Vol verbazing zit ik te lezen hoeveel wassen er gedraaid worden. Ik ben echt wel schoon van mezelf en houd het hele huishouden goed bij. Maar het gaat me dan te ver om iedere dag een schone theedoek en handdoek in de keuken te gebruiken. De vaat is immers al schoongemaakt als je de theedoek gebruikt. Dus die hoef je dan alleen maar af te drogen. En het grootste deel gaat de vaatwasser in. We dochen allevier iedere dag of gaan in bad. De handdoeken daar doen we allemaal 2 dagen mee. Ook kleding gaat hier niet na 1 keer dragen de was in. Tenzij het vies is natuurlijk of niet prettig meer ruikt. Wel doen we iedere dag schoon ondergoed aan, maar echt niet dat ik 2 a 3 keer per dag een schone onderbroek aantrek. Beddengoed doe ik 1 keer per 2 weken tenzij het eerder nodig is natuurlijk. Jassen ga ik ook echt niet iedere week wassen. Tim en Daan zijn erg schoon, dus die hoeven ook niet iedere dag schone kleding aan.
Ik zwem 1 keer per week met de kids en 1 keer per week zelf baantjes. Verder 1 keer per week korfbaltraining en mijn man sport 1 keer per week. Met zwemmen gebruik je dus weer extra badlakens. Dus 1 a 2 60 gradenwassen met handdoeken, sokken en ondergoed. En dan 1 keer per 2 weken het beddengoed.
Ik vind het zonde om halve wasjes te draaien, dus wacht tot een hele was. Tenzij dat te lang duurt natuurlijk of ik iets aan wil wat in de was ligt. Zal hier gemiddeld 4 wassen per week zijn denk ik. Soms 5.
Mijn man draagt vaak overhemden voor zijn werk en zelf draag ik af en toe een blouse voor mijn werk. De strijk doe ik 1 keer per week op woensdagavond. Was opvouwen houd ik gewoon bij, zodat ik niet in 1 keer heel veel was hoef op te vouwen. Wasje opvouwen is tenslotte zo gebeurd.
Groetjes,
Sandra