Hoeveel wegen jullie kids?

Ik bedoelde om eerlijk te zijn ook niet degene die dit topic startte. Een klein beetje kan tuurlijk met een groeispurt weer weggaan.
Ik bedoel kinderen die echt te dik zijn. Bij mijn zoon op de peuterspeelzaal zijn er van de 14 toch echt 3 te dik, echt niet super dik, maar wel duidelijk.
En er zijn zoveel moeders die zeggen dat ze hun kind niet teveel geven, maar het sluipt er vaak in. Ongemerkt krijgen kinderen vaak best wat binnen.

En mijn zoontje is ook breed gebouwd, maar dat heeft niets met dik zijn te maken. Ik ben ook stevig gebouwd, maar ben toch prima op gewicht.

En wat is hard, we worden met z’n allen steeds dikker, maar het is tegenwoordig al normaal als je met je bmi boven de 25 zit, dat mensen nog zeggen, goh je bent niet te dik. Ik vind het echt een probleem en als je op straat kijkt naar het aantal te dikke kinderen, dan zitten er hier vast ook moeders die hun kinderen teveel geven, maar het niet willen zien.

Tja… is ook wel zo dat het bij de écht te dikke kinderen wel vaak een beetje aan de ouders ligt.
Zo hebben we hier eens een vriendinnetje te spelen gehad, die ruim 10kg zwaarder was dan mijn zoontje (OK, nou is dat natuurlijk wel een magere .
Ik mocht haar van haar moeder maar 1 boterham geven tussen de middag, omdat ze dus overgewicht had. Nou prima.
Maar even later staat dat meisje in mn kastjes te neuzen om te kijken wat voor lekkers we allemaal hebben! PARDON??? Hier wordt dat altijd netjes gevraagd!
Nu houdt mijn zoontje helemaal niet van snoep, en dat hebben we dan ook nauwelijks in huis. Zij was niet tevreden met een biskwietje…

Tja sorry… maar als dat thuis ook zo gaat?? Dan kan ik begrijpen dat kindje overgewicht heeft!
En dat ligt dan echt niet aan die ene boterham tussen de middag…

Geef dan 2 of zelfs 3 boterhammen, en geen snoep tussendoor.

Maar is ook wel zo dat het ene kind nou eenmaal sneller dik wordt dan de andere… (tja met volwassenen nog steeds zo). Toen zoon nog jonger was at ie alles, en VEEL maar is altijd keurig in verhouding geweest. Tja nu eet ie bijna niks meer en is een mager scharminkel geworden…
Maar ik zelf kan ook alles eten zonder aan te komen. (sterker nog, als ik het niet doe, val ik af…) Lijkt me toch moeilijk als je er continu op moet letten… want ik hou ontzettend van lekker eten en snacken

Ik heb een foutje gemaakt in mijn vorige berichtje hier.
Ze woog toen 12,8 kilo.

We zijn vanmorgen naar het CB geweest en ze weegt nu 13,3 kilo en is 87 cm.
Ook zij zit nu aan de bovenkant van de lijn. Maar bij haar zei de arts dat dat ook kan komen omdat ze zo laat liep (met 21 maanden)

Loopt Colin al?

Groetjes van Sascha en Senne

2 jaar en 3 maanden, 90cm en 14 kilo
op het CB vond de arts hem een lekker kontje hebben hahahahaah
hij is voor zijn lengte wat zwaarder maar het zit op zijn beentjes en billen.
Maar het lijkt wel of hij weer gegroeid is en zijn beentje worden nu langer en slanker.
Als baby was hij echt heeeel vet !!! met 7 maanden woog hij al 10 kilo, toen ik met de borstvoeding stopte kwam hij niet meer zo veel aan en kwam hij gelijkdelijk op een gewicht dat meer bij zijn lengte en leeftijd paste.
Ik had super mama melk, ben er ook erg trots op dat ik hem de eerste maanden zelf kon voeden en dat hij daar zo goed op groeide.
Ik zal wel een keer een foto plaatsen van die tijd dan lag je je rot als je dat ziet.

Hallo,

Onze dame is nu 3 jaar en 1 maand oud,
haar lengte is ongeveer 88 cm, en weegt 12 kilo
ze is wat aan de kleine kant maar groeit verder heel goed

Xandra

@sacha en senne

Ja, Colin loopt al zeker 5 maanden dus daar ligt het niet aan. Hij loopt en rent ook de hele dag dus beweegt genoeg.
Hij heeft geen zitvlees dus zal ook niet echt een dikkert worden denk ik…

22-12-2009 colin geboren

hier ok 2 lichtgewichtjes,

jongste nu 3. jaar en 9 maand denk zo’n 14.5 / 15 kilo (moet over 2 weken laatste keer CB)
en oudste nu 5.5. 1.05 meter en 18 kilo.

Patries: mama van luna en mees : onze oudste is net als jouw kindje een lichtgewichtje. maar vlg. schoolarts prima in verhouding…

mijn jongste zoon was met 18 maanden 18 kilo en 96 cm.
Ook veelste groot en te zwaar.
Met 24 maanden was hij 1m01 en 23 kilo.
Met 3 jaar was hij 1m12 en 27,5 kilo.
En nu 11 maanden later is hij precies 23 kilo bij 1m21.

Hij is nu perfect in verhouding.
Mensen keken mij er altijd op aan dat hij zo erg groot is en dik was,ik moest altijd maar uitleggen dat hij een stofwisselingziekte heeft en op dieet was en dus ik hem geen snoep en verkeerde vetten geeft.

Hij moet heel zijn leven aan de medicatie en mijn arme mannetje zit nu al op volwassen dosis om zijn cholesterol in zijn bloed onder controle te houden,de consecienties zijn heel erg als hij de medicatie niet slikt en we niet op zijn eten letten.

Het deed ons echt zeer als we andere mensen hoorde zeggen van dat jongetje zal zeker vaak snoepen vet eten,mensen moeten niet zo snel oordelen als ze een dik kindje zien,er is 9 van de 10 keer niets aan de hand,maar ze kunnen dus wel iemand treffen zoals mij,waarvan het kindje wel wat mankeerd.

Mika is nu mooi in verhouding en daar hebben we hard voor moeten knokken.
Wel is hij ook erg lang waardoor hij dit mag wegen,normaal zijn kindjes van bijna 4 jaar rond de 18 kilo en de 1m06.

Gr bianca

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Onze oudste in 2 jaar en 3 maand en 96 cm en 14.2 kilo.

Leuk om al die verschillen te lezen

@mama van 2 kids: Dat zei de schoolarts hier ook, ze is heel lang qua lengte boven het gemiddelde geweest en met het gewicht eronder. Zeiden nu dat het beiden bij getrokken was en dat ze 'n goede lengte en gewicht had voor 'n 6jarige. Kan me er ook niet druk om maken hoor. Wij zijn zelf ook niet al te dik, ik in ieder geval niet met m’n 1.70 en 58kg .

Gr Patries

Gewijzigd door - luna en mees op 20 Jul 2011 09:42:06

die van mij wordt volgende week woensdag 2 jaar en is ongveer 90 cm en weegt tussen de 11/ 12 kilo !!!

hoi PAtries,

daar kan ik jaloers op worden.

ik zit er zo’n beetje 8 kilo boven met mijn 1.68

HEb tot mijn 20e 48 kilo gewogen, mensen vroegen soms of ik anorex. had,
vreselijk om te horen!
Na het samenwonen zijn de kilo’s er wel bijgekomen tot een gewicht van 58 kilo ofzo
Na de kids is er helaas het e.e.a. blijven hangen, liefst zou ik een kilo of 5 eraf willen, maar verder mag ik niet klagen en dat weet ik.
maar als ik jou zo hoor…, stiekum beetje jaloers.

gr. mama van 2 kids

@ mama van 2 kids, had ik vroeger ook hoor dat mensen vroeger aan mij vroegen of ik wel genoeg at. Nou kan je zeggen tot op de dag van vandaag flink. Ze zeiden oh meisje als je ooit 'n keer zwanger word… nou 2x geweest, 1x 25kg aangekomen en bij mees zelfs 30kg aangekomen. Alles is weer weg, en heb er nooit iets aan hoeven doen. Kan me ook voorstellen dat er dames zijn die daar jaloers (in de goeie zin dan) op zijn. Ben bijna 36jr en heb nog nooit in m’n hele leven 'n dieet gevolgt.

Gr Patries

Ben gisteren met Danielle bij het CB geweest en daar waren ze zeer tevreden over haar.
Mevrouw is nu 86 cm en weegt 12.5 kilo.