bo is nu 2,5 jaar en weegt 17 kg en is 103 cm. Ik weet zo gauw niet meer hoeveel hij woog met 18 maand. Waqt ik wel weet, is dat Bo 1,5 maand terug bij het Bureau is geweest, en toen 16,9 kg woog en 98 cm was. 5 cm korter dan nu, maar nu is hij wel 1 ons zwaarder.
Ik kreeg toen ook te horen, hij is niet te dik, maarr… hij is wel een 1 kg zwaarder dan wat gemiddeld bij die lengtte hoorde. dus zelfde advies als bij jou. Vond het wel typisch want ik gaf hem eigenlijk nooit echt snoep of wat dan ook, behalve op een verjaardag. Wat bleek, hij zat in een groeispurt, alleen de lengte moest nog inhalen. Dat is binnen 1,5 maand gebeurt, 5 cm erbij, eergisteren nog gemeten in het ziekenhuis (voor een ingreep bij de KNO)
Punt van mijn verhaal is eigenlijk, het kan heel goed zijn dat hij nu net in een roeispurt zit, maar dat hij eerst in gewicht groeit, en dat zijn lengte nu pas komt. Net als bij Bo afgelopen maand, want hij is nu juist qua gewicht wat lager vergleken met zijn lengte, en dat terwijl ik niks anders doe!
Neemt weg dat het voor je eigen gevoel wat prettiger is als je het drinken van roosvicee bv beperkt tot 2 glaasjes per dag ofzo.
Wta betreft dat kinderen niet uitzichzelf zo dik zijn, en dat de ouders verantwoordelijk zijn, ik denk dat dit idd voor heel veel gevallen geld, maar niet in alle. Ik ken een stel mensen waarbij de kinderen (1 is net 2 jaar) echt dik zijn, en dan bedoel ik echt dik. Maar dat ligt echt niet aan de voeding , 100% zeker van niet, er is geen zxiekte, maar wta blijkt, vader had dit ook in zijn jeugd, at ontzettend gezond, maar was wel echt heel erg dik, toen begon de pubertijd, en hij werd zowaar in 1 keer dun!!! En dat is hij nog steeds!
liefs woezel