Hoeveelheid melk vraag

Hi meiden,

Ik had even een vraagje of de melk na het broodje. Ze moeten toch 300 ml melkproducten perdag binnen krijgen dus nu wil ik z’n middag fles verlagen van 120+4 naar 90+3. Wat vinden jullie is dit te weinig of niet? 'S ochtends krijgt hij door z’n pap 180+6 en 7 scheppen Bambix. Zou ik dit mogen verlagen naar 150+5 EN 5/6 scheppen bambix? Hij eet trouwens z’n pap nooit op dus dan sowieso misschien is minder geven of mag dat dan weer niet met de verhouding?

Als hij gewone melk gaat krijgen moet je dan 180 ml of 200 ml klaarmaken (stomme vraag misschien)

Liefs

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Als hij zijn pap toch nooit helemaal opeet s’ochtends zou je het net zo goed kunnen verlagen. Zolang hij zijn flesje leegdrinkt tussen de middag zou ik die niet verlagen. Tim krijgt nog steeds 200 cc melk als pap en hij eet alles op. Tussen de middag krijgt hij 200 cc melk en die drinkt hij ook nog helemaal leeg. Ach zolang hij het lust geef ik het hem gewoon.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Maar dan zit hij toch op de 400 ml per dag? Was gister namelijk bij CB en die gingen heel moeilijk doen dat hij nog iets meer dan 300ml kreeg Snap er dus niks meer van.
Ik denk dan ook van het is toch maar gewoon melk.

Op hoeveel melk zat/zit Tim en andere kindjes met bijna 1 jaar?

Liefs

Bij 9 maanden is er voor het laatst een fles weggevallen. De fles van na het eten heb ik toen op advies van CB laten vallen voor een toetje. Sindsdien dus alleen pap s’ochtends en melk tussen de middag. Volgens het CB is dit prima.

Groetjes,
Sandra

Hier hetzelfde als bij broertje Tim… over de 300cc melk.

Nog nooit gehoord dat dit teveel is…
Hoezo zou het teveel zijn? Waar is het erg voor als ze meer melk dan 300 cc binnen krijgen? Snap de link niet…

Drinken is gezond en … melk toch vooral?

[img]http://lilypie.com/pic/090718/CznU.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/sOYLp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Ik gaf net in de andere topic ook al een reactie op je vraag mini-boy maar hier nog een keer

Ik begrijp ook niet waarom ze maar 300 cc op een dag mogen hebben en maak me er ook niet druk om dat hij meer krijgt. S’ochtends 200 cc melk als pap en 200 cc melk tussen de middag. Dat gaat er allemaal in, dus ik maak me er niet druk om. Het cb weet dit en zij vonden het prima.

Groetjes,
Sandra

Erik krijgt 's ochtends pap van 180cc melk en 's middags bij het broodje ook. Dus met 360cc overtreedt ook deze mama de wet. Nooit gehoord van een max. Oké, er is misschien een link tussen veel zuivelinname en kanker, maar tegenwoordig krijg je overal kanker van dus dat zal dan wel.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Haha het wordt steeds gekker. Nog nooit gehoord dat je kanker kan krijgen van teveel melk. Ach dan had ik allang borstkanker ook moeten hebben, want dat schijn je weer te kunnen krijgen van strijken. Tja, op die manier kunnen we niks meer eten of doen.

Groetjes,
Sandra

Strijk jij zoveel dan!

Zonder dollen, ben het helemaal met je eens. Gewoon alles met mate en verder lekker leven, dat is het voornaamste!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ja, precies.

Als je alles moet geloven wat er gezegd wordt dan zou je alleen nog maar op bed kunnen blijven liggen.

Groetjes,
Sandra

Wat op zich niet eens een heel slecht plan lijkt, gelet op het feit dat Erik altijd zo vroeg wakker is…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hm, ik ga dit wel eens vertellen tegen m’n man van dat strijken… Dat hij vanaf nu de strijk moet doen, omdat het voor ons, vrouwen, veel te gevaarlijk is!

Haha idd Mriek. Jammer dat Erik het nog niet echt zal begrijpen.

Ja, Sophie je kan het altijd proberen

Groetjes,
Sandra

Da’s idd jammer Sandra…

Enne Sophie, goed plan! Slimmerik. Hihi.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik snap het dus ook niet! Het is maar vocht Stom CB ik de hele dag in de stress voor niks. Lang leve Ikke ben…

Liefs

zover ik weet moeten ze vanaf het jaat minimaal 300 cc zuivel binnenkrijgen en toetje telt da nook mee maar meer kan volgens mij ook geen kwaad dylano moest met zijn 10 maanden volgens het cb nog steeds 500 cc binnenkrijgen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

mmm daar kan ik me wel iets bij voorstellen van MINIMAAL 300… maar maximaal niet.

[img]http://lilypie.com/pic/090718/CznU.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/sOYLp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Ik ook niet Miniboy. N.a.v. Kikies vraag ben ik na gaan denken en Eva zit op 200 in de pap 's ochtends, 120 in de middag en dan nog met een toetje. Dat zou dan in totaal 320 zijn PLUS een yoghurtje van 100 ml. Hoe moet je dan aan slechts 300 komen in totaal, als alleen de pap al 200 is??? Ik snap er ook even niks meer van??? Ga morgen eens vragen bij het cb…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik dacht toch ook dat het gewoon minimum was hoor…

Ik heb net even met ons cb gebeld en met Nutricia en beiden zeggen dat 300 MAX is. Anders is de verhouding zoek met de rest van het eten die dag. Bovendien kan te veel melk de ijzeropname negatief beïnvloeden. Dat is dus melk met een eventueel toetje. Eva zit daar dik boven, die krijgt in totaal nu wel 420 (!). Veel te veel dus! Wij moeten flink schrappen. Ze mogen wel iets meer 310-320, maar niet zoveel als Eva krijgt! Ik maak voortaan minder pap, want die vind ze wel erg lekker nog. Ik doe dan 165 i.p.v. 200 en dan melk 100 i.p.v. 120 en haar toetje mag ook wel wat minder zijn dan 100cc. Tja, ze at het wel allemaal op. Ik vind 300cc best weinig…

Het rare is dat het cb van Sandra weet dat Tim ook meer drinkt en dat dat daar dan weer goed is? Waarom houden ze niet dezelfde richtlijnen aan? Elke mama moet zelf weten hoeveel ze haar kindje geeft, maar ik ga langzaam toch maar wat minderen met de zuivel…

Groetjes Rainbow, trotse mama