Hoeveel wassen in de week

hoi
ik heb niet alles gelezen (dus sorry voor evt herhaling)
ik vind negen nog mee vallen… daar komen wij ook zeker wel. beddengoed, handoeken, kleding van 4. hier hebben de kids ook elke dag schoon aan en ik niet altijd (wel vaak, sam blubt wel eens op mijn kleding, of met mijn werk, verf/lijm/ etc) richard heeft meestal zijn spijkerbroeken wel langer aan, maar zijn blouse niet (hij is het visitekaartje voor de winkel, wel belangrijk dat hij er fris en fruitig uitziet )
en bij mij draait die droger echt vaker dan 3 x.
ik hang wel de kleren op. ondergoed/beddengoed en handdoeken gaan in de droger.

dus voor je vriend, tis heeeeeeeel normaal! (laat hem 3 weken de was doen, kijken waar hij op uitkomt hihi)

groetjes!

ik doe de droger hier alleen aan voor de bedegoed en de honden dekens de rest hang ik morgens op en is avond al weer droog.
wij hebben een wasmachien van 11 kilo maar die zit ook redelijk vol elke dag, en dan zijn we nu nog maar met ze 3e

wassen jullie de baby was apart trouwens?

Ik heb 5wasjes in de week INC. beddengoed!

Liefs, Melanie

Wij zijn ook met z’n 3e maar elke dag een was, hoe doe je dat ???
Babykleding apart? waarom? Ik heb wel een schone dochter … ik hoef haar niet elke dag schone kleren an te doen en broeken hoef ik na 2x dragen niet te wassen, shirtjes, truitjes wel.

Ik heb 3 a 4 wassen per week. Soms doe ik die ook in dezelfde week en soms blijft er wat liggen en moet ik ineens heel veel doen. Geen vaste wasdagen en de scheiding ligt bij mij op wit en de rest en soms een wolwasje als ik die niet met de hand doe…

Maar puur uit interesse een vraag aan de moeders die iedere dag wassen: Betekent dat iedere dag wassen, ophangen, afhalen, strijken, opvouwen en opruimen? En als je moet werken, doe je dat dan na het eten nog allemaal? Ik zou niet weten hoe ik dat aan zou moeten pakken…??? Ik ben de niet de meest gestructureerde van het stel, maar toch erg benieuwd hoe jullie dat dan doen en hoe je nog aan andere dingen toekomt…

Lfs

Eigenlijk vooral de vraag: Zijn jullie na het eten nog vaak met het huishouden, schoonmaken de was enzo bezig?

Leuk als een oud topic weer naar voren komt! Inmiddels heb ik de was weten te reduceren tot 6x per week. En ja, dan klaagt mijn vriend als zijn loopshirt niet klaar ligt, gewassen en al. Tja, dat is de consequentie! Ik doe 2 witte, 2 bonte en 2 zwarte wassen en dan strijk ik 1x per week wat nodig is. Het meeste kan ik gelukkig ongestreken opvouwen. Beddengoed van de kinderen doe ik 1x per week (tenzij er veel snot op zit, zoals nu bij Max) en dat van ons 1x per 2 weken en de onderhoes elke week. Eva doet soms ook 2x met een setje en ik ook, Max niet. Ik vind de hoeveelheid nu wel ok. Ik vind vouwen (2x per week) erg veel werk hoor en strijken max 1x vind ik ook vodoende. Hallooooo, ik ben geen was- en strijkbedrijf! Ik haaaaaaat het!

En waarom zou je een handdoek 1x gebruiken? Dat vind ik niet nodig hoor, dan was je al snel heel veel? Maar ik heb een nicht die voor elk lichaamsdeel 1 handdoek gebruikt, dat is pas veel!

@Danielle, 3 onderbroeken per dag? Jeetje, dat is wel veel!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

wij gebruiken alles maar 1x handoeken kleren zelf hebben wel elke morgen alle drie en eigen gaste doekje voor de tanden en gezicht te wassen.
vaatdoeken theedoeken keuken doeken gaan ook elke dag de was in, eigelijk alles wat we wel aangeraakt hebben( jas van es elke week)

ik werk vanuit huis dus de was is morgens aanzetten esmeralda na school brengen ophangen en avonds als zij in bad zit of sta te douchen dan haal ik het af.
ik strijk woensdag en zondag alles weg.

na 7 uur doe ik geen huishouding meer dat is dan weer voor de volgende dag, maar ik werk vanuit huis dus als ik niks te doen heb of me werk af heb kan de schoonmaak aan de slag.

na het eten is het hier honden uitlaten afwassen koffie en rust…

Elk lichaamsdeel 1 handdoek, mijn hemel dan mag ik wel extra handdoeken gaan kopen !!

Ik ben wel wat makkelijker geloof ik, gebruik niet elke dag een schone theedoek/handdoek en sokken doe ik ook niet elke dag schoon. Ik ben full time thuis en zou niet weten waar ik smerig van zou moeten worden.
Vies is vies natuurlijk en gaat gewoon in de was. Beddengoed eens in de 2 weken en van mijn dochtrtje ook mits het gewoon eerder nodig is. Ik lucht elke dag alle kamers grondig …

's-avonds doe ik nog weleens een wasje opvouwen of de strijk. Afwassen, beetje opruimen maar geen grote dingen, daar heb ik overdag meer dan genoeg tijd voor.

Ik ook hoor Esther! Ik doe Eva en Max bv ook niet elke dag in bad. Ik douche zelf wel elke dag, maar meer omdat ik dat ontspannend vind. Ze hebben best een droge huid en dat wordt er niet beter op bij heel vaak wassen. Ze worden wel verzorgd natuurlijk, maar niet overdreven. Ik loop niet de hele dag aan ze te poetsen enzo. het maakt me ook niet uit als Max bv een beetje kwijl op zijn shirt heeft, als het maar geen enorme vlekken zijn. Vies is vies, schoon is schoon en als iets niet vies oogt of ruikt, vind ik het snel ok. Ik zweet ook niet, dus hier gaat een panty ook weleens 2x mee hoor. Ondergoed niet, dat doe ik wel elke dag. Het wassen is al geen favo klus en dat ga ik dan ook niet meer doen dan nodig is!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Vol verbazing zit ik te lezen hoeveel wassen er gedraaid worden. Ik ben echt wel schoon van mezelf en houd het hele huishouden goed bij. Maar het gaat me dan te ver om iedere dag een schone theedoek en handdoek in de keuken te gebruiken. De vaat is immers al schoongemaakt als je de theedoek gebruikt. Dus die hoef je dan alleen maar af te drogen. En het grootste deel gaat de vaatwasser in. We dochen allevier iedere dag of gaan in bad. De handdoeken daar doen we allemaal 2 dagen mee. Ook kleding gaat hier niet na 1 keer dragen de was in. Tenzij het vies is natuurlijk of niet prettig meer ruikt. Wel doen we iedere dag schoon ondergoed aan, maar echt niet dat ik 2 a 3 keer per dag een schone onderbroek aantrek. Beddengoed doe ik 1 keer per 2 weken tenzij het eerder nodig is natuurlijk. Jassen ga ik ook echt niet iedere week wassen. Tim en Daan zijn erg schoon, dus die hoeven ook niet iedere dag schone kleding aan.

Ik zwem 1 keer per week met de kids en 1 keer per week zelf baantjes. Verder 1 keer per week korfbaltraining en mijn man sport 1 keer per week. Met zwemmen gebruik je dus weer extra badlakens. Dus 1 a 2 60 gradenwassen met handdoeken, sokken en ondergoed. En dan 1 keer per 2 weken het beddengoed.

Ik vind het zonde om halve wasjes te draaien, dus wacht tot een hele was. Tenzij dat te lang duurt natuurlijk of ik iets aan wil wat in de was ligt. Zal hier gemiddeld 4 wassen per week zijn denk ik. Soms 5.

Mijn man draagt vaak overhemden voor zijn werk en zelf draag ik af en toe een blouse voor mijn werk. De strijk doe ik 1 keer per week op woensdagavond. Was opvouwen houd ik gewoon bij, zodat ik niet in 1 keer heel veel was hoef op te vouwen. Wasje opvouwen is tenslotte zo gebeurd.

Groetjes,
Sandra

wij hebben dan ook drie honden dus ja onze kleren worden sneller vies omdat we gewoon elke dag de dijk oplopen gras oplopen enz, en ze vaak spelende wijs tegen ons op komen springen.
wij hebben een eigen dakdekkers bedrijf waar ook ik wel eens wat weg moet souwen als er wat binnen komt dus ook dan worden de kleren gewoon sneller vies.
ook zit es op school en speel altijd buiten wat ik gewoon niet fris vind als ze de kleren nog een keer aan moet en dat halen ze hier gewoon niet.
haar jas doe ik elke vrijdag in de was maar dan is die ook gewoon smerig, ik heb wel een meisje maar soms denk ik dat ze een jongen is.

Jeetje wat hebben sommige mensen veel was zeg. Ik gok op 4 wassen per week met mijn nieuwe machine(7kilo) en een droger per week(alleen handoeken ondergoed en sokken.
Noa krijgt elke dag schone kleding aan, shirtjes vind ik altijd te vies en de broekjes ruiken toch snel naar poep vind ik.
Rens doet tegenwoordig vaak 2 keer met z’n kleding, shirts soms 1 dagje.
Mijn man en ik dragen kleding bijna altijd 2 keer en spijkerbroeken gerust 3 keer als er geen vlekken op zitten.
Handoeken gebruiken wij 2 per week per persoon.
Noa’s bed verschoon ik wekelijks en dat van Rens naar behoefte(die plast nog weleens in bed)
Ons bed doe ik 1 keer per 2 weken.
Ondergoed,sokken,vaatdoekjes,keukenhandoeken ed gaan elke dag in de was.
Ik sorteer de was op wit 60 graden,lichtgekleurd 40 graden, en donker 40 graden.
Ik was ijna altijd volle trommels tenzij dat niet anders kan door bv poepongelukjes ed want dat vind ik vies om te laten liggen.
Ik vind het zonde om bovenkleding in de droger te doen, het krimpt vervormt en pilt dan toch wel heel snel vind ik. Hier gaan alleen ondergoed sokken en handoeken in de droger, die draait 1 keer per week.

@Liske Hier word ‘s avonds meestal nog wel wat in het huishouden gedaan.
Als de kids op bed liggen dan stofzuig e dweil ik meestal ff de benedenverdieping, doe ik dagelijks ff op het zicht e 1 keer per week uitgebreid.
Ik haal ff een doek over de tafels en de keuken en ook even over het toilet beneden. en ik hang de was dan ff op.
Meestal ben ik daar voor 8 uur mee klaar.
Maandag avond strijk ik vaak en vouw ik meestal een berg was weg.
Voor de rest probeer ik s’ avonds niets te doen.

Groetjes Ramona

@Liske, s’avonds doe ik zo min mogelijk in het huishouden. Mijn man doet 1 keer in de 2 weken badkamer s’avonds. En ik doe iedere woensdagavond de strijk. Af en toe vouw ik s’avonds nog een wasje op. Maar verder doe ik het huishouden gewoon overdag.

Groetjes,
Sandra

@Liske: Helaas doen wij op dit moment heel veel in de avonden.
Wij wassen in het weekend alles en op maandag vouw ik de hele berg op.
Verder elke avond afwassen en tassen klaar zetten voor de volgende dag.
Ook boodschappen doe ik op vrijdagavond en verder de dingen die er nog bij komen kijken: strijken, wc poetsen enz. Zo heb ik toch al snel het idee dat ik iedere avond bezig ben.
Dat heeft ook te maken met het feit dat ik 5 dagen stage loop nu, dus alles moet in de avonden en weekenden. En daarom probeer ik het zoveel mogelijk in de avonden te doen, want dan kunnen we in de weekenden wat met Seth ondernemen.

Vanaf volgende week ben ik klaar met stage lopen, dus dan zal bij ons de indeling wel weer anders worden. Wat dat betreft kijk ik uit naar het feit dat ik een vaste baan krijge en ik mijn dagen fatsoenlijk in kan delen!

Liefs, Anne

Ik doe inderdaad niet echt veel 's avonds. Als de kinderen op bed liggen, plof ik toch het liefst neer op de bank… Het is al zo vliegen en rennen heel de dag! Als we het samen doen, is de keuken al gedaan voordat de meiden naar bed zijn, maar anders doe ik dat als ze erin liggen. Soms vouw ik was of 2 weg, maar zeker niet iedere week, dat laat ik dan liggen voor wanneer ik vrij ben. En natuurlijk iedere avond de zooi van de dag even opruimen zo nodig. Administratie doe ik wel weer meestal s avonds.

Dames die iedere dag wassen, doen dus heel de mikmak (strijken vouwen opruimen) op dezelfde dag als ze ook werken. Ik was dan liever twee keer per week 2 of 3 wassen en dan vouw ik het in 1 moeite door.

Ieder zo zn eigen methodes. Ik vind het wel leuk dit zo te lezen, omdat ik vaak het idee heb een beetje achter de feiten aan te lopen. Als je niet zo van vaste wasdagen en lijstjes ben, zal dat gevoel er wel bij horen denk ik. Man met ADHD is daarbij ook niet heel handig.

Lfs

als ik een wasje gedraait heb, stop ik hem direct in de droger, en wat daar in zit vouw ik savonds op zodra ik Joël op bed gelegt heb (half 7/kwart voor 7) dan dan zit ik heeeeeeeeeerlijk op de bank rond 7uur kwart over 7…

Ik heb op dit moment 3wasjes voor deze week… de laatste zit in de droger nu!:smiley:

Liefs, Melanie