja, ze at alles wel helemaal op!

Idd, ik vind haar best zwaar met haar 8kg, vooral om op m’n arm te nemen
Ze was 3kg 270 met de geboorte, maar is wel afgevallen tot 2kg880. Niet echt licht geboren dus, gewoon normaal.
Ze is dus flink bijgekomen de eerste maanden, maar was ook flink gegroeid. Ze zat met beide op de bovenste curve, dus was prima in verhouding. Ze was dus niet te dik hoor. Dan tussen drie en vier maand is het groeien een curve gedaald, het gewicht nog steeds bovenste curve. Maar uit mijn topic ‘niet genoeg bijkomen’ blijkt dat dit precies ook aan het stabiliseren is. Ze is dus ook een curve gezakt met gewicht, dus zit nu weer perfect in verhouding.
Iedereen zegt altijd wel dat ze ‘goed in het vel zit’, maar ik vind haar echt niet dik hoor!

hier ga ik er ook dik overheen hoor 's morgens papfles240 cc plus nog de bambix
bij de boterham 165 cc zit ik al op 405 en dan nog toetje 100 gram
zou halfvolle melk harder vullen als opvolgmelk?

Liefs Michelle

@ Sophie: als Noa steeds bovenin zit met lengte EN gewicht, is dat toch helemaal prima? Niks mis mee! En soms groeien ze even in de lengte en dan weer in de breedte. Eva was eerst meer in de breedte gegroeid in mijn buik (al zag ze er niet uit als een Michelin-baby trouwens) en daarna schoot ze in de lengte omhoog. Is allemaal goed, zolang ze maar niet stilstaan in de groei!

@ Michele: geen idee of échte melk meer vult? Dylano is met een halve liter dus melkkampioen! Vandaag weigerde Eva haar brood en papa gaf haar slechts 100cc melk. Brullen dus. Geeft hij haar als troost alvast haar fruithap. Ik was best pissed, want zo denkt mevrouw hier de regels te bepalen. Zo van: als ik geen brood eet, krijg ik wel iets anders!’ Heb mijn vriend luid en duidelijk gezegd dat we dat dus NIET meer doen. Geen brood? Dan alleen 100cc melk! Ze smeet het zo weg en daar heb ik dus geen zin, om daarin mee te gaan. Of ben ik nu streng? Wij blijven gewoon pap geven trouwens, 's ochtends. We doen nu 150 water met 4,5 schepje melk en dan 15 gram Bambix. Moet lukken lijkt me!

Nee niks te streng je hebt groot gelijk. ow mennnnn die papa’s!!!
Is dat niet weinig pap of heeft ze daar genoeg aan?? Het lijkt verdorie wel of we de kindjes nu al op dieet moeten zetten

Liefs Michelle

Ik hoop het, dat ze niet stilstaat in de groei, want ze lijkt me ook niet gegroeid in 2 maand tijd En pas dinsdag naar het cb seg, de tijd kan soms toch lang duren…
Maar alles zal wel in orde zijn wrsch, aangezien ze nog steeds haar vrolijke zelf is! Alleen het fruit en groenten gaan sinds gisteren niet echt meer binnen… Heb vandaag haar niks in de plaats gegeven, in de hoop dat ze haar fruit om 16u zou opeten, maar niks, lippen stijf opeen…

volhouden, jij bent baas niet zij

Liefs Michelle