Hoeveel wegen jullie kids?

@ esther, jeetje zeg wat groot is ze al! En nog geen 3! 20 kg! dan heb ik echt een ukkepuk!

@Esther: haha ja tegelijk dat ik het schreef moest ik wel denken aan wat jij schreef maar ik wist ook dat ze groter was, dat bedoel ik met het lengteverschil van Rico en Fabienne (mooie naam trouwens!) tuurlijk scheelt het dan ook in gewicht, anders zou het idd niet goed zijn

Ja … het is geen ukkie en ze ziet er uit als een echt stevig kleutertje. Maar zie je mij, mijn tante en vader … we hebben allemaal een stevige bouw. Ik ben er lang niet blij mee geweest maar ja, het zij zo. We eten gezond … aan bouw verander je niets.

Ohhh esther dat bedoel ik ook niet als iets ergs hoor, ik ben 173, en weeg 85 kg, dus ik ben zelf “stevig” ik wouw just dat ?J iets meer “vet” zou hebben, het is een mager scharminkel, alle broeken zakken van d’r billen af, hahahah echt hoor, ze is lang en dun net als oma, en daar krijg ik nogal eens wat commentaar op, terwijl ze echt wel te eten krijgt!

Sylvie is voor het laatst gemeten met 13,5 maand en was toen 76 cm en 9520 gram.
Sylvie zit altijd netjes op het gemiddelde. Dichter bij het onderste lijntje met beiden dan het bovenste lijntje, maar wij zijn zelf ook niet supergroot.

@Delmira: Ben het niet helemaal met je eens. Natuurlijk zijn er ouders die hun kinderen echt extreem veel snoep enzo geven voor hun leeftijd. Dat vind ik ook totaal onnodig en heel erg sneu voor de kinderen. Maar je hebt nou eenmaal als ouders een bepaalde bouw en zo zullen 2 stevige ouders dus nooit een dun kindje hebben, gewoon vanwege de stofwisseling. Dat is toch iets wat je doorgeeft, dus kan je er lang niet altijd wat aan doen.
Tuurlijk vind ik wel dat als je als ouders wat steviger bent dat je dan extra voorzichtig met snoep e.d. moet zijn voor je kindje. Mijn vriend en ik zijn ook wat steviger en wij geven Sylvie dus echt weinig aan snoep/koek e.d.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

@malawimamajada … ben ook net als jij ook 173 en zal ook zo rond de 85 kg zijn. Kijk je naar mij als jong meisje, mijn hemel … toen was ik ook een spriet !!! Ik werd weleens spijker genoemd hihihi.

Ach ja, er is ook altijd wel wat he? En mensen denken dan dat je haar bij wijze van spreken op dieet heb terwijl die van mij misschien wel een lekkere snoepert is. Niets is minder waar … Je hebt in ieder geval een slim en bijdehand sprinkhaantje (goed bedoeld he)

Ja hier is papa groot (ruim 2 meter) en mama klein (1,57 ongeveer) heeft mama niet echt een aanleg tot dik worden (behalve tijdens de zwangerschap, ik was bijna 30 kg aangekomen boehoee!) en papa is ook altijd dun geweest en nu gewoon normaal maar wel redelijk breed in zijn schouders. dus ja dat brede heeft hij van papa.

Hahaha ja erg he! ahhh zo zijn we allemaal uniek zeggen we maar!

@maliwimamajada: hoeveel schelen jij en je man in lengte? ach ik hou dr van een grote beer om mij te beschermen haha!

Mijn zoon is totaal niet dik, hoor. Wel lekker stevig, maar dat vind ik ook leuk bij die kleintjes. En om even te reageren op Delmira:
Mijn zoon krijgt niet iedere dag snoep, hoor.
Hij eet over het algemeen gewoon 4 sneeen brood met kipfilet of kaas of vruchtenhagel, 2 stuks fruit en avondeten. Paar x per week een danoontje. Soms nog tussendoor een zonnature fruitpakje of een volkoren koekje. En heel af en toe een reepje kinderchocola (1 x per week of 2 weken). Natuurlijk krijgt hij weleens een extra koekje als we bij opa en oma zijn of een beetje chips op een verjaardag, maar die keren zijn te verwaarlozen. En een waterijsje kan ook geen kwaad. Dus wij proppen hem echt niet vol. Hij eet wel altijd heel goed, maar daar ben ik ook blij om.
Ik ben trouwens ook niet dik, 1m62 en 57 kilo. Papa is een beetje stevig. 1m86 en in de 90 kilo. Maar ik heb wel enorm gevreten tijdens de zwangerschap, echt niet normaal. Was ook 30 kilo bijgekomen net als mamavanrico… Maar ik at ook echt 2 magnums op een dag en iedere dag gebak en 's nachts stond ik op voor een paar broodjes met nutella!! Denk wel eens dat het daar aan ligt…

Maar we gaan gewoon de roosvicee meer verdunnen en kijken of dat helpt. Water lust hij helaas niet, laat hij zo uit zijn mond lopen…

22-12-2009 colin geboren

@ Inge; Mijn man is ook 173, hahahahahah

Broodjes Nutella…Ik krijg er al zin in!

Ik weet niet precies hoeveel Eva woog met 1,5 jaar, maar ze is nu bijna 3 en iets meer dan 12 kg. Wel klein ook. Max is steviger, die is met 9,5 maand bijna 10 kg, maar ook veeel langer dan zij toen was. Het cb is gewoon gefixeerd op dikke kindjes, omdat er nu eenmaal veel (te) dikke kinderen zijn en dat natuurlijk ongezond is. Het is ook goed dat ze het even zeggen denk ik, zodat je zelf goed kunt letten op wat je Colin geeft. Het zal echt niet dat ene extra koekje bij opa en oma zijn hoor, misschien inderdaad eerder het drinken? Als je daar wat op let, zal het heus wel goed komen joh!

@Esther, ik vind Fabienne op de foto juist een poppetje! Ik had er geen idee van dat ze eigenlijk heel groot en best een flink dametje is! Gek dat een foto een heel ander beeld kan geven dan he? Ik vind haar op die foto best tenger!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Tim is vlak voor zijn 3e verjaardag bij het CB geweest en was toen 1.02 cm en woog precies 16 kilo. Daan is met 4 maanden bij het CB geweest, was toen 67 cm en 8115 gram.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Heb even in het cb boekje moeten kijken wanr dat wist ik echt niet meer, alweer zo lang geleden, haha.
Jack woog toen hij 18 maanden was 12,2kg en was 86cm lang en nu net 3 geworden weegt hij 15kg en is 1 meter lang, hij is een lange dunne jongen, broeken zakken altijd van zijn kont af gelukkig bestaan er broeken met elastitiek!

Hoi,
Mijn dochter is 2,5 jaar en weegt 13 kilo en een beetje.

zal maandag haar boekje er is bij halen, nu is ze 5 jaar en wee 21 kilo en 1.20 lang

Dat is een licht gewichtje @mamavan1 … die van mij is nog geen 3 en weegt al 20 kilo (knap zwaar dragen af en toe)

leuke topic

Joaquin past nog net in maat 86.
92 is `m eigelijk nog iets te groot. Hij weegt 11 kilo.

Groetjes x

Lilypie Second Birthday tickers

@ mama van Colin: ik vind het eigenlijk ook nog wel meevallen qua lengte en gewicht. Onze zoon is bijna net zo oud als Colin (is van 4-1-2010) en weegt 11,1 kilo en is 83 cm. Dan is Colin toch nie theel veel zwaarder? En onze zoon was bij zijn geboorte maar 1,5 kg, dus moest een hele inhaalslag maken.
En ach, vaak weet je zelf wel (zoals je al zegt) waar het aan ligt. Als jij het idee hebt dat hij teveel roosvicee drinkt, zou je dat inderdaad kunnen minderen (als je vindt dat dat nodig is natuurlijk). Het CB kan ook wel overal een probleem van maken hoor!

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

quote:
Even een vraagje.. we zijn vandaag bij het cb geweest en Colin is te zwaar. Niet heel erg, maar wel bovengemiddeld. We hoefden er ons niet echt druk om te maken, maar wilde toch eens weten wat jullie kindjes wegen of wogen met 19 maanden.

Hij is nu 84 cm en 13,1 kilo…

We kunnen het waarschijnlijk wel al oplossen door hem minder roosvicee te laten drinken, was ook niet van plan hem minder te laten eten…

22-12-2009 colin geboren

ik moest ee half jaar geleden op contrle met emma. zij was toen 93 cm en 14,5 kg. ook te zwaar! ook niet ernstig maar wel goed opletten.
ik heb me er niet al te druk om gemaakt…
nu 6mnd later is ze 97 cm en nog steeds 14,5 kg. ze is wel gegroeid maar ze wordt ineens slank, en we hebben er niets aan gedaan!
wat ik wil zeggen is dat bij ieder kind de “babyvetjes” er op een ander moment afgaan.
zolang je zelf goed in de gaten houdt dat hij “normaal” eet, en niet te veel snoept genoeg beweegt etc kan het nooit een echt dik kind worden lijkt mij en zal hij ook ineens een keer de lucht ingaan en de vetjes verdwijnen.

groetjes Gidget

Lilypie Maternity tickers